Linea nigra (zwangerschapsstreep) kind

11-01-2019 23:09 16 berichten
Mijn dochter is halfbloed en heeft altijd een Linea Nigra gehad. Van schede tot navel en iets daarboven. Een keurig lichtbruine streep, heeel iets donkerder dan haar eigen huid.

Ze is nu 9 en toen ik vanavond even de badkamer in moest terwijl zij zich klaar maakte om te gaan douchen, zag ik dat deze streep veel dikker en veeeel donkerder is geworden. Vooral op de schaamstreek is het heel donker geworden.

Nou is het feit dat zij geen contact heeft met haar vader (en zijn familie) en verder hebben wij vooral blanke mensen om ons heen. Dit kan dus een heel domme vraag zijn, maar wij weten het dus echt niet.

Is het normaal dat die streep ineens heel donker wordt?
Ik ben lichtbruin en bij mij werd die streep donkerder toen ik me hormonaal begon te ontwikkelen.
Ik ben ook lichtbruin (Caribische vader, NL moeder), maar ik heb geen linea nigra.
Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Het lijkt er wel op dat ze hormonaal ontwikkeld, zowel in uiterlijke kenmerken als psychische kenmerken. Dus dat zou dan idd wel een verklaring kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook iets hormonaals (niet voor niks dat het zo'n bekend fenomeen is bij zwangerschap...). Vanuit mijn werk weet ik dat getinte meiden ook vaak eerder fysieke ontwikkelingen hebben zoals borstgroei en schaamhaar. Ook zijn ze vaak eerder ongesteld.
gsleutel wijzigde dit bericht op 12-01-2019 09:53
1.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
12-01-2019 00:00
zoals borstvoedo en schaalbaar.
Kijk, dat is pas speciaal!
karin6789 schreef:
12-01-2019 00:19
Kijk, dat is pas speciaal!
Mooi hè. Zo zie je maar, we zijn allemaal anders, maar borstvoedo of schaalbaar, iedereen mag er wezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blank, maar had in de puberteit ook een zeer duidelijke linea nigra. Je kon hem altijd wel goed zien, maar rond die tijd was hij echt donkerder.
Ik weet nog dat ik er toen iets over aan mijn moeder vroeg en die zei toen als je later ooit zwanger bent wordt hij nóg duidelijker. Dat was ook zo :shame: ik vond het wel mooi tijdens de zwangerschap!
Maar lijkt me dus echt iets met de hormonen te maken te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest het even opzoeken, ik lees en zie vooral dat een Linea Nigra ontstaat tijdens de zwangerschap. Maar jouw dochter is er dus mee geboren?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lichtbruin en heb ook een linea nigra die donkerder is geworden tijdens mijn puberteit. Ben nog niet zwanger geweest dus geen idee of ie dan nog donkerder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ben een beige hybride. In mijn puberteit werd deze streep donkerder. Tijdens zwangerschap nog duidelijker maar dat was niet blijvend qua kleur. Kwam er pas op mijn 17e achter dat niet ieder meisje zo’n streep had.
Nee heb je, ja kun je krijgen
OliebolmetKrenten schreef:
12-01-2019 00:47
Ik moest het even opzoeken, ik lees en zie vooral dat een Linea Nigra ontstaat tijdens de zwangerschap. Maar jouw dochter is er dus mee geboren?
Ja klopt. Het schijnt vaak voor te komen. Bij blanke mensen is hij vaak wit en zie je hem niet. Mijn dochter is voor een halfbloed al best donker, maar heeft de streep altijd gehad. Echter altijd maar een tintje donkerder dan haar huid. Nu veel donkerder.
gsleutel schreef:
12-01-2019 00:00
Lijkt me ook iets hormonaals (niet voor niks dat het zo'n bekend fenomeen is bij zwangerschap...). Vanuit mijn werk weet ik dat getinte meiden ook vaak eerder fysieke ontwikkelingen hebben zoals borstvoedo en schaalbaar. Ook zijn ze vaak eerder ongesteld.
Ik had er al een beetje rekening mee gehouden dat ze eerder dan ‘gemiddeld’ zou gaan puberen. Hopelijk blijft de menstruatie nog wel minstens een half jaar weg. Met 10 klinkt toch minder vroeg. We zullen het zien.
Bedankt voor jullie antwoorden. Het bevestigd mijn vermoeden en is verder dus wel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blank (of eigenlijk spierwit) en heb m ook (vaag, meer in puberteit en daarna weer tijdens zwangerschappen). Weet van vriendinnen met donkere huid dat zij ze ook hebben, zichtbaarder dan ik. Zij waren verbaasd dat ik m ook had, zo zie je maar.
MadameJean schreef:
12-01-2019 09:32
Ik ben blank (of eigenlijk spierwit) en heb m ook (vaag, meer in puberteit en daarna weer tijdens zwangerschappen). Weet van vriendinnen met donkere huid dat zij ze ook hebben, zichtbaarder dan ik. Zij waren verbaasd dat ik m ook had, zo zie je maar.


Ik ben ook spierwit en heb ‘m ook. Vreemd genoeg pas na mijn 35e voor het eerst zichtbaar geworden. Wel heel licht. Nooit zwanger geweest (voor zover ik weet).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven