Vriendin confronteren in haar kraamtijd?

02-01-2019 00:12 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik hoop dat jullie kunnen helpen om helderder te maken wat ik het beste kan doen.

Ik heb namelijk het vermoeden dat een goede vriendin onze vriendschap laat doodbloeden. Ze neemt vaak niet op als ik bel, belt niet terug, negeert vaak apjes (wordt steeds meer) en zegt afspraken meestal af. Er zijn nog wel wat meer kleine dingen gebeurt die ik wegens herkenbaarheid hier even achterwege laat.

Lang verhaal kort doet haar gedrag mij behoorlijk pijn en ik wil daarom dat deze situatie eindigt.

Er zijn alleen wat lastige dingen:

Zo is mijn vriendin echt net bevallen en zit ze op dit moment midden in haar kraamtijd. Niet echt het beste moment om een pijnlijk geprek met elkaar aan te gaan. Omdat ze ook veel kwalen had tijdens haar zwangerschap heb ik haar eerder ook niet geconfronteerd. (Zwangerschap/baby is overigens geen reden van geen contact, ze deed het ervoor ook al en ik weet dat ze ondanks de zwangerschap/baby voor anderen wel moeite wil doen en terug reageert)

Daarnaast weet ik niet helemaal zeker of dat het haar bedoeling is om de vriendschap dood te laten bloeden: als ik haar wel eens een keer ergens zie, doet ze op dat moment alsof we nog steeds goede vrienden zijn en zeurt ze er soms over dat ik zo weinig contact met haar zoek. (Dit klopt wel. Al komt al ons contact best al een tijd enkel uit mij en dat ik telkens hierin de deksel op mijn neus krijg helpt niet echt mee). Ze heeft mij een kerstkaart gestuurd (niet zoals normaal met een persoonlijk berichtje maar met alleen de naam van haar en haar vriend) en heeft ze met een andere vriendin afgesproken dat we naar haar baby komen kijken.

Met deze andere vriendin hebben we best een tijd een drie-eenheid gevormd.
Deze vriendin vind ons beiden nog wel aardig en ik wil haar niet het gevoel geven dat ze tussen mij en die andere vriendin wordt getrokken.

Maar kan je uit het genegeerd worden door iemand concluderen dat deze persoon geen vrienden met jou meer wilt zijn? En wat kan ik nou het beste doen? Het gedrag van mijn vriendin negeren? Wel aangeven dat haar gedrag mij kwetst? (uit eerdere ervaringen met wat kritiek/ negatieve feedback weet ik dat dit absoluut geen fijn gesprek zal zijn)
De derde vriendin vragen of dat zij weet wat er tussen mij en de goede vriendin speelt? Mee gaan met de derde vriendin om de baby te gaan bekijken?

Zoals eerder gezegd wil ik deze situatie beëindigen en weet ik het gewoon niet meer. Hoop dat jullie mij hierin willen adviseren.

Liefs
Aureel Doodbloeden prima, ik heb ook niet elke vriendschap formeel beëindigd, maar dan niet als je me weer eens tegenkomt kirren dat je me nooit meer ziet.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-01-2019 09:23
Aureel Doodbloeden prima, ik heb ook niet elke vriendschap formeel beëindigd, maar dan niet als je me weer eens tegenkomt kirren dat je me nooit meer ziet.
Dat is inderdaad raar gedrag, dat zei ik ook al. Wat TO betreft zou ik vooral afgaan op haar daden (negeren, niet reageren) en niet op haar woorden (jammeren dat TO te weinig contact zoekt). Dat geldt eigenlijk voor heel veel situaties trouwens. Woorden kunnen een (onhandige) beleefdheidsfrase zijn, maar haar gedrag spreekt boekdelen.
Als ze je al tijden negeert zou ik niet eens meer langsgaan. Ik zou wel een kaartje sturen en het er verder bij laten en geen contact meer zoeken.
Joanjett schreef:
11-01-2019 11:11
Als ze je al tijden negeert zou ik niet eens meer langsgaan. Ik zou wel een kaartje sturen en het er verder bij laten en geen contact meer zoeken.
Kaartje heeft TO allang gestuurd las ik.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat ze op dit moment niet zo veel behoefte aan je heeft en dat hoeft niet te betekenen dat ze je niet leuk meer vind. Wat ik me zou kunnen bedenken wat ze nu fijn vind zijn mensen die zelf kinderen hebben of veel hebben met kinderen, positiviteit, geen moeilijke onderwerpen (ze is waarschijnlijk moe/gestrest/moet een hele hoop regelen, een luisterend oor, geen (uitgebreide) verhalen over je eigen leven, omdat ze nu heel erg met haarzelf en de kleine bezig is. Het zijn slechts voorbeelden,waarvan ik niet weet of jouw vriendin dit nodig heeft en of jij wel of niet in één of meerdere van deze voorbeelden voldoet.
Alle reacties Link kopieren
Gut, ik dacht dat de vriendin het met je man had aangelegd of zo, dat je haar wou confronteren in haar kraamtijd.

Wat anderen hier al zeggen: ze roept dat ze je meer wil zien maar gedrag spreekt dat totaal tegen.
Laat dus gaan.

En iemand die mij meerdere keren per dag appt zou, zeker tijdens zwangerschap/kraamperiode ook snel in mijn allergie zitten.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
10-01-2019 21:34
Prima, maar dan moet die zogenaamde vriendin gewoon eerlijk zijn in waarom ze geen contact meer wil. Nogal onbeschoft en kinderachtig om niet te reageren om apps en telefoontjes. En dan wel een geboortekaartje sturen, en als ze TO ziet zeggen het jammer te vinden dat TO niks meer van zich laat horen? Uhhh nogal raar.
To en vriendin zijn al meer dan twee jaar eigenlijk geen vriendinnen meer, er even van uitgaand dat vriendin minstens een jaar met haar nieuwe vriend was voor ze zwanger raakte. Misschien nog wel langer dus.
Geboortekaartjes sturen mensen vaak aan ongeveer IEDEREEN die ze ook maar vaag kennen. Vriendin is gewoon vriendelijk tegen een kennis. Het zou na zeker 2 jaar geen vriendschap meer ook niet bij me opkomen dat de andere nog steeds denkt dat we vriendinnen zijn en me wil confronteren met mijn karakterfouten.
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef:
11-01-2019 09:32
Dat is inderdaad raar gedrag, dat zei ik ook al. Wat TO betreft zou ik vooral afgaan op haar daden (negeren, niet reageren) en niet op haar woorden (jammeren dat TO te weinig contact zoekt). Dat geldt eigenlijk voor heel veel situaties trouwens. Woorden kunnen een (onhandige) beleefdheidsfrase zijn, maar haar gedrag spreekt boekdelen.
Lichaamstaal zegt meer dan duizend woorden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
10-01-2019 19:42
Ok luister. Een vrouw loopt 9 maanden met een kind rond. Rekening houden met energie, kwalen, eten en drinken. De laattse maanden wordt het zwaarder en zwaarder. Hormonen slaan op hol en gevoelens schieten alle kanten op. Je weet niet wat je overkomt. Na urenlange pijn pers je een kind door je vagina en daarna komen er nog urenlang klonten bloed zo groot als sinaasappels uit vallen. Je hele onderkant is bont en blauw en zitten is een opgave. Je slaapt slecht want je kind en je hormonen houden ke wakker. Je hebt pijn, emoties zitten vlak onder de oppervlak, je borsten knallen uit elkaar van de melk en lekken net als je onderkant, en je moet ondertussen leren hoe je baby "werkt" en hoe je relatie is veranderd.

Mag jij raden wat een 'confrontatie' op zo'n moment gaat opleveren.
Dramaqueen. :bonk:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
12-01-2019 05:20
Dramaqueen. :bonk:
Ik vond het een redelijk feitelijke beschrijving, wat is er dramatisch aan? Dat het na elkaar staat terwijl het eigenlijk zo'n 9 maanden beslaat?
Alle reacties Link kopieren
Soms zijn vriendschappen gewoon niet meer wat ze zijn geweest. Zo te lezen haal jij er ook al heel lang geen vreugde meer uit deze vriendschap, wat wil je dan bereiken met een gesprek? Wil je haar terug? Soms heb je niet meer dezelfde interesses of sta je anders in het leven. Soms is iemand ook meer met andere dingen bezig (wellicht haar gezin en kind) en vind ze vriendschappen op dat moment minder belangrijk.

Soms is het gevoel er niet meer zoals vroeger, vasthouden aan die vriendschap heeft geen zin. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet onbeschoft om een vriendschap dood te laten bloeden. Zoals eerder iemand zei, iemand opbellen en zeggen, ik wil je niet meer zien, lijkt mij harder.
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
12-01-2019 08:00
Ik vond het een redelijk feitelijke beschrijving, wat is er dramatisch aan? Dat het na elkaar staat terwijl het eigenlijk zo'n 9 maanden beslaat?
Nou heb ik toch 2 kinderen gekregen maar ik herken niks van dat hele dramagebeuren.
Misschien was dat bij jou wel zo maar dat wil niet zeggen dat het dan bij iedere vrouw zo is en of het bij de vriendin van to zo is weet je al helemaal niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Naomir schreef:
12-01-2019 09:54
Soms zijn vriendschappen gewoon niet meer wat ze zijn geweest. Zo te lezen haal jij er ook al heel lang geen vreugde meer uit deze vriendschap, wat wil je dan bereiken met een gesprek? Wil je haar terug? Soms heb je niet meer dezelfde interesses of sta je anders in het leven. Soms is iemand ook meer met andere dingen bezig (wellicht haar gezin en kind) en vind ze vriendschappen op dat moment minder belangrijk.

Soms is het gevoel er niet meer zoals vroeger, vasthouden aan die vriendschap heeft geen zin. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet onbeschoft om een vriendschap dood te laten bloeden. Zoals eerder iemand zei, iemand opbellen en zeggen, ik wil je niet meer zien, lijkt mij harder.
Dit inderdaad,ik zou die vriendin in het vervolg als een kennis beschouwen en er niet teveel energie meer in steken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
12-01-2019 09:54
Nou heb ik toch 2 kinderen gekregen maar ik herken niks van dat hele dramagebeuren.
Misschien was dat bij jou wel zo maar dat wil niet zeggen dat het dan bij iedere vrouw zo is en of het bij de vriendin van to zo is weet je al helemaal niet.
Maar ja we zijn niet allemaal zo geweldig als jij. :-D

Zat vrouwen vinden de kraamtijd wel zwaar.
Ik had bekkeninstabiliteit, 2 keizersnedes en 2 refluxbaby's die niet lekker aten en sliepen.

Ik ben alles behalve een dramaqueen. :-D Je hoorde mij niet klagen. Oke bijna niet... :roll:

Maar echt geen tijd en zin in appen met de hele wereld. En al helemaal niet met energiezuigende vriendinnen die me willen confronteren omdat ik even geen tijd voor ze heb. En waar ze al jaren aan irriteren ofzo maar dat per se vlak na de bevalling moet komen melden.
Rosabella1 schreef:
12-01-2019 09:54
Nou heb ik toch 2 kinderen gekregen maar ik herken niks van dat hele dramagebeuren.
Misschien was dat bij jou wel zo maar dat wil niet zeggen dat het dan bij iedere vrouw zo is en of het bij de vriendin van to zo is weet je al helemaal niet.
Wat ik zei, ik vond het geen drama hoor. Dat het dramatisch is, dat maak jij ervan. Waar zie jij drama? En welke onderdelen heb jij ervan niet meegemaakt?

Geen zwaarder bovenlijf?
Geen enkel klachtje, zelfs niet kortademig bovenaan de trap?
Niet af en toe extra emotioneel terwijl je een liedje hoort ofzo?
Had je geen weeën die pijn deden?
Geen klont bloed?
Geen last van pijn van een gezwollen vagina of van naweeën?
Alle nachten direct doorgeslapen?
Heb je geen enkele stuwing gehad?

Ik heb bewust de meer 'dramatische' aspecten weggelaten.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-01-2019 09:23
Aureel Doodbloeden prima, ik heb ook niet elke vriendschap formeel beëindigd, maar dan niet als je me weer eens tegenkomt kirren dat je me nooit meer ziet.
Op het moment van kirren zou TO haar direct moeten aanspreken. “Ja als je niet reageert op mijn apps of telefoontjes dan wordt het lastig afspreken”.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
10-01-2019 23:07
Nee, omdat dat de reden kan zijn waarom TO zich niet kan inleven in haar vriendin die net allerlei zwangerschapskwalen achter de rug heeft, bevallen is, last heeft van gierende hormonen, druk is met haar kersverse baby en daarom niet op een reprimande van TO zit te wachten.
Kind heeft er niks mee te maken. Het was daarvoor al gaande. Toen die vriendin haar huidige vriend ontmoette en TO als een baksteen liet vallen.
TO, hoe hard ook; ik ben bang dat je voor een verloren zaak strijdt. De zwangerschap heeft daar weinig mee te maken naar mijn idee. Sommige vriendschappen houden geen stand, hoe close je voor een bepaalde periode ook bent geweest en wat je ook (al dan niet wederkerig) voor de ander hebt gedaan. Zo is het leven. Ik zou haar niet gaan "confronteren" als ik jou was; zeker niet nu maar ook niet later. Uit zo'n gesprek ga je nooit halen wat je ervan verwacht, simpelweg omdat haar beleving van de feiten heel anders zal zijn dan de jouwe.
Ik zou het er gewoon bij laten en zien wat er van komt. Wil je een lijntje openhouden: ga dan op kraamvisite en doe gewoon leuk alsof er niets aan de hand is. Heb je daar geen behoefte aan, stuur dan alleen een kaartje, of niets. Een vriendschap die eindigt doet pijn, maar blijven hunkeren naar aandacht, en blijven verlangen naar hoe het ooit was, zal je uiteindelijk meer verdriet doen. Als je haar later nog ergens tegenkomt, behandel haar dan gewoon als een goede kennis. En mocht ze jou gaan missen en zelf weer contact gaan zoeken, dan kun je altijd nog voor jezelf bepalen of je daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
En TO wat ga nu doen??
honingbijtje schreef:
12-01-2019 11:22
Wat ik zei, ik vond het geen drama hoor. Dat het dramatisch is, dat maak jij ervan. Waar zie jij drama? En welke onderdelen heb jij ervan niet meegemaakt?

Geen zwaarder bovenlijf?
Geen enkel klachtje, zelfs niet kortademig bovenaan de trap?
Niet af en toe extra emotioneel terwijl je een liedje hoort ofzo?
Had je geen weeën die pijn deden?
Geen klont bloed?
Geen last van pijn van een gezwollen vagina of van naweeën?
Alle nachten direct doorgeslapen?
Heb je geen enkele stuwing gehad?

Ik heb bewust de meer 'dramatische' aspecten weggelaten.
Nou, in mijn ervaring, als vriendin zonder zelf kinderen te hebben, willen mensen bovenstaande juist erg graag kwijt. Juist als je fysiek moe bent en niet zo veel de deur uit kunt als voorheen gaan sommige mensen lekker appen.
Nitflex schreef:
12-01-2019 15:16
Nou, in mijn ervaring, als vriendin zonder zelf kinderen te hebben, willen mensen bovenstaande juist erg graag kwijt. Juist als je fysiek moe bent en niet zo veel de deur uit kunt als voorheen gaan sommige mensen lekker appen.
Hormonen zorgen soms voor nestvisie. Alles naar binnen gericht.

Punt van mijn verhaal was dat je misschien wel lekker wilt appen, maar als je dat niet doet en een kennis gaat je ineens 'confronteren' met vanalles in je kraamperiode, dan heeft dat geen enkele zin. Er is gewoon bijzonder weinig kans op een goede afloop. Mede vanwege de voorgeschiedenis van 2 jaar doodbloeden.
honingbijtje schreef:
12-01-2019 20:13
Hormonen zorgen soms voor nestvisie. Alles naar binnen gericht.

Punt van mijn verhaal was dat je misschien wel lekker wilt appen, maar als je dat niet doet en een kennis gaat je ineens 'confronteren' met vanalles in je kraamperiode, dan heeft dat geen enkele zin. Er is gewoon bijzonder weinig kans op een goede afloop. Mede vanwege de voorgeschiedenis van 2 jaar doodbloeden.
Nee, dat snap ik, zeker geen confrontatie in deze periode.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat het gebrek aan contact in dit geval op zich niets met de kraamtijd te maken hoeft te hebben. Er werd even gedaan of alle bevallen vrouwen compleet van de aardbodem verdwijnen. Dat is vaak helemaal niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-01-2019 21:49
Nee, dat snap ik, zeker geen confrontatie in deze periode.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat het gebrek aan contact in dit geval op zich niets met de kraamtijd te maken hoeft te hebben. Er werd even gedaan of alle bevallen vrouwen compleet van de aardbodem verdwijnen. Dat is vaak helemaal niet zo.
Eens. Ik voelde me eigenlijk dezelfde als altijd.
appelientjex schreef:
12-01-2019 22:00
Eens. Ik voelde me eigenlijk dezelfde als altijd.
Ben vandaag toevallig op kraamvisite geweest. Kindje is paar weken oud. Die moeder stond te popelen om weer eens op pad te gaan, haha!
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
12-01-2019 14:57
En TO wat ga nu doen??
Op dit moment niet zoveel. Ik gun haar heel erg haar roze wolk en hoop dat ze mega gelukkig is (en blijft).

Door o.a. dit forum ben ik gaan beseffen dat ik eigenlijk gewoon heel erg mis hoe zij of onze vriendschap in mijn ogen ooit geweest is.

Maar wat ik met haar gemixte signalen (het aantrekken en afstoten) moet en hoe ik het moet interpreteren weet ik niet. Probeer daarom voor mijzelf nu eerst helder te krijgen of dat ik (op deze manier) eigenlijk nog behoefte heb aan contact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven