Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
RikM schreef:
11-01-2019 09:53
Nooit van sleutelfeestjes gehoord? Dat was heel normaal in de jaren '70. Alle mannen deden hun autosleutels in een kom en aan het eind van de avond trokken de vrouwen er een willekeurige sleutel uit. Met die man gingen ze naar huis.
Ah, dat verklaart waarom ik dit fenomeen niet ken. Niet alleen hadden mijn ouders geen zitkuil, we hadden ook geen auto :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Die lampen... echt zó mooi :heart:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Deze niet te vergeten. De stang kon je buigen.

Afbeelding
Die Donald duck kauwgum was keihard zaten wel tattoo plak plaatjes bij.

Kan geen foto's plaatsen maar Ben Bits kauwgum was ook favoriet.
Snoesje666 schreef:
10-01-2019 12:33
Ja, ik zie ze op de abri bij het station.

In onze verwarmde huizen met dubbel glas komen ze niet meer voor.
Ijs op t raam.
Ging er altijd met m'n nagels in krabben of tekenen.
Phineas schreef:
11-01-2019 08:59
Huh? Wat is een partner-uil? En ook als er nog een r in zou moeten mag je dat even uitleggen... :)
Dat is een macrame-uil maken met je partner gezellig in een zitkuil ;)
Phineas schreef:
11-01-2019 20:18
Ah, dat verklaart waarom ik dit fenomeen niet ken. Niet alleen hadden mijn ouders geen zitkuil, we hadden ook geen auto :rofl:
Dat sleutelspel ken ik niet, maar zitkuilen lenen zich ook wel voor een kluit liggende mensen. Kleine moeite om dan ook even je kleren uit te trekken. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik was dit topic even vergeten. Heb 10 pagina’s met veel herkenning door gelezen! Dat klapliedje (vrouw vermoord, gordijnenkoord) eindigde bij ons nog anders.. Kan me het ook niet meer herinneren.

Kent iemand het liedje ‘We zijn er bijna’ nog? Die eindigde hier ook steeds erger.. Kontje kaal, friet speciaal, piemeltje wit, kersenpit!


En zo’n soort aardewerkservies hebben mn ouders nog heeeel lang gehad. Zo lelijk! Uiteindelijk bleek het niet tegen de magnetron opgewassen en braken de borden zo in tweeen.

Afbeelding

Zucht.. plaatje doet het weer niet. Hier de link; https://goo.gl/images/a3hAbQ
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Feest van herkenning dit topic!

Dat klapliedje haatte ik trouwens omdat ik er echt misselijk van werd.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
11-01-2019 20:10
Afbeelding

Ik heb deze als student nog jaaaaren gehad :D
Ik had hem wel overgeschilderd.
Ook met zo'n rottige klem en lamme veren ?

De crèmekleurige flikkerde hier van de week nog van de kast. Een onding waar mijn man geen afstand kan doen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
11-01-2019 22:34
Ik was dit topic even vergeten. Heb 10 pagina’s met veel herkenning door gelezen! Dat klapliedje (vrouw vermoord, gordijnenkoord) eindigde bij ons nog anders.. Kan me het ook niet meer herinneren.

Kent iemand het liedje ‘We zijn er bijna’ nog? Die eindigde hier ook steeds erger.. Kontje kaal, friet speciaal, piemeltje wit, kersenpit!


En zo’n soort aardewerkservies hebben mn ouders nog heeeel lang gehad. Zo lelijk! Uiteindelijk bleek het niet tegen de magnetron opgewassen en braken de borden zo in tweeen.

Afbeelding

Zucht.. plaatje doet het weer niet. Hier de link; https://goo.gl/images/a3hAbQ

Je hebt niet het plaatje geplakt, maar de link met google hints. :) Even doorklikken, dan kom je op de site. Vervolgens het plaatje op een nieuw tabblad openen. Dan ben je pas bij deze link.

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ ... f26048.jpg


En nu met haakjes.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
11-01-2019 23:37
Ook met zo'n rottige klem en lamme veren ?

De crèmekleurige flikkerde hier van de week nog van de kast. Een onding waar mijn man geen afstand kan doen.

Ja met klem. Althans, je draaide hem aan met boutjes op een moer eigenlijk. Stukje schuimrubber ertussen zodat het bureau niet beschadigde.
De veren waren niet lam. Ik heb hem weggedaan toen ik een duur bureau kocht waar ik niks op wilde klemmen en waarvan het blad te dik was.
Maar ik vond het een superlamp, omdat je hem juist alle kanten op kon bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Zo dan?


Jaaaa! Eindelijk :-D ! Thanks Snoesje! Ik dacht al dat het aan mezelf moest liggen. Had al een aantal moderator topics gelezen, maar kwam dr eigenlijk niet uit. :-$ . Nu heb ik het door :cheer: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
09-01-2019 08:15
En mijn ouders hadden ook zo'n soort slacentrifuge

Afbeelding

Volgens mij doet niemand dat meer, met zo'n ding?
Euh echt? Hoe krijgen jullie dan je sla droog? Of kopen jullie allemaal van die verpakte, voorgewassen sla?
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
10-01-2019 22:56
Zijn deze al voorbij gekomen? Je zag ze best vaak (wij hadden het gelukkig niet). Een beetje de tekstborden van een paar decennia geleden :-)

De raamhor met borduurwerk:
Afbeelding
Ik heb ze. Zonder borduurwerk weliswaar. En ik vind ze geweldig. Hou van oude meuk en ze staan hartstikke leuk in mijn ramen uit 1880 met glas-in-lood.
Alle reacties Link kopieren
Hawkmoon269 schreef:
12-01-2019 00:40
Euh echt? Hoe krijgen jullie dan je sla droog? Of kopen jullie allemaal van die verpakte, voorgewassen sla?
In een hydrofiel luier en dan in de tuin zwieren. Goed vasthouden, anders vliegt de sla weg.

https://www.zeeman.com/nl/baby-hydrofie ... eLEALw_wcB
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-01-2019 09:53
Nooit van sleutelfeestjes gehoord? Dat was heel normaal in de jaren '70. Alle mannen deden hun autosleutels in een kom en aan het eind van de avond trokken de vrouwen er een willekeurige sleutel uit. Met die man gingen ze naar huis.
Ik denk eigenlijk niet dat dat helemaal willekeurig ging - lijkt me waarschijnlijker dat je als vrouw in zo'n situatie wel een beetje in de gaten hield welke sleutel van wie was. Je wilt niet onder het alleronaantrekkelijkste exemplaar terecht komen lijkt me.

Ik weet nog dat mijn moeder circa 1981/1982 werd uitgenodigd voor zo'n sleutelfeestje door de buurvrouw van een paar huizen verderop. En dat m'n moeder dat helemaal niet zag zitten, dus vriendelijk bedankte. En dat ze aan mij ongeveer uitlegde waar dat over ging. o_o Ik vind het nu eigenlijk onvoorstelbaar, dat het zo'n normale sociale activiteit was dat je daar op straat een vage bekende voor kon uitnodigen, en dat je zo'n uitnodiging besprak met je negenjarige dochter ook nog. Maar zo normaal was het toch echt.
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand nog hakhoning? Die felgekleurde brokken. Je had het in twee kleuren: gifgroen (smaak eucalyptus/menthol) en knalgeel (honing/menthol). Kilo's heb ik daarvan op.

Daarnaast kan ik me ook nog herinneren dat mijn opa&oma kurk op de slaapkamermuren hadden zitten.
Alle reacties Link kopieren
Die hakhoning is gewoon te koop op de markt (in Groningen).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-01-2019 20:34
Deze niet te vergeten. De stang kon je buigen.

Afbeelding
Deze had een vriendin ook in haar kamer in dezelfde rood. Bijna alles was rood in haar kamer.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Maar (even naar aanleiding van die "horren" die blijkbaar bedoeld waren om de planten tegen de zon te beschermen): waarom zie je eigenlijk nog maar zelden een vensterbank vol met mooie bloeiende verzorgde planten, in de meeste huizen zie ik er tegenwoordig wat min of meer decoratieve rommel in staan, maar echt een vensterbank vol met planten zie je bijna niet meer. Zijn we minder van planten gaan houden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
12-01-2019 10:06
Maar (even naar aanleiding van die "horren" die blijkbaar bedoeld waren om de planten tegen de zon te beschermen): waarom zie je eigenlijk nog maar zelden een vensterbank vol met mooie bloeiende verzorgde planten, in de meeste huizen zie ik er tegenwoordig wat min of meer decoratieve rommel in staan, maar echt een vensterbank vol met planten zie je bijna niet meer. Zijn we minder van planten gaan houden?
Niemand weet meer hoe planten te verzorgen, dus ze gaan allemaal dood.
Dan maar andere meuk.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
12-01-2019 10:12
Niemand weet meer hoe planten te verzorgen, dus ze gaan allemaal dood.
Dan maar andere meuk.
En waarom weet niemand dat meer, en konden onze moeders en grootmoeders dat wél? Is dat dan niet een achteruitgang in kennis?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
12-01-2019 10:23
En waarom weet niemand dat meer, en konden onze moeders en grootmoeders dat wél? Is dat dan niet een achteruitgang in kennis?
Weet ik niet. Kan ook een verandering in interesse zijn. Nu weten we (ze) andere dingen die onze moeders en grootmoeders niet wisten.

Nu stoppen ze ook geen sokken meer. Denk dat er nog maar weinigen zijn die dat kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven