Wadden Cleanup

04-01-2019 23:29 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog geen topic over de milieuramp die in het Waddengebied heeft plaats gevonden? Zn 270 containers over boord van een schip, die vervolgens een spoor van plastic en afval achterliet langs de kust?

Zijn er al forummers wezen opruimen op een van de eilanden of aan de kust? Of forummers die op de eilanden wonen en ons op de hoogte kunnen houden van de stand van zaken en waar hulp nodig is?

Ik ben zondag en maandag vrij, hoop ergens te kunnen helpen maar vind nog niet echt heldere informatie waar hulp nodig is en waar ik me kan melden. Ik denk dat ik maar naar Harlingen, Holwert of Lauwersoog rijdt zondag om te zien waar hulp nodig is. Verschrikkelijk deze ramp, de gevolgen voor het milieu zullen nog jaren zichtbaar zijn.

Meer forummers die (gaan) helpen opruimen?
Alle reacties Link kopieren
https://www.lc.nl/friesland/Dit-gebeurd ... 23024.html
Nu ben je weer up to date.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Wat goed van je!
Alle reacties Link kopieren
Het woord van 2019: de opruimtoerist.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
de boten vanaf lauwersoog kosten nu 6 euro, als je bij de kassa aangeeft dat je komt helpen opruimen
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig. Net toevallig een poos op twitter rondgeneusd. Wat een hoop rotzooi :| .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-01-2019 23:47
Het woord van 2019: de opruimtoerist.
Oh ik ruim niet alleen nu op hoor. Ik ga er vaker op uit, gewoon in mn eigen wijk, met een vuilniszak een rondje maken. Onvoorstelbaar waar je mee thuis komt. En aan de jaarlijkse world cleanup day doe ik ook mee.

Ik zag filmpjes op Twitter, ki-lo-me-ters aan kust liggen nog bezaaid met troep. Onvoorstelbaar hoe veel. Van het zomer hoop ik er te kunnen liggen of wandelen, waarom dan nu niet eerst helpen met opruimen? Eigenlijk vind ik dat heel normaal. Zodat we de wereld een beetje beter achter laten voor de generatie die na ons komt!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er mensen zoals jij zijn Boarn!
Het is voor mij helaas te ver reizen en is niet te combineren met mijn werk maar ik vind het fantastisch dat je mee wil helpen opruimen. Het is inderdaad een ramp wat er gebeurd is :(
Heel veel succes!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een actie op touw gezet en verwacht morgen met ruim 60 mensen met de boot van 9.30 uur naar Schiermonnikoog te gaan. Schiermonnikoog is het zwaarst getroffen en daar is alle hulp van harte welkom. Vanuit Groningen rijden gratis bussen en de boot kost slechts €6,05 als je komt schoonmaken. Vanaf de boot rijden speciale bussen naar het strand. Daar liggen vuilniszakken klaar. Veel moeite kost het dus niet. Vooral warm aankleden is het devies.

Overigens ben je van harte welkom om aan te sluiten morgenochtend!
Wat súper Boarn en Sophiax, dat jullie erheen gaan om te helpen!
:kneel:
sophiax schreef:
05-01-2019 01:02
Ik heb een actie op touw gezet en verwacht morgen met ruim 60 mensen met de boot van 9.30 uur naar Schiermonnikoog te gaan. Schiermonnikoog is het zwaarst getroffen en daar is alle hulp van harte welkom. Vanuit Groningen rijden gratis bussen en de boot kost slechts €6,05 als je komt schoonmaken. Vanaf de boot rijden speciale bussen naar het strand. Daar liggen vuilniszakken klaar. Veel moeite kost het dus niet. Vooral warm aankleden is het devies.

Overigens ben je van harte welkom om aan te sluiten morgenochtend!
Geweldig! Dank je wel!
Ik ben helaas niet in de gelegenheid om te komen, maar al die rotzooi op dat prachtige brede strand.... Dieptriest.
Boarn, ook super dat jij wilt helpen. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Als ik t kon, deed ik het. Ben helaas chronisch rugpatient die niet meer dan 600 gr. mag tillen. Ik kom graag op de waddeneilanden, en het doet zeer om te zien wat daar allemaal ligt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat jullie dat doen! Ik woon helemaal in het Zuiden en ben hoogzwanger anders ging ik mee. Wel doe ik vaak een wandeling met kind met skelter en kar en vullen we de kar met bermafval. Niet normaal wat we tegenkomen, vooral verpakkingen van sportvoeding en gelletjes. Heb al eens gedacht ze op te sturen naar een van de vele fietsclubs die hier regelmatig passeren maar ja, hoe weet ik dat ik het naar de juiste club stuur?
Komt allen naar de Wadden, dit deugdfeestje wil je niet missen!
Nog meer Groen Links-aanhangers op een kluitje dan in een Amsterdamse bakfietsfile of bij het Utrechtste theaterfestival de Parade. Heerlijk.
ManOpHetPrikbord schreef:
08-01-2019 14:29
Komt allen naar de Wadden, dit deugdfeestje wil je niet missen!
Nog meer Groen Links-aanhangers op een kluitje dan in een Amsterdamse bakfietsfile of bij het Utrechtste theaterfestival de Parade. Heerlijk.
Ja vreselijk hoor. Mensen die willen helpen.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
08-01-2019 14:29
Komt allen naar de Wadden, dit deugdfeestje wil je niet missen!
Nog meer Groen Links-aanhangers op een kluitje dan in een Amsterdamse bakfietsfile of bij het Utrechtste theaterfestival de Parade. Heerlijk.
Ben je alleen hier op het forum zo'n naarling of zit het in je karakter?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
08-01-2019 14:29
Komt allen naar de Wadden, dit deugdfeestje wil je niet missen!
Nog meer Groen Links-aanhangers op een kluitje dan in een Amsterdamse bakfietsfile of bij het Utrechtste theaterfestival de Parade. Heerlijk.

Goh, ik dacht dat ik de graftak van het forum was...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
08-01-2019 14:29
Komt allen naar de Wadden, dit deugdfeestje wil je niet missen!
Nog meer Groen Links-aanhangers op een kluitje dan in een Amsterdamse bakfietsfile of bij het Utrechtste theaterfestival de Parade. Heerlijk.
Pff helemaal met je eens.
Fuck de natuur.
Laat dat maar lekker over aan de geitenwollensokkendragers. Zolang wij maar niks hoeven te doen toch :high5: Wat kunnen ons die dieren die in het puin verstrikt raken toch schelen. En de natuur is toch al overrated.

O_o

Ps: Sarcasme!
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
08-01-2019 14:29
Komt allen naar de Wadden, dit deugdfeestje wil je niet missen!
Nog meer Groen Links-aanhangers op een kluitje dan in een Amsterdamse bakfietsfile of bij het Utrechtste theaterfestival de Parade. Heerlijk.
Wat heb jij precies bijgedragen aan het oplossen van dit probleem?

Hier een van de GroenLinksers die een opruimactie georganiseerd heeft op Schiermonnikoog. Had ik ook zonder GroenLinks kunnen doen, maar dan was ik met maximaal 4 personen geweest. Dankzij het bereik dat GroenLinks heeft stond ik niet met 4 maar met minstens 150 mensen op Schiermonnikoog (er waren natuurlijk nog veel meer, maar niet via ons ‘event’). Zoveel handen zijn best handig als er afval opgeraapt moet worden. Ik ben blij dat zoveel ontzettend veel mensen op hun vrije zaterdag op een koud strand kilo’s afval verzamelen. Ik weet namelijk zeker dat al die 1200 mensen (zoveel waren er ongeveer in totaal) leukere dingen kunnen bedenken om hun weekend mee te vullen en toch staan ze er wel. Of ze wel of geen GroenLinks stemmen maakt mij niet uit. Dit heeft niks met politiek te maken, maar alles met betrokkenheid en burgerschap. Ik vind het oprecht fantastisch om zoveel betrokkenheid te zien. Zaterdagochtend stond mijn telefoon roodgloeiend van mensen die onderweg waren naar Lauwersoog. Eind van de middag was het strand grotendeels opgeruimd! Eilanders die zorgen voor vervoer op het strand, militairen die coördineerden, de KNRM die koffie/thee/soep/chocolademelk verzorgden, Qbuzz bood gratis vervoer naar Lauwersoog en Wagenborg die 50% korting gaf op de veerboot: iedereen hielp mee om samen het strand schoon te krijgen. Dat vind ik super. Wil of kun je niet meedoen dan is dat vanzelfsprekend helemaal prima. Erover zeuren wanneer anderen wel in actie komen voegt niks toe. Wordt Nederland geen leuker land van.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
08-01-2019 14:29
Komt allen naar de Wadden, dit deugdfeestje wil je niet missen!
Nog meer Groen Links-aanhangers op een kluitje dan in een Amsterdamse bakfietsfile of bij het Utrechtste theaterfestival de Parade. Heerlijk.
:proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
08-01-2019 14:29
Komt allen naar de Wadden, dit deugdfeestje wil je niet missen!
Nog meer Groen Links-aanhangers op een kluitje dan in een Amsterdamse bakfietsfile of bij het Utrechtste theaterfestival de Parade. Heerlijk.
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom "deugen" tegenwoordig zo'n beetje een scheldwoord is.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-01-2019 14:34
Goh, ik dacht dat ik de graftak van het forum was...
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag ben ik op Ameland geweest, zondag langs de kust bij Lauwersoog, de hele dag in de wind en motregen staan opruimen. Jeetje mina wat een teringzooi. Je voelt je zo nietig, dat we dit het milieu aandoen! Dit gaat zn ontzettend grote impact op ons ecosysteem hebben. Nu al op de stranden met vissen, vogels, andere stranddiertjes. Maar straks ook als de bolletjes piepschuim de dijk over zijn en in het land daar achter liggen. Koeien, schapen, paarden, vogels, ze zullen allemaal getroffen worden. Ik snap dan ook niet dat het gebied niet als rampgebied wordt uitgeroepen.

Maarja te ver weg van het haagse en de randstad. Er is niet een politicus komen kijken, er heeft er niet eens zn laarzen aan getrokken en de handen uit de mouwen gestoken. Ja Lutz Jacobi, daar kan je dan op rekenen in zulke tijden.

Ik vind het mooi dat wij dat hier in het noorden kunnen. Gewoon de laarzen en handschoenen aan en aan de slag. Niet zeuren, niet mekkeren, maar gewoon doen. Hulp vanuit alle hoeken, ondernemers die belangeloos helpen, mensen die om elkaar denken of elkaar de hand reiken. Een beetje het 11stedengevoel :-)
Een groenlinkser hoef je er niet voor te zijn (ben ik in ieder geval niet), een betrokken en zelf-nadenkende burger wel.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
09-01-2019 08:50
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom "deugen" tegenwoordig zo'n beetje een scheldwoord is.
Voor een bepaalde stroming van de Rechtse Kerk is “deugen” iets verschrikkelijks. Zij huiveren bij het idee dat ze ook maar iets moeten inleveren van hun vervuilende, verkwistende en belastende levensstijl. Daarom ontkennen ze dat er zo iets als opwarming door mensen bestaat en zetten ze iedereen die anders denkt en daarnaar handelt weg als “deugmensen”. Het is zeg maar een psychisch schild dat ze bouwen om mar niet met zichzelf geconfronteerd te hoeven worden.

Aan de andere kant heb je ook in de Linkse kerk stromingen die inderdaad tot het overdrevene willen “deugen” en daarmee zichzelf en hun naasten tekort doen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven