Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Alle reacties Link kopieren
Die aankleedpoppen ja! Ik herinner me ze weer, leuke vondst :D
...
Alle reacties Link kopieren
En de reclame van Tia Maria.
Ik wilde dat ook maar mocht natuurlijk niet. Later als tiener ofzo eens een fles gekocht en wat was dat spul vies ;-D
Calamitycat schreef:
08-01-2019 22:47
De winter van 1979 was geweldig, zoveel sneeuw nooit meer gezien.
Er is nog een leuk polygoon journaal filmpje van https://www.youtube.com/watch?v=ZLGfZIOE5C0
Leuk om te zien. Was dat ook niet de winter dat er auto's op het IJsselmeer konden rijden?
Alle reacties Link kopieren
Oh, blijkbaar hoef je het plaatjesplakken niet meer aan te vragen.

Misschien bestaan deze nog;

Afbeelding

Een de eerste cake die je maakte was arretjescake, één stuk en je zat vol voor de komende drie dagen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Wat een jeugdsentiment. Ik kreeg bij mijn oma altijd stimorol kauwom, of een salmiak lolly.

En bij de melkboer mocht ik altijd een dracula lolly.
oh-happy-day wijzigde dit bericht op 08-01-2019 23:15
0.34% gewijzigd
Racebaan:

https://www.youtube.com/watch?v=YhnWgUlpw4c
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-01-2019 22:45
Herman bestond een paar jaar geleden nog. Zoon kreeg hem.

Haha, wie weet gaat dat stukkie deeg al 30 jaar rond :sick: :rofl:
Dit spelletje heb ik heel lang gehad, alleen nooit gespeeld. Ik dacht namelijk dat je daarvoor echt moest gaan fietsen. :rofl:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
PJK kauwgom bij mijn oma. Bij mijn andere oma pepermuntjes (die ze in de handtas had voor het naar de kerk gaan)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Stap was simpel maar wel leuk als kind zijnde
https://www.plusonline.nl/sites/plusonl ... saroma.jpg

Saroma mmmmm wat een feest als we dat mochten maken

en deze at ik altijd met een vriendin op de manege

https://i.pinimg.com/736x/58/98/aa/5898 ... 28a655.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ik herken trouwens heel veel dingen terwijl ik niet opgroeide in de jaren 70.
2018anoniem schreef:
08-01-2019 23:36
https://www.plusonline.nl/sites/plusonl ... saroma.jpg

Saroma mmmmm wat een feest als we dat mochten maken

en deze at ik altijd met een vriendin op de manege

https://i.pinimg.com/736x/58/98/aa/5898 ... 28a655.jpg
Ja, Saromatoetjes! Die vond ik als kind heel bijzonder. Die Caramacs kun je nog steeds kopen volgens mij.
sportivia schreef:
08-01-2019 23:38
Ja, Saromatoetjes! Die vond ik als kind heel bijzonder. Die Caramacs kun je nog steeds kopen volgens mij.
Ja klopt van die Caramacs. Ik koop er 1x per jaar nog 2 en die neem ik dan mee naar die vriendin, want we zijn nog steeds bevriend. En dan even jeugdherinneringen ophalen en dan weer huilen van het lachen!
Alle reacties Link kopieren
pilamie schreef:
02-01-2019 02:05
Ik herken alles. Echt álles. En NOG mooier, mij ouders (dik in de 80) hebben alles ook nog gewoon in de kast staan :-D . Ik hoef dus niet eens naar een museum. Het staat nog 'thuis'. :biggrin:

Wordt nog wat als ze overlijden en dat huis leeg moet. Iemand een idee, welk museum ik er (dan) blij mee kan maken?
Hopelijk duurt dat nog een tijdje, maar: https://www.museumwoningenarnhem.nl
Alle reacties Link kopieren
Caramia22 , oh wauw, ja ik zie het (in de link) gelijk op de eerste foto. zelfde gasfornuis. zelfde ketel, Laat het nog maar even duren, maar het zou best een goed idee zijn om (wat zus en ik niet willen) daarnaartoe te doen.

in de tussentijd,
ik werd als kind helemaal blij als ik in het zwembad voor 25 cent een snoepketting mocht kopen. en van die driehoekige ijsjes, waar onderin een kauwgombal zat.
En mijn ouders hadden ook zo'n soort slacentrifuge

Afbeelding

Volgens mij doet niemand dat meer, met zo'n ding?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
01-01-2019 12:18
In het Openluchtmuseum in Arnhem hebben ze trouwens een paar huisjes helemaal ingericht in de stijl van de jaren '70, '80, enz.
Kan ik jullie echt aanraden om eens te gaan kijken, het is een feest van herkenning. Veel dingen die in dit topic voorbijkomen zie je daar terug.
Bovendien heel apart om te zien hoe eenvoudig en klein we destijds woonden. Dan ga je de luxe die we tegenwoordig vanzelfsprekend vinden (onze grote keukens bijvoorbeeld!) hernieuwd waarderen.
Goede tip!

Ik ben vorige week nog geweest en die huisjes met het groene kruis gebouw van die tijd mijn favoriet!
Alle reacties Link kopieren
pilamie schreef:
09-01-2019 03:00
Caramia22 , oh wauw, ja ik zie het (in de link) gelijk op de eerste foto. zelfde gasfornuis. zelfde ketel, Laat het nog maar even duren, maar het zou best een goed idee zijn om (wat zus en ik niet willen) daarnaartoe te doen.

in de tussentijd,
ik werd als kind helemaal blij als ik in het zwembad voor 25 cent een snoepketting mocht kopen. en van die driehoekige ijsjes, waar onderin een kauwgombal zat.
Het is een heel leuk project! De mensen die in de huizen wonen moeten iedere laatste zondag van de maand hun huis openstellen voor bezoekers.

Jaaaa de snoepketting!
Alle reacties Link kopieren
Caramia22 schreef:
09-01-2019 10:51
Het is een heel leuk project! De mensen die in de huizen wonen moeten iedere laatste zondag van de maand hun huis openstellen voor bezoekers.

Jaaaa de snoepketting!
En het snoephorloge.
Afbeelding

Ik heb nog een aantal maanden bij deze fabriek op de administratie gewerkt :cheer:
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja was het horloge helemaal vergeten. Dat deed je goed dan. Ik pakte Simson fiets bandenplak doosjes in ooit ;-)
COtweepuntnul schreef:
09-01-2019 08:15
En mijn ouders hadden ook zo'n soort slacentrifuge

Afbeelding

Volgens mij doet niemand dat meer, met zo'n ding?
Mijn ouders hebben die in het oranje en gebruiken hem nog steeds.
En ze hebben ook nog zo'n oude eiersnijder:

Afbeelding
Nog even over auto's gesproken: wij hadden deze prachtige camper. :facepalm:

Afbeelding
COtweepuntnul schreef:
09-01-2019 08:15
En mijn ouders hadden ook zo'n soort slacentrifuge

Vond ik altijd leuk om te doen! Maar je moest wel het deksel goed vasthouden want anders werd je nat. :-[
RikM schreef:
09-01-2019 12:23
Nog even over auto's gesproken: wij hadden deze prachtige camper. :facepalm:

Afbeelding
Die is toch leuk! En ik weet niet waarom, maar ik zie een overeenkomst met die eiersnijder.
anoniem_27118 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 12:25
13.21% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven