Werk & Studie alle pijlers

Doe ik iets verkeerd? Kamer vinden

05-01-2019 12:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-01-2019 22:02
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen zul jij het moeten hebben van huizen waar ze een rustig persoon zoeken, waar vooral mensen wonen die zich focussen op studie/werk, en niet perse op gezelligheid samen. Is dat ook wat jij zoekt?

Ik weet niet in welke stad je zoekt, maar naar mijn ervaring zitten de wat rustigere studentenhuizen vaak in de randgemeenten rond de echte studentenstad. Dus bijv niet in Utrecht, maar in Bilthoven. Dus daar zou je wat meer naar kunnen kijken, zeker als je het niet erg vindt om nog een stukje naar de uni te moeten reizen, wat zo te horen geen probleem voor je is.

Zou je misschien eerst een kamer in onderhuur van iemand over kunnen nemen? Daar zijn niet altijd hospiteeravonden voor, omdat je maar korter blijft. En dan ben je in ieder geval het huis uit, kun je vanuit daar verder kijken.

Oh en vermeld je bij je hospiteeravonden het HSP? Dat zou ik namelijk zeker niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens particulier te zoeken. Mijn ouders hebben 20 jaar de zolder verhuurd aan studenten. Zij hadden juist als voorwaarde dat de huurder een rustig persoon moest zijn, die geen feestjes op zijn kamer ging vieren.
Alle reacties Link kopieren
Zoals acmp zegt, er zijn ook gezinnen die een kamer/zolder/tuinhuisje verhuren aan studenten. Dat lijkt me voor jou zo te horen de beste optie. Succes met zoeken, ik hoop dat je snel een kamer vindt.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Waar zoek je een kamer?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het bij een hospita proberen? Dan huur je een kamer bij (volwassen) mensen thuis. Wil je heel graag met leeftijdsgenoten samenwonen of maakt je dat niet zoveel uit?
Een woongroep zou je ook nog kunnen proberen, andere sfeer dan een studentenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet jezelf al als hsp. Wat bedoel je daarmee? Het is niet dat je die diagnose hebt want die bestaat officieel nog niet.

Zet jezelf niet in een speciaalhoekje, dat wordt nogal uitgekotst. En dan is het logisch dat mensen geen zin in je hebben terwijl je misschien gewoon een rustig en introvert type bent. En met dat laatste kunnen heel veel mensen prima omgaan, ook studenten.

Dus wat doe je verkeerd? Ik denk dat het zit in het benoemen of gedragen als hsp-er. Gedraag je gewoon zoals jezelf zonder stempel. Komt veel positiever over.
anoniem_373758 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 13:16
10.41% gewijzigd
Pick your battles and bloom
Mede-studenten inschakelen? Een boel kamers gaan "via via".
Als je Facebook hebt ... daarop melden dat je een kamer zoekt in of rond stad X?


Of gewoon zelf een mini-studentenhuis opzetten.
En als het te vinden is gewoon met 1 of 2 vriendinnen / mede-studenten zelf een appartementje gaan huren en de huur delen.


Ik zou 't zoekgebied eventueel ook uitbreiden.
Als je nu telkens 2 uur onderweg bent ... waarom dan niet op bijvoorbeeld een half uur of 45 minuten treinen van je studentenstad gaan kijken en zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik zie dit nu pas, heb per ongeluk weer een topic geopend, want ik dacht dat ik deze had verwijderd...

A fijn, ik ga jullie reacties even goed doorlezen! ;)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
06-01-2019 00:04
Waar zoek je een kamer?
Ik zoek in omgeving Den Haag/Leiden/Amsterdam
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
05-01-2019 23:05
Zo te horen zul jij het moeten hebben van huizen waar ze een rustig persoon zoeken, waar vooral mensen wonen die zich focussen op studie/werk, en niet perse op gezelligheid samen. Is dat ook wat jij zoekt?

Ik weet niet in welke stad je zoekt, maar naar mijn ervaring zitten de wat rustigere studentenhuizen vaak in de randgemeenten rond de echte studentenstad. Dus bijv niet in Utrecht, maar in Bilthoven. Dus daar zou je wat meer naar kunnen kijken, zeker als je het niet erg vindt om nog een stukje naar de uni te moeten reizen, wat zo te horen geen probleem voor je is.

Zou je misschien eerst een kamer in onderhuur van iemand over kunnen nemen? Daar zijn niet altijd hospiteeravonden voor, omdat je maar korter blijft. En dan ben je in ieder geval het huis uit, kun je vanuit daar verder kijken.

Oh en vermeld je bij je hospiteeravonden het HSP? Dat zou ik namelijk zeker niet doen.
HSP vermeld ik niet tijdens hospiteeravonden.
Bedank voor je reactie!
Weet jij toevallig hoe ik dat moet zoeken? :) Ik zal het even googlen...
PatatjeEmma schreef:
08-01-2019 21:23
Ik zoek in omgeving Den Haag/Leiden/Amsterdam
Heb je duwo al geprobeerd? Deze heeft bijvoorbeeld de kamers achter hogeschool Leiden in beheer en geeft voorrang aan studenten die 2+ uur moeten reizen van huis naar uni/hogeschool.
Alle reacties Link kopieren
PatatjeEmma schreef:
08-01-2019 21:23
Ik zoek in omgeving Den Haag/Leiden/Amsterdam
https://www.pararius.nl/huurwoningen/den-haag/0-500
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik deze topic verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
PatatjeEmma schreef:
08-01-2019 21:38
Hoe kan ik deze topic verwijderen?
Een pb naar de mods sturen.
Je kunt het topic zelf niet verwijderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven