Rauwe kipkluifjes

12-01-2019 23:05 64 berichten
Gisteren bij de kippenboer kipkluifjes gehaald maar vergeten in de vriezer te doen en moet ze morgen eten
Kan dit nog? Of nu in de vriezer en morgen middag eruit halen?
Ja natuurlijk kan dat.
Alle reacties Link kopieren
Waar lagen ze dan wél als het niet de vriezer was?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ze blijven toch wel 2 dagen goed in de koelkast?
himalaya wijzigde dit bericht op 12-01-2019 23:16
2.08% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ze in de koelkast lagen wel, als ze in een tas/op het aanrecht/in de auto lagen: Nee!
Heb je ze wel meteen in de koelkast gelegd? :-[
Coerage schreef:
12-01-2019 23:07
Waar lagen ze dan wél als het niet de vriezer was?
Goed punt
Coerage schreef:
12-01-2019 23:07
Waar lagen ze dan wél als het niet de vriezer was?
Dat is de belangrijkste vraag ja
Ja wel in de koelkast
Alle reacties Link kopieren
Komen ze al uit de diepvries bij de kippenboer?
Alle reacties Link kopieren
siska74 schreef:
12-01-2019 23:08
Als ze in de koelkast lagen wel, als ze in een tas/op het aanrecht/in de auto lagen: Nee!

Dan dit.
Dus wel eten.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Maar bedoel je nou te zeggen dat jij standaard iets in de diepvries doet dat je van plan binnen binnen een paar dagen te eten?
Ben je net het huis uit ofzo, dat je dit niet weet?
Alle reacties Link kopieren
Als je ze nu nog in de vriezer had willen leggen om morgen te eten had je er ook voor kunnen kiezen om ze alvast door te bakken, morgen uit de koelkast te halen en in de magnetron op te warmen.
Met kip neem ik toch echt liever geen risico.
Dat gaat de dag zelf of de dag erna op.

En anders de diepvries in, of als het er dus al 2 à 3 dagen ligt de vuilbak in.
Belg007 schreef:
13-01-2019 00:02
Met kip neem ik toch echt liever geen risico.
Dat gaat de dag zelf of de dag erna op.

En anders de diepvries in, of als het er dus al 2 à 3 dagen ligt de vuilbak in.
Oh ja, dat vergat ik. Mensen zijn altijd panisch met kip. Ik heb daar geen last van gelukkig.
Nitflex schreef:
13-01-2019 00:06
Oh ja, dat vergat ik. Mensen zijn altijd panisch met kip. Ik heb daar geen last van gelukkig.
Ik ben vorig jaar nog es stevig ziek geworden van kip van 2 dagen oud.

Sindsdien toch écht geen risico's meer.
Alle reacties Link kopieren
Weggooien is zonde zeg, ik hou sowieso niet van eten verspillen. Maar in de supermarkt heb je een datum op de verpakking, bij de kippenboer of slager kun je vragen hoelang je het kunt bewaren, en het daar thuis meteen aan aanpassen; of de diepvries in of gewoon de koelkast in.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
13-01-2019 00:02
Met kip neem ik toch echt liever geen risico.
Dat gaat de dag zelf of de dag erna op.

En anders de diepvries in, of als het er dus al 2 à 3 dagen ligt de vuilbak in.

Ik heb echt nog nooit gehoord dat je kip diezelfde of de volgende dag zou moeten eten. Je moet ze eten voor de houdbaarheidsdatum verstreken is. Supermarkten gaan echt dat risico niet lopen, dus ik geloof er niks van en snap dat panische niet zo.

Sowieso, er moet een beest dood voor jou en die flikker je dan ook nog eens onnodig in de vuilnisbak. Wat een verspilling. Desnoods braad je ze 's avonds nog aan gooi ze in de vriezer. Ik kan het niet begrijpen dat mensen vlees kopen en weggooien en dat ook gewoon normaal vinden! Dit vind ik echt zonde als mensen zo denken.
Belg007 schreef:
13-01-2019 00:07
Ik ben vorig jaar nog es stevig ziek geworden van kip van 2 dagen oud.

Sindsdien toch écht geen risico's meer.
Hoe weet je dat het van de kip kwam? En risico loop je altijd, ook al eet je nooit meer kip.

Ben overigens nog nooit ziek geworden van kip, en ik bewaar het gerust een paar dagen in de koelkast. Zolang het nog goed ruikt is het prima.
Nitflex schreef:
13-01-2019 00:06
Oh ja, dat vergat ik. Mensen zijn altijd panisch met kip. Ik heb daar geen last van gelukkig.
Terwijl je bij kip juist altijd heel goed kan ruiken of het nog goed is.
Belg007 schreef:
13-01-2019 00:07
Ik ben vorig jaar nog es stevig ziek geworden van kip van 2 dagen oud.

Sindsdien toch écht geen risico's meer.
Als je je kip met salmonella en al invriest, ben je tegen de tijd dat je het gaat eten net zo ver van huis.

Die kip was gewoon niet goed, dat heeft niets met twee dagen koelkast te maken.
SallySpectra* schreef:
13-01-2019 00:41
Hoe weet je dat het van de kip kwam? En risico loop je altijd, ook al eet je nooit meer kip.

Ben overigens nog nooit ziek geworden van kip, en ik bewaar het gerust een paar dagen in de koelkast. Zolang het nog goed ruikt is het prima.
Als ik kip met rijst eet en ik word 2 uur later doodziek weet ik toch écht zeker dat het niet van de rijst kwam.
Ik zal je maar besparen hoe vies het is om die rijst er de hele nacht terug te zien uitkomen langs elke mogelijke weg ...

En nope, het was helaas niet de eerste keer dat ik ziek werd van te oude kip.


Ik eet nog kip, maar dus echt nog enkel als ze vandaag of gisteren gekocht is.
Koop ik ze voor "later" - bijvoorbeeld bij 1 of andere promo - dan gaat ze onmiddellijk de diepvries in.

Blijft ze toch 3 dagen om één of andere reden in de koelkast ... jammer de bammer, maar ik ben de voedsel-vergiftigingen wel zat.


Qua vlees let ik toch echt niet op de datums.
Als ik bovendien hoor van een vriendin hoe vreselijk hard daar in winkels mee gesjoemeld wordt (dingen omgedraaid en herpakt, nieuwe datum erop, ...) zijn die datums totaal onbetrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
13-01-2019 00:42
Terwijl je bij kip juist altijd heel goed kan ruiken of het nog goed is.
Precies!
In elk geval wel als ie niet meer goed is :pukey:
greenmoustache wijzigde dit bericht op 13-01-2019 01:20
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
13-01-2019 00:59
Als ik kip met rijst eet en ik word 2 uur later doodziek weet ik toch écht zeker dat het niet van de rijst kwam.
Van rijst kun je anders ook enorm ziek worden, al is dat bij veel mensen niet bekend.

Rijst die wordt warm gehouden is een broeinest voor bacillus cereus.

Die zit als een spoor in gedroogde rijst, en als je het kookt wordt dit niet gedood. Eet je het daarna direct op is er niets aan de hand, maar laat je gekookte rijst nog een tijd warm staan (zoals bijvoorbeeld op een buffet) dan vermenigvuldigen de bacteriën zich en maken ze toxines aan waar je flink ziek van wordt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven