Jongen mishandeld door politie in Rotterdam (video)

02-01-2019 05:00 729 berichten
Dit is toch machtsmisbruik? :-o

https://m.facebook.com/100001904407740/ ... 571620167/
Alle reacties Link kopieren
Want? Jij was erbij en weet wat hier allemaal aan vooraf is gegaan, vertel?

Misschien heeft die agent wel net een baksteen naar zijn hoofd gekregen, of een vuurpijl? Misschien volgde het joch een paar simpele aanwijzingen niet op?

Of dacht die agent misschien laat ik mezelf eens verschrikkelijk in de problemen werken en een willekeurig joch grijpen en hem een flinke tik geven?

Naja, je topic zal het vast goed doen hier, succes!!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat er aan vooraf?

In een tijd waar hulpverleners zoals politie, brandweer en ambulancepersoneel te doen heeft met geweld tegen hen, ben ik niet snel overtuigd van zo’n filmpje en wil ik graag weten wat er aan vooraf ging.
Hebben jullie die filmpjes wel bekeken?
Hij krijgt behoorlijk veel tikken terwijl hij al op de grond ligt en geen enkel gevaar vormt voor de politie.
In het tweede filmpje zie je dat hij nog eens een tik krijgt terwijl de agent hem vasthoudt en hij helemaal niets doet of kan/wil doen.
In het filpje zegt iemand dat die jongen 14 jaar is. :@
Ik vind dit soort geweld behoorlijk buiten proportie.
Aan het gezicht van de agent in het 2de filmpje is te zien dat hij best angstig kijkt omdat mensen zijn acties (terecht) afkeuren. Totaal geen controle. Het leek erop alsof hij een beetje als kip zonder kop om zich heen slaat! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook filmpjes van agressie jegens hulpverleners? Heel eerlijk, ik word er een beetje moe van dat men alles maar tegen de hulpverlener mag doen, maar dat zodra de hulpverlener een keer uit haalt, er een groot commentaar komt. Ook hulpverleners zijn mensen, mensen die er staan voor jou en mij.
Jillian76 schreef:
02-01-2019 05:52
Heb je ook filmpjes van agressie jegens hulpverleners? Heel eerlijk, ik word er een beetje moe van dat men alles maar tegen de hulpverlener mag doen, maar dat zodra de hulpverlener een keer uit haalt, er een groot commentaar komt. Ook hulpverleners zijn mensen, mensen die er staan voor jou en mij.
Dat is in dit filmpje niet te zien, dat iemand uithaalt naar hulpverleners.

Dus omdat er mensen zijn die tegen hulpverleners schoppen mag de politie
zich uitleven op de eerste de beste??
En eerlijk, ook al had de politie vooraf met aggressie te maken gehad dan nog hoeft die agent niet zoveel geweld te gebruiken tegen iemand die al hulploos op de grond ligt.

Het gaat erom dat je de situatie moet deëscaleren om de controle weer te krijgen. Die agent was de controle compleet kwijt!
Als je in de wilde slaan als de enige oplossing ziet dan hoor je niet als politieagent te werken. Sorry maar ik vond zijn actie ik deze niet passend en compleet buiten proportie
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 05:48
Hebben jullie die filmpjes wel bekeken?
Hij krijgt behoorlijk veel tikken terwijl hij al op de grond ligt en geen enkel gevaar vormt voor de politie.
In het tweede filmpje zie je dat hij nog eens een tik krijgt terwijl de agent hem vasthoudt en hij helemaal niets doet of kan/wil doen.
In het filpje zegt iemand dat die jongen 14 jaar is. :@
Ik vind dit soort geweld behoorlijk buiten proportie.
Aan het gezicht van de agent in het 2de filmpje is te zien dat hij best angstig kijkt omdat mensen zijn acties (terecht) afkeuren. Totaal geen controle. Het leek erop alsof hij een beetje als kip zonder kop om zich heen slaat! :facepalm:
Nee, filmpje niet gezien. Alleen de vraag of ik een account op facebook wil en dat wil ik niet.
Kan er dus niet over oordelen. Waarvoor werd hij opgepakt dan?
Lavacakelover schreef:
02-01-2019 06:16
Nee, filmpje niet gezien. Alleen de vraag of ik een account op facebook wil en dat wil ik niet.
Kan er dus niet over oordelen. Waarvoor werd hij opgepakt dan?
Volgens wat ik gehoord heb gaat t om overlast maar dat weet ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik even wachten met commentaar tot je wat meer weet. Overlast is een ruim begrip.
Van wie heb je dat gehoord en wie heeft dat filmpje geplaatst?
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 06:08
Dat is in dit filmpje niet te zien, dat iemand uithaalt naar hulpverleners.

Dus omdat er mensen zijn die tegen hulpverleners schoppen mag de politie
zich uitleven op de eerste de beste??
En eerlijk, ook al had de politie vooraf met aggressie te maken gehad dan nog hoeft die agent niet zoveel geweld te gebruiken tegen iemand die al hulploos op de grond ligt.

Het gaat erom dat je de situatie moet deëscaleren om de controle weer te krijgen. Die agent was de controle compleet kwijt!
Als je in de wilde slaan als de enige oplossing ziet dan hoor je niet als politieagent te werken. Sorry maar ik vond zijn actie ik deze niet passend en compleet buiten proportie
Wie zegt dat het de eerste de beste is? Wie zegt dat het waar is dat die persoon 14 jaar is? En weet jij wat hij gedaan heeft? Of zou dit echt zo’n idiote agent zijn en heeft hij iemand zomaar gepakt om zijn agressie bot te vieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat erger is .. dit machtsmisbruik of de mensen die dit goed praten. Denk maar aan de toekomst van jullie kindjes. Sta dit toe, praat en keur dit goed. Ik ben er gelukkig over een jaar of 20 niet meer om jullie te zeggen dat de dan hedendaagse gang van zaken waarin je bij het geringste beetje scheef lopen afgebeuld mag worden, dat dat dan aan jullie zelf ligt. Als jullie het nu en vooral zelf maar goed hebben toch?
Ga maar los op mij, dat maakt mijn dag echt niet minder gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Mischien hebben die andere twee ook nog wat klapjes nodig. Ik vermoed dat ze die wel verdienen...
Lavacakelover schreef:
02-01-2019 06:30
Dan zou ik even wachten met commentaar tot je wat meer weet. Overlast is een ruim begrip.
Van wie heb je dat gehoord en wie heeft dat filmpje geplaatst?
Ik hoef niets meer te weten. Ik kan zien dat de agent iemand die al op de grond ligt blijft slaan terwijl de persoon op dat moment geen gevaar is voor hem en de omgeving. Dan
Als het klopt dat hij ook nog eens minderjarige is mag de agent wat mij betreft op staande voet ontslagen worden.
Alle reacties Link kopieren
Niet het hele filmpje gekeken, maar in eerste instantie was die agent alleen tegenover een aantal dreigende figuren. En de jongen die hij vast had weigerde op de grond te gaan.

Ik snap wel dat zo'n agent niet echt meer relaxt is.

En ik vraag me af waarom iemand het blijkbaar nodig vindt zo'n filmpje te plaatsen, ook stemmingmakerij wat mij betreft.

Als iedereen nou weer eens normaal ging doen hoefde de politie helemaal geen geweld meer te gebruiken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
omajanneke schreef:
02-01-2019 06:46
Ik weet niet wat erger is .. dit machtsmisbruik of de mensen die dit goed praten. Denk maar aan de toekomst van jullie kindjes. Sta dit toe, praat en keur dit goed. Ik ben er gelukkig over een jaar of 20 niet meer om jullie te zeggen dat de dan hedendaagse gang van zaken waarin je bij het geringste beetje scheef lopen afgebeuld mag worden, dat dat dan aan jullie zelf ligt. Als jullie het nu en vooral zelf maar goed hebben toch?
Ga maar los op mij, dat maakt mijn dag echt niet minder gezellig.
Dan draaien we het even om. Kinderen van 14 zijn al zo het respect voor de politie verloren dat ze doen waar ze zin in hebben. En de politie kan niet ingrijpen, want zodra ze dat doen staan ze met een hoop kritiek op internet. Dat zal voor onze kinderen een fijne situatie met een veilig gevoel opleveren over 20 jaar!
Zolang er geen tegenberichten zijn ga ik er voor het gemak even vanuit dat deze jongen niet een toevallige passant was die perongeluk klappen kreeg. Hij zal echt iets uitgevreten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 07:04
Ik hoef niets meer te weten. Ik kan zien dat de agent iemand die al op de grond ligt blijft slaan terwijl de persoon op dat moment geen gevaar is voor hem en de omgeving. Dan
Als het klopt dat hij ook nog eens minderjarige is mag de agent wat mij betreft op staande voet ontslagen worden.
Dus je was er niet bij, weet niet wie dat filmpje geplaatst heeft en wat er aan de hand is.
Toch weet je méér dan genoeg.. :facepalm:

Even wat anders: zou het jou wat uitmaken of je door een minderjarige of een 50-jarige beroofd wordt met veel geweld?
Ik denk niet dat je dan met een serene glimlach zegt: ach, hij is pas 14 hoorde ik iemand, ergens roepen dus laat maar zitten verder ;)
Alle reacties Link kopieren
Filmpjes toch nog even gekeken. Nr 1 opent niet. Bij nr 2 is te zien dat zijn ‘vriendjes’ de agent vrij dreigend naderen. Ik denk dat hij niet zomaar een beetje los gaat op de jongen, maar dat de agent, die alleen lijkt te zijn, zich in het nauw gedreven voelt door al die kerels (die het respect al verloren zijn). Met dat slaan lijkt hij een signaal naar de rest af te willen geven. En dan heeft die jongen in zijn greep pech dat hij degene is die het dichtst bij staat.
Ik heb een weinig medelijden mee... het gaat vast niet om het feit dat hij zijn colablikje net naast de prullenbak gooide!
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 05:48
Hebben jullie die filmpjes wel bekeken?
Hij krijgt behoorlijk veel tikken terwijl hij al op de grond ligt en geen enkel gevaar vormt voor de politie.
In het tweede filmpje zie je dat hij nog eens een tik krijgt terwijl de agent hem vasthoudt en hij helemaal niets doet of kan/wil doen.
In het filpje zegt iemand dat die jongen 14 jaar is. :@
Ik vind dit soort geweld behoorlijk buiten proportie.
Aan het gezicht van de agent in het 2de filmpje is te zien dat hij best angstig kijkt omdat mensen zijn acties (terecht) afkeuren. Totaal geen controle. Het leek erop alsof hij een beetje als kip zonder kop om zich heen slaat! :facepalm:
Het eerste, korte, filmpje toont een jongen die op zijn rug op de grond ligt en klappen krijgt.
In het tweede filmpje heb ik niemand op de grond zien liggen.

Nou weet ik weinig van dit soort dingen, maar iemand die op zijn rug op de grond ligt kan nog behoorlijk uithalen en dus een gevaar zijn.
Ik gok zomaar even dat die jongen opdracht gekregen had om op zijn buik te gaan liggen, maar zich bleef verzetten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lavacakelover schreef:
02-01-2019 07:13

Even wat anders: zou het jou wat uitmaken of je door een minderjarige of een 50-jarige beroofd wordt met veel geweld?
Ik denk niet dat je dan met een serene glimlach zegt: ach, hij is pas 14 hoorde ik iemand, ergens roepen dus laat maar zitten verder ;)
Ja, dat zou me zeker uitmaken. Als iemand op zijn 14e al zo het respect voor de maatschappij zó verloren is vind ik dat nóg veel erger dan dat dat op z’n 50e gebeurt! Wie weet waar die 14jarige dan op z’n 50e toe in staat is?
Dus afknijpen die 14 jarige en weer even terug naar z’n plek brengen!
Zo makkelijk, de politie er van langs geven. Er zal een heleboel aan vooraf zijn gegaan, maar het is natuurlijk makkelijker om op basis van wat beelden, zonder dat je het context weet, de politie af te zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de politie in veel gevallen toch al erg mild is in veel gevallen. Van mij mogen ze bij het eerste het beste teken van geen respect tonen met de wapenstok los op de knieën. Erger me altijd kapot in de filmpjes van verkeers overtreders, ja knullig als je betrapt wordt op 80 rijden in een woonwijk maar dat gescheld altijd met rot op met je camera...jij zit fout.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als iemand die inderdaad weigert op zijn buik te gaan liggen zodat ze hem handboeien om kunnen doen zonder een trap tegen je keel te krijgen.
Of in je gezicht, tegen je keel (wat dodelijk kan zijn).

Zal niet zeggen dat de politie zich altijd 100% aan de regels houdt maar zelfs als je onterecht gearresteerd wordt kan je dat beter op het bureau uitleggen.

Is het filmpje met oudejaarsnacht gemaakt of staat dat er niet bij?
Alles wat vooraf gebeurde staat niet op het filmpje, dus je weet niet wat iemand al gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
02-01-2019 07:19
Ja, dat zou me zeker uitmaken. Als iemand op zijn 14e al zo het respect voor de maatschappij zó verloren is vind ik dat nóg veel erger dan dat dat op z’n 50e gebeurt! Wie weet waar die 14jarige dan op z’n 50e toe in staat is?
Dus afknijpen die 14 jarige en weer even terug naar z’n plek brengen!
Dat bedoelde ik ook... TS denkt er kennelijk anders over. Alsof een 14-jarige niet volledig door kan draaien en dan een reëel gevaar voor anderen is :@@:
Het gaat er niet om of de jongen wel of niets gedaan heeft.
Waar het mij om gaat is de mate van geweld. In het eerste filmpje spuit de agent ook nog iets in het gezicht van dat jochie. Of is het een tazer gun? :-?
Sorry, maar dit gaat echt gewoon te ver!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven