Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik ben turbo-HSP.

Bella, je lekker laten masseren door je vent.
lemoos2 schreef:
14-01-2019 16:19
Ik trek die mensen heel slecht met dat riedeltje. Vooral dat eeuwige gezuig wat er op neerkomt dat zij er niets aan kunnen doen en de rest maar overal rekening mee moet houden. Was dan terrorist geworden, kon je de hele dag mensen gijzelen.
:proud:
Eens. Dat gejank om niks en alles is altijd Een Heel Groot Probleem. Terwijl, als ik een ding geleerd heb van de omgang met heel veel minderjarigen dan is het dat de meesten van ons echt betrekkelijk weinig te mekkeren hebben en dat je je vaak maar beter stil kunt houden met je geklaag over futiliteiten.
Zodra iemand begint met: "Ik heb gewoon geleerd dat ik vaker nee moet zeggen, ook al rekenen mensen op me" dan weet ik het eigenlijk al. Of je zegt wat vaker nee en je houdt je muil er over, of je doet eens gewoon waar je voor betaald wordt, Ellen!
En dan het eeuwige gejank en immense drama’s als je aangeeft dat iemand iets fout of niet handig doet. Inclusief gegil en deuren slaan, want weet je wel hoe hard dit bij me binnenkomt! Wij noemen dat gewoon borderline.
anoniem_381397 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 16:33
0.45% gewijzigd
lemoos2 schreef:
14-01-2019 01:48
Denk je een moderne moeder te zijn met een ietwat genderneutrale opvoeding, accent op eigen keuze, respect voor andermans keuzes, enz. Zit je achtjarige zoon om 01.15 brullend naast je bed omdat hij verkering blijkt te hebben en hij dat niet wil. Op mijn vraag “Maar hoe kom je dan aan dat vriendinnetje als je haar niet zo aardig vindt? Vond je het zielig om nee te zeggen?” kreeg ik het vooruitstrevende antwoord “Ze heeft mij niets gevraagd, ze heeft tegen mij en iedereen in de klas gezegd dat ik haar verkering ben”.

En nu ben ik dus stom. En klaarwakker.
#metoo :rofl:
‘ Ik moet nu eindelijk eens voor mezelf kiezen, ik heb mezelf zó lang weggecijferd, want ja, zo ben ik, altijd eerst een ander en dan vergeet ik mezelf. Het is nu tijd voor míj’


Dat zijn ook de hsp’ers.
Lekker passief agressief ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 16:30
Ik ben turbo-HSP.

Bella, je lekker laten masseren door je vent.
Jij ook al?

Heeft ie braaf gedaan hoor. Is ook zo gebeurd met die klauwen van bijna een vierkante meter!
Per stuk.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
En ik krijg jeuk van mensen die op zoek zijn naar ‘echte vriendschappen’, dat staat voor mij synoniem voor ‘ik zuig je energetisch hélemaal leeg en als je niet uit jezelf alles wat ik je vertel onthoudt én er later nog eens naar vraagt dan maak ik een scene, dus miij hele sociale kring is leegetrokken afgehaakt en heb ik met terugwerkende kracht ingedeeld in de categorie ‘egoïsten die alleen aan zichzelf denken’ en nu zoek ik mensen die wél mijn emotionele leegte kunnen opvullen’

Maar dat vul ik in natuurlijk.
Thordis* schreef:
14-01-2019 16:39
En ik krijg jeuk van mensen die op zoek zijn naar ‘echte vriendschappen’, dat staat voor mij synoniem voor ‘ik zuig je energetisch hélemaal leeg en als je niet uit jezelf alles wat ik je vertel onthoudt én er later nog eens naar vraagt dan maak ik een scene, dus miij hele sociale kring is leegetrokken afgehaakt en heb ik met terugwerkende kracht ingedeeld in de categorie ‘egoïsten die alleen aan zichzelf denken’ en nu zoek ik mensen die wél mijn emotionele leegte kunnen opvullen’

Maar dat vul ik in natuurlijk.
Vergeet de diepgang niet!
Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
14-01-2019 16:39
En ik krijg jeuk van mensen die op zoek zijn naar ‘echte vriendschappen’, dat staat voor mij synoniem voor ‘ik zuig je energetisch hélemaal leeg en als je niet uit jezelf alles wat ik je vertel onthoudt én er later nog eens naar vraagt dan maak ik een scene, dus miij hele sociale kring is leegetrokken afgehaakt en heb ik met terugwerkende kracht ingedeeld in de categorie ‘egoïsten die alleen aan zichzelf denken’ en nu zoek ik mensen die wél mijn emotionele leegte kunnen opvullen’

Maar dat vul ik in natuurlijk.
Wat een negatief mensbeeld heb jij zeg.
:worship:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 16:41
Vergeet de diepgang niet!
Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?
Dat ze eigenlijk een therapeut zoeken en geen vriendschap.
Thordis* schreef:
14-01-2019 16:43
Dat ze eigenlijk een therapeut zoeken en geen vriendschap.
Ach ja, logisch.
Solomio schreef:
14-01-2019 16:43
Wat een negatief mensbeeld heb jij zeg.
:worship:
Ik noem dat levenservaring. Maar goed ik omring me dan ook met bijzondere, intelligente en trouwe mensen. Dus er zijn wel uitzonderingen

Ik heb een radar voor bovenstaande types. Zou ik ook hsp zijn? Of een energielekdetector?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, iemand opent een topic - 'is de koek op?' - en de reacties zijn unaniem: ja, de koek is op, kappen met die relatie.

Geef ik van de week een soortgelijk advies, met als enige verschil dat er in die relatie kinderen waren, word ik compleet afgemaakt.

Waarom zou voor een stel zonder kinderen het niet zinvol zijn om bijv eerst nog relatietherapie te proberen?

Van mij hoeft het niet hè, maar de verschillen vielen me op.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 16:41
Vergeet de diepgang niet!
Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?
Cursus ‘Schilder jouw aura’ in de Algarve. En dan elkaars aura bewonderen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Solomio schreef:
14-01-2019 16:47
Wauw, iemand opent een topic - 'is de koek op?' - en de reacties zijn unaniem: ja, de koek is op, kappen met die relatie.

Geef ik van de week een soortgelijk advies, met als enige verschil dat er in die relatie kinderen waren, word ik compleet afgemaakt.

Waarom zou voor een stel zonder kinderen het niet zinvol zijn om bijv eerst nog relatietherapie te proberen?

Van mij hoeft het niet hè, maar de verschillen vielen me op.
Ik vind die verschillen heel logisch eigenlijk. Twee mensen zonder kinderen kunnen uit elkaar en gewoon verder, hebben niets meer met elkaar te maken, met kinderen haal je de basis van die kinderen uit elkaar en je hebt de eerste 20 jaar nog contact en op alle bruiloften, geboortes en diplomauitreikingen kom je elkaar weer tegen. Dat is het investeren wel waard (of dat nu investeren in de relatie of een goede scheiding is maakt niet zoveel uit) want je trekt niet de deur achter je dicht en klaar.
BellatrixVanDetta schreef:
14-01-2019 16:25
Ik heb óók spierpijn.

Dit weekend Pa overgehuisd naar zijn seniorenappartementje. Mijn hemel., wat heeft die man veel zooi! :-)
Hoe is het met pa? En met jou?


Het is ongelooflijk he, hoeveel zooi een mens kan verzamelen.
BellatrixVanDetta schreef:
14-01-2019 16:37
Jij ook al?

Heeft ie braaf gedaan hoor. Is ook zo gebeurd met die klauwen van bijna een vierkante meter!
Per stuk.
Wat leuk dat het helemaal iets goeds is geworden met hem. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
14-01-2019 16:51
Ik vind die verschillen heel logisch eigenlijk. Twee mensen zonder kinderen kunnen uit elkaar en gewoon verder, hebben niets meer met elkaar te maken, met kinderen haal je de basis van die kinderen uit elkaar en je hebt de eerste 20 jaar nog contact en op alle bruiloften, geboortes en diplomauitreikingen kom je elkaar weer tegen. Dat is het investeren wel waard (of dat nu investeren in de relatie of een goede scheiding is maakt niet zoveel uit) want je trekt niet de deur achter je dicht en klaar.
Ik begrijp natuurlijk ook de verschillen wel, maar ik vind ze wel buitenproportioneel hier op Viva.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
14-01-2019 16:51
Hoe is het met pa? En met jou?


Het is ongelooflijk he, hoeveel zooi een mens kan verzamelen.
Pa redt het wel. Er is nog veel verdriet, maar de verhuizing uit 't oude huis heeft hem goed gedaan.
We redden het wel.

Inderdaad, hoeveel zooi kan een mens verzamelen! We ehbben veel weggegeven en weggedaan en nu is het voor hem ook overzichtelijker allemaal.

Verder prima hoor. En jij?

PS. Ook heel leuk Thordis jou hier weer terug te zien!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Solomio schreef:
14-01-2019 16:47
Wauw, iemand opent een topic - 'is de koek op?' - en de reacties zijn unaniem: ja, de koek is op, kappen met die relatie.

Geef ik van de week een soortgelijk advies, met als enige verschil dat er in die relatie kinderen waren, word ik compleet afgemaakt.

Waarom zou voor een stel zonder kinderen het niet zinvol zijn om bijv eerst nog relatietherapie te proberen?

Van mij hoeft het niet hè, maar de verschillen vielen me op.

Eens.
Altijd hetzelfde riedeltje hiero . De kinderen zijn heilig en had je maar geen moeder moeten worden nu zul je boeten enzo.

Ik ben gewoon al 2x weggelopen bij een kerel en geen hond die me dat kwalijk nam (ja die kerels zelf) Maar ik heb dan ook geen kinderen :)
Pipistrello schreef:
14-01-2019 16:59
Eens.
Altijd hetzelfde riedeltje hiero . De kinderen zijn heilig en had je maar geen moeder moeten worden nu zul je boeten enzo.

Ik ben gewoon al 2x weggelopen bij een kerel en geen hond die me dat kwalijk nam (ja die kerels zelf) Maar ik heb dan ook geen kinderen :)
Of: je hebt zelf gekozen kinderen van hem te krijgen, dus pech voor je.
Alsof mensen niet veranderen.
Pipistrello schreef:
14-01-2019 16:59
Eens.
Altijd hetzelfde riedeltje hiero . De kinderen zijn heilig en had je maar geen moeder moeten worden nu zul je boeten enzo.

Ik ben gewoon al 2x weggelopen bij een kerel en geen hond die me dat kwalijk nam (ja die kerels zelf) Maar ik heb dan ook geen kinderen :)
Niet boeten, maar iets meer voorzichtigheid bij het beslissen een relatie te beëindigen wanneer je kinderen hebt lijkt me logisch. Je bepaalt dat je kinderen altijd een van hun ouders moeten missen. Dat is hoe dan ook heftig. Zelfs op een goede manier is dat nogal bepalend voor de rest van hun jeugd, terwijl je in een relatie zonder kinderen alleen voor jezelf beslist.
BellatrixVanDetta schreef:
14-01-2019 16:55
Pa redt het wel. Er is nog veel verdriet, maar de verhuizing uit 't oude huis heeft hem goed gedaan.
We redden het wel.

Inderdaad, hoeveel zooi kan een mens verzamelen! We ehbben veel weggegeven en weggedaan en nu is het voor hem ook overzichtelijker allemaal.

Verder prima hoor. En jij?

PS. Ook heel leuk Thordis jou hier weer terug te zien!
:hello: idem!
BellatrixVanDetta schreef:
14-01-2019 16:55
Pa redt het wel. Er is nog veel verdriet, maar de verhuizing uit 't oude huis heeft hem goed gedaan.
We redden het wel.

Inderdaad, hoeveel zooi kan een mens verzamelen! We ehbben veel weggegeven en weggedaan en nu is het voor hem ook overzichtelijker allemaal.

Verder prima hoor. En jij?

PS. Ook heel leuk Thordis jou hier weer terug te zien!
Fijn dat de verhuizing een goede stap voor hem is. En verdriet zal nog wel een tijd duren. :rose:

Hier al een tijdje werkzoekend en dat vind ik kut. Verder goed!
Druk bezig met ook heel veel dingen wegdoen, al een tijdje. Maar voor mijn gevoel is er nog zoveel teveel over. :-? :D
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-01-2019 16:59
Eens.
Altijd hetzelfde riedeltje hiero . De kinderen zijn heilig en had je maar geen moeder moeten worden nu zul je boeten enzo.

Ik ben gewoon al 2x weggelopen bij een kerel en geen hond die me dat kwalijk nam (ja die kerels zelf) Maar ik heb dan ook geen kinderen :)
Precies.

En ik kan me voorstellen dat als er kinderen zijn dat je dan mss een keer extra nadenkt, maar als ik hier op Viva lees is dat niet genoeg.
Als er kinderen zijn mag je niet scheiden, tenzij er sprake is van geweld.

Overdreven wat mij betreft.

Ik vind dat jij ook best wat beter je best had mogen doen. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven