Wandelschoenen

29-12-2018 22:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat zijn nou fijne wandelschoenen?

Zijn er ook wandelschoenen die je gewoon voor allerdaags aan kan en waar je mee kan wandelen? Bv zoiets?

Afbeelding

Wil namelijk tussendoor het werken minstens een half uur gaan wandelen maar geen zin en ruimte om extra schoenen mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.timberland.nl/shop/nl/tbl-n ... l-a19te231
Gewoon gympen/sneakers zijn goed genoeg om een half uurtje op te wandelen.
Wil je wel echte wandelschoenen, zoek dan bij Bever op A-categorie schoenen.
Voor een half uur wandelen heb je toch geen wandelschoenen nodig? Ik wandel tegenwoordig 3 kwartier van en naar werk, ik doe dat op mijn normale schoenen. Als ik hakken aan heb, neem ik wel een paar Nikes of gympen mee.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 22:56
0.46% gewijzigd
Voor een half uurtje wandelen zijn vrijwel alle schoenen prima. Ik heb een paar sneakers op mn werk staan maar lunchwandel ook regelmatig op m'n enkellaarsjes of pumps (beiden met hakken van rond de 5 cm).
Als je meer dan een uur gaat lopen op onverharde paden zijn A-categorieschoenen wel fijn. Ik vind mijn Meindls heerlijk, maar misschien heb jij voeten die beter passen in Lowa of Asics.
Alle reacties Link kopieren
30 minuten kan prima op normale gympies.

Als je echt gaat wandelen (dus dagtochten of meer), laat je dan adviseren bij bijvoorbeeld Bever. Ik kan Meindl’s wel heel fijn vinden, maar jouw voeten kunnen wellicht beter passen in een Salomon,
pergamon wijzigde dit bericht op 29-12-2018 22:56
Reden: Typfout
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
29-12-2018 22:54
Voor een half uurtje wandelen zijn vrijwel alle schoenen prima. Ik heb een paar sneakers op mn werk staan maar lunchwandel ook regelmatig op m'n enkellaarsjes of pumps (beiden met hakken van rond de 5 cm).
Als je meer dan een uur gaat lopen op onverharde paden zijn A-categorieschoenen wel fijn. Ik vind mijn Meindls heerlijk, maar misschien heb jij voeten die beter passen in Lowa of Asics.
:high5:
Ga naar Bever en laat je adviseren. Ik heb heel moeilijke/afwijkende voeten. Mevrouw die mij adviseerde wist precies wat ik nodig had.

Ik vond de eerste die ik paste te breed, zij wist precies welke merken en modellen smaller vielen. Voor mijn voeten heb ik vrij harde/niet zo buigbare zolen nodig, zij wist precies welke schoenen dan wel en niet konden. Etc etc. Er bleef uiteindelijk een heel fijn paar over.
Lowa's vind ik fijne wandelschoenen, maar als het gewoon om 'n lunchwandeling gaat zou ik 'n lichtere sneaker aan doen die ook lekker zit gedurende de hele dag.
Nitflex schreef:
29-12-2018 22:52
Voor een half uur wandelen heb je toch geen wandelschoenen nodig? Ik wandel tegenwoordig 3 kwartier van en naar werk, ik doe dat op mijn normale schoenen. Als ik hakken aan heb, neem ik wel een paar Nikes of gympen mee.

Of wel! Dat kun jij van achter je scherm toch niet beoordelen.
Andersom schreef:
29-12-2018 23:01
Of wel! Dat kun jij van achter je scherm toch niet beoordelen.
Dat is waar, maar ik wilde maar zeggen dat je niet meteen hoeft te investeren in dure wandelschoenen. Dus gewone schoenen zoals TO liet zien kunnen dan ook prima.

Bovendien, ze vraagt het toch aan ons achter ons scherm?
Alle reacties Link kopieren
Een half uurtje wandelen doe ik op alle soorten schoenen (maar ik draag nooit hakken).

Voor lange wandelingen heb ik fijne Timberlands, die voelen net als comfortabele pantoffels maar ik heb er al menig oneffen terrein en steile berg mee overwonnen.
https://www.asadventure.nl/p/timberland ... lsrc=aw.ds
Wel erg lomp voor zomaar overdag.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Heb normaal altijd hakken waar ik echt geen half uur flink op kan door stappen dus moet (wil ) goede wandelschoenen die ik dus voor de Lunch wandeling kan gebruiken maar wil ook de weekenden erop uit gaan wandelen.

Net even snel gekeken op internet. Categorie a wandelschoenen zijn deze geschikt voor de winter?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net hele fijne trailrun schoenen gekocht (Ja kan je ook op wandelen :-P)
Die zie je nu veel van Adidas, salomon etc.
Lopen super lekker maar lokken op gewone sneakers.
Ik heb Riekers die ik echt 'n hele dag aan kan hebben. Prima voor stadswandelingen (maar dus ook voor op kantoor)
https://www.zalando.nl/rieker-sneakers- ... z-q12.html
Alle reacties Link kopieren
Eén tip: koop wandelschoenen nooit online. Altijd goed passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar toevallig ook twee paar Riekers met Riekertex gekocht. Als het goed is zorgt die Riekertex er voor dat ze waterdicht zijn (en blijven), dus dat is ideaal als het regent of geregend heeft.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Kan je je 'wandel'schoenen niet gewoon op je werk achterlaten? Dan hoef je er niet elke dag mee in je tas te slepen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb asics gel mission-3 schoenen. Het is een goede stevige wandelschoen die best lijkt op een sneaker. Ik heb er echt al vele kilometrs op zitten en ze lopen heerlijk en ze kunnen wel door voor 'normale' schoenen
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
29-12-2018 22:56
:high5:
Ik zweer ook bij Mn Meindls!
Toen Mn oude paar versleten was hadden ze bij Bever nog precies dezelfde, met korting :yes: omdat het inmiddels een uitlopend model was, dus volgende keer zal ik toch weer moeten gaan passen...
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
29-12-2018 23:12
Ik heb net hele fijne trailrun schoenen gekocht (Ja kan je ook op wandelen :-P)
Die zie je nu veel van Adidas, salomon etc.
Lopen super lekker maar lokken op gewone sneakers.
Let er wel op dat de zool van trailrunschoenen vrij zacht is. Als je deze als gewone wandelschoen gaat gebruiken dan zal hij vrij snel slijten. Zeker als je op asfalt gaat lopen.

Verder; ga naar Bever en laat je voorlichten. Een categorie A is een prima schoen. Laag model, ook prima voor in de winter (tenzij 10cm nieuwe sneeuw). Van Lowa is de Innox of ferrox een super licht schoentje welke bijna sportschoenachtig aandoet. Maargoed, niet elke voet is geschikt voor Lowa uiteraard. Met Lowa, Meindl of Hanwag zit je nooit fout wat dat betreft!
Alle reacties Link kopieren
Die Timberland boots lijken me prima voor stevige lunchwandelingen. Ik doe dat -- als man -- al jaren zo (Blackstones in mijn geval). Met "nette" schoenen zou me dat niet lukken!

Meindl's (of in mijn geval Nomads) zijn echte klasse A wandelschoenen en die gebruik ik voor echte dagwandelingen van 25km of langer. Of wandelvakanties, door bergen en drassige gebieden, waar je soms ook een beekje moet oversteken...

Ik weet niet waar je werkt, maar voor een lunchwandeling is dat wellicht wat overdone.
daddy_gijs wijzigde dit bericht op 30-12-2018 12:40
9.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
29-12-2018 23:09
Net even snel gekeken op internet. Categorie a wandelschoenen zijn deze geschikt voor de winter?
Klasse A wandelschoenen moet je bij voorkeur passen met echte wollen sokken.
Ze zijn dan prima voor de winter (maar kunnen ook goed voor in de zomer).
Ik zou zulke dure schoenen niet online kopen, maar in een winkel. (Beversport of, nog beter, in De Zwerfkei in Woerden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven