Geld & Recht alle pijlers

Scheve verdeling of maak ik een denkfout?

15-12-2018 11:33 633 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2018 00:38
Reden: op verwijderd ivm privacy
99.74% gewijzigd
Gut wat een ontwikkelingen. Is er al sneeuw?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, zo'n man die je account hackt en gebruikt. Helaas heb ik zijn post niet kunnen lezen maar ik ga er vanuit dat de poppen nu aan het dansen zijn bij to thuis, hopelijk is ze ok en is haar man in staat een redelijk gesprek met haar te voeren en in te zien dat de situatie scheef gegroeid is en wil hij er wat aan doen, maar ik denk zomaar van niet.. sterkte to!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft mannen die accounts van vrouwen hacken en overnemen zijn dat tot op heden altijd geen echte verhalen gebleken. Geloven jullie het nog allemaal?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp is man/vriend van TO op de hoogte van de inhoud van dit topic.
Daarmee is in elk geval duidelijk geworden waar de schoen wringt en hoe TO er over denkt/voelt.

Het beste wat zij er volgens mij nu samen mee zouden kunnen doen (‘ieder nadeel heb zijn voordeel’) is met elkaar hierover in gesprek gaan: eventueel met een adviseur of therapeut erbij.

Het topic heeft dan nu,weliswaar onbedoeld, de functie gekregen om de discussie (die TO en haar partner toch ooit zullen moeten voeren), open te breken.
Voorheen lukte dat face-to-face blijkbaar niet (goed).

Hoogste tijd dus om de –vooral ook emotionele- balans op te maken, zaken te vereffenen, en daarna te kijken ‘hoe nu verder’. Misschien een mooie aanleiding om een nieuwe start te maken.
Als de intentie goed is, volgen de juiste cijfertjes ook wel.
viva-amber schreef:
23-12-2018 09:17
Wat betreft mannen die accounts van vrouwen hacken en overnemen zijn dat tot op heden altijd geen echte verhalen gebleken. Geloven jullie het nog allemaal?
Ja, jammer he. Een nepperd dus. Je hoeft trouwens niet echt te hacken. Op mijn devices blijf ik gewoon ingelogd staan.
viva-amber schreef:
23-12-2018 09:17
Wat betreft mannen die accounts van vrouwen hacken en overnemen zijn dat tot op heden altijd geen echte verhalen gebleken. Geloven jullie het nog allemaal?


Het is typisch een vervolgbericht in een topic wat aan het inkakken is. Maar dat het verwijderd is maakt het geloofwaardiger. Geloof ik. Een trol zou het hebben laten staan volgens mij. Ik heb het helaas niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
23-12-2018 01:05
Kan iemand het bericht mij pm-en?

Ik hoop dat je veilig bent TO, hij klinkt als een onvoorspelbare man.
Bericht was opzich niet raar en heel normaal geschreven. Wel in zelfde stijl als TO schrijft, dus het blijft allemaal een beetje een raar verhaal dat dit opeens haar man zou zijn.

Als ik TO was en ik was dit soort berichten aan het schrijven over mijn man, dan zou ik zeker niet de computer open laten staan ingelogd en wel op de pagina van dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds jaar en dag ieder eigen privé rekening behouden. Daarop wordt van ieder het salaris gestort. Waardoor het ook nog leuk is 'n cadeautje van elkaar te krijgen. Vervolgens ook nog 'n gezamenlijke rekening waarop door ieder, met verdeelsleutel (momenteel 42/58) elke maand automatisch een bedrag wordt gestort. Daar worden alle gemeenschappelijke kosten van betaald. Gaat heel goed.
.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen verdeelsleutel. Man en ik gooien alles op een hoop. Maar we gaan ook erg hetzelfde met geld om!

Ik moet erop niet aan denken dat het anders zou zijn! Ook in Geldzaken moet je elkaar vertrouwen! Net zoals in een relatie!
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
23-12-2018 12:15
Hier geen verdeelsleutel. Man en ik gooien alles op een hoop. Maar we gaan ook erg hetzelfde met geld om!

Ik moet erop niet aan denken dat het anders zou zijn! Ook in Geldzaken moet je elkaar vertrouwen! Net zoals in een relatie!
Vertrouwen in geldzaken blijkt toch niet uit het hebben van één rekening. Daarvoor kun je toch net zo goed drie rekeningen hebben: een voor de een, een voor de ander, en een gezamenlijke waar je geld op stort.

Dat: als je niet je geld direct op één rekening laat storten en daar samen continu toegang toe hebt, dan vertrouw je elkaar niet - argument vind ik zo zwak. Dan vertrouw je elkaar namelijk blijkbaar juist niet want met een eigen rekening zou iemand maar iets achter kunnen houden en dan heb jij geen inzicht op wat de ander in werkelijkheid uitgeeft.
Stampertje12 schreef:
23-12-2018 11:47

Als ik TO was en ik was dit soort berichten aan het schrijven over mijn man, dan zou ik zeker niet de computer open laten staan ingelogd en wel op de pagina van dit topic.
Dat is inderdaad niet verstandig, maar als je 3 kleine kinderen hebt dan kan dat wel.... ;)
Alle reacties Link kopieren
Post je nog wat TO? Om te laten weten dat je ok bent?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
23-12-2018 12:35
Post je nog wat TO? Om te laten weten dat je ok bent?
De account van TO is opgeheven
Jillian76 schreef:
23-12-2018 13:30
De account van TO is opgeheven


Nee hoor, TO's nickname is nog steeds hetzelfde. En TO is nog loepbaar dus niet geanonimiseerd. En ja, ik vind het ook irritant dat mensen zich registreren met een nickname als 'Anoniem071218'
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb er echt zo'n naar gevoel bij. :-( Ik ga er vanuit dat dit allemaal echt is, al zou ik liever geloven dat het het het niet is.
De sfeer thuis zou wel vreselijk zijn nu.

Als je nog meeleest TO, ik leef erg met je mee en wens je heel veel geluk en liefde. Hoop dat alles beter mag worden in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook een opluchting zijn dat alles nu bekend is. Man/vriend is volgens TO voral 'onbereikbaar' voor haar als het gaat om de financiën.
Ik heb de indruk dat zaken op een topic zoals dit, soms veel verder worden doorgetrokken of 'ingevuld' dan nodig is.

Op zich opende TO het topic om te toetsen wat anderen redelijk vonden en/of zij zelf misschien een denkfout maakte.

Man zal het niet leuk vinden, maar uitgaande van zijn goede wil en bedoelingen, weet hij nu wél precies wat er aan de hand is als hij het hele topic heeft gelezen.

En heeft hij nu dus ook inzicht in mogelijke oplossingen.
Ik hoop dat zij er samen goed uit zullen komen.
ik zou het maar niet al te serieus nemen. het is allemaal net te toevallig
:whut:
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
23-12-2018 12:21
Vertrouwen in geldzaken blijkt toch niet uit het hebben van één rekening. Daarvoor kun je toch net zo goed drie rekeningen hebben: een voor de een, een voor de ander, en een gezamenlijke waar je geld op stort.

Dat: als je niet je geld direct op één rekening laat storten en daar samen continu toegang toe hebt, dan vertrouw je elkaar niet - argument vind ik zo zwak. Dan vertrouw je elkaar namelijk blijkbaar juist niet want met een eigen rekening zou iemand maar iets achter kunnen houden en dan heb jij geen inzicht op wat de ander in werkelijkheid uitgeeft.
Ik denk dat ik te oud ben voor dit soort onzin. Zoals eerder gezegd, wij hebben alleen bankrekeningen die en/of zijn, en allebei vrije toegang tot de tegoeden en we zeuren nooit als één van beiden een keer gaat shoppen voor kleding, of iets anders uitgeeft. Daar werken we allebei voor. Alleen echt grote uitgaven overleggen we samen. Maar dat lijkt me normaal.

Ik snap dat angstvallig dingen voor jezelf willen houden niet binnen een (goede) relatie. Net zo goed als dat mensen er blijkbaar panisch voor zijn als een partner in zijn/haar telefoon kijkt. Wat is het probleem, wat heb je te verbergen dan? Mijn man heeft zelfs de inloggegevens van mijn persoonlijke email e.d., waarom niet? Ik zou niet weten wat ik te delen heb met anderen wat mijn man niet zou mogen weten. Niet dat hij dus elke dag mijn email checkt, want hij weet dat ik belangrijke dingen toch wel met hem deel en omgekeerd, maar mijn hemel, lijkt me erg vermoeiend om binnen een relatie zo angstvallig dingen te moeten afschermen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-12-2018 20:24
Maar net pleitte je er nog voor dat je juist helemaal niet over die financiën hoefde te praten. Je moest je namelijk realiseren dat er maar één manier was: alles op één hoop en 50/50 omdat het allemaal gezamenlijk was.

Dat zijn dingen die bespreekt zodra je een relatie begint. Maar als het goed is, gaat er aan een relatie een periode van 1-2 jaar van elkaar als mens leren kennen, vooraf, en weet je dus al wat voor vlees je in de kuip hebt. Maar tja, als je iemand van Tinder plukt, na 2 keer wat samen drinken het bed in duikt en na 6 weken heet het een relatie en na 6 maanden moet er samengewoond gaan worden, wat wéét je dan werkelijk van die ander?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
23-12-2018 16:57
Dat zijn dingen die bespreekt zodra je een relatie begint. Maar als het goed is, gaat er aan een relatie een periode van 1-2 jaar van elkaar als mens leren kennen, vooraf, en weet je dus al wat voor vlees je in de kuip hebt. Maar tja, als je iemand van Tinder plukt, na 2 keer wat samen drinken het bed in duikt en na 6 weken heet het een relatie en na 6 maanden moet er samengewoond gaan worden, wat wéét je dan werkelijk van die ander?
Oh? in welk handboek staat dat??
S-Meds schreef:
23-12-2018 17:36
Oh? in welk handboek staat dat??
Idd en welk handboek? Dat is toch bij iedere relatie anders. Je kunt soms ook je gevoel volgen, kan goed of slecht uitpakken maar je hebt ook geen garanties bij jarenlange huwelijken.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-12-2018 17:36
Oh? in welk handboek staat dat??
The rules.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-12-2018 17:36
Oh? in welk handboek staat dat??
Geen enkel, behalve dan in gezond verstand. Ik maak vaak genoeg mensen mee die na elkaar pas een paar maanden te kennen, besluiten samen een huishouden op te zetten, en dan denk ik net zo vaak: OK, heel leuk, en vooral veel geluk, maar hoe goed ken je elkaar nou eigenlijk als méns na 3-4-5 maanden?

En dan denk ik wel eens dat de constructie van vroeger nog zo gek niet was: tijdje verkering, dan verloven en tegen de tijd dat je écht een huwelijk of andere vorm van langdurige relatie aanging, kende je elkaar meestal al 3-4 jaar en kon je al redelijk inschatten van elkaar hoe je als mens in elkaar zat en of dat een mens was waar je langer mee door wilde gaan. Nog steeds geen garantie, maar in elk geval meer inzicht in elkaar vooraf.

Tegenwoordig lijkt het vaak alsof dat elkaar leren kennen pas plaatsvindt nádat het samenwonen en het kinderen krijgen en het verkondigen van een relatie plaatsvindt. En dan heet het "mijn vriend is opeens anders en wat nu". Nee, die vriend is niet anders, die vriend is wie hij altijd geweest is, je hebt alleen niet genoeg tijd genomen om die vriend te leren kennen alvorens gezinnetje te willen spelen.

En één van die dingen is dat je ook, alvorens een relatie te beginnen, je zorgt dat je op één lijn zit qua financiën, levensvisie (hoe sta je in het leven en hoe wil je daar invulling aan geven), toekomstbeeld, enz. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die denken dat ze dat gaandeweg de relatie achteraf nog wel even kunnen regelen. Lijkt mij het fundament onder je relatie, en net zo goed als dat je geen fundament achteraf onder een al half afgebouwd huis kunt schuiven, geldt dat voor een relatie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ach.. TO is weg en we hebben een overname van het topic, met vooral veel regels van 'hoe het heurt'. Dankje .. dan weten we dat weer :kneel:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven