Advies gevraagd, hoe krijg ik mijn vriend weer enthousiast?

11-01-2019 08:00 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3,5 maand heb ik een nieuwe vriend, en tot 2 weken geleden ging alles prima. Hij is leuk, lief, attent, we kunnen samen vreselijk lachen, houden allebei van dezelfde muziek en films en hebben een gezamenlijke hobby en de sex is geweldig (nog steeds). Hij belde of appte me iedere dag en we zagen elkaar het weekend en een doordeweekse avond. Met kerst is hij anderhalve week naar zijn familie in het buitenland geweest (toen heeft hij zijn familie over me verteld) en sinds hij terug is is hij afstandelijker en niet zo enthousiast meer.

Ik heb hem die anderhalve week ontzettend gemist en keek er erg naar uit om hem weer te zien. Ik zou de avond van zijn terugkomst bij hem thuis op hem wachten en hij stuurde een nogal koel appje dat hij onderweg was en "Zie je later". Niks ik heb je gemist of ik verheug me erop om je weer te zien. Zijn begroeting was ook nogal koel maar ik dacht dat hij gewoon moe was van de reis en dat hij wel bij zou trekken maar dat gebeurde dus niet. Die avond hebben we sex gehad en die was zoals altijd super.

De dagen daarna bleef hij niet bepaald enthousiast en was hij nogal koel en 3 dagen daarna hebben we ruzie gehad over iets anders. Ik ben boos naar huis gegaan en hij deed niets om me tegen te houden of om het uit te praten. Na 2 dagen niets van hem gehoord te hebben heb ik hem maar gebeld en hebben we het er aan de telefoon over gehad. Volgens hem is er niets aan de hand en is hij gewoon moe. Ik wilde het liever face to face uitpraten en hij vroeg of ik de volgende dag naar hem toe wilde komen, wat ik heb gedaan. Hij zei weer dat hij gewoon moe is en dat er niets aan de hand is en hij zei zich er niet van bewust te zijn dat hij zo koel en afstandelijk deed maar zou proberen meer enthousiasme te tonen. Dat weekend is er echter niets verbeterd en zondagochtend hebben we daar ruzie over gehad omdat hij vol bleef houden dat er niets aan de hand is maar wel erg koel en afstandelijk bleef doen.

De avond daarna belde hij me want hij had nagedacht en wilde met me praten, dat hebben we 2 dagen later gedaan. Hij had erover nagedacht waarom hij de afgelopen dagen zo'n lul was geweest (zijn woorden, zie je wel, ik ben dus niet gek en zie geen spoken) en het enige wat hij kan bedenken is dat het met ons te snel en te vlug is gegaan (hij is na een relatie van 15 jaar een maand of 8 single geweest en was van plan om dat altijd te blijven en toen kwam hij mij tegen) en dat hij meer tijd voor zichzelf nodig heeft. Hij wil de vrijdagavond ook voor zichzelf dus vanaf nu ga ik pas zaterdags naar hem toe. Daar kan ik prima mee leven en ik wil hem die tijd ook geven want ik wil hem niet verder van me afduwen.

Ik wil hem absoluut niet kwijt maar er moet wel iets veranderen want hier ga ik uiteindelijk aan onderdoor. Hebben jullie behalve hem zijn tijd voor zichzelf gunnen tips hoe ik hem weer enthousiast kan krijgen en hoe we hier doorheen kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Lieverd...3.5 maand. Als hij nu al een lul is, wordt het echt helemaal niets.
Those who don’t believe in magic will never find it
Eerlijk? Ik denk dat je hem juist van je af hebt geduwd door hier zo op te hameren.
Als mijn partner van 3 maanden zou doorzeuren en geen genoegen neemt met mijn antwoorden als ik zeg dat er niets is en maar blijft drammen tot ruzie aan toe zou ik dat behoorlijk verstikkend vinden en juist een stap terug doen.

Als iemand zegt dat er niets is, is er vaak ook niets. Nu heb je er iets van gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Als antwoord op je topictitel: niet. Dit gaat ‘em niet worden. Ik zou er geen energie meer in steken want ‘t klinkt nu al als trekken aan een dood paard en dat na slechts 3,5 maand?
.
Alle reacties Link kopieren
Als je hier aan onderdoor gaat is het niet echt handig er mee door te gaan en te hopen dat hij verandert. Vooral niet vanwege “het gaat te snel”. Als hij iemand tegen komt die behalve geweldig neukt, ook nog gewoon relatiemateriaal voor hem is, dan is die snelheid echt geen bezwaar meer.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dit klinkt niet goed hoor. Als je dit binnen een paar maanden al hebt, zit er iets niet goed van zijn kant. Ik zou eens geen acties ondernemen, maar als zijn enthousiasme niet terug komt, is hij niet gek genoeg op jou.
Jij bent verliefder op hem dan hij op jou.
En zorg dat je niet alleen goed bent voor de seks.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je vriend vaak geappt of gebeld toen hij bij zijn familie was?
Zo ja, wat was de strekking van de boodschappen, zoiets als ik mis je en wilde dat je hier was?

Misschien heb je hem inderdaad van je afgeduwd omdat je teveel en te snel wilde.
Hem tijd gunnen en enthousiast maken gaan niet echt samen.
Hij wil gewoon niet. Geef hem alle tijd (dat wil zeggen voor altijd) en gun jezelf iemand waarbij het niet nodig is om hem enthousiast te maken.
Ik denk dat je zelf even wat afstand van hem moet nemen. Dus gewoon eens een weekend niet naar hem toe maar iets leuks gaan doen met vriendinnen.
Niet teveel appen en bellen, je eigen leven leiden.
Als hij dan weer meer toenadering zoekt, kun je er vanuit gaan dat hij je nog wil. Doet hij dat niet, kun je hem beter los laten want dan zit er geen toekomst in deze relatie.
Blijenvrij schreef:
11-01-2019 08:21
Dit klinkt niet goed hoor. Als je dit binnen een paar maanden al hebt, zit er iets niet goed van zijn kant. Ik zou eens geen acties ondernemen, maar als zijn enthousiasme niet terug komt, is hij niet gek genoeg op jou.
Jij bent verliefder op hem dan hij op jou.
En zorg dat je niet alleen goed bent voor de seks.
Waarom ligt het nou aan hem, dan?
Hij geeft aan dat hij moe is na een kersttrip naar familie en ipv geduld en begrip krijgt hij het verwijt dat hij niet enthousiast genoeg is.
Vind het ook typisch dat de lange relatie hiervoor geen probleem was en nu ineens wel. Het zou mij niets verbazen als hij pas op dit idee is gekomen na de ruzies over zijn enthousiasme
Alle reacties Link kopieren
Pusswithoutboots schreef:
11-01-2019 08:26
Heb je je vriend vaak geappt of gebeld toen hij bij zijn familie was?
Zo ja, wat was de strekking van de boodschappen, zoiets als ik mis je en wilde dat je hier was?

Misschien heb je hem inderdaad van je afgeduwd omdat je teveel en te snel wilde.
Juist niet. Vanaf het begin is het bel en app contact voor het merendeel van zijn kant gekomen. Ik appte en belde af en toe ook wel uit mezelf maar het initiatief kwam grotendeels van zijn kant, ik denk ongeveer 65/35%. In die anderhalve week dat hij op vakantie was heb ik hem misschien zo'n 3 keer uit mezelf geappt en helemaal niet gebeld, hij belde mij iedere dag. Ik heb wel een keer of 2 gezegd dat ik hem miste en dat ik ernaar uitkeek om hem weer te zien maar dat is het.
Hij zou uit zichzelf enthousiast moeten zijn, over jou en jullie relatie.
Als jij hem enthousiast moet maken, dan klopt er iets niet...
Alle reacties Link kopieren
Graag of niet zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ook al valt het rauw op mijn dak, het is fijn om eens de mening van een buitenstaander te horen.

Ik weet gewoon niet wat ik hiermee aan moet omdat hij me aan de ene kant van zich af aan het duwen is maar aan de andere kant zegt me niet kwijt te willen. Toen hij van de week aangaf meer tijd voor zichzelf nodig te hebben zei hij dat hij me nog steeds leuk vindt en dat hij het niet uit wil maken. Als hij me niet leuk meer zou vinden zou hij al die moeite niet doen en al lang weg zijn geweest zei hij.

Hij heeft me van de week gevraagd of ik zaterdag en de rest van het weekend gewoon naar hem toe wil komen en dat ga ik doen. We hebben een niet zo standaard gezamenlijke hobby (om herkenning te voorkomen zeg ik niet wat voor hobby) en dat gaan we zaterdag doen. Voor de rest laat ik het van hem afhangen, ik heb gisteren niets van hem gehoord en ik heb hem expres zelf ook niet gebeld of geappt.
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
11-01-2019 08:38
Waarom ligt het nou aan hem, dan?
Hij geeft aan dat hij moe is na een kersttrip naar familie en ipv geduld en begrip krijgt hij het verwijt dat hij niet enthousiast genoeg is.
Vind het ook typisch dat de lange relatie hiervoor geen probleem was en nu ineens wel. Het zou mij niets verbazen als hij pas op dit idee is gekomen na de ruzies over zijn enthousiasme
Ik ben expres niet meteen over zijn gebrek aan enthousiasme begonnen omdat ik dacht dat zijn moeheid wel over zou gaan, pas na 5 dagen heb ik dit uitgesproken omdat het in die 5 dagen niet veranderde.

Zijn vorige relatie was overigens verre van een ideale relatie, het was meer een moetje. Om herkenning te voorkomen ga ik het verhaal hier niet uit de doeken doen maar het siert hem dat hij het al die jaren heeft proberen vol te houden en niet vreemd is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
“Te snel gegaan” is gewoon een verkapt “je bent niet leuk genoeg”. De eerste drie maanden was het leuk en gezellig, nu wil hij niet meer. Het is jammer dat hij dat niet zo direct kan of wil zeggen, maar na 3.5 ‘samen’ zou ik de energie in elk geval niet insteken.

Klote TO, uithuilen en op zoek naar de volgende!
Alle reacties Link kopieren
Kippiepoes schreef:
11-01-2019 08:47
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ook al valt het rauw op mijn dak, het is fijn om eens de mening van een buitenstaander te horen.

Ik weet gewoon niet wat ik hiermee aan moet omdat hij me aan de ene kant van zich af aan het duwen is maar aan de andere kant zegt me niet kwijt te willen. Toen hij van de week aangaf meer tijd voor zichzelf nodig te hebben zei hij dat hij me nog steeds leuk vindt en dat hij het niet uit wil maken. Als hij me niet leuk meer zou vinden zou hij al die moeite niet doen en al lang weg zijn geweest zei hij.

Hij heeft me van de week gevraagd of ik zaterdag en de rest van het weekend gewoon naar hem toe wil komen en dat ga ik doen. We hebben een niet zo standaard gezamenlijke hobby (om herkenning te voorkomen zeg ik niet wat voor hobby) en dat gaan we zaterdag doen. Voor de rest laat ik het van hem afhangen, ik heb gisteren niets van hem gehoord en ik heb hem expres zelf ook niet gebeld of geappt.

Zo wil je toch geen relatie? Jij afwachten wat hij wil en wanneer hij belt/appt? En een spelletje spelen om expres niet te appen? Dit gaat hem niet worden TO.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kippiepoes schreef:
11-01-2019 08:52
Ik ben expres niet meteen over zijn gebrek aan enthousiasme begonnen omdat ik dacht dat zijn moeheid wel over zou gaan, pas na 5 dagen heb ik dit uitgesproken omdat het in die 5 dagen niet veranderde.

Zijn vorige relatie was overigens verre van een ideale relatie, het was meer een moetje. Om herkenning te voorkomen ga ik het verhaal hier niet uit de doeken doen maar het siert hem dat hij het al die jaren heeft proberen vol te houden en niet vreemd is gegaan.
Maar als het gebrek aan enthousiasme die dagen is gebleven, weet je toch genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Je moet m sowieso elke dag pijpen, en zn schoenen uittrekken en zn voeten masseren. Als hij dan niet enthousiast wordt, weet ik t niet meer.
Niet aan zn hoofd zeuren, en geen tegenspraak.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kippiepoes schreef:
11-01-2019 08:52


Zijn vorige relatie was overigens verre van een ideale relatie, het was meer een moetje. Om herkenning te voorkomen ga ik het verhaal hier niet uit de doeken doen maar het siert hem dat hij het al die jaren heeft proberen vol te houden en niet vreemd is gegaan.

Oh dit vind ik altijd zo’n afknapper! Want óf die ex-vriendin heeft dat heel anders beleefd (en hij maakt er een tranentrekkend verhaal van wat niet waar is) óf hij heeft niet de ballen om weg te gaan uit iets wat niet meer loopt.

Er zijn slechts maar een zeeeeer beperkt aantal situaties waarin ik zoiets zou begrijpen (50 jaar getrouwd, hersenbloeding, etc)
Alle reacties Link kopieren
Is zijn familie niet enthousiast over jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
zet Je roze bril af en wees realistisch.... na 3,5 maand hoor je niet iemand te enthousiasmeren! De vonken moeten er vanaf vliegen....
Tijd voor mezelf.... dat vind ik ook altijd zo’n dooddoener! Alsof jullie 24/7 op elkaar lip zaten?

Sneu voor je!

Zou voor nu wat afstand nemen! Vertellen wat voor gevoel je er bij hebt en dat jullie beide moeten na denken hoe en of nu verder!?
Alle reacties Link kopieren
Het is wat snel maar op zich is het niet gek om de intensiteit wat bij te schroeven, je houdt dat vaak ook niet vol. Maar dat dat voor jou ook afkicken is kan ik me voorstellen. Ook is het feit dat hij zo'n lange relatie had en niet lang vrijgezel is geweest een beetje een rode vlag. Waarschijnlijk was dat de partner waarmee hij toen oud wilde worden of dat in elk geval dacht.

Hij zit nu eigenlijk in een heel andere fase, ik zou daar wel om denken en jezelf wat in bescherming nemen. Ga er wat meer op uit en zoals gezegd wees niet altijd zo beschikbaar. Als het dan toch misloopt heb je in ieder geval ook een leuk leven naast hem om op terug te vallen.

Begin er voorlopig niet over maar bepaal juist of jijzelf zo verder wil. Overigens ik lat ook en wij zien elkaar met dezelfde frequentie, behalve in vakanties of als het praktisch is. anders hou ik het ook niet vol, een eigen huishouden draaiende houden. Maar dat is in goed overleg en met dagelijks bellen. Niet dat we elkaar niet vaker willen zien. Denk er goed over na en hou je niet vast aan een strohalm.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
11-01-2019 08:59
Is zijn familie niet enthousiast over jullie relatie?
Ik heb ze niet ontmoet maar hij zegt juist van wel. Voordat hij mij leerde kennen was hij nogal van de drank en dat is een stuk minder geworden. Zijn ouders en de rest van de familie zijn blij dat hij weer een vriendin heeft en dat hij er een stuk beter en gelukkiger uit ziet zegt hij.
Ik heb dit ook wel eens gehad. Maar dat werd niks. Je moet niet op je tenen moeten lopen en spelletjes spelen.
Dit werkt niet. Ik zou t uitmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven