Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens Lientje, als je 18 wordt verandert er op financieel vlak sowieso vanalles. Hij zou een aanvullende bijstand aan kunnen vragen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een idioten bij het UWV zeg lise. Het zou volgens mij toch wel duidelijk moeten zijn dat er echt een probleem is met zoveel bewijs.
Ik kan me ook eigenlijk niet echt voorstellen dat er best veel mensen zijn die misbruik van een uitkering maken. Zoals ik hier ook al een aantal mensen heb horen zeggen: het is fijn dat het er is, maar als ik gewoon zou kunnen werken dan zou ik het wel weten...

Lientje, pff jij hebt ook nooit eens echt een rustige dag hè. Ik hoop dat je vanavond nog tijd en rust voor jezelf weet te vinden.

Voor de rest die het nodig heeft :hug:
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie, ja, officieel loopt het door tot 21 de alimentatie.
Maar zijn moeder weigert nu al iets te betalen en zijn vader heeft meegedeeld te stoppen als hij 18 is.
Nu kan je zoiets natuurlijk aanvechten maar de zet je de toch al niet zo goede verhoudingen extra op scherp. En dat voor 1800 per jaar...
Zorgkind heeft daar geen zin in én geen energie voor.
Bovendien heeft hij natuurlijk een eigen inkomen, dus het zou ook zomaar kunnen dat de rechtbank dan zegt, er hoeft niet betaald te worden.
Zonde van alle tijd , geld en energie dus.

Wat mij irriteert is dat zowel zorgkind als mijn eigen kinderen op een of andere manier de hoofdprijs verwachten als salaris.
Dat moet groeien, je start nu eenmaal laag als je begint.
Of je blijft je hele leven laag zitten, net als ik dus.

Ik wil graag nog vooruit in mijn leven, wat groeien in salaris en minder afhankelijk van man worden. Daarvoor zal ik moeten veranderen van baan, risico's nemen en misschien ook wat meer zelfvertrouwen moeten kweken.
En dan kom ik nog nooit op hun verdiensten en dan lopen ze nog te mopperen. Dat maakt me pislink en chagerijnig.

Het drukt me denk ik teveel met mijn neus op de feiten dat ik niks bereikt heb in mijn leven.
Dat maakt me boos. Maar ook heel verdrietig. Want ik moet, gedwongen door mijn ziekte, tevreden zijn met wat ik heb. En zij hebben zó veel meer al. Maar ook zoveel potentie nog. En dan nog zeuren.
lientje69 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 20:00
0.14% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oef
Dat is een lang verhaal geworden...
Bottomline
Ik voel me gewoon mislukt. Een loser
Met dus een groot gebrek aan zelfvertrouwen
Dat laatste blijkt wel heel duidelijk uit mijn verhaal.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
12-01-2019 19:05
Overigens Lientje, als je 18 wordt verandert er op financieel vlak sowieso vanalles. Hij zou een aanvullende bijstand aan kunnen vragen?
Dreamer, ondanks dat hij pas 17 is, verdient hij ruim boven de bijstandnorm.
Hij kan minder sparen dan. Hij wil een auto kopen als hij zijn rijbewijs heeft.
Maar dat moet dan uiteraard zo'n stoere bak zijn.
Geen klein oud 500 euro autootje zoals wij ooit begonnen zijn .
Ik snap oprecht niet waarom de jeugd tegenwoordig zoveel noten op zijn zang heeft.
Zal de sociale media " kijk eens wat ik heb " cultuur wel zijn.
lientje69 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 21:39
0.56% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Heftig Lientje.
Hoe loopt het met jouw plannen?
Lieve Lientje, wat je bereikt in het leven valt echt niet af te lezen aan je salaris hoor :heart:
Char2000 schreef:
12-01-2019 19:36
Jeetje wat een idioten bij het UWV zeg lise. Het zou volgens mij toch wel duidelijk moeten zijn dat er echt een probleem is met zoveel bewijs.
Ik kan me ook eigenlijk niet echt voorstellen dat er best veel mensen zijn die misbruik van een uitkering maken. Zoals ik hier ook al een aantal mensen heb horen zeggen: het is fijn dat het er is, maar als ik gewoon zou kunnen werken dan zou ik het wel weten...

Lientje, pff jij hebt ook nooit eens echt een rustige dag hè. Ik hoop dat je vanavond nog tijd en rust voor jezelf weet te vinden.

Voor de rest die het nodig heeft :hug:
Ja, het is zo krom en frustrerend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-01-2019 20:05
Heftig Lientje.
Hoe loopt het met jouw plannen?
Nog niks gehoord. Maar dat zal sowieso niet gebeuren voor de 22 e ofzo verwacht ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
12-01-2019 20:05
Lieve Lientje, wat je bereikt in het leven valt echt niet af te lezen aan je salaris hoor :heart:
Verstandelijk weet ik dat heel goed hoor doro.
Maar gevoelsmatig...pff

Weet je. Ik kon vroeger heel goed leren. Was de beste van de klas.
Maar ik was ook best lelijk en we waren erg arm.
Dat was een reden om flink gepest te worden. Heeft mijn zelfvertrouwen flink beschadigd.
Later zou ik een leidinggevende functie krijgen. Met bijbehorend inkomen. En toen werd ik ziek.

We weten allemaal hoe dat afgelopen is. En wat ik nu doe als werk.
En de pestkoppen van vroeger, die hebben het op maatschappelijk gebied wél gemaakt.
Dat steekt. Maar het maakt me vooral verdrietig. Want ik had verdorie óók potentie.
Kut infarct!

Sorry
Ik heb gewoon écht mijn dag niet vandaag. Meestal ben ik redelijk blij en enthousiast. Maar vandaag....geen idee wat me bezielt.
Overgang?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
12-01-2019 20:17
Verstandelijk weet ik dat heel goed hoor doro.
Maar gevoelsmatig...pff

Weet je. Ik kon vroeger heel goed leren. Was de beste van de klas.
Maar ik was ook best lelijk en we waren erg arm.
Dat was een reden om flink gepest te worden. Heeft mijn zelfvertrouwen flink beschadigd.
Later zou ik een leidinggevende functie krijgen. Met bijbehorend inkomen. En toen werd ik ziek.

We weten allemaal hoe dat afgelopen is. En wat ik nu doe als werk.
En de pestkoppen van vroeger, die hebben het op maatschappelijk gebied wél gemaakt.
Dat steekt. Maar het maakt me vooral verdrietig. Want ik had verdorie óók potentie.
Kut infarct!

Sorry
Ik heb gewoon écht mijn dag niet vandaag. Meestal ben ik redelijk blij en enthousiast. Maar vandaag....geen idee wat me bezielt.
Overgang?
Herkenbaar Lientje.
Maar praat het van je af hier, dat lucht misschien even op
Het is voor mij ook wel herkenbaar hoor. Het raakt mij ook als ik zie waar oud studiegenoten terecht zijn gekomen of als ik oud collega’s spreek. Meestal kan ik dat relativeren. Maar soms ook niet.

Een baaldag af en toe moet natuurlijk kunnen!

Voor mij ben je de dappere, positieve, hardwerkende, warme, verstandige Lientje, die naast een super groot hart, ook nog eens een goed gevoel voor humor heeft. En om met Jolly’s oude motto te spreken: ja, dat meen ik echt! :bigkiss:
Lientje, het is ook frusterend. Je wil meer, dan lukt en daar mag je best van balen.
En zeker als je ziet dat anderen wel meer bereiken.
Ik snap heel goed dat jullie geen energie in de alimentatie willen steken.
En praat over te weinig salaris of auto's zou ik afkappen dat alles op z'n tijd komt.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie.
Jullie zijn lief. :heart:

Ik begin alweer wat af te koelen gelukkig.
Vandaag was gewoon zo'n dag van niet goed in je vel zitten en té veel gezeur.
Ik ga weer eens naar de positieve dingen kijken van vandaag.
Vijf tassen boodschappen in huis gesleept ( echt, waarom eet mijn gezin zoveel?)
Twee wassen gedraaid.
Met man zijn auto naar de garage gebracht ( 20 km verderop )
Stof gezogen
1,5 kg spruiten gedopt ( van die leuke kleintjes) en 1,5 kg aardappelen geschild ( beide zittend terwijl ik een serie keek op dvd , het moet een beetje haalbaar blijven ) en gekookt
En alles na het eten in de afwasmachine geklapt dus het is hier nu netjes.

Ik had nog willen hardlopen maar daarvoor ontbrak me wederom de kracht en energie
Vannacht nog een paar keer wakker geweest door de pijn.
Misschien dat ik ook daardoor wat hoog in mijn emoties zit vandaag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: :hug:
Het wordt iedereen wel eens teveel, zelfs zo’n positivo als jij.
Ach Lientje :hug:
Ik snap dat je gefrustreerd bent. Ik wil je gewoon even een dikke knuffel geven.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, het mooie van een forum is dat je hier jezelf kan laten zien in woorden en alleen in woorden. Uiterlijk, baan, leeftijd, niets doet er toe behalve je woorden. Ik geloof oprecht dat daardoor iemands online-persoon heel puur en echt kan zijn.

En Lientje, wat jij laat zien van jezelf is echt niets om onzeker over te zijn. Je bent een mooi mens.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
12-01-2019 22:57
Weet je, het mooie van een forum is dat je hier jezelf kan laten zien in woorden en alleen in woorden. Uiterlijk, baan, leeftijd, niets doet er toe behalve je woorden. Ik geloof oprecht dat daardoor iemands online-persoon heel puur en echt kan zijn.

En Lientje, wat jij laat zien van jezelf is echt niets om onzeker over te zijn. Je bent een mooi mens.
Mooi gezegd.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
12-01-2019 19:56
Oef
Dat is een lang verhaal geworden...
Bottomline
Ik voel me gewoon mislukt. Een loser
Met dus een groot gebrek aan zelfvertrouwen
Dat laatste blijkt wel heel duidelijk uit mijn verhaal.
:hug:
Je bent geen mislukking en geen loser, Lientje. Dat weet je rationeel toch wel?

En dat ze niet moeten zeuren met hun inkomens, dat kun je ze gewoon zéggen he, dat dit is wat het is en dat ze het daarmee moeten rooien. Niets mis met een beetje realiteit, wat dat betreft.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zoeen kutdag.. ik hoop dat je lekkerder slaapt en morgen een rustdag hebt. Een tukdag, da's andersom van kut. :hug: :redrose: :smooch:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie lieve reacties. Dat doet me goed. :loveys:

En goedemorgen. Nieuwe dag en nieuwe kansen.
Redelijk geslapen. Wel veel gedroomd over werk, een combinatie van nieuw werk met een collega van vroeger samen. Dat was best bijzonder. Onderweg naar dat werk verdwaalde ik hopeloos in een woonwijk en daarna in een maïsveld.
Ik denk dat de strekking van de droom is dat ik even behoorlijk de weg kwijt ben. :rofl:

Vandaag gaan we met de kinderen kijken voor behang/ verf/ laminaat/ vloerbedekking voor hun nieuwe kamers.
Man heeft gestuct en elektra aangelegd dus de stopcontacten kunnen erop. Het plafond gaat erin en dan kunnen we de muren doorbreken. Maar dat duurt nog even verwacht ik alhoewel man denkt dat het snel kan gaan.

En die hoort hopelijk komende week of hij weer de strandsuppletie in gaat. Zo niet dan moet hij op zoek naar wat anders want er moet toch weer geld verdiend worden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Fijn lientje, dat het vandaag iets beter gaat.

Kun je niet tijdelijk ziekmelden bij je werk? Even op adem komen?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Het gaat maar door dus, Lientje. In mijn vrije tijd doe ik dat soort dingen dus niet (meer) of zo min mogelijk. Door de pijn en vermoeidheid heb ik echt een hekel gekregen aan verbouwingen in huis en alles wat me uit de normale gang van zaken haalt.
Man is trouwens de afgelopen weken bezig om echte rommelplekken op te ruimen, dus ik ben gisteren met lades begonnen. Doe ik toch wat. (en ik kon iets niet meer vinden, waarvan ik zeker wist dat het er was.... uiteindelijk was dat er dus toch niet, maar de lades zijn opgeruimd)

Ik ga vandaag lezen, in elk geval.
Later is nu
Helse koppijn hier. Begon vannacht al, maar eigenlijk vrijdag op zaterdagnacht.
Het kan aan het weer liggen, dus als een hoge en lage drukgebied aan het bakkeleien zijn heb ik koppijn, of het ligt aan mijn diabetes, lage of hoge suiker. Dan ook hoofdpijn.
Heb 2 Exedrin ingenomen, terug naar bed en slaapmasker op, verduisterd de boel tenminste.
Maar hoofdpijn kan ook aan stress liggen voor morgen omdat mijn oude spver langskomt en donderdag zie ik die andere.

Wou vandaag stofzuigen, maar lijkt me niet handig zo'n jankend geval naast me als ik koppijn heb.

Toch nog lange onzin.
Koppijn wint. Zal straks ook wel overgeven worden. I'm out
Ik werd vanochtend wakker met buikkramp en dat heb ik nog steeds. Man vroeg goedbedoeld of ik al pijnstillers genomen had...
Ik probeer het maar uit te zieken vandaag in de hoop dat het morgen weer over is.

Morgenmiddag naar het ziekenhuis, ook spannend. Morgenavond naar een concert. Dus sowieso goed om vandaag even rustig aan te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven