Wat nemen we mee naar een pretpark?

10-01-2019 13:31 217 berichten
Binnenkort hebben we een dagje efteling gepland. Nu bedacht ik mij dat iets anders dan kleffe broodjes meenemen misschien wel lekker is.

Maar eigenlijk kom ik niet verder dan verschillende soorten wraps.

We kunnen uiteraard wel gewoon broodjes, fruit en komkommer mee nemen. maar eigenlijk ben ik op zoek naar wat inspiratie.

Wat nemen jullie mee aan eten?
anoniem_356417 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:50
1.27% gewijzigd
Wat mij vooral opvalt is dat iedereen zo enorm zijn best doet met het meegenomen spul. Dadels, salades, soep, worst en kaas en gedoe. Dan eet je die dag maar een (al dan niet geplet) broodje, maakt mij echt niet uit. Dagje Efteling is al leuk genoeg van zichzelf (ik ga binnenkort ook weer :yes: , waarschijnlijk mét geplette broodjes).
Het mooie aan dit soort topics is het gevoel dat je toch niet hetzelfde bent als alle anderen :proud: . Ik kan me er niet druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
10-01-2019 19:01
Ik vind dit echt niet kunnen! :nooo:
Ik ook niet!
dolfje schreef:
10-01-2019 19:08
Ik ook niet!
Ik ook niet. Ik zal nooit en te nimmer zelf meegebracht voedsel nuttigen in een restaurant, dat vind ik echt onbeleefd. Ik heb er dan weer geen enkel probleem mee een boterham op te kauwen in de wachtrij voor Joris en de Draak.
Betty_Slocombe schreef:
10-01-2019 19:07
Het mooie aan dit soort topics is het gevoel dat je toch niet hetzelfde bent als alle anderen :proud: . Ik kan me er niet druk over maken.
Hou dat vast :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
10-01-2019 19:01
Wat mij vooral opvalt is dat iedereen zo enorm zijn best doet met het meegenomen spul. Dadels, salades, soep, worst en kaas en gedoe. Dan eet je die dag maar een (al dan niet geplet) broodje, maakt mij echt niet uit. Dagje Efteling is al leuk genoeg van zichzelf (ik ga binnenkort ook weer :yes: , waarschijnlijk mét geplette broodjes).
Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik doe niet enorm mijn best, hoor, ik koop daar juist eten, maar TO wil dat niet én wil liever iets anders dan broodjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
10-01-2019 19:19
Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik doe niet enorm mijn best, hoor, ik koop daar juist eten, maar TO wil dat niet én wil liever iets anders dan broodjes.
Ja dat moet iedereen, en TO, voor zichzelf weten natuurlijk. Maar vind het zo opvallend dat sommigen een heel feestelijk koud buffet meenemen, terwijl ik het júist op zo'n dag niet erg vind om een geplet broodje in mijn mond te proppen terwijl ik naar de volgende attractie loop.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-01-2019 16:13
Efteling vond ik (volgens mij jaartje of 4-5 geleden voor 't laatst geweest) juist erg veelzijdig qua snacks. Pagoda is Japans, daar stond een Aziatische snacktent, bij de wildwaterbaan iets Mexicaans, bij de Bob iets Oostenrijks. En dan de oer-Hollandse poffertjes natuurlijk. Die mogen voor mij niet ontbreken op een Nederlands dagje uit.
Het is allemaal even gore en goedkope troep.

Degenen die het "feestelijk' noemen om op zo'n dag bij zo'n lelijk proletententje te gaan zitten met je gezin om die troep te verstouwen, hebben echt een heel erg aparte opvatting van lekker of feestelijk.

Je kunt beter zelf heerlijk bereid eten meenemen. En dat heeft helemaal niks met geld te maken maar met een beetje om jezelf geven.

Die kinderen hebben sowieso al een prachtig leven natuurlijk, lieve ouders, lekker naar de Efteling en je krijgt ook nog eten en drinken ;-)
Krentenbollen, boterham met gebakken ei, eierkoeken, banaan, snoepjes..
Gewoon simpel, en dan eten op een bankje of in de wachtrij.
Wraps enzo vind ik toch meer iets voor een picknick in het park dan voor een pretpark.
Oh ik neem ook zoveel mogelijk mee. Heerlijk, kleffe bollen met lekker beleg, sultana of andere zooi, snoepjes en koekjes, flesjes en pakjes drinken. Niks waardigs voor de instagrampicknick, maar goed genoeg voor ons. Alles in een suffe ANWB-rugzak, prima te doen. En we kopen daar ook nog wel wat. Koffie en choco bijvoorbeeld. Of een broodje hotdog.

Maar doorgaans heb ik in vieze beboterde broodjes, halfgare pannenkoeken, kartonnen pizzapunten, ranzige frituur of netnietnoodles geen trek. Al helemaal niet als ik er veel te veel voor moet betalen. Als het vriest warmen we op met koffie en choco binnen en eten we onze broodjes in de rij. Vinden mijn kinderen niet zielig voor zichzelf en ik ook niet.

ik hou erg van eten meenemen. Idem bij autovakanties. Dat voer in die wegrestaurants vind ik vreselijk, ik eet veel liever mijn eigen eten.
Trouwens, poffertjes in pretparken. Dan krijg je als je mazzel hebt 10 van die minidingen op zo’n kartonnetje, voor een godsvermogen.

Dat is toch geen maaltijd. Dat gaat in een holle kies. Als ik mijzelf en mijn kinderen daarmee moet afvullen mag ik minstens zes porties afrekenen.
Witte bolletjes, boter en speculaasje erop. Tegen de tijd dat je dat eet is het al een beetje geplet en extra smakelijk.

Zo ook krentenbolletje met boter en kaas.


Hier juicht kind steevast om gezonde bolletjes met oude kaas en rauwkost in aluminiumfolie. Wanneer die geten worden zijn ze ook wat geplet en zweterig. Extra lekker juist. :-D
Sultana’s, milk breaks, breaker yoghurt en voorgesneden fruit ook altijd in trek hier.

Een ijsje of iets anders lekkers op het park kopen. De rest nemen wij zelf mee.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
10-01-2019 18:54
Nee hoor, je reactie kwam alleen wat laat. Nu weer trouwens.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Man is van de makkelijk; pinpas en met hooguit een flesje water.

Ik pak altijd wel een rugtasje, een broodje of 6. Druiven al van de tros in een bakje en vaak wat stukken komkommer in folie.
Een blikje drinken voor iedereen (of pakjes) en een fles water (liter fles) en wat snoep en rol koekjes.

Als ze mazzel hebben ben ik de dag ervoor worstenbroodjes (jaja brabant) bij de bakker weesten halen.

Iedereen bij ons krijgt namelijk altijd honger in de wachtrij. Ik zorg dus altijd voor wat te knagen.

We gaan vaak erna een hapje eten bij een restaurant buiten de Efteling of bij een snackbar oid.

Maar goed wij gaan niet heel vaak naar een pretpark. Max 2-3x per jaar naar de Efteling.
Not my circus, not my monkeys
silent-witness schreef:
10-01-2019 20:43
Maar goed wij gaan niet heel vaak naar een pretpark. Max 2-3x per jaar naar de Efteling.

Vind ik nog behoorlijk veel :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week met de kinders weggeweest en had gelijk al spijt van meegenomen meuk. Want heb het meegesleept voor niks... veel te koud en nergens plek om warm te zitten, want bij het vuur is het alsnog heel koud. Uiteindelijk lekker met de kindjes binnen gegeten. Ze hebben tussendoor (tijdens shows en wandelen) wel mini krentenbroodjes gegeten en babybell, een banaantje en wat te snaaien. De enige reden waarom ik überhaupt broodjes had meegenomen is vanwege peuter die zo'n 15 keer per dag eet... en met een peuter die honger heeft wil je niet moeten wachten. Normaal is het ook gewoon een pinpas en een flesje water, maar ik heb altijd water bij me, ook als ik gewoon boodschappen ga doen.

Oh ja, wij gingen natuurlijk op de koudste dag, dus neem van die handwarmers mee en handschoenen...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
RégineFilange schreef:
10-01-2019 19:01
Wat mij vooral opvalt is dat iedereen zo enorm zijn best doet met het meegenomen spul. Dadels, salades, soep, worst en kaas en gedoe. Dan eet je die dag maar een (al dan niet geplet) broodje, maakt mij echt niet uit. Dagje Efteling is al leuk genoeg van zichzelf (ik ga binnenkort ook weer :yes: , waarschijnlijk mét geplette broodjes).
Ik snap ook niet dat moeilijk doen met allerlei aparte hapjes. Als je al vanwege je budget zelf eten mee wil nemen, koop gewoon 'n zak met worstenbroodjes. Die smaken gewoon lekker smeuig en zijn zonder vies te worden te eten.
Half Nederland neemt elke dag brood mee naar werk of school, en je hoort niemand klagen over kleffe broodjes. Wat maakt die broodjes ineens klef als je ze in de Efteling eet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga echt niet in een klein koffietentje mijn meegenomen broodje eten maar in van die megahallen met 100 tafeltjes? We zitten altijd tussen de gezinnen met broodtrommels en senioren met thermosflessen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
10-01-2019 14:45
Wat ik me trouwens afvraag (ben niet zo bekend met pretparken en kinderen en denk dat wij altijd een restaurant in gingen want heb er geen herinnering aan); mensen die hele salades en dingen die je met mes en vork moet eten meenemen, hoe eet je dat dan? Zijn er plekken waar je je eigen eten mag opeten? Stal je dan al je eten uit ergens op tafel? In de zomer kan ik me het picknick idee wel voorstellen, maar in de kou is dat toch helemaal niet fijn? Kan me voorstellen dat een klef broodje uit het knuistje dan lekkerder is.
Een mes heb je niet echt nodig maar lepel, vork en mes zijn er gewoon in wegwerp variant te krijgen. Alhoewel ik setjes heb die hard plastic zijn en ook echt prima snijden. Vuil gaan ze in een zakje onder in de tas.
JuliaChild schreef:
10-01-2019 13:53
nou het is aangepast hoor, nu staat er wat jullie meenemen aan eten.
Je hoeft niet te reageren hé?
Jawel hoor. Sommige mensen moeten gewoon overal over zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n heerlijk veel te duur frietje hoort gewoon bij zo’n dagje pretpark vind ik!
Wij nemen voor de kinderen wel pakjes drinken mee en een koek voor tussendoor, maar we gaan alijd wel even en frietje of pannenkoek eten. Is toch juist leuk?
De zak krentenbollen met kaas eten we in de auto onderweg al op.

Dat gehannes met wraps of rauwkost zou mij echt te veel zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
10-01-2019 22:55
Ik ga echt niet in een klein koffietentje mijn meegenomen broodje eten maar in van die megahallen met 100 tafeltjes? We zitten altijd tussen de gezinnen met broodtrommels en senioren met thermosflessen.

Afbeelding
Tja, als je het normaal vindt omdat iedereen om je heen het doet...ga je dan ook op een perron staan roken (ik noem maar wat) omdat iedereen dat doet? Een restaurant (ook een zelfbedieningsrestaurant) is een bedrijf dat geld verdiend door eten te verkopen. Van die inkomsten betalen ze hun personeel, huur, inkoop producten etcetera. Als men alleen maar koffie gaat drinken en geen andere producten afneemt komt er uiteindelijk te weinig binnen om nog te kunnen blijven bestaan. Ik vind het gewoon echt niet correct.

Alsof je een kledingwinkel binnenloopt met je eigen kleding, daar van hun paskamer gebruik maakt en nog even vraagt naar de professionele mening van de verkoopster. Om vervolgens zonder wat aan te schaffen de winkel te verlaten. Of nou ja misschien heb je een paar sokken gekocht (gelijk aan die kop koffie).
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
10-01-2019 15:22
ik snap het ook niet, die ene keer in het jaar dat je naar een pretpark gaat, nou dan betaal ik 30 euro voor een maaltijd. en dan ga ik niet lopen slepen. daar heb ik ook zo’n hekel aan.
Maar goed, flauw slaat misschien meer op dat de vraag van TO was welk eten ze mee moest nemen en niet of ze eten mee zou nemen.
Maar daar kom je er niet mee. zeker 3 a 4 x wat drinken met 5 man is al 50 euro. Pannekoek, patatje... het gaat echt loeiend hard hoor met 5 man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven