2Doc Nothing is forgiven.

04-01-2019 01:51 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook naar deze documentaire gekeken? Ik vond het zeer indrukwekkend, wat een krachtige vrouw is Zineb El Rhazoui. En wat treurig dat ze nu zó bewaakt moet worden.

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... given.html

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2019 09:35
Reden: trollen
98.03% gewijzigd
Ziet er interessant uit, dank vior de tip. Ik ga kijken en laat nig weten wat ik er vsn vond.

Van de website:

Deze documentaire vertelt het verhaal van activiste en journaliste Zineb El Rhazoui die haar thuisland Marokko na de Arabische Lente ontvlucht. In Parijs start ze een nieuw professioneel leven op de redactie van Charlie Hebdo. Voor het eerst in haar carrière kan zij in volledige vrijheid werken, zonder censuur en omringd door vrije geesten. Tot op 7 januari 2015 de terreur genadeloos toeslaat. Zineb was zelf toevallig op vakantie, maar verliest vele collega's en vrienden. Haar leven neemt daarna een radicale wending, van gecensureerde journaliste in Marokko tot de meest beschermde vrouw van Frankrijk.
Vooral triest dat haar dochtertje is geboren onder en moet opgroeien met politiebewaking.
Ik vind Zineb fantastisch! Ondanks het 'vrije' Westen moet ze onder permanente bewaking leven. En waarom? Omdat ze zegt waar het op staat.

Ik vind het een gotspe dat haar de mond gesnoerd kan worden en dat daar aan meegewerkt wordt. Tot nu toe houdt ze haar mond niet, maar voor hoelang?

Zineb is een heldin. :heart:
De_pit schreef:
04-01-2019 07:06
Ik heb de documentaire niet bekeken en heb voorlopig ook niet de tijd daarvoor. Ik zou het op prijs stellen als je een fatsoenlijkere tekst op kunt stellen voor de onwetenden onder ons. Met groeten,
.
Zo. Zuurpruimen hebben kennelijk ook een pit.
Alle reacties Link kopieren
Zineb is toch die mevrouw waarmee onze zelfverklaarde feminist Frans Timmermans op vrouwendag bij de Balie niet in debat durfde?

https://www.geenstijl.nl/5141070/laffe- ... en-mening/

Misschien wel nog erger is de anekdote die Baliebobo Yoeri Albrecht voor aanvang vertelde over Timmerfrans. Die wilde, ondanks het wat kleine zaaltje voor zijn enorme ego, wel wat komen zeggen over vrouwendag in de Balie. Maar toen hij hoorde wie daar sprak, en waarover zij spreekt, besloot Zijne Eerste Vice-Commissariële Hoogheid van de Europese Unie om toch maar elders zijn eigen veilige Ich Bin Ein Feminist-fopfeestje te organiseren. De lafaard. Bang voor een meisje met een mening.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Timmermans is nogal een malle. Een zelfverklaarde feminist die in een complete utopie leeft. Een ieder die zijn utopie kan verstoren (Zineb) wordt gemeden als de pest.

Onlangs las ik nog een interview met hem in de Volkskrant of het NRC (lees beide en raak wel eens in de war) en dat zorgde bij mij voor een opengevallen mond. Niet omdat ik zo onder de indruk was, maar omdat ik stomverbaasd was dat iemand zo los van de realiteit kan staan.

En dan te bedenken dat die engerd meer invloed wil in en van de EU. Wat een naar idee.
Alle reacties Link kopieren
Geweldige vrouw. Deze documentaire is toch al van twee jaar geleden ? Hier een link naar de toespraak die ze hield op 8 maart dit jaar in de Balie.
https://www.youtube.com/watch?v=jAtzEPgudPo
Lijkt me wat meer ontopic dan geenstijlig afgeven waar dat maar kan.

Ik vind het bewonderenswaardig hoe zij met haar zeer welbespraakte felheid de verlamming van de status quo doorbreekt zonder te vervallen in de rechtse gemakzuchtige anti-islam-riedel.
Ze is onlangs weer openlijk met de dood bedreigd. Voor wie de Franse taal goed beheerst, een fragment uit een Franse talkshow waar zij 'femme du jour' was en geïnterviewd wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=CVHevHxCK0U
Hopelijk wordt ze nog steeds goed beveiligd.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ze werkt niet meer voor Charlie Hebdo, heb ik begrepen, maar moet nog steeds beveiligd worden.

Dat optreden bij De Balie ging bijna niet door, omdat haar beveiligers in Nederland niet gewapend mogen optreden.

Verschrikkelijk, geen enkele privacy meer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje, heb jij haar boek/pamflet 'Vernietig het islamitisch fascisme' al gelezen ? Ik ga er binnenkort aan beginnen.
In deze lezing maakt ze vergelijkingen die behoorlijk hout snijden :
International Conference on Free Expression and Conscience, London, 22-24 July 2017 https://www.youtube.com/watch?v=xFWMOwlr9hA
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
11-01-2019 16:21
Snoesje, heb jij haar boek/pamflet 'Vernietig het islamitisch fascisme' al gelezen ? Ik ga er binnenkort aan beginnen.
In deze lezing maakt ze vergelijkingen die behoorlijk hout snijden :
International Conference on Free Expression and Conscience, London, 22-24 July 2017 https://www.youtube.com/watch?v=xFWMOwlr9hA
Nog niet. Ik krijg de Charlie Hebdo niet eens uit. :)

Bedankt voor de tip.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
11-01-2019 17:15
Nog niet. Ik krijg de Charlie Hebdo niet eens uit. :)

Bedankt voor de tip.

Als ik de Charlie Hebdo zou 'lezen' zou het vooral bij plaatjes kijken blijven :facepalm:
Het pamflet (of is het een essay) van Zineb is vertaald in het Nederlands, en te leen via de bibliotheek, al is voor jou de oorspronkelijke Franse versie waarschijnlijk goed te doen. Er gaat altjd wel wat verloren in een vertaling, helaas.
Ik zou er zelf niet eens aan durven beginnen met mijn schoolfrans van bijna 40 jaar geleden :$
Klopt mijn idee dat deze discussie in Frankrijk op een veel hoger niveau gevoerd wordt dan in Nederland ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de Charlie Hebdo in eerste instantie om "het vrije woord" te steunen. Helemaal nadat ik las wat de redactie kwijt is aan de beveiliging.

Ik heb mijn DELF B2 diploma. Dat is het niveau dat een leraar Frans in Nederland moet halen om les te mogen geven. Tevens is dat het toelatingsbewijs voor universiteiten als de Sorbonne, maar dat streven heb ik niet.

C1 is echt universitair, ook na 700 studie-uren lijkt dat me te hoog gegrepen, ik heb al met moeite de Havo afgerond, na de Mavo.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
11-01-2019 17:39

Klopt mijn idee dat deze discussie in Frankrijk op een veel hoger niveau gevoerd wordt dan in Nederland ?
Elk land heeft natuurlijk zijn eigen problemen en discussies. Zelfs elke regio.

Wij merken bijvoorbeeld dat Limburg en Groningen tegen elkaar opgezet worden als (voormalige) wingewesten, terwijl Den Haag maar aan één ding denkt.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het boek van Zineb inmiddels gelezen, in het Nederlands.
Verhelderend, en ik begrijp nu nog beter waarom zij zó streng beveiligd moet worden.

Ook Ayaan Hirsi Ali wordt aangehaald door haar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven