All inclusieve vakantie met moeder op leeftijd

12-01-2019 17:36 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een leuke all-inclusive bestemming voor september (tweede helft) voor mijzelf en mijn moeder (70 plusser). Ze wil niet meer iedere dag de deur uit voor wat te gaan eten en loopt niet meer zo ver. We zijn vorig jaar in juni weekje weggeweest maar dat vond ze te warm. Dus nu graag half september, niet warmer (voor zover je dat kan bepalen) dan 25 graden. En dus all inclusive.

Ik heb werkelijk geen idee wat er dan leuk is.

Ik heb zelf als voorkeur : eigen kamer, zwembad, mogelijkheid dat je met busje naar stadje kan en geen vreetschuur idee en als het kan adult only. Geen zin in kleine kinderen

Iemand tips voor goede keten met all inclusive ?

Qua bestemming dacht ik aan Tenerife, Griekenland of Turkije. Nu weet ik niet of Tenerife en Turkije mogelijk nog te warm zijn in die periode . Griekenland lijkt me net iets koeler. Spanje vaste land weet ik niet zo goed , Benidorm en die kant ? Of nog zuidelijker ?

Andere bestemmingen zijn ook welkom, ik ben even inspiratieloos na doorspitten van aantal sites.
Is een cruise niks?
Alle reacties Link kopieren
Voyage Bodrum zijn wij een keer geweest. Mooi hotel, direct aan zee en je kunt met een pendelbootje naar Bodrum.
Alle reacties Link kopieren
Of anders Mallorca?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-01-2019 17:37
Is een cruise niks?

Goeie!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom geen huurauto? Kun je toch een beetje door het landschap rijden en voor de deur van 'n restaurant stoppen.
Dan kun je een kleinschalige B&B kiezen met zwembad waar verder geen andere gasten verblijven (dus in elk geval geen kinderen! ;-D)
Buiten de schoolvakanties valt het erg mee met kinderen. Hooguit wat ouders met hele kleintjes, maar dat zijn er te weinig om echt last van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ketens als RIU en Iberostar zijn mijn favoriet voor all in vakantie's. Nette en schone kamers en veel variatie en goede kwaliteit van de buffetten.
-Darkside- schreef:
12-01-2019 17:44
Buiten de schoolvakanties valt het erg mee met kinderen. Hooguit wat ouders met hele kleintjes, maar dat zijn er te weinig om echt last van te hebben.
Ik zou ze met gillende/krijsende/jankende peuters toch niet in mijn b&b willen hebben!
Met m'n moeder ben ik in 'n B&B geweest die 2 kamers verhuurt dus met onze komst was de B&B gelijk volzet en dus kindvrij ;-D
En 't zwembad ook lekker voor onszelf!
Als je pakketreizen zoekt verdubbelt de prijs zo ongeveer als je 2 eenpersoonskamers zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat niet in het hoogseizoen, dus ik zou op het laatste moment boeken, als het weerbericht bekend is. Het kan nl nog steeds bloedheet worden in september.
.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-01-2019 17:37
Is een cruise niks?
helaas niet.. ik zou het zelf leuk vinden om eens te doen maar mijn moeder haat varen :-(
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-01-2019 17:42
Waarom geen huurauto? Kun je toch een beetje door het landschap rijden en voor de deur van 'n restaurant stoppen.
Dan kun je een kleinschalige B&B kiezen met zwembad waar verder geen andere gasten verblijven (dus in elk geval geen kinderen! ;-D)
omdat dat niet bij mijn moeder past, simpel... Ze is nogal.. uhm.. lastig en niet zo actief helaas
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
12-01-2019 17:54
Je gaat niet in het hoogseizoen, dus ik zou op het laatste moment boeken, als het weerbericht bekend is. Het kan nl nog steeds bloedheet worden in september.

Dat zou ik prima vinden maar zij wil het NU vastleggen (je kent dat misschien wel van ouderen.. het moet nu en niet morgen want anders.. ).. Kortom.. ik ben nu aan het zoeken en kies dan bestemmingen waar het relatief zeker is dat het niet 30 graden is.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
12-01-2019 17:41
Of anders Mallorca?
nog niet aan gedacht, zou zomaar leuk kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-01-2019 17:50
Als je pakketreizen zoekt verdubbelt de prijs zo ongeveer als je 2 eenpersoonskamers zoekt.
hoeft geen pakket te zijn hoor. Ik boek net zo lief los hotel en losse vlucht, kan ik tenminste zelf mijn tijden kiezen. Taxi is zo geregeld.
Alle reacties Link kopieren
https://www.corendon.nl/griekenland/zak ... ..190919.0..
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
12-01-2019 17:40
Voyage Bodrum zijn wij een keer geweest. Mooi hotel, direct aan zee en je kunt met een pendelbootje naar Bodrum.
bodrum, ook leuk. IS ze nog niet geweest volgens mij
Alle reacties Link kopieren
Canarische Eilanden zou ik niet doen. Wij gaan vaak half oktober en dan is het zeker nog rond de 30 graden.
Griekenland kan goed gaan qua temperatuur maar kan ook nog warm zijn.
Ibiza / Mallorca etc zou ik wel aandurven in september.
Eens kijken welk weer het gemiddeld is in Faro-Albufeira en die omgeving?


Ooit in een Riu-hotel gezeten in Olhos de Agua.
1 of 2 zwembaden in de tuin, cocktailbar, trap naar beneden naar 't strand.

En op de hoofdweg 300 meter of wat verder een bus naar Albufeira (en naar Faro).
Ik moest eigenlijk vooral denken aan Istrie (Kroatië). Prima weer in september, maar meestal geen 25+ meer. En het eten is misschien wat minder ‘avontuurlijk’ (minder olijfolie?) dan Grieks of Turks voor je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zeg je trouwens dús all in?
Ik zou eerder kijken naar een hotel met een restaurant, of temidden van veel restaurants. En dan een kamer met kitchenette, kun je ook nog eens gewoon zelf iets prutsen als je geen zin hebt om uit eten te gaan.
.
poldervrouw schreef:
12-01-2019 17:55
omdat dat niet bij mijn moeder past, simpel... Ze is nogal.. uhm.. lastig en niet zo actief helaas
Heb je er wel zin in?
Alle reacties Link kopieren
Is het trouwens niet gezelliger om een n kamer/appartement te boeken met twee slaapkamers ipv allebei een 1 persoonskamer?
.
redbulletje schreef:
12-01-2019 17:49
Ik zou ze met gillende/krijsende/jankende peuters toch niet in mijn b&b willen hebben!
Met m'n moeder ben ik in 'n B&B geweest die 2 kamers verhuurt dus met onze komst was de B&B gelijk volzet en dus kindvrij ;-D
En 't zwembad ook lekker voor onszelf!
Het ging toch over hotels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven