Gezondheid alle pijlers

Geen blaasontsteking, wel symptomen

11-01-2019 16:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even de vraag of iemand dit misschien herkent: sinds (bijna) 2 weken moet ik ontzettend vaak plassen en ervaar steeds druk op mijn blaas. 3 testen en urinekweek via huisarts waren negatief, dus geen blaasontsteking. Maandag weer afspraak met de huisarts en nu probeer ik om niet in paniek te raken (hypochonder). Iemand dit ook meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik was dan zwanger.
Er kunnen meer redenen zijn voor een frequentere aandrang, al dan niet psychisch. Oftewel dat je continu denkt aan de aandrang en die aandrang verschijnt dan vervolgens ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik, talloze onnodige AB kuren gehad en heb nu een overactieve blaas.

Wat ik nu doe ik D-mannose slikken.
1e dag 3000 gram, 2e dag 2000 gram, 3e dag 2000 gram en dan merk ik al vermindering van klachten.
Dan nog een paar dagen tot een week 1000 gram slikken.

En het is weg.
Het pakt de "foute" suikers in je blaas en die plas je uit.

Te koop bij de Tuinen cq Holland& Barrett
Alle reacties Link kopieren
Ik herken 't wel, heb het af en toe ook. Slik dan een paar dagen cranberry capsules en dan is 't heeeeel snel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Zwanger ben ik zeker niet. Alles met cranberry sap en -capsules en vitamine c etc heb ik al geprobeerd, maar de tip van jou Sweetchillisaus kan ik nog proberen.

Dat het iets psychisch is geworden zou ook kunnen, zeker gezien mijn angst.

Voor de dames die het herkennen: zijn jullie ooit doorverwezen naar een uroloog?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook, maar dan vooral wanneer ik koffie heb gedronken, gecombineerd met kou. Koffie werkt vochtafdrijvend (bij mij althans) en kou ook. De combinatie is niet handig op werkdagen.

Aangezien ongeveer twee weken geleden ieders goede voornemens weer zijn begonnen, is mijn eerste inval; ben je iets anders gaan eten/drinken?

En vooral doordrinken. Thee en water enzo, om door te spoelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Misschien een rare tip die voor jou niet werkt hoor, maar zou het helpen om niet toe te geven aan die aandrang? Ik heb heel af en toe ook weleens wat jij beschrijft, moet dan telkens naar de wc en heb zo'n raar gevoel. Zelf denk ik dat ik op dat moment een overprikkelde urinebuis of blaas heb, waardoor je telkens die aandrang voelt (hoewel het bij mij maar 1 of 2 dagen duurde, en bij jou nu al langer....). Als je dan telkens naar de wc gaat wordt het telkens weer geprikkeld.

Ik heb namelijk ook weleens écht een blaastontsteking gehad, en toen had ik echt wel pijn bij het plassen.
Alle reacties Link kopieren
D-mannose supplementen inderdaad.
Mosterd
Alle reacties Link kopieren
SweetChilliSauce schreef:
11-01-2019 16:11
Ik, talloze onnodige AB kuren gehad en heb nu een overactieve blaas.

Wat ik nu doe ik D-mannose slikken.
1e dag 3000 gram, 2e dag 2000 gram, 3e dag 2000 gram en dan merk ik al vermindering van klachten.
Dan nog een paar dagen tot een week 1000 gram slikken.

En het is weg.
Het pakt de "foute" suikers in je blaas en die plas je uit.

Te koop bij de Tuinen cq Holland& Barrett
Helpt D-mannose tegen een overactieve blaas? Mijn dochter slikt daarvoor nu al bijna een jaar Vesicare, en het is wel iets verbeterd, maar het zou fijn zijn als het echt over zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zit je misschien in de (Pre)overgang?
Of ben je heel nerveus, dan kan het ook gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook de tyoische prikkelende plas?

Ik heb het ook wel eens, een soort niet doorzettende blaasontsteking. Heel irritant.
Op aanraden van de huisarts, ben ik veel gaan drinken. Twee liter, is echt te weinig, je blaas moet goed vol, en ook goed leegplassen. En vaak.
3 liter is een mooie hoeveelheid.
Het werkt echt
lilalinda wijzigde dit bericht op 11-01-2019 19:39
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga eens op zoek naar een goede bekkenbodemfysiotherapeut. Wereld van verschil kan ik je vertellen. Kun je zonder doorverwijzing van de huisarts gewoon een afspraak mee maken. Ik weet niet of het standaard in je ziektekostenverzekering zit, maar een zitting is iets van 28 euro. Dus voor de kosten hoef je het niet te laten, gezien het feit dat een pot cranberrycapsules ook al snel 20 euro kost.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat een aantal jaar geleden ook gehad, ontzettend drukkend gevoel en gevoel vaak te moeten plassen. Geen ontsteking gevonden na meerdere testen. Na inwendig onderzoek werd toen gedacht aan een baarmoeder ontsteking. Heb toen meerdere kuren AB moeten slikken tegelijkertijd. Ik werd na een aantal dagen ongesteld en de pijn was meteen verdwenen, heb op die dag zelf nog wel een echo gehad waarop niets was te zien qua infectie of dergelijke. Zelf denk ik dat het mogelijk een cyste is geweest die ergens op pijnlijke plek zat en misschien knapte.
Raar dat je HA je niet doorverwijst naar een uroloog.
Is bij mij wel gebeurd en daar werd na nog een kweek wel een uitzonderlijke infectie gevonden. Aangepaste AB kuur en het was voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Het kunnen heel goed de zenuwen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips en suggesties.

Niet toegeven aan aandrang probeer ik nu inderdaad te doen.

Pre overgang zou gezien mijn leeftijd (45) kunnen, dan zou dit het eerste signaal zijn.

Doorverwijzing naar uroloog komt denk ik nog, ga maandag weer naar huisarts. Weet iemand of de huisarts bij dit soort klachten inwendig onderzoek doet?

O ja, wat betreft eten/drinken doe ik niets anders de afgelopen weken (behalve al die cranberry toestanden).

Zenuwen/stress heb ik idd door dit gedoe, dat maakt het natuurlijk erger. Maar ik word soms ook 's nachts wakker met dat aandrang gevoel terwijl ik dan natuurlijk gewoon rustig ben.

Pijn of prikkelend gevoel heb ik niet trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie maanden met een blaasontsteking gelopen terwijl er keer op keer niets uit de kweek kwam. Ik heb toen toch een 'onderhoudskuur' gekregen die ik 2 weken geslikt heb en dit heeft geholpen. Ik denk dat er niets uit de kweek kwam omdat ik bizarre hoeveelheden water dronk, dit was de enige manier om de pijn enigszins te verzachten. Wel had ik hierbij steken bij het plassen.
Ik heb ook een keer een baarmoederontsteking gehad met pijn in de buik en vaak moeten plassen, echter zonder pijn/steken bij het plassen! Wellicht zit het bij jou ook niet in de blaas maar in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Huisarts heeft gisteren buik gevoeld en van onderen gekeken, geen afwijkingen gevonden. Dat is geruststellend, maar mijn klachten zijn niet weg. Ik moet nu 24 uur bijhouden hoeveel ik drink en plas. Verder ben ik vandaag begonnen met D mannose.

Nog steeds vrijwel continu druk onderin mijn buik en het gevoel heel nodig te moeten plassen. Soms is het even een paar uur minder. En 's nachts gaat het ook goed.

Ik overweeg toch om een antibiotica kuur te vragen over een paar dagen. Vind het toch erg lang duren allemaal.

Ontsteking aan baarmoeder o.i.d heb ik ook aan gedacht. Maar dan zou ik toch wel wat meer klachten hebben? Ik voel me verder echt heel erg fit en energiek.
Alle reacties Link kopieren
kattie2 schreef:
15-01-2019 20:21
Huisarts heeft gisteren buik gevoeld en van onderen gekeken, geen afwijkingen gevonden. Dat is geruststellend, maar mijn klachten zijn niet weg. Ik moet nu 24 uur bijhouden hoeveel ik drink en plas. Verder ben ik vandaag begonnen met D mannose.

Nog steeds vrijwel continu druk onderin mijn buik en het gevoel heel nodig te moeten plassen. Soms is het even een paar uur minder. En 's nachts gaat het ook goed.

Ik overweeg toch om een antibiotica kuur te vragen over een paar dagen. Vind het toch erg lang duren allemaal.

Ontsteking aan baarmoeder o.i.d heb ik ook aan gedacht. Maar dan zou ik toch wel wat meer klachten hebben? Ik voel me verder echt heel erg fit en energiek.
Ik voelde mij verder ook fit, alleen kreeg ik na een tijdje wel afwijkende afscheiding. Andere dingen die er ook nog mee te maken kunnen hebben, is druk vanuit de darmen op je blaas (bij constipatie), gespannen bekkendbodemspieren, waardoor je niet alles uitplast en je blaas nooit helemaal leeg/schoon gespoeld wordt. Verder hou er rekening mee dat als je een verwijzing vraagt voor de uroloog of gyneacoloog, dat het ook nog even duurt voor je daar terecht kan en voor ze de onderzoeken uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Vermijd cafeïne en zoetstoffen. Dit prikkelt (bij mij) erg de blaas. Misschien helpt het als je daar extra op let.
Alle reacties Link kopieren
kattie2 schreef:
15-01-2019 20:21
Huisarts heeft gisteren buik gevoeld en van onderen gekeken, geen afwijkingen gevonden. Dat is geruststellend, maar mijn klachten zijn niet weg. Ik moet nu 24 uur bijhouden hoeveel ik drink en plas. Verder ben ik vandaag begonnen met D mannose.

Nog steeds vrijwel continu druk onderin mijn buik en het gevoel heel nodig te moeten plassen. Soms is het even een paar uur minder. En 's nachts gaat het ook goed.

Ik overweeg toch om een antibiotica kuur te vragen over een paar dagen. Vind het toch erg lang duren allemaal.

Ontsteking aan baarmoeder o.i.d heb ik ook aan gedacht. Maar dan zou ik toch wel wat meer klachten hebben? Ik voel me verder echt heel erg fit en energiek.
Antibiotica heeft geen zin, als je niet weet wat je bestrijden moet en welke variant je nodig hebt
Huisarts heeft vanonderen gekeken en niets afwijkend gevonden??
Uiteraard niet, een inwendige ontsteking is daar namelijk niet te zien. Nog geen doorverwijzing dus... Zo kan je blijven aanmodderen
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat 'plasdagboek' blijkt toch zinvol te zijn, want ik plas echt grote hoeveelheden. De dag dat ik het gemeten heb meer dan 3 liter. Ook ongeveer 3 liter gedronken die dag, maar toch. Daarna ook nog af en toe gemeten en ik kan zo na een uur 500 ml plassen. Woensdag terug naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat 'plasdagboek' blijkt toch zinvol te zijn, want ik plas echt grote hoeveelheden. De dag dat ik het gemeten heb meer dan 3 liter. Ook ongeveer 3 liter gedronken die dag, maar toch. Daarna ook nog af en toe gemeten en ik kan zo na een uur 500 ml plassen. Woensdag terug naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven