Mijn vrouw is veranderd

11-01-2019 11:54 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
weg
anoniem_379068 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 13:54
99.83% gewijzigd
Uiteraard samen in gesprek gaan maar dat lijkt een zo logische stap.
Mensen met hersenletsel en dat heeft ze denk ik, veranderen soms ook echt totaal van karakter zijn. Dat is wel wat anders dan gewoon uit elkaar groeien.
En dan is blijven samenleven best heel erg moeilijk.
Poker schreef:
11-01-2019 12:39
Volgens mij gaat je vrouw het wel begrijpen, wie wil dat iemand zich zo opoffert voor zichzelf. Ik hoop dat jullie goede vrienden worden.
Jij kent haar?
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk moeilijke situatie.

Heb je hier met je vrouw over kunnen praten?
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
11-01-2019 12:39
Ik las net je andere topic over je seksrelatie, tja, ik snap dat dat fijn is, maar ook dat is het spannende van het nieuwe. Dat gaat weer over, zo blijft het over het algemeen niet na een tijdje. Daar kan je vrouw nooit tegen op boksen.
Dat klopt natuurlijk. Maar tussen Peter en zijn vrouw is helemaal geen intimiteit meer, zelfs een hand vastpakken voelt afstandelijk, echt lichamelijk samenzijn inclusief zoenen is 6 jaar geleden.

Zelfs als het superspannende uit mijn relatie is hoop ik toch nog wel enige intimiteit te mogen ervaren.
...
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
11-01-2019 12:38
Ik ben uitgechecked bij "mijn kind opvoeden".
Onhandige woordkeuze, dat ben ik met je eens.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het om en rond de scheiding ook regelmatig had over "mijn kinderen". Zo voelt dat op dat moment schijnbaar.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat mensen met een hersenletsel heel erg kunnen veranderen.... Maar snap niet dat jullie al 6 jaar zo door gaan. Dat jullie geen hulp hebben gevraagd, en dat op zoek gaan naar iemand anders, tijdens je huwelijk geen oplossing is....

Diep treurig dat jullie als stel elkaar zo hebben kunnen verliezen....
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
11-01-2019 12:46
Onhandige woordkeuze, dat ben ik met je eens.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het om en rond de scheiding ook regelmatig had over "mijn kinderen". Zo voelt dat op dat moment schijnbaar.
Hij lijkt gevoelsmatig al lang gescheiden.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
11-01-2019 12:21
Nou laat dat in voor en tegenspoed maar zitten dan...Je vrouw is ziek geworden en nu moet ze maar optyfen..
Is mij ook gebeurd. Ik heb een chronische ziekte en ex vond de rolstoel de druppel.. Hij is nu vooral aan het feesten en de kinderen gaan heen en weer.

Is hij nu gelukkig? Wat ik van vrienden hoor niet. Hij vind het allemaal maar zwaar.. Hij vond dat hij álles' toch al alleen deed en door de scheiding zou dat niet veranderen. Nu is heeft hij door dat ik wel een hoop deed.. Tja.


Ik neem hem het wel kwalijk dat het voor de kinderen lastig is.. 2 huizen; loyaliteit conflict.. Maar goed; ik probeer er zo veel mogelijk te zijn voor de kinderen en meer kan ik niet doen.

Zijn vriendschap met zijn beste vriend is hierdoor ook kapot gegaan. Vriend vond dat ex mij niet netjes behandelde.. En nee scheiding was het probleem niet, maar wel de manier waarop.
Alle reacties Link kopieren
Diep treurig? Er is blijkbaar geen sprake meer van 'een stel'.
Dat jij je daar blijkbaar niet zoveel bij voor kunt stellen JobEva, ik wel. Peter is al zes jaar mantelzorger, hij zorgt dus voor haar. Er is geen wederkerigheid in contact. Al eens zes jaar volgehouden?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
@Marjolein, jouw situatie is toch niet hiermee te vergelijken? Zijn vrouw heeft een niet aangeboren hersenletsel.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Peter. Als je vrouw van je houdt zal ze het begrijpen.
pausini schreef:
11-01-2019 12:59
Diep treurig? Er is blijkbaar geen sprake meer van 'een stel'.
Dat jij je daar blijkbaar niet zoveel bij voor kunt stellen JobEva, ik wel. Peter is al zes jaar mantelzorger, hij zorgt dus voor haar. Er is geen wederkerigheid in contact. Al eens zes jaar volgehouden?
Hoe weet jij dat?
Je weet alleen een heel klein beetje dat hier te lezen is.
Het verhaal van zijn vrouw kan compleet anders zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat situaties nooit vergelijkbaar zijn maar een topic als deze kan natuurlijk wel pijnlijk zijn te lezen als je zelf wegens ziekte bent verlaten.

Marjolijn, ik vind het wel een beetje sneu altijd als anderen jou gaan vertellen dat je ex niet gelukkig is sinds de scheiding. Dat is geen maatstaf en bovendien hoeft geluk niet altijd een doel in het leven te zijn.
Na mijn scheiding had ik rust. En dat was geluk zát voor dat moment.
...
Alle reacties Link kopieren
pausini schreef:
11-01-2019 13:00
@Marjolein, jouw situatie is toch niet hiermee te vergelijken? Zijn vrouw heeft een niet aangeboren hersenletsel.
Ik ook
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
11-01-2019 12:12
Ze is niet meer wie ze was toen jullie trouwden (was dat de afspraak?)

meer stellen die ruim twintig jaar verder zijn zien dat ze zowel fysiek als emotioneel anders zijn geworden, dat kun je ook als groei beschouwen... soms groei je dichter naar elkaar toe, soms uit elkaar

je kunt ook verliefd worden op deze nieuwe vrouw, nieuwe afspraken maken over jullie relatie

Waar een wil is is een weg, lijkt mij...
ja hoor, je kunt verliefd worden wanneer en op wie je maar wilt.
Wat hebben jullie samen besproken en ondernomen hierin? Zijn jullie al in relatietherapie geweest bijvoorbeeld?
Waarom heb je het over ‘mijn kind’? Is het niet van haar?
Alle reacties Link kopieren
marjolein853 schreef:
11-01-2019 13:04
Ik ook
Oh sorry. Maar jouw persoonlijkheid lijkt me niet veranderd, zijn vrouw is niets op wat ze leek.
Hatsjikideee...
Ik heb NAH, ik zou het begrijpen als mijn man weg zou gaan. Ik ben ook helemaal niet meer wie ik was.

Maar je zegt dat je vrouw nu eindelijk weer haar draai vind, voor zichzelf en kind kan zorgen. Zou dat uiteindelijk ook niet positief voor jullie relatie werken? Of is de koek echt op? Zes jaar lang zo tobben is ook wel heel lang.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
11-01-2019 13:01
Hoe weet jij dat?
Je weet alleen een heel klein beetje dat hier te lezen is.
Het verhaal van zijn vrouw kan compleet anders zijn
Nou ja, hij beschrijft het contact in de OP en anders is op de NAH site genoeg te lezen.
Hatsjikideee...
beetjegek schreef:
11-01-2019 12:21
Nou laat dat in voor en tegenspoed maar zitten dan...Je vrouw is ziek geworden en nu moet ze maar optyfen..

Inderdaad.

Betekenen huwelijksbeloften nu echt totaal niks meer anno 2019?!
In voor- en tegenspoed, in ziekte en gezondheid, in rijkdom en armoede.

En nu is ze ziek en nu gedraag jij je zo en zet je je vrouw aan de kant? Dan ben je toch echt een slapjanus en geen man!
Denken aan je vrouw? Denken aan je kind? Ho maar! Egoïsme ten top weer... :sick:
Alle reacties Link kopieren
merelindesloot schreef:
11-01-2019 13:01
Sterkte Peter. Als je vrouw van je houdt zal ze het begrijpen.
dat vraag ik me af.

Ik ken iemand in precies dezelfde situatie (partner met NAH) maar dat is een vrouw.
Ze piekert er niet over om haar man te verlaten, ook al is alles anders nu.

Elk mens is anders en elk verwachtingspatroon is anders.
Misschien vindt de vrouw van Peter hem wel een lul. En dat mag ze ook vinden als zij dat zo ervaart.
Ook als ze van hem houdt.
Stressed is just desserts spelled backwards
marjolein853 schreef:
11-01-2019 12:56
Is mij ook gebeurd. Ik heb een chronische ziekte en ex vond de rolstoel de druppel.. Hij is nu vooral aan het feesten en de kinderen gaan heen en weer.

Is hij nu gelukkig? Wat ik van vrienden hoor niet. Hij vind het allemaal maar zwaar.. Hij vond dat hij álles' toch al alleen deed en door de scheiding zou dat niet veranderen. Nu is heeft hij door dat ik wel een hoop deed.. Tja.


Ik neem hem het wel kwalijk dat het voor de kinderen lastig is.. 2 huizen; loyaliteit conflict.. Maar goed; ik probeer er zo veel mogelijk te zijn voor de kinderen en meer kan ik niet doen.

Zijn vriendschap met zijn beste vriend is hierdoor ook kapot gegaan. Vriend vond dat ex mij niet netjes behandelde.. En nee scheiding was het probleem niet, maar wel de manier waarop.
Ik ben het afgelopen jaar chronisch ziek geworden en dat heeft ook zijn weerslag op onze relatie en op mijn persoonlijkheid. Geen NAH, maar wel een leven wat er nu compleet anders uit ziet dan voordat ik ziek werd. Het is mijn grote angst dat mijn partner uiteindelijk ook denkt zonder mij gelukkiger te zijn dan met mij.

Wij praten daar over. Ik zeg niet dat dat de oplossing is, maar het draagt volgens mij wel bij aan het proces en het bijsturen, zodat een scheiding wellicht voorkomen kan worden.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 13:10
Inderdaad.

Betekenen huwelijksbeloften nu echt totaal niks meer anno 2019?!
In voor- en tegenspoed, in ziekte en gezondheid, in rijkdom en armoede.

En nu is ze ziek en nu gedraag jij je zo en zet je je vrouw aan de kant? Dan ben je toch echt een slapjanus en geen man!
Denken aan je vrouw? Denken aan je kind? Ho maar! Egoïsme ten top weer... :sick:
Anno 2019 trouw je niet voor de romantiek en verbintenis wel omdat alles dan beter geregeld is bij bijvoorbeeld overlijden.
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 13:10
Inderdaad.

Betekenen huwelijksbeloften nu echt totaal niks meer anno 2019?!
In voor- en tegenspoed, in ziekte en gezondheid, in rijkdom en armoede.

En nu is ze ziek en nu gedraag jij je zo en zet je je vrouw aan de kant? Dan ben je toch echt een slapjanus en geen man!
Denken aan je vrouw? Denken aan je kind? Ho maar! Egoïsme ten top weer... :sick:
Wat staat er dan precies in je huwelijksbeloften? Tenzij je in de kerk trouwt is de huwelijksbelofte niet meer dan ja zeggen op de plichten die de overheid aan de huwelijkse staat verbind. Dus financieel voor elkaar zorgen, enz. Er wordt niets gezegd over trouw, tot de dood u scheidt enz.
Prima dat mensen allerlei andere beloften aan elkaar doen, maar met huwelijksbeloften heeft dat weinig te maken. Dat kun je namelijk op elk moment laten ontbinden.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
11-01-2019 12:21
Nou laat dat in voor en tegenspoed maar zitten dan...Je vrouw is ziek geworden en nu moet ze maar optyfen..
Ja het is echt beter als iemand uit medelijden bij je blijft en onder geen beding bij je weg mag. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven