Verhuizen vanwege geluidsoverlast

11-01-2019 19:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag gaan verhuizen omdat ik nu in een super gehorige flat woon uit de jaren 50. Ik heb een maisonette met slaapkamer op de begane grond en wilde eigenlijk al jaren graag naar een eensgezinwoning. Ik woon nu in Utrecht en vind het niet erg om naar een omringend dorp te verhuizen. Alleen nu merk ik dat ik ondanks dat ik dolgraag een tuin zou willen een huis op de begane grond ook eng vind. Er is bij mij op de begane grond ingebroken door een stoeptegel op klaarlichte dag door mijn dubbele beglazing heen te gooien en dat was via mijn slaapkkamer. Nog steeds ben ik bang als ik in bed lig dat de ruiten eruit geslagen worden. Ook het idee dat er in het donker iemand in mijn tuin kan staan vind ik al eng Ergens heb ik de neiging op drie hoog te willen wonen met alleen een voordeur die beveiligd moet worden. Het lijkt me ook eng om boven te slapen in een eengezinswoning en geen idee te hebben wat zich beneden afspeelt. Het is echt mijn nachtmerrie indringers in mijn huis te hebben en daar wakker van te worden. Daarnaast wil ik ook van geluidsoverlast af. Wie herkent deze angst, ik weet niet goed of ik me erover heen moet zetten of juist naar mijn angst moet luisteren . Al van kinds af aan zette ik wat voor mijn deur om te voorkomen dat er iemand zomaar mijn kamer binnen kon komen. Volgend jaar komen er ook veel nieuwbouw projecten in Leidsche Rijn in Utrecht ik neem aan dat die wel hoe geïsoleerd zijn en minder overlast geven. Graag jullie tips over ervaringen met nieuwbouw qua geluid en of ik me over mijn angst heen moet zetten of juist een hoger gelegen appartement moet huren. En ik woon alleen trouwens dat maakt mijn angst ook groter
Heb een lat relatie en als mijn vriend hier is voel ik echt iets van me af vallen en slaap ik beter.
teddy13 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 19:27
Reden: schrijffout en toevoeging
4.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Il herken de angst heel goed. Weet alleen niet wat verstandig is :) Dus ik lees even mee
Alle reacties Link kopieren
En hoe woon jij momenteel? Ik heb een maisonette met drie balkons en een tuintje en maar liefs 7! toegangsdeuren waarvan 2 op de begane grond en vijf via balkons en voordeur op de eerste verdieping. Daarom voel ik me ook niet echt veilig. Mijn bovenbuurvrouw op 2
hoog hoeft zich alleen druk te maken om haar voordeur omdat haar balkons te hoog zitten. Niet eerlijk 😉
Alle reacties Link kopieren
Teddy13 schreef:
11-01-2019 19:30
En hoe woon jij momenteel? Ik heb een maisonette met drie balkons en een tuintje en maar liefs 7! toegangsdeuren waarvan 2 op de begane grond en vijf via balkons en voordeur op de eerste verdieping. Daarom voel ik me ook niet echt veilig. Mijn bovenbuurvrouw op 2
hoog hoeft zich alleen druk te maken om haar voordeur omdat haar balkons te hoog zitten. Niet eerlijk 😉
Ik woon in een rijtjeshuis en slaap boven. 2 voordeuren en 2 tuinen. Ik ben heel blij met het huis, maar toch voel ik me 's nachts onveilig... :-? Lijkt me idd fijn als je hoog woont en je je daar geen zorgen om hoeft te maken, maar ja dan heb je weer andere nadelen.
De vraag die in mij opkomt: waarom wil je naar een eensgezinswoning en niet naar een flat?

(En hoe denk je een eensgezinswoning te vinden in Utrecht?)
Alle reacties Link kopieren
Bij vriendinnen is op 3 hoog ingebroken...

Zorg dat je sloten e.d. op orde zijn en probeer je verder geen zorgen te maken, voordat er daadwerkelijk iets gebeurd.

De meeste inbrekers hebben een hekel aan honden. Ik weet niet of je van honden houdt?
Ik woon in 'n bungalow en slaap ook gewoon op de begane grond. Goed hek/heg, buitenverlichting en inbrekers kiezen wel iets wat makkelijker toegankelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Als je deze angst al je hele leven hebt en er wordt ook nog eens daadwerkelijk ingebroken vind ik het niet gek dat je daar niet prettig (meer) woont. Ik zou lekker verhuizen naar een woning/appartement op een verdieping waar je je wel veilig voelt. Heb zelf een aantal jaar in een appartementencomplex gewoond op de vierde verdieping, bezoekers kwamen binnen via de intercom en in de grote hal was camerabewaking. Overal kan worden ingebroken maar toch gebeurde dat daar vrijwel nooit, slechts een keer en inderdaad de eerste verdieping. Dus een appartement voelt voor mij ook veiliger als een normale woning. We hebben nu wel een hond die de boel in de gaten houdt, zij hoort alles beter en sneller dan ik dus die waarschuwt wel als er iets is. Verder heb ik alleen ervaring met gehorige oudere appertementen en woningen maar voor zover ik gehoord heb scheelt nieuwbouw toch wel als het om geluidsoverlast gaat.

Of het nou reeël is of niet, je gevoel is wat telt. Ik zou dus lekker verhuizen als dat gaat, niet moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een tuin en geen bovenburen. En zoals ik al in mijn post zei ben ik bereid buiten Utrecht een woning te accepteren. Sta dertien jaar ingeschreven inmiddels. Maar denk inderdaad dat een nieuwbouw appartement ook leuk is en dan hoef ik maar 1 deur goed te beveiligen en meer overzicht dan wanneer ik een verdieping hoger slaap Hopelijk kom ik daarvoor in aanmerking binnen Utrecht met mijn inschrijftijd.
Dymphnatam schreef:
11-01-2019 19:36
De vraag die in mij opkomt: waarom wil je naar een eensgezinswoning en niet naar een flat?

(En hoe denk je een eensgezinswoning te vinden in Utrecht?)
Alle reacties Link kopieren
Ben niet zo gek op honden helaas en al helemaal niet op het soort en formaat dat inbrekers afschrikt 😆
Warrique schreef:
11-01-2019 19:44
Bij vriendinnen is op 3 hoog ingebroken...

Zorg dat je sloten e.d. op orde zijn en probeer je verder geen zorgen te maken, voordat er daadwerkelijk iets gebeurd.

De meeste inbrekers hebben een hekel aan honden. Ik weet niet of je van honden houdt?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel 😊
jellycups01 schreef:
11-01-2019 19:48
Als je deze angst al je hele leven hebt en er wordt ook nog eens daadwerkelijk ingebroken vind ik het niet gek dat je daar niet prettig (meer) woont. Ik zou lekker verhuizen naar een woning/appartement op een verdieping waar je je wel veilig voelt. Heb zelf een aantal jaar in een appartementencomplex gewoond op de vierde verdieping, bezoekers kwamen binnen via de intercom en in de grote hal was camerabewaking. Overal kan worden ingebroken maar toch gebeurde dat daar vrijwel nooit, slechts een keer en inderdaad de eerste verdieping. Dus een appartement voelt voor mij ook veiliger als een normale woning. We hebben nu wel een hond die de boel in de gaten houdt, zij hoort alles beter en sneller dan ik dus die waarschuwt wel als er iets is. Verder heb ik alleen ervaring met gehorige oudere appertementen en woningen maar voor zover ik gehoord heb scheelt nieuwbouw toch wel als het om geluidsoverlast gaat.

Of het nou reeël is of niet, je gevoel is wat telt. Ik zou dus lekker verhuizen als dat gaat, niet moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren
Ga samenwonen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-01-2019 19:57
Ga samenwonen.
Ja, mannen kunnen ook honden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Teddy13 schreef:
11-01-2019 19:53
Ben niet zo gek op honden helaas en al helemaal niet op het soort en formaat dat inbrekers afschrikt 😆
Ook een klein hondje schrikt inbrekers af. Ze zijn namelijk niet bang om gebeten te worden, maar voor het lawaai dat hij produceert. Een natuurlijk inbraakalarm dus ;)
Maar natuurlijk geen hond nemen als je er sowieso niet zo fan van bent!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook negatieve ervaringen met het wonen op de begane grond.

Ik weet zeker dat ik me nooit meer echt veilig kan voelen in een benedenwoning/eengezinswoning. Ik zal daar nooit meer rustig kunnen slapen. (woon ook alleen zonder man/hond).
Ik ben dus ook bewust in een bovenwoning gaan wonen (met afgesloten portiek/intercom) en heb me hier nog geen seconde onveilig gevoeld. Zo fijn en zo belangrijk! :-]
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik zou wat (laten) doen aan je angsten. Alleen maar verhuizen naar een huis-met-tuin vanwege geluid van de buren is maar een halve oplossing.

Denk aan je beveiliging (camera, alarm, goede sloten etc) in je nieuwe huis, mogelijk helpt je dat een eind op weg. En probeer je echt over die inbraak van toen heen te zetten. Dit beheerst je nu en dan wordt het alleen maar een grotere angst voor je.

Verder geen tips. Wij wonen vrijstaand in het bos, ultieme horror voor je denk ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt enorm of je samenwoont of alleen slaapt maar samenwonen is niets voor mij heb toch mijn eigen ruimte nodig. Vrijstaand in het bos klinkt fantastisch hoor haha.
ShaunTheSheep schreef:
11-01-2019 20:18
Ik zou wat (laten) doen aan je angsten. Alleen maar verhuizen naar een huis-met-tuin vanwege geluid van de buren is maar een halve oplossing.

Denk aan je beveiliging (camera, alarm, goede sloten etc) in je nieuwe huis, mogelijk helpt je dat een eind op weg. En probeer je echt over die inbraak van toen heen te zetten. Dit beheerst je nu en dan wordt het alleen maar een grotere angst voor je.

Verder geen tips. Wij wonen vrijstaand in het bos, ultieme horror voor je denk ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je! Ik denk dat je pas merkt wat voor invloed het had als je verhuisd bent inderdaad.
Serengeti schreef:
11-01-2019 20:16
Ik heb ook negatieve ervaringen met het wonen op de begane grond.

Ik weet zeker dat ik me nooit meer echt veilig kan voelen in een benedenwoning/eengezinswoning. Ik zal daar nooit meer rustig kunnen slapen. (woon ook alleen zonder man/hond).
Ik ben dus ook bewust in een bovenwoning gaan wonen (met afgesloten portiek/intercom) en heb me hier nog geen seconde onveilig gevoeld. Zo fijn en zo belangrijk! :-]
Alle reacties Link kopieren
Snap je heel goed!
Wij woonden ook altijd op 3 hoog. Nu ook op de begane grond en alleen doe ik hier echt geen oog dicht!

Het is dat voor dochterlief de grote tuin zo fijn is, anders kocht ik direct weer een appartement.

Heb dan ook weinig tips voor je. Kun je niet kiezen voor een nieuwbouw appartement met groot balkon?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap je precies je voelt je echt kwetsbaarder op de begane grond ook al wijzen de statistieken uit dat er in hoger gelegen appartementen net zo vaak ingebroken wordt. En ik had juist als enige een anti inbraakstrip op die deur en dan gooien ze op klaarlichte dag een stoeptegel door dubbel glas heen. Dat heeft mijn gevoel van veiligheid echt aangetast. Denk inderdaad dat ik voor nieuwbouw appartement ga dat is ook veel minder gehorig en met groot balkon. Thanks en jij sterkte! Als ik wel op de begane grond zou gaan wonen zou ik zo'n siertralie hekwerk voor het raam plaatsen aan de tuinzijde. Dan kunnen ze in ieder geval niet meer dwars door je ruit heen komen en voel je je mss weer wat veiliger. Staat ook best mooi
Blauwkleedje31 schreef:
11-01-2019 20:44
Snap je heel goed!
Wij woonden ook altijd op 3 hoog. Nu ook op de begane grond en alleen doe ik hier echt geen oog dicht!

Het is dat voor dochterlief de grote tuin zo fijn is, anders kocht ik direct weer een appartement.

Heb dan ook weinig tips voor je. Kun je niet kiezen voor een nieuwbouw appartement met groot balkon?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde als jij TO! Woon ook daarom een aantal verdiepingen hoog inderdaad. En ja, ook ik heb geluidsoverlast.

Mijn advies: als je op voorhand al weet dat je bang zal zijn, niet doen !!! Je wil toch niet een leven lang wonen in een huis waar je je niet veilig voelt.

En iets doen aan de angsten... vaak betekent dat toch vooral "nog steeds bang zijn maar het toch maar doen". Je kan niet zeker weten of die angsten echt volledig verdwijnen en dan zit je daar wel in een huis waar je je niet veilig voelt!

Nochtans zit ik zelf ook met de vraag van de geluidsoverlast :-) Ik zou zo graag een muziekinstrument kunnen spelen of de muziek/TV hard zetten zonder dat de buren komen klagen :-)

Ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat te doen! Wellicht een flat met betere geluidsisolatie...
Rosanna1985 schreef:
11-01-2019 22:17
Ik heb precies hetzelfde als jij TO! Woon ook daarom een aantal verdiepingen hoog inderdaad. En ja, ook ik heb geluidsoverlast.

Mijn advies: als je op voorhand al weet dat je bang zal zijn, niet doen !!! Je wil toch niet een leven lang wonen in een huis waar je je niet veilig voelt.

En iets doen aan de angsten... vaak betekent dat toch vooral "nog steeds bang zijn maar het toch maar doen". Je kan niet zeker weten of die angsten echt volledig verdwijnen en dan zit je daar wel in een huis waar je je niet veilig voelt!

Nochtans zit ik zelf ook met de vraag van de geluidsoverlast :-) Ik zou zo graag een muziekinstrument kunnen spelen of de muziek/TV hard zetten zonder dat de buren komen klagen :-)

Ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat te doen! Wellicht een flat met betere geluidsisolatie...
Oefenruimte huren. Of elektrisch met koptelefoon op. Demper ect.

Anders opzouten met dat soort dingen in huizen met buren. Dat valt niet onder normaal leefgeluid en is echt aso.
TO, je kan rolluiken nemen en een alarmsysteem. Als je echt zo bang bent en toch wil verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
11-01-2019 22:50
Oefenruimte huren. Of elektrisch met koptelefoon op. Demper ect.

Anders opzouten met dat soort dingen in huizen met buren. Dat valt niet onder normaal leefgeluid en is echt aso.
:facepalm:

Aardiger mag ook hoor! Ik zei toch niet dat ik dat doe? Ik zei dat ik dat graag zou willen maar dat dat nu dus niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf ook geluidsoverlast dat je zo fel reageert?
Lucifer2018 schreef:
11-01-2019 22:50
Oefenruimte huren. Of elektrisch met koptelefoon op. Demper ect.

Anders opzouten met dat soort dingen in huizen met buren. Dat valt niet onder normaal leefgeluid en is echt aso.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven