Scheiden of doorgaan voor kinderen

11-01-2019 13:05 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik zou heel graag advies en een mening van andere gebruikers willen want ik kom er zelf niet meer uit en dit onderwerp zomaar bespreken met een bekende vind ik moeilijk.

Al een paar jaar heb ik weinig gevoelens voor mijn man. Hij is hartstikke lief voor mij en doet enorm best voor zijn gezin. Opgeven zit niet in zijn aard .
Eigenlijk hebben we alles in ons leven wat we willen en konden wensen, maar ik merk dat ik nu al een paar jaren worstel met het feit dat ik eigenlijk nog maar weinig voel voor mijn man. Al een paar jaar hou ik mezelf voor dat het een fase is en wel weer beter wordt, maar helaas wordt het alleen maar minder deze gevoelens. Seksueel contact is er zo goed als nooit meer. Ik voel me totaal niet aangetrokken tot mijn man en heb dan ook helemaal geen behoefte aan seks. Nu zou ik als buitenstaander misschien snel zeggen dat de liefde over is en scheiden de beste optie is. Maar nu we kinderen hebben kan ik niet alleen maar aan mijzelf denken. Maar inmiddels voel ik me niet meer mijzelf en ik voel me ongelukkig als ik er bij nadenken dat ik met deze man oud ga worden . Het enige wat we nog samen hebben is als broer en zus samen onze kinderen in 1 huis opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
Relatietherapie!
Alle reacties Link kopieren
Praten!

Hoe oud zijn de kinderen en hoe lang is er al zo goed als geen seksueel contact meer?
Hoe ziet hij de relatie?
Weet je de oorzaak van het feit dat je je man anders bent gaan zien?
Wat zou je graag anders zien aan hem?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Welja, tuurlijk, ga maar weer scheiden want er zijn nog niet genoeg gebroken gezinnen en gebroken kinderen in Nederland. :nut:

Waarom kan niemand meer een relatie in stand houden anno 2019?
Trieste boel!
Alle reacties Link kopieren
Als je echt niets meer voelt dan helpt relatietherapie ook niet. Ga maar scheiden want jou man verdient beter.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 11-01-2019 13:23
0.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
11-01-2019 13:11
Relatietherapie!
Dat helpt niet als To niet aangetrokken is tot haar man.
Alle reacties Link kopieren
hoe is dit zo gekomen?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 13:16
Welja, tuurlijk, ga maar weer scheiden want er zijn nog niet genoeg gebroken gezinnen en gebroken kinderen in Nederland. :nut:

Waarom kan niemand meer een relatie in stand houden anno 2019?
Trieste boel!
Tja, gras is groener bij de buren.
Dit eerlijk bespreken met hem.
Wie weet wordt het scheiden, wie weet ook niet.
Dus alles, het ware gevoel, eerlijk delen. Het is toch al kapot van binnen dus je hebt niets te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
De reden dat scharrelen in het algemeen niet werkt voor vrouwen is dat er een hormoon vrij komt als je seks hebt dat zorgt dat je je hecht aan de man met wie je seks hebt.

Dus heb vaker seks met je man dan ga je je vanzelf meer verbonden voeleney hem.
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 13:16
Welja, tuurlijk, ga maar weer scheiden want er zijn nog niet genoeg gebroken gezinnen en gebroken kinderen in Nederland. :nut:

Waarom kan niemand meer een relatie in stand houden anno 2019?
Trieste boel!
Als het op is, is het op. Je kunt nog relatietherapie overwegen, maar als je alleen maar afkeer voelt als je aan seks denkt met je partner lijkt het mij onmogelijk om dat nog op de rit te krijgen. Moet je dan voor je kinderen je eigen leven on hold zetten voor misschien wel 15 jaar (in je ‘beste jaren’)?
Alle reacties Link kopieren
wat heb je al geprobeerd?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
11-01-2019 13:21
De reden dat scharrelen in het algemeen niet werkt voor vrouwen is dat er een hormoon vrij komt als je seks hebt dat zorgt dat je je hecht aan de man met wie je seks hebt.

Dus heb vaker seks met je man dan ga je je vanzelf meer verbonden voeleney hem.
Tegen je zin in seks hebben is nooit goed.
Zo triest voor de kinderen...

Ik las net ook weer ergens 'scheiden doet kinderen lijden' , maar hey, als jij maar gelukkig bent he! :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Er zwemmen genoeg vissen in de zee. Anno deze tijd verkiezen ouders hun eigen geluk boven de kinderen.
DuchessMeganMarkle schreef:
11-01-2019 13:24
Er zwemmen genoeg vissen in de zee. Anno deze tijd verkiezen ouders hun eigen geluk boven de kinderen.

Ja triest is dat.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hierover gepraat met je man?
Wat heb je gedaan om hier verandering in te krijgen?
Ik vind dit eerlijk gezegd een enorm kulargument om het bijltje erbij neer te gooien.
Arme man en kinderen.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
11-01-2019 13:22
Tegen je zin in seks hebben is nooit goed.
Ze heeft geen seks meer met hem, dus van tegenzin is geen sprake.
Alle reacties Link kopieren
"Hij is hartstikke lief voor mij en doet enorm zijn best voor zijn gezin".
En hij blijft lief voor je, ook al gebeurt er niets meer tussen de lakens?
DuchessMeganMarkle schreef:
11-01-2019 13:21
Dat helpt niet als To niet aangetrokken is tot haar man.
Natuurlijk wel.

Ik heb ook echt een periode gehad in mijn huwelijk dat we niet aan seks moesten dénken. De ander was verschrikkelijk.
In therapie gegaan. En die aantrekkingskracht is gewoon weer als vanouds. Of beter geworden eigenlijk.

Aantrekkingskracht is geen vaststaand gegeven. Dat kan weggaan, dat kan terugkeren.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
11-01-2019 13:22
Tegen je zin in seks hebben is nooit goed.
Zonder zin aan seks beginnen is dan weer opvallend goed.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
DuchessMeganMarkle schreef:
11-01-2019 13:24
Er zwemmen genoeg vissen in de zee. Anno deze tijd verkiezen ouders hun eigen geluk boven de kinderen.
Wat ben jij nou allemaal aan het orakelen. Je generaliseert nogal en je spreekt jezelf tegen.
To stelt een vraag en jij begint over 'de ouders van tegenwoordig'. Plus dat je in een andere post zegt dat therapie ook geen zin heeft. Dus ze mag niet weg, maar eraan werken is ook zinloos.
Ok dan. Wat zou to dan moeten doen nu, volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
11-01-2019 13:20
Als je echt niets meer voelt dan helpt relatietherapie ook niet. Ga maar scheiden want jou man verdient beter.
Waarom verdient haar man beter? Het is geen onmens ofzo, dit soort dingen gebeuren. Nu de vraag hoe verder en daar worstelt ze zelf al genoeg mee zo te lezen.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
11-01-2019 13:36
Nu de vraag hoe verder en daar worstelt ze zelf al genoeg mee zo te lezen.
In haar eentje.
De man blijft lief.
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 13:16
Welja, tuurlijk, ga maar weer scheiden want er zijn nog niet genoeg gebroken gezinnen en gebroken kinderen in Nederland. :nut:

Waarom kan niemand meer een relatie in stand houden anno 2019?
Trieste boel!
Ben jij of al zo vaak verlaten óf erg bang om verlaten te worden? Je gaat zo tekeer over keuzes die andere mensen in hún relaties maken alsof het jou persoonlijk wat aangaat.

En tegenwoordig? Denk je dat de veranderende waarde van relaties te maken heeft met het vermogen om een relatie in stand te houden?
Ik denk het eigenlijk niet. Vroeger had je elkaar nodig, je kón niet scheiden. Of je gelukkig was in een relatie deed er niet toe, je had een huis, een inkomen en een opvoeder voor de kinderen nodig en die kreeg je alleen als je samen bleef. Dus de motivatie om te blijen was anders, de relaties waren niet per se gelukkiger. Misschien verwachtten mensen ook minder van relaties hoor, dat zal zeker, maar mensen waren niet trouwer, eerlijker, of beter in relaties. Alleen als je wist dat je man een ander had en je vrouw met de knecht neukte dan kon je nergens heen. Dus bleef je samen. Ook met ruzies, ook met geweld, ook met ellende. Omdat je niet anders kon.

En jij doet alsof dat beter was....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven