Is dit een reëel plan?

06-01-2019 13:24 33 berichten
Het komt zo uit dat mogelijk (horen we deze week) zowel mijn oudste dochter als mijn vriend een half jaar naar het buitenland gaan. Ik heb nog een kind thuis en zou max 8 dagen aaneengesloten weg kunnen om hen te bezoeken. Probleem: Ze zitten niet echt bij elkaar in de buurt.
Is het mogelijk om vier om vier dagen Dubai en Seoul te doen? Wat zou dan het handigst zijn qua tijdzones/comfort, eerst Dubai of eerst Seoul? Ik zou dan waarschijnlijk in de meivakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
pfff... ik zou eerst eens kijken of je makkelijk van A naar B kunt vliegen. Met Emirates kan je naar Dubai, maar vliegen ze ook naar Seoul ? Dan kan je Dubai als stopover kiezen, dan naar Seoul en vanaf daar naar huis.. Tijdsverhscil is in Seoul grootst denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker thuis blijven, het is maar een half jaar.,
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Of het een reëel plan is weet ik niet. Het lijkt me wel intensief maar ook leuk én handig als je beide bestemmingen kunt combineren.

In mijn ervaring is de jetlag erger als ik naar het oosten vlieg. Ik zou dan eerst naar Dubai gaan en daarna naar Seoel.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Je kunt idd met Emirates naar Seoul vliegen en dan op de heen- of terugreis een stop over in Dubai inplannen. De vliegtijd van Ams naar Dubai is ca 6,5 uur en van Dubai naar Seoul ook nog eens ca 8,5 uur. Je bent dus veel reistijd kwijt en houdt daardoor wel heel weinig verblijftijd over.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
06-01-2019 13:31

In mijn ervaring is de jetlag erger als ik naar het oosten vlieg. Ik zou dan eerst naar Dubai gaan en daarna naar Seoel.
Ik zou het andersom doen. Het tijdsverschil met Seoul is veel groter en dat verminder je in Dubai, waardoor je dus het tijdverschil met een tussenstop op de terugweg afbouwt.
Emirates komt overal. Stop je data gewoon eens in Skyscanner?

Met AMS - DBX - ICN en data 26 april - 30 april - 4 mei kwam ik uit rond 900 eur en enkel op de terugreis een overstap. Prima reisschema.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 13:40
4.96% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
06-01-2019 13:35
Ik zou het andersom doen. Het tijdsverschil met Seoul is veel groter en dat verminder je in Dubai, waardoor je dus het tijdverschil met een tussenstop op de terugweg afbouwt.
Volgens mij is Seoul 5 uur later in de zomer, en Dubai 2 uur. Het viel me wel tegen dat het nog 8,5 uur vliegen is van Dubai naar Seoul. Mijn dochter gaat via een Europese luchthaven en dan is het ‘maar’ 12 uur bij elkaar.
Nummer*Zoveel schreef:
06-01-2019 13:35
Ik zou het andersom doen. Het tijdsverschil met Seoul is veel groter en dat verminder je in Dubai, waardoor je dus het tijdverschil met een tussenstop op de terugweg afbouwt.
.
Ik zou dat tijdverschil juist opbouwen gezien de beperkte totale reistijd. Na mij (-n vakantie) de zondvloed. Die jetlag deal je dan na thuiskomst maar mee.
Erizon schreef:
06-01-2019 13:39
Emirates komt overal. Stop je data gewoon eens in Skyscanner?

Met AMS - DBX - ICN en data 26 april - 30 april - 4 mei kwam ik uit rond 900 eur en enkel op de terugreis een overstap. Prima reisschema.
De prijzen vielen mij ook mee inderdaad! Daarom kan het ook. In Dubai heb ik geen hotel nodig, en in Seoul zijn ze heel betaalbaar (zelfs het Hilton).
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-01-2019 13:24
Het komt zo uit dat mogelijk (horen we deze week) zowel mijn oudste dochter als mijn vriend een half jaar naar het buitenland gaan. Ik heb nog een kind thuis en zou max 8 dagen aaneengesloten weg kunnen om hen te bezoeken. Probleem: Ze zitten niet echt bij elkaar in de buurt.
Is het mogelijk om vier om vier dagen Dubai en Seoul te doen? Wat zou dan het handigst zijn qua tijdzones/comfort, eerst Dubai of eerst Seoul? Ik zou dan waarschijnlijk in de meivakantie gaan.
Je kan niet iets langer wegblijven in goed overleg met collega's of je werkgever? Als je de situatie uitlegt is er vast wel iets mogelijk. Of later gaan in de zomer, of kun je dan ook maar 8 dagen weg? Anders zou je nooit op vakantie kunnen.
Erizon schreef:
06-01-2019 13:42
.
Ik zou dat tijdverschil juist opbouwen gezien de beperkte totale reistijd. Na mij (-n vakantie) de zondvloed. Die jetlag deal je dan na thuiskomst maar mee.
Dat is zo. Liever thuis een wrak dan op reis.
Greyli schreef:
06-01-2019 13:43
Je kan niet iets langer wegblijven in goed overleg met collega's of je werkgever? Als je de situatie uitlegt is er vast wel iets mogelijk. Of later gaan in de zomer, of kun je dan ook maar 8 dagen weg? Anders zou je nooit op vakantie kunnen.
Het gaat om mijn andere dochter. Zij is bij haar vader en die heeft 40 autominuten reistijd naar school.
MinkeDeWit schreef:
06-01-2019 13:44
Het gaat om mijn andere dochter. Zij is bij haar vader en die heeft 40 autominuten reistijd naar school.
En ze kan niet een paar dagen bij een schoolvriendin logeren?

Dacht dat je in de meivakantie wilde gaan zodat zij mee kon trouwens!
redbulletje schreef:
06-01-2019 13:55
Dacht dat je in de meivakantie wilde gaan zodat zij mee kon trouwens!
.
En dat komt van jou! Juist jij snapt toch dondersgoed dat een kind niet gewenst is wanneer TO haar vriend opzoekt in het buitenland? ;)
Erizon schreef:
06-01-2019 14:02
.
En dat komt van jou! Juist jij snapt toch dondersgoed dat een kind niet gewenst is wanneer TO haar vriend opzoekt in het buitenland? ;)
Oh haha, ik las 'een vriend'. Vond t al wel raar dat de vriend evenveel dagen toebedeeld kreeg als de dochter, maar dit verklaart veel.
Erizon schreef:
06-01-2019 14:02
.
En dat komt van jou! Juist jij snapt toch dondersgoed dat een kind niet gewenst is wanneer TO haar vriend opzoekt in het buitenland? ;)
Dat dan Redbulletje mij een ontaarde moeder laat voelen :proud:
MinkeDeWit schreef:
06-01-2019 13:44
Het gaat om mijn andere dochter. Zij is bij haar vader en die heeft 40 autominuten reistijd naar school.
In de meivakantie is toch geen school ? Of is de meivakantie bij jullie geen 2 weken ?

Het idee is leuk en vast ook haalbaar, maar wel erg veel vliegtijd. Persoonlijk zou ik denk ik, 1 van de twee kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn beroep gevlogen en ben dus een beroepsjetlagger ;) . Qua jetlag moet je eigenlijk altijd rekening houden met de richting die je op vliegt. Als je van oost naar west vliegt is je jetlag het minst (dit komt omdat je ver in de middag aankomt en dus relatief snel naar bed kunt, zonder je hele dag-nachtritme te verstoren).
West-oost landt vroeg in de morgen, dus je hebt nog de hele dag voor de boeg, terwijl je lichaam diep in de nacht leeft. Jetlag!

Dus naar Azië vliegen is altijd 1 dag doodop ivm onvermijdelijke jetlag. Ik zou dus beginnen in Seoul, omdat je dan maar 1 brakke dag hebt. En van Seoul naar Dubai heb je geen last. Als je begint in Dubai ben je 2x aan de beurt...

Verder lijkt het me prima te combineren hoor!
Alle reacties Link kopieren
Als TO in mei vliegt is het weer zomertijd. Het tijdsverschil met Dubai is dan maar 2 uur. Afhankelijk van de tijd waarop je vliegt, zou dat niet veel jetlag opleveren.

In Seoul is het in de zomertijd 7 uur later dan in NL.

Persoonlijk zou ik er het minste moeite mee hebben als ik eerst naar Dubai ga. Daar wen je snel aan die 2 uur tijdsverschil. Dan is het verschil met Seoul nog 5 uur. Dat zou ik in Seoul wel merken, maar minder dan bij 7 uur tijdsverschil.
Van oost naar west heb ik zelf veel minder last, dan pak ik het ritme vrijwel direct weer op.
Maar dit zal voor iedereen weer verschillend zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Op de heenweg directe vlucht met KLM en dan terug met Emirates met stopover in Dubai.
Zou 2 enkeltjes dus betekenen, ws ook wel een heel stuk duurder :(
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst naar Seoul gaan en dan naar Dubai. En langer dan acht dagen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-01-2019 13:44
Het gaat om mijn andere dochter. Zij is bij haar vader en die heeft 40 autominuten reistijd naar school.
Gewoon langer gaan. Die paar autoritten naar school moet toch wel een oplossing voor te vinden zijn?
rosanna1985 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 15:41
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad eerst naar Seoul, dan vlieg je als je naar Dubai gaat naar het westen en heb je dan alvast de jetlag in je voordeel.
De persoon waar je het meest naar uitkijkt als laatste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven