Nederlander wurgt vrouw dood tijdens vakantie in Suriname

04-01-2019 00:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederlander doodt zijn 'met mes dreigende' vrouw op vakantie in Suriname

Bij een echtelijke ruzie tijdens een vakantie in Suriname heeft een Nederlandse man donderdag zijn 43-jarige vrouw om het leven gebracht, zo heeft de politie van dat land bekendgemaakt.

Volgens de verklaring van de 53-jarige man wilde zij hem met een mes aanvallen. Terwijl hij haar probeerde tegen te houden, drukte hij haar keel dicht.

Toen hij merkte dat zijn vrouw niet meer bewoog, heeft hij de politie gebeld. De echtgenoot heeft tegenover de politie verklaard dat hij en zijn vrouw al de hele vakantie ruzie hadden.

De man is naar het politiebureau meegenomen en zit vast. Op het lichaam van de vrouw wordt sectie verricht. Het zoontje van het stel is bij familieleden in Suriname ondergebracht.

https://www.nu.nl/buitenland/5663357/ne ... iname.html
Ik geloof er geen poep van de man zijn verklaring.

Een vrouw die met eens mes aanvalt? Op zich vrij zeldzaam tenzij zwaar mentaal gestoord.

Daarnaast was er sprake van een ruzie. Wat een verrassing. Allemaal wel heel toevallig, niet waar? Als hij nou had gezegd dat ze compleet uit het niets in het donker of zo aanviel, dan was het toch een stuk geloofwaardiger. Zo raar als dat mogeliijk klinkt. Want dan had hij niet zo'n sterk motief.

En bovendien stop je een mesaanval niet door iemand bij zijn nek te pakken, je loopt eerder het mes in. Of hij moet achter haar hebben gestaan, en haar in een soort van nekklem hebben gezet, maar dat komt niet overeen met heg idee van de aanval. Valt ze hem dan aan met haar rug naar hem gekeerd?

Ook toeval dat ze in het buitenland zaten? Waarschijnliijk plande de man deze reis met het oog op moord, en koos hij het land Suriname uit want hij zal gedacht hebben aan een aantal mogelijkheden:

1) het strafsysteem is daar lakser
2)de forensische opsporing is daar kwalitatief minder
3) hij kan eventueel zijn buitenlanderstatus misbruiken om een verplaatsing naar Nederland af te dwingen en zo daar worden vrijgelaten
4) niemand in de directe omgeving kende hem en zo zal niet tegen hem kunnen getuigen mbt een gewelddadig karakter
Nou, dat is dan opgelost. Dat scheelt ze weer werk daar.

Tjonge jonge, wat een hoop aannames en verzinsels
Alle reacties Link kopieren
Want een vrouw kan niet iemand met een mes aanvallen?
Alle reacties Link kopieren
Interessant loepje ook. Het eerste dat ik lees is "ik roep zelden zomaar wat".

Uhuh.

Wat een onzintopic en onzinOP
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Verder idd eens met Nitflex, wat een aannamens.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
04-01-2019 00:26
Want een vrouw kan niet iemand met een mes aanvallen?
Niet in extremen denken. Ik zeg alleen dat het statitisch (kwantitatief) minder voorkomt.
Dat arme kind.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
04-01-2019 00:40
Dat arme kind.
Precies dit dus. Papa die mama vermoord. Weg moeder. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
04-01-2019 00:28
Interessant loepje ook. Het eerste dat ik lees is "ik roep zelden zomaar wat".

Uhuh.

Wat een onzintopic en onzinOP
Wat doe je in mijn topic dan? Ben je zelf ook onzin?
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet jij dit allemaal over de laksheid Suriname?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Laat met het zo zeggen: dat jij dit kán bedenken hoeft niets over de door jouw veronderstelde moordenaar (met voorbedachte rade) te zeggen. Het is een mogelijkheid maar meer ook niet. En dat is volgens jóu een topic waard.

Wat je wil maar veel zal het niet gaan betekenen behalve dan dat jij iets bedacht hebt. Dat kan en mag.
enn wijzigde dit bericht op 04-01-2019 00:55
28.40% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
04-01-2019 00:40
Dat arme kind.
En dit sowieso.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
04-01-2019 00:49
Hoe weet jij dit allemaal over de laksheid Suriname?
Het nieuws? Hoezo?

*Ah, ik zie jouw insteek in de hierop volgende reactie. Je gelooft me niet en denkt dat ik iets met een verzinsel wil bereiken.

De conclusie die ik trek heet deductief redeneren. Niets mis mee. Je berekent, op basis van een aantal gegevens, de waarschijnlijkheid van alle eventuele mogelijkheden, waarbij je rekening houdt met enkele elementaire regels van logica. Basisonderdeel van alle recherchewerk.
Alle reacties Link kopieren
De_pit schreef:
04-01-2019 00:42
Wat doe je in mijn topic dan? Ben je zelf ook onzin?
-
Rare kwiebus ben jij. Je stelt een hoop aannames in je OP en hebt de zaak al voor jezelf opgelost. En dan mensen die je hierop aanspreken als "onzin" wegzetten? Mag ik dat nogal "onzinnig" vinden?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
De_pit schreef:
04-01-2019 01:00
Het nieuws? Hoezo?

*Ah, ik zie jouw insteek in de hierop volgende reactie. Je gelooft me niet en denkt dat ik iets met een verzinsel wil bereiken.

De conclusie die ik trek heet deductief redeneren. Niets mis mee. Je berekent, op basis van een aantal gegevens, de waarschijnlijkheid van alle eventuele mogelijkheden, waarbij je rekening houdt met enkele elementaire regels van logica. Basisonderdeel van alle recherchewerk.
Gelukkig hebben we de viva recherche nog.
Succes met veronderstellen zonder enig doel en methode.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Alixane schreef:
04-01-2019 01:00
-
Rare kwiebus ben jij. Je stelt een hoop aannames in je OP en hebt de zaak al voor jezelf opgelost. En dan mensen die je hierop aanspreken als "onzin" wegzetten? Mag ik dat nogal "onzinnig" vinden?
Ik weet gewoon dat deze man schuldig is. Hoe kan het anders?

Of misschien heeft die gekke vrouw stiekem een heksenspreuk uitgesproken waardoor ze zichzelf wist te wurgen? Dat is evt ook een mogelijkheid. Al is de waarschijnlijkheid vrijwel nihil.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
04-01-2019 01:01
Gelukkig hebben we de viva recherche nog.
Succes met veronderstellen zonder enig doel en methode.
Nee hoor, heet gewlon logisch redeneren. Zou jij ook moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
De_pit schreef:
04-01-2019 01:06
Ik weet gewoon dat deze man schuldig is. Hoe kan het anders?

Of misschien heeft die gekke vrouw stiekem een heksenspreuk uitgesproken waardoor ze zichzelf wist te wurgen? Dat is evt ook een mogelijkheid. Al is de waarschijnlijkheid vrijwel nihil.
Jah God wie weet? Misschien ben jij wel een verbolgen heks omdat de spreuk die eigenlijk bedoeld was om haar man om te leggen nu in zijn voordeel blijkt te zijn uitgepakt.We wéten het niet.... misschien gaat het nieuws daar ook nog over berichten,
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
De_pit schreef:
04-01-2019 01:07
Nee hoor, heet gewlon logisch redeneren. Zou jij ook moeten doen.
Dat dóe ik! Heb de heksen er al bij gepakt op jouw aangeven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
04-01-2019 00:40
Dat arme kind.
Dit, wat triest zeg.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
TO kent duidelijk Suriname niet. Volg op FB even de pagina Actionnieuws ofzo. Dagelijks dit soort berichten.

En ja, in Suriname bedreigen vrouwen hun man met een mes. En mannen hun vrouw ook . En dan is een mes geen lullig keukenmesje, maar zo'n mooi kapmes van een centimeter of dertig.

Na daar een tijdje gewoond te hebben kan ik zeggen dat alle varianten op dit verhaal prima mogelijk zijn. Meestal zit er nog iets met discriminatie in en iets met een tweede man of vrouw. Dat ze de hele vakantie al ruzie hadden kan ook prima, want de kerst/o&n-periode in Suriname is een groot openbaar dronkenschapsfeest :)

In de praktijk wordt het nieuws (meestal inclusief foto's) eerst op facebook gedeeld, dan komt er een dag later een klacht dat de politie het niet in behandeling neemt. Zo werkt het een beetje daar :)
stampertje12 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 01:33
18.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De_pit schreef:
04-01-2019 01:06
Ik weet gewoon dat deze man schuldig is. Hoe kan het anders?

Of misschien heeft die gekke vrouw stiekem een heksenspreuk uitgesproken waardoor ze zichzelf wist te wurgen? Dat is evt ook een mogelijkheid. Al is de waarschijnlijkheid vrijwel nihil.
Veel mensen in Suriname doen nog volop aan hekserij of varianten daarop. Dus ook dat is wel mogelijk. Gebeten door een slang? Naar het ziekenhuis en als je terugkomt een speciale zalf of steen of tak erop. Genezen: de tak heeft het gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
04-01-2019 01:27
TO kent duidelijk Suriname niet. Volg op FB even de pagina Actionnieuws ofzo. Dagelijks dit soort berichten.

En ja, in Suriname bedreigen vrouwen hun man met een mes. En mannen hun vrouw ook . En dan is een mes geen lullig keukenmesje, maar zo'n mooi kapmes van een centimeter of dertig.

Na daar een tijdje gewoond te hebben kan ik zeggen dat alle varianten op dit verhaal prima mogelijk zijn. Meestal zit er nog iets met discriminatie in en iets met een tweede man of vrouw. Dat ze de hele vakantie al ruzie hadden kan ook prima, want de kerst/o&n-periode in Suriname is een groot openbaar dronkenschapsfeest :)

In de praktijk wordt het nieuws (meestal inclusief foto's) eerst op facebook gedeeld, dan komt er een dag later een klacht dat de politie het niet in behandeling neemt. Zo werkt het een beetje daar :)
Kijk deze twee reacties zijn pas nutteloze verzinsels.
Stampertje12 schreef:
04-01-2019 01:32
Veel mensen in Suriname doen nog volop aan hekserij of varianten daarop. Dus ook dat is wel mogelijk. Gebeten door een slang? Naar het ziekenhuis en als je terugkomt een speciale zalf of steen of tak erop. Genezen: de tak heeft het gedaan.
Alle reacties Link kopieren
De_pit schreef:
04-01-2019 01:00


De conclusie die ik trek heet deductief redeneren. Niets mis mee. Je berekent, op basis van een aantal gegevens, de waarschijnlijkheid van alle eventuele mogelijkheden, waarbij je rekening houdt met enkele elementaire regels van logica. Basisonderdeel van alle recherchewerk.


Deductief redeneren?
:rofl:
De_pit schreef:
04-01-2019 01:00
Het nieuws? Hoezo?

*Ah, ik zie jouw insteek in de hierop volgende reactie. Je gelooft me niet en denkt dat ik iets met een verzinsel wil bereiken.

De conclusie die ik trek heet deductief redeneren. Niets mis mee. Je berekent, op basis van een aantal gegevens, de waarschijnlijkheid van alle eventuele mogelijkheden, waarbij je rekening houdt met enkele elementaire regels van logica. Basisonderdeel van alle recherchewerk.
No shit Sherlock!

Kan je ook vertellen waarom je de nood voelde je hersenspinsels te dumpen hier? Ik heb griep en ben niet zo vlijmscherp op het moment.

Wel dacht ik net als iedereen hier vol mededogen aan dat kindje dat dit drama - ongeacht de ware toedracht - de rest van zijn leven met zich mee moet dragen :(
Ik vind jou zo eng dat ik heb ingelogd om je dat te laten weten. Schaam je.

Niets mis mee? Hoe krijg je het uit je toetsenbord :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven