Mijn vrouw is veranderd

11-01-2019 11:54 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
weg
anoniem_379068 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 13:54
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-01-2019 17:56
Ze doen niks samen. Er is geen samen. Waarom wil iedereen TO zo graag betrappen op foute opmerkingen? Ik snap niet dat mensen zo vreemd reageren. Hoeveel denk je te kunnen verwachten van je partner? Ze is niet meer wie ze is, ze hebben totaal geen intimiteit. Einde verhaal.
Eh volgens mij is het toch echt zo dat als je samen trouwt je ook samen gaat scheiden. Nu lijkt het erop dat TO alles in zn eentje wil doen.
Ik snap echt dat mensen veranderen in de loop der jaren, vooral als ze zo heftig ziek zijn geweest zoals TO zijn partner. En ik snap opzich ook wel dat TO wil scheiden, maar zoals het nu overkomt lees ik nu vooral ik,ik,ik.
Froezel schreef:
11-01-2019 19:20
Eh volgens mij is het toch echt zo dat als je samen trouwt je ook samen gaat scheiden. Nu lijkt het erop dat TO alles in zn eentje wil doen.
Ik snap echt dat mensen veranderen in de loop der jaren, vooral als ze zo heftig ziek zijn geweest zoals TO zijn partner. En ik snap opzich ook wel dat TO wil scheiden, maar zoals het nu overkomt lees ik nu vooral ik,ik,ik.
klinkt theoretisch goed, maar als er eentje wil scheiden kan de ander niet gezellig getrouwd blijven natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel eens met wat Tuinhek zegt. Er wordt weinig gezegd over wat zijn vrouw nu verder wil. Alleen dus dat ze heel vlak is en verandert is in gedrag.

Ik vraag me ook af of ze weet wat er speelt bij jou? Weet ze wat je mist en dat je op het punt staat haar daarom te verlaten? Wat voelt zij nog voor jou? Hoe ziet zij de toekomst?
Maar goed, misschien is het niet eens van belang als jouw gevoel voor haar weg is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-01-2019 19:24
klinkt theoretisch goed, maar als er eentje wil scheiden kan de ander niet gezellig getrouwd blijven natuurlijk
Nee snap ik :-D
we kunnen speculeren wat we willen maar de vrouw van TO heeft NAH, niet aangeboren hersenletsel zoals ik het begrijp. Wellicht weet ze niet wat ze zelf wil, interesseert het haar niet, kan ze het niet onder woorden brengen, voelt ze niks of vergeet ze elke dag dat ze getrouwd is. Dit is geen platte ‘man is zijn vrouw zat’ situatie lijkt me. heel complex en moeilijk voor alle betrokkenen dus oordeel niet te hard
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-01-2019 19:34
we kunnen speculeren wat we willen maar de vrouw van TO heeft NAH, niet aangeboren hersenletsel zoals ik het begrijp. Wellicht weet ze niet wat ze zelf wil, interesseert het haar niet, kan ze het niet onder woorden brengen, voelt ze niks of vergeet ze elke dag dat ze getrouwd is. Dit is geen platte ‘man is zijn vrouw zat’ situatie lijkt me. heel complex en moeilijk voor alle betrokkenen dus oordeel niet te hard
Een vrouw,zoals jij hier beschrijft, lijkt me ook niet goed in staat een kind op te voeden of zelfstandig een huishouden te voeren.
S-Meds schreef:
11-01-2019 19:34
we kunnen speculeren wat we willen maar de vrouw van TO heeft NAH, niet aangeboren hersenletsel zoals ik het begrijp. Wellicht weet ze niet wat ze zelf wil, interesseert het haar niet, kan ze het niet onder woorden brengen, voelt ze niks of vergeet ze elke dag dat ze getrouwd is. Dit is geen platte ‘man is zijn vrouw zat’ situatie lijkt me. heel complex en moeilijk voor alle betrokkenen dus oordeel niet te hard

Ik oordeel niet, zelf ook ervaring met iemand met NAH. Ik wil alleen graag weten hoe TO dat dan voor zich ziet met het oog op hun kind.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 19:58
0.16% gewijzigd
Froezel schreef:
11-01-2019 19:20
Eh volgens mij is het toch echt zo dat als je samen trouwt je ook samen gaat scheiden. Nu lijkt het erop dat TO alles in zn eentje wil doen.
Ik snap echt dat mensen veranderen in de loop der jaren, vooral als ze zo heftig ziek zijn geweest zoals TO zijn partner. En ik snap opzich ook wel dat TO wil scheiden, maar zoals het nu overkomt lees ik nu vooral ik,ik,ik.

Lijkt me niet vreemd, als je je realiseert dat TO alles jarenlang in zijn eentje heeft moeten doen, als mantelzorger zijnde.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
11-01-2019 19:20
Eh volgens mij is het toch echt zo dat als je samen trouwt je ook samen gaat scheiden. Nu lijkt het erop dat TO alles in zn eentje wil doen.
Ik snap echt dat mensen veranderen in de loop der jaren, vooral als ze zo heftig ziek zijn geweest zoals TO zijn partner. En ik snap opzich ook wel dat TO wil scheiden, maar zoals het nu overkomt lees ik nu vooral ik,ik,ik.
Hoe zie jij dat samen scheiden voor je? Het klinkt allemaal heel mooi maar als hij wil scheiden en zij niet, dan heeft ze pech. Natuurlijk is het heel sneu voor haar en hier heeft ze niet om gevraagd, maar hij mag nu ook best aan zichzelf denken. Ik, ik, ik mag ook weleens. Na zoveel jaar.
Alle reacties Link kopieren
weg
anoniem_379068 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 14:01
97.24% gewijzigd
karin6789 schreef:
11-01-2019 19:40
Een vrouw,zoals jij hier beschrijft, lijkt me ook niet goed in staat een kind op te voeden of zelfstandig een huishouden te voeren.
NAH is er in alle vormen en maten, zo kunnen mensen prima in staat zijn om auto te rijden maar niet de naam van de kinderen kennen (bijv. bij dementie)
PeterX schreef:
11-01-2019 19:59
De mantelzorg heeft twee jaar geduurd. Het laatste jaar kan ze prima voor zichzelf en ons kind zorgen. Ze kan nagenoeg alles, gelukkig! Waar ons kind komt te wonen wordt tijdens de scheiding bepaald ik ben coulant.


Jij bent vooral met jezelf bezig. Ik lees nergens ook maar een woord over de impact die dit gaat hebben op je kind dat al het nodige heeft meegemaakt. Icm met je andere topic trek ik zo mijn conclusies.
the_Wicked_Witch schreef:
11-01-2019 20:04
Jij bent vooral met jezelf bezig. Ik lees nergens ook maar een woord over de impact die dit gaat hebben op je kind dat al het nodige heeft meegemaakt. Icm met je andere topic trek ik zo mijn conclusies.
coulant is natuurlijk onzin. Uitgangspunt is: wat is het beste voor het kind
Alle reacties Link kopieren
PeterX schreef:
11-01-2019 19:59
De mantelzorg heeft twee jaar geduurd. Het laatste jaar kan ze prima voor zichzelf en ons kind zorgen. Ze kan nagenoeg alles, gelukkig! Waar ons kind komt te wonen wordt tijdens de scheiding bepaald ik ben coulant.

Ik vind je woordgebruik echt vreemd afstandelijk 'ik ben coulant', dat schreef je eerder ook al.
Je bent toch geen ambtenaar achter een loket die een vergunning moet regelen ? Het gaat hier notabene om je kind !
nounou
In je eentje voor een kind zorgen is zwaar, en uit je andere topic begrijp ik dat er meerdere kinderen zijn. Dat is als je gezond bent al pittig. Dus hoe ga je dat doen?
Co ouderen? Naast je eigen bedrijf en hobbies? Hou je niet zoveel tijd over om een relatie te vinden en op te bouwen hoor.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 20:25
23.73% gewijzigd
Zazamaenade schreef:
11-01-2019 20:07
Ik vind je woordgebruik echt vreemd afstandelijk 'ik ben coulant', dat schreef je eerder ook al.
Je bent toch geen ambtenaar achter een loket die een vergunning moet regelen ? Het gaat hier notabene om je kind !
coulant betekent inschikkelijk of toeschietelijk, alsof het een gunst is.

echt een belachelijk woord in dit verband.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
11-01-2019 17:49
Ik???? Doe je scheiden niet samen?.
Nee, dat is nu net een kenmerk van scheiden, dat doe je veelal niet samen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
weg
anoniem_379068 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 14:01
98.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
11-01-2019 20:04
Jij bent vooral met jezelf bezig. Ik lees nergens ook maar een woord over de impact die dit gaat hebben op je kind dat al het nodige heeft meegemaakt. Icm met je andere topic trek ik zo mijn conclusies.
Het gaat hier dan ook voornamelijk om de relatie tussen zijn vrouw en hemzelf hè. Ik vind coulant een vreemd woord in deze situatie, alsof het hem koud laat of hij kind eens per maand of wekelijks ziet, maar het zou natuurlijk ookgewoon verkeerd gebruik van het woord kunnen zijn.
PeterX schreef:
11-01-2019 20:28
Mijn excuses dat dit door mij verkeerd omschreven is. Wat ik bedoel is mild, schappelijk, toegefelijk. Ik ga niet moeilijk doen. Nu helder?

Nog net zo idioot. Ga je nog antwoord geven op mijn herhaaldelijk gestelde vraag?
PeterX schreef:
11-01-2019 20:28
Mijn excuses dat dit door mij verkeerd omschreven is. Wat ik bedoel is mild, schappelijk, toegefelijk. Ik ga niet moeilijk doen. Nu helder?
je maar dat lijkt me logisch. van ouders die moeilijk gaan doen na een scheiding mbt de omgang kinderen heb ik geen hoge pet op
Alle reacties Link kopieren
Als ze zo emotieloos is, hoe gaat ze dan liefdevol voor jullie kind zorgen? Is “coulant” niet beter te vertalen als “mooi dat ik niet de last van de zorg voor ons kind krijg”?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
weg
anoniem_379068 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 14:01
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
11-01-2019 12:23
Kijk... daar gaan we al!
Bleek een kleine minderheid. Je vooroordeel klopte niet.
Alle reacties Link kopieren
PeterX schreef:
11-01-2019 20:49
Een scheiding is voor mij persoonlijk het verschrikkelijkste voor mijn ... Ik zou met alle liefde de zorg van mijn .... op me nemen. Ik vind het een verschrikkelijke gedachte dat ik straks minder mijn ... zou zien. Buikpijn heb ik nu al. Dit is juist één van de redenen waarom het zolang duurt om het besluit te nemen.

Ik snap echt niet waar dat je het vandaan haalt dat ik last zou hebben van de zorg voor ons kind.
Als de beschrijving van je vrouw klopt is het vrij ondenkbaar dat je haar geschikt vind als opvoeder. Toch doe je vooral je best te vertellen dat je de zorg voor je kind zoveel mogelijk bij haar wil leggen.

Het spijt me, maar beroepsmatig ben ik gewend me af te vragen: welk voordeel heeft iemand van een op het oog vreemde keuze?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven