Geld & Recht alle pijlers

extreme rekening van ziggo, slechts 3 gesprekken..wie ook?

05-01-2019 09:52 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Lastig een goedekorte topic titel te maken...ik heb een vraagje. Mijn (oude) moeder heeft onlangs een extreem hoge rekening van Ziggo gehad....meer dan 150 euro aan gesprekskosten. Het gaat om drie telefoongesprekken, allemaal naar een bekend nummer (haar zus) maar alledrie die gesprekken duurden rond de acht uur. En zijn gevoerd op twee opeenvolgende dagen. Zolang heeft ze helemaal niet gebeld. Wij dachten eerst nog mss de hoorn er niet goed opgelegd maar het eerste gesprek naar dat nummer eindigde om 07.57 en om 08.00 begon er een nieuw gesprek. Het lijkt mij eerder een technische storing. We hebben betaald maar ik ga wel een brief sturen naar Ziggo. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Want dit is echt heel raar.....
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
05-01-2019 09:52
We hebben betaald maar ik ga wel een brief sturen naar Ziggo.
Waarom heb je niet eerst gebeld/gemaild voordat je betaalde? Een brief sturen is wel een beetje 1996.
Wintertime16 schreef:
05-01-2019 09:57
Waarom heb je niet eerst gebeld/gemaild voordat je betaalde? Een brief sturen is wel een beetje 1996.
Dit..
Ik dacht dat je tegenwoordig, zeker gewoon binnen NL, geen echte gesprekskosten meer had? Je betaald toch gewoon je abonnement en dan kun je onbeperkt bellen?
Waarom wel betalen? Je had meteen even naar Ziggo moeten bellen. Dat is beter dan een brief sturen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ze betaald per incasso. En natuurlijk heb ik gebeld ik heb eerst de specificatie opgevraagd. En nee, ze heeft geen onbeperkt bellen in haar pakket .....
Alle reacties Link kopieren
MRES schreef:
05-01-2019 10:00
Ik dacht dat je tegenwoordig, zeker gewoon binnen NL, geen echte gesprekskosten meer had? Je betaald toch gewoon je abonnement en dan kun je onbeperkt bellen?

Niet met een vaste lijn hoor. Je betaalt voor het abonnement, gesprekskosten komen daar bovenop.

Ik snap ook niet dat je betaald hebt. En ik vraag me af of iemand daar uberhaupt nog brieven openmaakt.
Such fun!1
Het gaat om drie telefoongesprekken, allemaal naar een bekend nummer (haar zus) maar alledrie die gesprekken duurden rond de acht uur.

Dat is best lang bellen hoor 8 uur.
Vlaginvaas schreef:
05-01-2019 10:04
Nee ze betaald per incasso. En natuurlijk heb ik gebeld ik heb eerst de specificatie opgevraagd. En nee, ze heeft geen onbeperkt bellen in haar pakket .....

De incasso kun je misschien nog wel intrekken. Dat zou ik doen en tegelijkertijd een mail dat je het niet eens bent met de factuur en waarom.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
05-01-2019 10:04
Nee ze betaald per incasso. En natuurlijk heb ik gebeld ik heb eerst de specificatie opgevraagd. En nee, ze heeft geen onbeperkt bellen in haar pakket .....

Nou, dan bel je toch nog een keer? Nog beter: zoek contact via twitter.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ja ga ik ook doen (mailen) maar ik moet toch eerst weten wat de klacht precies is...en drie keer achtereen 8 uur is gewoon raar
Vlaginvaas schreef:
05-01-2019 10:07
Ja ga ik ook doen (mailen) maar ik moet toch eerst weten wat de klacht precies is...en drie keer achtereen 8 uur is gewoon raar

Je klacht is toch duidelijk? Je moeder heeft niet zo lang gebeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus vooral op zoek naar ervaringen van mensen die ook gesprekken van 8 uur gefactureerd kregen......ik denk armelijk dat het een technische storing bij hen was. Speelt overigens in den haag dit verhaal.
MarindaH schreef:
05-01-2019 10:04
Niet met een vaste lijn hoor. Je betaalt voor het abonnement, gesprekskosten komen daar bovenop.

Ik snap ook niet dat je betaald hebt. En ik vraag me af of iemand daar uberhaupt nog brieven openmaakt.
Oh. Ik dacht dat dat allang niet meer was.
In dat geval zou ik inderdaad storneren en vragen aan tante of zij ook een specificatie op wil vragen. Als die gesprekken daadwerkelijk hebben plaatsgevonden staan ze er bij haar ook op.
Alle reacties Link kopieren
Je laat het allemaal veel te veel op z'n beloop. Wanneer is die incasso geweest? Ik had het meteen geprobeerd te storneren. En aan de telefoon verteld dat er iets niet klopt en daarna erover gemaild. Kom nou.
Such fun!1
Vlaginvaas schreef:
05-01-2019 10:09
Ik ben dus vooral op zoek naar ervaringen van mensen die ook gesprekken van 8 uur gefactureerd kregen......ik denk armelijk dat het een technische storing bij hen was. Speelt overigens in den haag dit verhaal.

Laat Ziggo maar uitzoeken of het een technische storing was. First things first. Incasso intrekken en bezwaar op de factuur indienen. Als je geen bezwaar maakt en de factuur betaalt, sta je niet zo sterk, ondanks verhalen van anderen over lange gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
MRES schreef:
05-01-2019 10:10
Oh. Ik dacht dat dat allang niet meer was.
In dat geval zou ik inderdaad storneren en vragen aan tante of zij ook een specificatie op wil vragen. Als die gesprekken daadwerkelijk hebben plaatsgevonden staan ze er bij haar ook op.

Goeie, dit ook. Of laten ze dat maar even bij Ziggo uitzoeken.
Such fun!1
Ik had direct aan de telefoon gehangen en geen cent betaald. Ik vind je ook nogal passief hierin.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft al een specificatie in huis waarop de gesprekken zichtbaar zijn.

Ik zou het bedrag storneren als dat nog kan en telefonisch contact zoeken. Succes
Als zij een draadloze telefoon heeft, kan ze niet bellen zolang achter elkaar. Houdt zo'n ding niet vol.

misschien helpt dat bij je argumentatie.
Intrekken van de incasso kan waarschijnlijk gewoon online bij de bank. Bij de betreffende betaling staat dan iets van "terugboeken incasso". Dat kan tot 30 dagen na de incasso.

En "bezwaar" klinkt heel zwaar, maar het is gewoon een mail waarin je bezwaar maakt tegen de factuur en waarom.
-jolijn- schreef:
05-01-2019 10:20
Als zij een draadloze telefoon heeft, kan ze niet bellen zolang achter elkaar. Houdt zo'n ding niet vol.

misschien helpt dat bij je argumentatie.
Plus dan zou haar zus ook al die uren de telefoon er niet goed op hebben gehad. Als er één iemand ophangt dan verbreek je de verbinding.
MRES schreef:
05-01-2019 10:10
Oh. Ik dacht dat dat allang niet meer was.
In dat geval zou ik inderdaad storneren en vragen aan tante of zij ook een specificatie op wil vragen. Als die gesprekken daadwerkelijk hebben plaatsgevonden staan ze er bij haar ook op.
En dit.
MarindaH schreef:
05-01-2019 10:04
Niet met een vaste lijn hoor. Je betaalt voor het abonnement, gesprekskosten komen daar bovenop.

Ik snap ook niet dat je betaald hebt. En ik vraag me af of iemand daar uberhaupt nog brieven openmaakt.

Nee hoor, bij Ziggo heb je de keuze OF losse gesprekskosten OF onbeperkt bellen (zowel naar vast als naar mobiel) voor €10 per maand!
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet te passief zijn bij Ziggo. Ik heb zelf betere ervaringen met een bericht via Messenger dan met de telefonische klantenservice.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven