Wat eten na het wandelen?

06-01-2019 10:04 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe jaar is weer begonnen en aangezien ik te zwaar ben was mijn goede voornemen weer eens om af te gaan vallen. Dat doe ik door gezond te eten, niet of minder te snoepen en meer te bewegen. Ben geen sportschooltype dus ik ben aan de wandel gegaan. Ik maak dan een flinke ronde van zo'n 8 km in 1 uur en 15/20 minuten. Als ik dan thuis kom pak ik een kop koffie en stukje pure chocolade en dan daarna een keer eten... alleen nu merk ik de laatste tijd dat ik ongeveer 1 tot 2 uur na mn wandelen ontzettende honger/trek krijg en alles wat ik dan eet verzadigd niet meer. Blijf honger houden. Nu weet ik dat na lichamelijke inspanning je beter iets eiwitrijks of banaan oid kunt eten direct na het sporten. Nu weet ik wel dat wandelen geen zware inspanning is maar blijkbaar vergt het wel wat van mijn lichaam. Kan iemand me tips of ervaringsadvies geven wat ik hiermee het beste kan doen? Ik heb de afgelopen 5 dagen elke dag 8 km gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Bakje yoghurt of kwark met wat muesli?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Koffie en chocolade is geen eten.
In een banaan zitten geen eiwitten maar vooral snelle fruitsuikers.

Je lichaam went aan het steeds doen van dezelfde inspanning dus het levert je op termijn geen winst op tenzij je je lichaam steeds op een andere manier prikkelt.

Wat eet je de rest van de dag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-01-2019 10:08


Wat eet je de rest van de dag?


Ontbijt: 2 boterhammen met vlees of kaas en optimel drink

Lunch: zie ontbijt, soms nog cracker of rijstwafel

Avondeten: Heel gevarieerd. Van aardappels tot bami of weet ik veel wat

Tussendoor: Fruit, rijstwafels, soms koekje of stukje chocolade (70 % cacao)

Drinken: koffie, thee, water
Het beste eet je niets als je wilt afvallen. Met het wandelen heb je immers maar heel weinig calorieën verbrand. Of een glas water en wat worteltjes of zo.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op projectgezond.nl voor wat ideeën over een gezond dagmenu. Ik volg het nu een tijdje en bevalt heel goed. Er is een gratis week te downloaden als je het wil uitproberen.
Na t wandelen niks eten... kan wel een eiwitshake nemen, En optimel echt skippen hoor je kan beter thee drinken of koffie zonder suiker!
Wanneer wandel je? Kun je het zo plannen dat je daarna lunch of diner eet?
En anders zou ik ´s avonds wandelen, en dan naar bed gaan als je honger krijgt. Want anders eet je de verbrande calorieën er weer bij.
Niks eten zoveel verbrand je niet in dat uur
huurvrouwtje schreef:
06-01-2019 10:16
Na t wandelen niks eten... kan wel een eiwitshake nemen, En optimel echt skippen hoor je kan beter thee drinken of koffie zonder suiker!
Een eiwitshake slaat helemaal nergens op
Alle reacties Link kopieren
Je eet wel erg veel eenvoudige koolhydraten. Ik zou bij elke maaltijd wat meer eiwitten eten: een gekookt ei, bak kwark/yoghurt of wat vis/mager vlees.

Ik zou bijvoorbeeld niet in de ochtend en middag brood eten maar 1 van beide maaltijden vervangen voor bijv yoghurt/kwark met noten en/of in de middag een maaltijd salade of groente ei zonder brood.

In de avond zou ik ook de bami, witte rijst en pasta (tenzij volkoren) skippen. Van al die simpele snelle koolhydraten in combi met vet word je dik. Bami zijn deegslierten met reuzel daar wordt niemand slank. Vervang het voor gekookte aardappel, zilvervliesrijst en af en toe volkoren pasta. Laat het ook eens weg en schep meer groente op. Eet bijv gegrilde vis (of vlees) met roerbak groente bijvoorbeeld.

Wat drink je zoal op een dag?
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-01-2019 10:24
7.32% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Afvallen doe je door je reserves aan te spreken. Dat lukt niet als je gaat toegeven aan je gevoel van honger!
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 10:24
3.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
06-01-2019 10:17
Wanneer wandel je?

Heel verschillend eigenlijk. Ene keer ochtend maar ook middag of avond. Tis net wanneer het uit komt.
Alle reacties Link kopieren
helemaal niets eten na het wandelen, zoals meds schrijft, want je verbrand amper iets. en je lichaam gaat wennen aan dat je daarna trek hebt. dat gaat wel weg
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-01-2019 10:21
Je eet wel erg veel eenvoudige koolhydraten. Ik zou bij elke maaltijd wat meer eiwitten eten: een gekookt ei, bak kwark/yoghurt of wat vis/mager vlees.

Ik zou bijvoorbeeld niet in de ochtend en middag brood eten maar 1 van beide maaltijden vervangen voor bijv yoghurt/kwark met noten en/of in de middag een maaltijd salade of groente ei zonder brood.

In de avond zou ik ook de bami, witte rijst en pasta (tenzij volkoren) skippen. Van al die simpele snelle koolhydraten in combi met vet word je dik. Bami zijn deegslierten met reuzel daar wordt niemand slank. Vervang het voor gekookte aardappel, zilvervliesrijst en af en toe volkoren pasta. Laat het ook eens weg en schep meer groente op. Eet bijv gegrilde vis (of vlees) met roerbak groente bijvoorbeeld.

Wat drink je zoal op een dag?

Thanks voor de tips.

Ik drink koffie en thee en water verdeeld over de dag, en soms optimeldrink bij ontbijt of lunch.
Alle reacties Link kopieren
Je zou een bakje yoghurt kunnen nemen. Of als je smiddags loopt een cupasoup of een bouillon. Salade met weinig toevoegingen? Een appel of 2 kiwi's? Echt eiwitten heb je niet nodig na een wandeling.
Ik vind je ontbijt best veel trouwens als je wil afvallen. Heb je een lichamelijk intensieve baan dat je 2 boterhammen nodig hebt?
Ik zou ook wat meer varieren. De ene keer brood als ontbijt, dan weer eens yoghurt of kwark. De lunch kan je ook vervangen door een salade. Ik wandel ook alle dagrn, wel iets korter ivm tijdgebrek maar in mijn werk beweeg ik ook tamelijk veel. Ik streef dagelijk naar 8000 tot 10.000 stappen.
Succes!
S-Meds schreef:
06-01-2019 10:17
Een eiwitshake slaat helemaal nergens op
dat vind jij.. ik sport 6 x in de week en behoud mijn spieropbouw, zorg dat ik geen honger meer heb... ik ga er heel lekker op en behoud zo mijn figuur :)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het tussen je oren zit, dat je niet verzadigd raakt. Dit bedoel ik niet lullig hoor. Je lijf moet nog wennen aan je nieuwe manier van eten en energie verbruik.

Verder is mijn advies, meer water drinken.

In plaats van koffie na het wandelen, eerst een glas water. Bij het eten een glas water, bij een honger gevoel een glas water.

Qua eten niet te veel toegeven aan je honger. En zorg voor voedingsrijke producten.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig drink je geen vruchtensapppen enzo. Drink je koffie/thee zonder suiker?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mamaatje2 schreef:
06-01-2019 10:25
Thanks voor de tips.

Ik drink koffie en thee en water verdeeld over de dag, en soms optimeldrink bij ontbijt of lunch.
Optimel is echt slecht hoor... je kan beter water thee koffie drinken zonder suiker
huurvrouwtje schreef:
06-01-2019 10:27
dat vind jij.. ik sport 6 x in de week en behoud mijn spieropbouw, zorg dat ik geen honger meer heb... ik ga er heel lekker op en behoud zo mijn figuur :)
Je kan ook gewoon een bakje kwark nemen, veel goedkoper met zelfde resultaat. Maar daar gaat het hier niet over want TO sport niet, ze wandelt. Prima natuurlijk maar het gaat hier niet om spieropbouw of aanvullen van tekorten.
huurvrouwtje schreef:
06-01-2019 10:28
Optimel is echt slecht hoor... je kan beter water thee koffie drinken zonder suiker
OptiMel is vies maar niet slecht
S-Meds schreef:
06-01-2019 10:29
Je kan ook gewoon een bakje kwark nemen, veel goedkoper met zelfde resultaat. Maar daar gaat het hier niet over want TO sport niet, ze wandelt. Prima natuurlijk maar het gaat hier niet om spieropbouw of aanvullen van tekorten.
Ik reageer op het feit dat jij zei dat het nergens op slaat die eiwitshakes ze slaan wel degelijk ergens op en leg je uit waarom.... Daarbij wilt TO afvallen en dan kan zn shake ontzettend veel helpen.. want als ik zie wat ze eet dan en als zij alleen maar wandelt gaat t erg lang duren voor ze wat afvalt. Overigens zn die shakes echt niet meer zo duur.. in elk geval veel goedkoper dan die slechte optimel.. hahah
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-01-2019 10:28
Gelukkig drink je geen vruchtensapppen enzo. Drink je koffie/thee zonder suiker?
Thee zonder suiker of iets
Koffie met een zoetje. Anders lust ik het écht niet en heb af en toe echt mn kopje koffie nodig.
S-Meds schreef:
06-01-2019 10:29
OptiMel is vies maar niet slecht
je zit weer in je negatieve bubbel... wens je een fijne dag toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven