Register van buitenlandse huwelijken +echtscheidingen in NL

12-01-2019 13:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Moeten huwelijken buiten Nederland worden geregistreerd in Nederland en hoe lang duurt het om het huwelijk in Nederland te registreren?
Wanneer u in het buitenland gaat scheiden, moet u dan de echtscheiding in Nederland registreren? en als u de echtscheiding moet registreren, moet u eerst het huwelijk registreren en vervolgens de echtscheiding registreren?
Alvast bedankt voor jouw antwoord

Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek en bel eens de gemeente waar je getrouwd bent, waar je woont of waar je het huwelijk wil registeren (indien buitenland is dat meestal Den Haag)
Uiteraard hoeven niet alle huwelijken die niet in Nederland gesloten zijn in Nederland geregistreerd worden. Het zou een dolle boel zijn als alle huwelijken in de wereld in Den Haag ingeschreven werden :P

Begin dus eens met vertellen met of je de Nederlandse nationaliteit hebt en in Nederland woont of niet.

Als je als Nederlander in het buitenland woont en daar ook getrouwd bent, kun je je huwelijk inschrijven in het burgerlijk register in Den Haag, maar dit is niet verplicht. Als je in Nederland woont moet je volgens mij wel je huwelijk laten registeren (in je eigen gemeente denk ik?).
Over scheidingen weet ik gelukkig niks, maar ik gok dat het hetzelfde werkt: woon je niet in Nederland, dan is het niet verplicht.
En ik neem aan dat je inderdaad eerst je huwelijk moet laten registreren voor je een scheiding kan registeren.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een schoolopdracht.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
12-01-2019 14:01
Dit klinkt als een schoolopdracht.
Ik had er zelfs nog een ander idee bij (zie loepje)
SombraOnline schreef:
12-01-2019 14:01
Dit klinkt als een schoolopdracht.

Loep. Nope.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-01-2019 14:04
Loep. Nope.
Ik zag het. Toch bijzonder dat ie dan niet verder gaat in dat topic, maar dat terzijde.
¡Apagando las luces!
Ik zie nu je andere topic en begrijp het probleem niet zo.
Jullie willen beide scheiden, dan ga je toch scheiden?
Ja dat moet:

https://www.denhaag.nl/nl/verhuizen-en- ... de-brp.htm
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd in het buitenland en we moesten ons huwelijk zowel in Den Haag als in de eigen gemeente laten inschrijven. In Den Haag was nodig zodat als je ooit wilt scheiden dat in Nederland kan. Als je dat niet hebt laten doen moet je volgens mij ook de scheiding aanvragen in het land waar je getrouwd bent. Tenminste zo heb ik het toen begrepen waarom die papiermolen allemaal nodig was. Heeft in totaal zo'n 3 maanden geduurd allemaal.
Chrissiefur schreef:
12-01-2019 15:37
Ik ben getrouwd in het buitenland en we moesten ons huwelijk zowel in Den Haag als in de eigen gemeente laten inschrijven. In Den Haag was nodig zodat als je ooit wilt scheiden dat in Nederland kan. Als je dat niet hebt laten doen moet je volgens mij ook de scheiding aanvragen in het land waar je getrouwd bent. Tenminste zo heb ik het toen begrepen waarom die papiermolen allemaal nodig was. Heeft in totaal zo'n 3 maanden geduurd allemaal.
Je akte inschrijven in de woongemeente doe je ivm bijhouding brp. Je akte in den haag zodat je niet uit wherever je getrouwd bent steeds een akte moet halen als je die nodig hebt. Of het voor TO beter is om hier of daar te scheiden hangt af van heel veel omstandigheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven