5 jarig kind vermist

28-12-2018 23:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het item in nieuwsuur van gister, waarin een Syrische vluchteling (Whadi Ghazi) verteld hoe hij tijdens zijn reis, zijn 5 jarige dochter (Allsa Ghazi) kwijt raakt houd mij de hele tijd bezig. Wat een afschuwelijk verhaal.

Wat een wereld is dit.. en hoe krom is het dat voor de vermissing van Madeleine Mccan de hel wereld op zijn kop staat (terecht) en deze zaak nauwelijks aandacht krijgt.

Zijn er meer mensen die het gezien hebben en die dit zo aangrijpt? Is er niks, dat we voor deze mensen kunnen doen?
anoniem_149135 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 23:58
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oplossing: geen nieuws meer kijken
Alle reacties Link kopieren
Was op Nieuwsuur

Als het goed is verblijft ze nog bij die Irakese familie.

Echt een triest verhaal, ik zou helemaal gek worden.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 28-12-2018 23:56
26.83% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm triest, arm kind en arme vader...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ja hopelijk verblijft ze nog bij die familie inderdaad.
Er zijn een ;paar duizend van die kinderen vermist, allemaal zoekgeraakt tijdens de reis.
Cateautje schreef:
29-12-2018 00:03
Er zijn een ;paar duizend van die kinderen vermist, allemaal zoekgeraakt tijdens de reis.
En niet alleen in Syrië.
Alle reacties Link kopieren
Het opmerkelijke is dat hij in Libanon zat - veilig dus - en zijn vrouw en andere kinderen zijn daar nog.
Waarom hij dan een kind van 5 meeneemt is een raadsel, ik vermoed om sneller asiel te krijgen.

Ik hoop dat ze snel gevonden wordt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
wie is madeleine
rozamunda schreef:
29-12-2018 00:37
wie is madeleine
Een cakeje.
Alle reacties Link kopieren
o dat zijn mooie schelpjes. al zie ik ook andere vormen waar lees ook ook wel wat mee kan
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
29-12-2018 00:08
Het opmerkelijke is dat hij in Libanon zat - veilig dus - en zijn vrouw en andere kinderen zijn daar nog.
Waarom hij dan een kind van 5 meeneemt is een raadsel, ik vermoed om sneller asiel te krijgen.

Ik hoop dat ze snel gevonden wordt.
Hij nam dus bewust een risico en moet daar nu de prijs voor betalen. Voor een zelfde soort gok worden anderen zwaar veroordeelt (hoe konden ze dat doen) maar nu is het alleen maar zielig.
Hij had ook gewoon daar kunnen blijven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ot.hij ging naar de supermarkt en werd opgepakt. wat denkt die vader dan, dat die mensen die ook op de vlucht zijn daar uren op hem blijven wachten.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-12-2018 23:55
Was op Nieuwsuur

Als het goed is verblijft ze nog bij die Irakese familie.

Echt een triest verhaal, ik zou helemaal gek worden.

Wat is er dan triest aan? Ze is bij een Irakese familie?
Whadi is een beetje dom geweest. Maar ja, je kunt de ellende in grote delen van de wereld nauwelijks voorstellen. Dat is naar.

Waarom er niet zoveel aandacht is? Dat heb je wel vaker. Er verongelukken wel vaker mensen in het verkeer, maar toch sprak de Stint crash meer tot de verbeelding en was het weken in het nieuws.

Er verdwijnen regelmatig mensen die kritisch zijn in islamitische dictaturen. Ken ik noch jij de namen van, maar van dhr. Khasoggi krijgt de media geen genoeg.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
29-12-2018 01:14
Wat is er dan triest aan? Ze is bij een Irakese familie?

Even los van het feit hoe ik over migratie denk en dat ik niet goed begrijp waarom hij zijn dochter niet bij zijn vrouw achter liet snap ik zijn verdriet wel.

Toen mijn dochtertje op die leeftijd bij de Albert Heijn " zoek " was ( bleek later 4 gangpaden verder) was ik helemaal van de wap.

Iedere minuut dat ze niet gevonden was leek een uur.
Daarom snap ik zijn verdriet.

Ik denk dat alleen ouders weten wat je dan meemaakt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
29-12-2018 16:49
Even los van het feit hoe ik over migratie denk en dat ik niet goed begrijp waarom hij zijn dochter niet bij zijn vrouw achter liet snap ik zijn verdriet wel.

Toen mijn dochtertje op die leeftijd bij de Albert Heijn " zoek " was ( bleek later 4 gangpaden verder) was ik helemaal van de wap.

Iedere minuut dat ze niet gevonden was leek een uur.
Daarom snap ik zijn verdriet.

Ik denk dat alleen ouders weten wat je dan meemaakt.
Schiet mij maar lek ik snap er niks van. Ze is bij Irakese familie zeg jij. Dan is ze toch niet vermist?
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
29-12-2018 23:40
Schiet mij maar lek ik snap er niks van. Ze is bij Irakese familie zeg jij. Dan is ze toch niet vermist?
Heb je de uitzending gezien?
Het meest waarschijnlijke is dat ze bij de Irakese familie is maar 100% zeker is dat niet buiten dat weet de vader niet waar die Irakese familie is, die kan wel naar Estland gereisd zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je dochter van vijf meeneemt op zo'n tocht, terwijl ze ook bij haar moeder kon blijven in een veilig land, dan heb je gewoonweg niet het beste met haar voor.
Ik vind het vreselijk voor dat meisje, maar die vader kan voor mij de boom in.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
01-01-2019 14:51
Als jij je dochter van vijf meeneemt op zo'n tocht, terwijl ze ook bij haar moeder kon blijven in een veilig land, dan heb je gewoonweg niet het beste met haar voor.
Ik vind het vreselijk voor dat meisje, maar die vader kan voor mij de boom in.
Makkelijk oordelen vanuit een veilige Nederlandse omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
01-01-2019 15:02
Makkelijk oordelen vanuit een veilige Nederlandse omgeving.
Als jij het allemaal zo goed snapt: Waarom heeft hij zijn vrouw en andere kind dan niet meegenomen?
hollebollegijs schreef:
29-12-2018 00:08
Het opmerkelijke is dat hij in Libanon zat - veilig dus - en zijn vrouw en andere kinderen zijn daar nog.
Waarom hij dan een kind van 5 meeneemt is een raadsel, ik vermoed om sneller asiel te krijgen.

Ik hoop dat ze snel gevonden wordt.
Is dat zo? Dan kan je in Nederland niet eens asiel krijgen omdat je uit een veilig land komt.
Sara9876 schreef:
01-01-2019 15:02
Makkelijk oordelen vanuit een veilige Nederlandse omgeving.
In de VS/Canada wonen veel Roma e.d. die vanuit Nederland daarheen zijn gegaan en asiel hebben gekregen omdat het in Nederland onveilig voor ze is... Nederlandse vluchtelingen bestaan ook.
Alle reacties Link kopieren
Shiva2001 schreef:
01-01-2019 15:31
Is dat zo? Dan kan je in Nederland niet eens asiel krijgen omdat je uit een veilig land komt.
Als hij Syriër is wel, Libanon valt niet onder de Dublin akkoorden en voor Syriërs is een groep die redelijk eenvoudig asiel krijgen ook als ze een tussenstop hebben gemaakt in bijvoorbeeld Turkije, Libanon of Marokko
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Shiva2001 schreef:
01-01-2019 15:55
In de VS/Canada wonen veel Roma e.d. die vanuit Nederland daarheen zijn gegaan en asiel hebben gekregen omdat het in Nederland onveilig voor ze is... Nederlandse vluchtelingen bestaan ook.

Dat was iets genuanceerder.
In de jaren 90 vluchtten veel Roma uit Tsjechië naar Nederland en vroegen asiel aan.
Dat kregen ze niet omdat de Tsjechen op zich de veiligheid van de Roma moeten kunnen waarborgen, uiteindelijk is een deel in de VS / Canada beland.

https://www.vpro.nl/argos/speel~POMS_VP ... rgos~.html

Argos heeft er een podcast over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven