Flying Blue van de KLM

11-01-2019 21:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er bekend met flying blue?
Als je je bagage aanmeldt en je hebt flying blue dan zou dit goedkoper zijn.
Maar is dit gelijk de eerste keer al? Wie heeft hier ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik, ik weet dat je in ieder geval direct korting krijgt met stoelkeuze, dus verwacht dat dat voor bagage ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
Naar ik mij herinner was het aanmelden van bagage bij zilver goedkoper en bij gold of platinum gratis. Het loont dus niet om je aan te melden als je 1 keer vliegt maar wel als je verwacht vaker te vliegen.
Is dat zo? Ik ben al jaren gold, ik heb er eigenlijk niet op gelet. Voor lange vluchten is het toch gratis?
Alle reacties Link kopieren
Op de site flyingblue.nl en ook die van de KLM staan alle gegevens, wat de voordelen zijn mbt. bagage, inchecken, hoe je punten kunt sparen en besteden.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Sharing schreef:
11-01-2019 21:29
Op de site flyingblue.nl en ook die van de KLM staan alle gegevens, wat de voordelen zijn mbt. bagage, inchecken, hoe je punten kunt sparen en besteden.
Daar had ik al eens gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij aanmelden voor Flying Blue heb je gelijk 10 euro korting op een koffer.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-01-2019 21:25
Is dat zo? Ik ben al jaren gold, ik heb er eigenlijk niet op gelet. Voor lange vluchten is het toch gratis?
Nee sinds een paar weken betaald je 80 euro voor een grote koffer extra. En de tickets zijn niet goedkoper geworden.
perzikboom6 schreef:
11-01-2019 21:19
Naar ik mij herinner was het aanmelden van bagage bij zilver goedkoper en bij gold of platinum gratis. Het loont dus niet om je aan te melden als je 1 keer vliegt maar wel als je verwacht vaker te vliegen.
.
Ivory Explorer is het dacht ik met korting, bij Silver mag je gratis 1 stuk bagage meenemen (tenminste op Europese vluchten). Vanaf Gold heb je priority en lounge.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 22:48
1.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-01-2019 21:25
Is dat zo? Ik ben al jaren gold, ik heb er eigenlijk niet op gelet. Voor lange vluchten is het toch gratis?
Nee tegenwoordig heb je light tickets. Zonder bagage.

FB explorer krijgt korting op extra bagage en op de duurdere stoelen. En per niveau meer voordelen.

Airmiles die je opbouwt met vliegen zijn wAt anders dan de explorer punten.
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
11-01-2019 21:42
Ja bij aanmelden voor Flying Blue heb je gelijk 10 euro korting op een koffer.
Nee. Alleen bij extra bagage. De eerste koffer betaal je gewoon als je laagste klasse hebt.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
11-01-2019 22:37
Nee. Alleen bij extra bagage. De eerste koffer betaal je gewoon als je laagste klasse hebt.
Ik heb deze maand vluchten geboekt en in het tarief zaten de koffers er niet bij. Dus flying blue lid geworden en de koffers alsnog bijgeboekt met 10 euro korting per koffer. Dus i.p.v. 50 euro betaalde ik 40 euro per koffer.
KLM geeft ook aan dat je tot 10 euro korting krijgt op je eerste stuk betaalde bagage.
We’re all mad here
Trien30 schreef:
11-01-2019 22:26
Nee sinds een paar weken betaald je 80 euro voor een grote koffer extra. En de tickets zijn niet goedkoper geworden.
Ah oke. Ik vlieg eigenlijk bijna altijd met alleen handbagage. Of ik nu naar Londen ga of Thailand maakt me niet. Travel light! Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-01-2019 11:55
Ah oke. Ik vlieg eigenlijk bijna altijd met alleen handbagage. Of ik nu naar Londen ga of Thailand maakt me niet. Travel light! Heerlijk.
Thailand red jij met handbagage? Hoe lang ben je daar dan? Langer dan 4 dagen, gok ik?
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
12-01-2019 12:18
Thailand red jij met handbagage? Hoe lang ben je daar dan? Langer dan 4 dagen, gok ik?
Ik reis ook altijd met alleen handbagage, is dat zo vreemd dan? En ja dus ook Thailand. Ik heb een kleine backpack(45 liter). Zoveel heb je niet nodig toch, bikini, wat shirtjes, shorts, jurkjes, ondergoed en wat toiletspulletjes. Overal wasserettes daar waar je voor een euro per kilo je kleding gewassen gestreken en opgevouwen terugkrijgt.
evaq schreef:
12-01-2019 12:18
Thailand red jij met handbagage? Hoe lang ben je daar dan? Langer dan 4 dagen, gok ik?
Ja, ik neem echt weinig mee. Gewoon veel handwasjes.

Ik reis ook veel zakelijk, dus ik ben een efficiënte pakker.
Robinson schreef:
12-01-2019 17:43
Ik reis ook altijd met alleen handbagage, is dat zo vreemd dan? En ja dus ook Thailand. Ik heb een kleine backpack(45 liter). Zoveel heb je niet nodig toch, bikini, wat shirtjes, shorts, jurkjes, ondergoed en wat toiletspulletjes. Overal wasserettes daar waar je voor een euro per kilo je kleding gewassen gestreken en opgevouwen terugkrijgt.
Juist. En als je rondreist hoef je je ook niet druk te maken om wisselende outfits.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
12-01-2019 17:43
Ik reis ook altijd met alleen handbagage, is dat zo vreemd dan? En ja dus ook Thailand. Ik heb een kleine backpack(45 liter). Zoveel heb je niet nodig toch, bikini, wat shirtjes, shorts, jurkjes, ondergoed en wat toiletspulletjes. Overal wasserettes daar waar je voor een euro per kilo je kleding gewassen gestreken en opgevouwen terugkrijgt.
Oh, 45 liter? Dat mag nog als handbagage? Even checken bij KLM: 55cm*35cm*25cm = 48 liter. Oh ja, dat mag

Op mijn Vietnam-reis (2.5 week) had ik 9 kg bagage (incl tas zelf). En ter plekke heb je inderdaad weinig nodig, en kan je laten wassen.
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
12-01-2019 11:51
Ik heb deze maand vluchten geboekt en in het tarief zaten de koffers er niet bij. Dus flying blue lid geworden en de koffers alsnog bijgeboekt met 10 euro korting per koffer. Dus i.p.v. 50 euro betaalde ik 40 euro per koffer.
KLM geeft ook aan dat je tot 10 euro korting krijgt op je eerste stuk betaalde bagage.
Dan betaal je toch voor je bagage ?
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
13-01-2019 06:40
Dan betaal je toch voor je bagage ?
Ja dat vraagt TO toch of begrijp ik haar vraag niet? :@@: Ze vraagt toch of het goedkoper is met FB? Dat is het want je betaalt 40 euro i.p.v. 50 als er geen koffer in het tarief zit. Dus ja je betaalt voor je koffer maar minder.
cheshire-cat wijzigde dit bericht op 13-01-2019 11:28
33.59% gewijzigd
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
We’re all mad here
Cheshire-cat schreef:
13-01-2019 11:10
Ja dat vraagt TO toch of begrijp ik haar vraag niet? :@@: Ze vraagt toch of het goedkoper is met FB? Dat is het want je betaalt 40 euro i.p.v. 50 als er geen koffer in het tarief zit. Dus ja je betaalt voor je koffer maar minder.
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
13-01-2019 11:10
Ja dat vraagt TO toch of begrijp ik haar vraag niet? :@@: Ze vraagt toch of het goedkoper is met FB? Dat is het want je betaalt 40 euro i.p.v. 50 als er geen koffer in het tarief zit. Dus ja je betaalt voor je koffer maar minder.

Dat klopt ,dat was mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-01-2019 11:55
Ah oke. Ik vlieg eigenlijk bijna altijd met alleen handbagage. Of ik nu naar Londen ga of Thailand maakt me niet. Travel light! Heerlijk.
Dat ga ik de volgende keer ook proberen. Idd zoveel heb je eigenlijk niet nodig in warme landen.
Zeker als er een wasmachine in de buurt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven