Gezondheid alle pijlers

Beschamend overgewicht

02-01-2019 20:52 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Helaas heb ik een behoorlijk en beschamend overgewicht. 2019 gaat mijn jaar worden om daar drastisch verandering in aan te brengen.

Ik zou graag in contact willen komen met iemand die in dezelfde situatie zit, en er dit jaar ook aan wil werken om daar verandering in aan te brengen.
En dan heb ik het niet over 10 kilo afvallen helaas (zat ik maar in die luxe positie), maar veel meer dan dat...

Wellicht kunnen wij elkaar daarin motiveren? Af en toe een update en stand van zaken. Wat zijn de valkuilen? Wellicht eens een dip met elkaar delen, en uiteraard ook een succesverhaal.

Ik hoor het graag :).
Ik wil best meeschrijven. Ik begon vorige jaar ook en zit nu op hetzelfde gewicht nog steeds.
Ik vind het zelf beschamend hoe ik eruit zie, zou 20 kg kwijt moeten.
Ik ga eind van de zomer mijn gelofte hernieuwen met mijn man en ik zou zoo graag mooi op de foto staan, een mooie herinnering op foto met de kinderen.

Ik zeg doen !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zeer deprimerende mededeling voor je: zo veel overgewicht blijvend kwijtraken lukt vrijwel niemand.
De statistieken zijn uiterst somber.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me ook voor mijn gewicht. Ruim 20kg teveel. Ik start maandag as. weer. Hoeveel moet/wil je kwijt, TO?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Solomio schreef:
02-01-2019 21:19
Ik heb een zeer deprimerende mededeling voor je: zo veel overgewicht blijvend kwijtraken lukt vrijwel niemand.
De statistieken zijn uiterst somber.
Bij weight watchers niet.
Alle reacties Link kopieren
Zoë26 goed idee! Wellicht kunnen wij elkaar motiveren..

Aan zo'n demotiverend bericht van Solomio hebben wij tenslotte niets...

Wie niet waagt wie niet wint.... Proberen kan altijd, wellicht verras ik jullie allemaal ;)
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
02-01-2019 21:21
Bij weight watchers niet.
De crux zit em in het woordje 'blijvend'.....
Overigens neem ik aan dat TO het ook over ruim meer dan 20 kilo heeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
02-01-2019 21:21
Ik schaam me ook voor mijn gewicht. Ruim 20kg teveel. Ik start maandag as. weer. Hoeveel moet/wil je kwijt, TO?
Ik ben zelf nieuw op dit forum.. Is het ook mogelijk een privé bericht te sturen?
Alle reacties Link kopieren
Tukkergirl, ik hoef en wil niet meedoen maar wil je wel veel succes wensen!

En laat je niet demotiveren door negatievelingen!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 21:23
De crux zit em in het woordje 'blijvend'.....
Overigens neem ik aan dat TO het ook over ruim meer dan 20 kilo heeft.
Dit en dit.
Hoeveel wil je kwijt TO? Heb je professionele begeleiding, of wat is je plan van aanpak?
Ik ben afgelopen anderhalf jaar van 130kg naar 85kg gegaan. Maar daar heb ik wel wat rigoureuzere stappen voor gezet dan op eigen kracht wat proberen...
Alle reacties Link kopieren
Tukkergirl schreef:
02-01-2019 21:22
Zoë26 goed idee! Wellicht kunnen wij elkaar motiveren..

Aan zo'n demotiverend bericht van Solomio hebben wij tenslotte niets...

Wie niet waagt wie niet wint.... Proberen kan altijd, wellicht verras ik jullie allemaal ;)
Tja, demotiverend, vast.
Maar wel realistisch.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 21:19
Ik heb een zeer deprimerende mededeling voor je: zo veel overgewicht blijvend kwijtraken lukt vrijwel niemand.
De statistieken zijn uiterst somber.
Hmpf, wat een koude douche zo’n reactie, daar krijgen deze vrouwen zeker geen motivatie van...
Lieve vrouwen: zet hem op komende periode. Focus niet te veel op het eind gewicht, maar neem kleine stapjes en wees trots op elk gehaald doel. Zelf zit ik niet in jullie positie, maar heb altijd mega respect voor mensen die zoveel willen/gaan/moeten afvallen. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Tukkergirl schreef:
02-01-2019 21:22
Zoë26 goed idee! Wellicht kunnen wij elkaar motiveren..

Aan zo'n demotiverend bericht van Solomio hebben wij tenslotte niets...

Wie niet waagt wie niet wint.... Proberen kan altijd, wellicht verras ik jullie allemaal ;)
Succes! Zou je overwegen om hulp in te schakelen? Negatief of niet, Solomio heeft gelijk dat blijvend veel gewicht verliezen moeilijk is. Als je dat echt wilt, geef jezelf dan de maximale kans om je streefdoel te halen!
Alle reacties Link kopieren
De topictitel triggerde me vooral: beschamend overgewicht.
Dat schamen moet er eerst af, niet dat gewicht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 21:32
De topictitel triggerde me vooral: beschamend overgewicht.
Dat schamen moet er eerst af, niet dat gewicht.
Dat vind ik interessant. Waarom vind je dat?
Bij mij was de schaamte uiteindelijk de beste motivatie om af te vallen. Op dit moment schaam ik me helemaal niet meer en vind ik mezelf er eigenlijk best heel goed uit zien :)
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 21:32
De topictitel triggerde me vooral: beschamend overgewicht.
Dat schamen moet er eerst af, niet dat gewicht.
Als je je al niet meer mag schamen voor een ongezond lichaam..

Mag je je wel schamen voor het feit dat je het zo uit de hand hebt laten lopen?
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
02-01-2019 21:35
Dat vind ik interessant. Waarom vind je dat?
Bij mij was de schaamte uiteindelijk de beste motivatie om af te vallen. Op dit moment schaam ik me helemaal niet meer en vind ik mezelf er eigenlijk best heel goed uit zien :)
Omdat die schaamte nergens voor nodig is en 'aangepraat' wordt.
Fatshaming enzo.
Want hoezo is overgewicht beschamend? Dat komt voort uit het idee dat het je eigen schuld is en niet nodig en al dat soort gezever.
Overgewicht is gewoon een ingewikkeld probleem, waar je je niet voor hoeft te schamen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-01-2019 21:37
Als je je al niet meer mag schamen voor een ongezond lichaam..

Mag je je wel schamen voor het feit dat je het zo uit de hand hebt laten lopen?
Schamen is gewoon niet nodig.

Het zo uit de hand laten lopen impliceert dus ook dat het allemaal gewoon heel simpel is.

En ja, ik zal tot mijn laatste snik blijven proberen iets meer begrip te kweken voor het ingewikkelde probleem wat (extreem) overgewicht is.
Daar past geen schaamte bij, alleen begrip en acceptatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 21:39
Omdat die schaamte nergens voor nodig is en 'aangepraat' wordt.
Fatshaming enzo.
Want hoezo is overgewicht beschamend? Dat komt voort uit het idee dat het je eigen schuld is en niet nodig en al dat soort gezever.
Overgewicht is gewoon een ingewikkeld probleem, waar je je niet voor hoeft te schamen.
Niemand schaamt zich als ze alleen zijn. Maar als je buiten bent en je wordt nagekeken omdat je negatief afwijkt van wat als normaal wordt gezien, dat voel je je beschaamd.

Of je bent zo hardcore dat het je echt niks doet. Ik weet niet of dat een heel goed teken is.
Alle reacties Link kopieren
Tukkergirl schreef:
02-01-2019 21:25
Ik ben zelf nieuw op dit forum.. Is het ook mogelijk een privé bericht te sturen?
Ik heb je een PB gestuurd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Graag kopieer ik een stukje uit mijn topic:

Ik zou graag in contact willen komen met iemand die in dezelfde situatie zit, en er dit jaar ook aan wil werken om daar verandering in aan te brengen.
En dan heb ik het niet over 10 kilo afvallen helaas (zat ik maar in die luxe positie), maar veel meer dan dat...


Negatieve reacties helpen daar echt niet bij... Ik ga het in ieder geval proberen. Mijn huisarts is op de hoogte van mijn situatie en in overleg met haar ben ik bezig met een plan van aanpak.

Persoonlijk kom ik graag in contact met iemand die in een soortgelijke situatie zit. Hij/zij begrijpt immers goed wat voor een strijd het is, en af en toe een dip/succes delen lijkt mij persoonlijk prettig.

Bedankt voor de positieve reacties. Laat aub negatieve / demotiverende reacties achterwege.

Bij voorbaat dank
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-01-2019 21:37
Als je je al niet meer mag schamen voor een ongezond lichaam..

Mag je je wel schamen voor het feit dat je het zo uit de hand hebt laten lopen?

Nee, dat al helemaal niet. (maar die discussie kun je beter in een topic als dit niet gaan voeren)


TO. Succes. Ik ben het eens met Solomio dat het moeilijk is en zal worden, vooral het blijvend afvallen. Hulp is dan ook een aanrader, een supportsystem, zoals je hier vraagt ook. En dan nog is het moeilijk om veel af te vallen en dat supportsystem raak je ook kwijt als je op je streefgewicht bent.

Maar je nu voor je lichaam schamen, dat is gewoon zonde. Niet doen. Echt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 21:42
Schamen is gewoon niet nodig.

Het zo uit de hand laten lopen impliceert dus ook dat het allemaal gewoon heel simpel is.

En ja, ik zal tot mijn laatste snik blijven proberen iets meer begrip te kweken voor het ingewikkelde probleem wat (extreem) overgewicht is.
Daar past geen schaamte bij, alleen begrip en acceptatie.
Misschien kan dan jouw eerste positieve bijdrage zijn om je hier in dit topic te onthouden van negativisme?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 21:42
Schamen is gewoon niet nodig.

Het zo uit de hand laten lopen impliceert dus ook dat het allemaal gewoon heel simpel is.
Dik worden is nou eenmaal niet heel erg moeilijk.
En ja, ik zal tot mijn laatste snik blijven proberen iets meer begrip te kweken voor het ingewikkelde probleem wat (extreem) overgewicht is.
Daar past geen schaamte bij, alleen begrip en acceptatie.
En motivatie. Ik denk dat schaamte een goede motivator is om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen. Als het te moeilijk wordt dan is een operatie misschien een optie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven