Uitgerekend in september (met tabel)
donderdag 27 december 2018 om 17:26
Tabel is vol!
Hallo allemaal,
Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.
Hallo allemaal,
Graag zou ik met degene die ook afgelopen week een positieve test in handen hadden en uitgerekend zijn in de eerste helft van september. willen kletsen over alles wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik wil om te starten hier een tabel maken, eventueel kunnen we later overgaan in een fb of whatsappgroep.
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | UD | Kind | Geslacht | Bijzonderheden/kloppend hartje |
|---|---|---|---|---|---|
| DEM89 | 29/37 | 30 augustus | 1e | meisje | |
| herfstblaadje89 | 29/32 | 1 sept | 2e | 22-01 eerste echo | |
| PineTree | 28/30 | 5 sept | 2e kindje | 30 januari 1e echo | |
| Muni | 33/30 | 1 sept | 3e kindje | 10-1 1e echo | |
| Salacia | 31/34 | 4 sept | 2e kindje | 4/4 extra echo geslacht / 20/4 twintig weken echo | |
| Nioma | 28/29 | 10 sep | 1e | 2 jan bellen ziekenhuis | |
| Nina210 | 31/37 | ? weten we nog niet, niet ongesteld geweest | 2e | 6-2 termijnecho | |
| Summerlotte/b] | 29/30 | 7 sept | 1e kindje | 22-1 1e echo | |
| LaChouffe | 29/31 | 10 sept? | 1e kindje | 23 jan 1e echo | |
| Monchichi | 30/29 | 4/5 sep | 1e kindje | 2/1 bellen met vk | |
| Loef161 | 4 september | 2e kindje | |||
| Roos1517 | 3 sept | 3e | |||
| Elin33 | 36/39 | 10 sept. | 1e kindje | 23 januari 1e echo | |
| Memama92 | 26/31 | 6 september | 2e | 24 januari 1ste echo | |
| Timo230 | |||||
| hazelnootje9 | 32/33 | 11 september | 2e | meisje | |
| Cakejes | 40 | 4september | 1e | zwanger via ivf | |
| Chicklit | 31/34 | 12 sept | 1e |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:03
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.99% gewijzigd
vrijdag 11 januari 2019 om 08:04
Lachouffe zo begrijpelijk dat je daar onzeker van wordt
zoals de anderen ook al zeiden: het hoeft niks te betekenen! Het is daarbinnen allemaal aan het groeien en rekken en daar kan ook een vaatje bij beschadigen..
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je wil dat het gauw 23 januari is zodat je die bevestiging krijgt! Laat het maar gauw zover zijn! Dikke knuffel!
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je wil dat het gauw 23 januari is zodat je die bevestiging krijgt! Laat het maar gauw zover zijn! Dikke knuffel!
vrijdag 11 januari 2019 om 11:44
@LaChouffe, ik begrijp je onzekerheid heel goed! Ik heb zelf ook roze verlies gehad met afvegen. Je schrikt toch automatisch. Maar heb verder geen rare krampen gehad en het is inmiddels weer gestopt dus ga er maar vanuit dat het goed zit. Ik mag ook de 23e voor de 1e echo, ik ga voor je duimen dat alles nog steeds hardstikke goed zit. De kans is echt veel groter dat het goed zit dan dat het fout gaat.
@Cakjes Oh wat goed, een kloppend hartje!
Wat fijn nieuws! Hoever ben je nu precies?
@Cakjes Oh wat goed, een kloppend hartje!
vrijdag 11 januari 2019 om 16:48
Cakejes wat fijn dat je een hartje hebt gezien, so far so good
Heb vandaag ook de verloskundige gebeld en ik mag gewoon bij haar op controle. Later word ik dan overgedragen aan de gynaecoloog omdat ik in het zkh moet bevallen ivm eerdere keizersnede. Afspraak staat voor 24 januari, ben dan ruim 7 weken. Maakt t wel weer een stukje echter en spannender...
Heb vandaag ook de verloskundige gebeld en ik mag gewoon bij haar op controle. Later word ik dan overgedragen aan de gynaecoloog omdat ik in het zkh moet bevallen ivm eerdere keizersnede. Afspraak staat voor 24 januari, ben dan ruim 7 weken. Maakt t wel weer een stukje echter en spannender...
vrijdag 11 januari 2019 om 19:59
Fijn cakejes!! 
Lachouffe snap je zorg, maar volgens mij komt het veel voor en hoeft het niets negatiefs te betekenen. Daar duimen we sowieso voor!
Hier krijg ik op het werk al uitnodigingen voor meetings in september.. moet mijn best doen om gewoon te accepteren haha. Mijn manager vroeg tijdens mijn beoordelingsgesprek ook nog of ik zaken had die ik wilde bespreken, dus ik zei maar nee voor vandaag niet meer
Lachouffe snap je zorg, maar volgens mij komt het veel voor en hoeft het niets negatiefs te betekenen. Daar duimen we sowieso voor!
Hier krijg ik op het werk al uitnodigingen voor meetings in september.. moet mijn best doen om gewoon te accepteren haha. Mijn manager vroeg tijdens mijn beoordelingsgesprek ook nog of ik zaken had die ik wilde bespreken, dus ik zei maar nee voor vandaag niet meer
maandag 14 januari 2019 om 08:12
Gek he salacia! Maar wel beter om nog even te wachten. Hier ook bezig met een opleiding, mogelijk in september starten met het tweede deel maar leidinggevende weet nog niet dat dat er niet in zit..
Cakejes wat super fijn van de goede echo! Weer een stap dichterbij de veiligere 12 weken!
Hoe zit het met jullie kwaaltjes? Al veel merkwaardige dingen?
Cakejes wat super fijn van de goede echo! Weer een stap dichterbij de veiligere 12 weken!
Hoe zit het met jullie kwaaltjes? Al veel merkwaardige dingen?
maandag 14 januari 2019 om 18:19
maandag 14 januari 2019 om 20:35
Jaaa hoe was het?
Ik begin nu wel met regelmaat misselijk te worden, meestal helpt wat eten wel gelukkig. Ga het na de eerste echo wel aan mijn manager vertellen denk ik, heb ik vorige keer ook gedaan. Ben alleen ook nog met een sollicitatie bezig, deze week 2e gesprek.. wordt ook nog wel even spannend
Zag trouwens dat ik nog 1 test heb liggen, dus misschien deze week toch nog maar een x doen. Anders is het ook zonde :-d
Ik begin nu wel met regelmaat misselijk te worden, meestal helpt wat eten wel gelukkig. Ga het na de eerste echo wel aan mijn manager vertellen denk ik, heb ik vorige keer ook gedaan. Ben alleen ook nog met een sollicitatie bezig, deze week 2e gesprek.. wordt ook nog wel even spannend
Zag trouwens dat ik nog 1 test heb liggen, dus misschien deze week toch nog maar een x doen. Anders is het ook zonde :-d
maandag 14 januari 2019 om 20:46
De echo was fantastisch! Ze zag binnen 10 sec al een goed kloppend hartje dus ze stelde me meteen gerust!
8,8 mm zegt 6 weken en 6 dagen. Het klopte ook echt zoals t moet kloppen. Ook zo’n fijne vrouw. Was trouwens een uitwendige echo. Vrijdag hebben we een echo via de verloskundige. Ben benieuwd naar het verschil.
dinsdag 15 januari 2019 om 19:37
Fijn dat jullie kloppende hartjes hebben gezien.
Ik mag maandagochtend.
Weet alleen niet hoe ik dat heen krijg met mijn kleine dreumes erbij. Hoop dat ze een beetje braaf is.
Ben bezig de bv af te bouwen.
Was een heftige week voor ons, omdat ze Snachts en voor het slapen ging altijd drink. Nu nog alleen sochtends.
Vind het ergens ook we jammer, maargoed.
Liefs
Ik mag maandagochtend.
Weet alleen niet hoe ik dat heen krijg met mijn kleine dreumes erbij. Hoop dat ze een beetje braaf is.
Ben bezig de bv af te bouwen.
Was een heftige week voor ons, omdat ze Snachts en voor het slapen ging altijd drink. Nu nog alleen sochtends.
Vind het ergens ook we jammer, maargoed.
Liefs
dinsdag 15 januari 2019 om 20:37
@ timo: bij ons hebben ze wel een speelhoekje en denk dat ze het vaak ook wel interessant vinden wat er allemaal gebeurd.
Wij hebben expres geprobeerd het te plannen op een tijdstip dat dochter nog op de opvang is. Vond het persoonlijk wel fijn om haar nu nog niet te betrekken. Maar als dat niet had gekund, hadden we haar ook meegenomen denk ik hoor.
@lachouffe, het is bij een volledig nieuw bedrijf, dus dat maakt het extra lastig eigenlijk. Mocht ik het worden, dan ga ik het wel eerlijk zeggen, ook al heb ik dan nog geen echo gehad. Die heb ik natuurlijk pas de 29e en verwacht dat ik het daarvoor wel te horen krijg. Snap dat het voor hen eventueel niet ideaal is en even goede vrienden als ze dan besluiten toch voor iemand anders te gaan, dan blijf ik net zo prima nog even zitten waar ik zit
Wij hebben expres geprobeerd het te plannen op een tijdstip dat dochter nog op de opvang is. Vond het persoonlijk wel fijn om haar nu nog niet te betrekken. Maar als dat niet had gekund, hadden we haar ook meegenomen denk ik hoor.
@lachouffe, het is bij een volledig nieuw bedrijf, dus dat maakt het extra lastig eigenlijk. Mocht ik het worden, dan ga ik het wel eerlijk zeggen, ook al heb ik dan nog geen echo gehad. Die heb ik natuurlijk pas de 29e en verwacht dat ik het daarvoor wel te horen krijg. Snap dat het voor hen eventueel niet ideaal is en even goede vrienden als ze dan besluiten toch voor iemand anders te gaan, dan blijf ik net zo prima nog even zitten waar ik zit
zondag 20 januari 2019 om 12:34
@salacia
Ik hoop idd dat ze zich kan vermaken.
@nioma
Het is hier echt wel rustig.
Ik kan deze tipic ook heel moeilijk terug vinden.
Bij mij gaat het goed, wel erg moe en last van maagzuur. Voel me ook wel wat misselijk maar niet zo misselijk dat ik niet kan eten gelukkig.
Ik at vanmorgen wel Mn ontbijt met lange tanden, whaha maar dat komt omdat ik nog een dreumes heb rondlopen en dus goed voor me zelf wil blijven zorgen en voor haar natuurlijk. Kan helaas niet zoals bij mijn eerste zwangerschap Hele dagen op de bank liggen slapen en slecht eten.
Verder gaat het goed. En bij jou? En de rest van de groep.
Liefs
Ik hoop idd dat ze zich kan vermaken.
@nioma
Het is hier echt wel rustig.
Ik kan deze tipic ook heel moeilijk terug vinden.
Bij mij gaat het goed, wel erg moe en last van maagzuur. Voel me ook wel wat misselijk maar niet zo misselijk dat ik niet kan eten gelukkig.
Ik at vanmorgen wel Mn ontbijt met lange tanden, whaha maar dat komt omdat ik nog een dreumes heb rondlopen en dus goed voor me zelf wil blijven zorgen en voor haar natuurlijk. Kan helaas niet zoals bij mijn eerste zwangerschap Hele dagen op de bank liggen slapen en slecht eten.
Verder gaat het goed. En bij jou? En de rest van de groep.
Liefs
zondag 20 januari 2019 om 14:15
Nioma, ja ze willen me graag hebben. Ik twijfel zelf nog wel en heb dat ook eerlijk aangegeven, toen ook de zwangerschap er maar gelijk ingegooid. Dat was allemaal geen probleem. Ik krijg nu een extra gesprek om te kijken of ze mijn twijfels weg kunnen nemen. Ben benieuwd!
Ik ben verder echt 60% van de dag misselijk, meer dan bij de 1e voor mijn gevoel. Wordt er gek van!
Ik ben verder echt 60% van de dag misselijk, meer dan bij de 1e voor mijn gevoel. Wordt er gek van!
zondag 20 januari 2019 om 14:50
Hier is ook de misselijkheid begonnen, vanaf maandag elke dag wel een keer of meerdere keren overgegeven. Gaat wel heel erg op en af, vandaag gaat het wel aardig, wel raar op de maag maar normaal kunnen eten.
S'avonds voel ik me over het algemeen wel het beste! En toch wel heel moe...
Ook wel een paar paniek momentjes gehad hoor, dat het ineens begint te landen van ik ben gewoon zwanger, Kan ik dit wel, komt dit wel goed, blijft het tussen mij en mijn partner wel goed, herkenbaar voor iemand?
Echo begint nu dichtbij te komen, woensdag is het al zover! Ben heel benieuwd!
@Timo, het lijkt me idd wel pittiger om goed om jezelf te denken als je een dreumes hebt rondlopen, alles gaan natuurlijk gewoon wel door...Succes morgen!
@Dem, jeej een goeie echo!! Heel fijn:)
@Lachouffe, hoe gaat het bij jou, geen roze verlies meer gehad?
@Salacia, ik heb het ook die misselijkheid, idd het grootste gedeelte van de dag. Vind het vooral lastig dat er niet echt een ritme in zit, zou fijn zijn als het zich beperkte tot een vast deel van de dag;) Vind het nu wel vervelender om op pad te gaan omdat het zo ineens op komt zetten steeds...
S'avonds voel ik me over het algemeen wel het beste! En toch wel heel moe...
Ook wel een paar paniek momentjes gehad hoor, dat het ineens begint te landen van ik ben gewoon zwanger, Kan ik dit wel, komt dit wel goed, blijft het tussen mij en mijn partner wel goed, herkenbaar voor iemand?
Echo begint nu dichtbij te komen, woensdag is het al zover! Ben heel benieuwd!
@Timo, het lijkt me idd wel pittiger om goed om jezelf te denken als je een dreumes hebt rondlopen, alles gaan natuurlijk gewoon wel door...Succes morgen!
@Dem, jeej een goeie echo!! Heel fijn:)
@Lachouffe, hoe gaat het bij jou, geen roze verlies meer gehad?
@Salacia, ik heb het ook die misselijkheid, idd het grootste gedeelte van de dag. Vind het vooral lastig dat er niet echt een ritme in zit, zou fijn zijn als het zich beperkte tot een vast deel van de dag;) Vind het nu wel vervelender om op pad te gaan omdat het zo ineens op komt zetten steeds...
zondag 20 januari 2019 om 19:16
@salacia: klinkt goed! Waar twijfel je nog over?
@dem: fijn die goede echo!
@elin: vervelend van het overgeven. Hier gelukkig enkel misselijk, al word ik daar ook wel gek van. Wel voornamelijk 's avonds, probeer dan ook maar vroeg naar bed te gaan (niet moeilijk met die moeheid en een dreumes die 5 uur wel een mooie tijd vindt om de dag te beginnen)
Over die twijfels/onzekerheid, had ik bij mijn eerste totaal niet, maar toen ging ik er wel wat naïef in denk ik. Nu ik weet hoe zwaar een baby is en hoeveel druk het op je relatie kan leggen (en het slaapgebrek, aaaargh) maak ik me soms wel wat zorgen. Maar aan de andere kant, die babytijd is zo voorbij en we hebben het de eerste keer ook overleefd
@elin: vervelend van het overgeven. Hier gelukkig enkel misselijk, al word ik daar ook wel gek van. Wel voornamelijk 's avonds, probeer dan ook maar vroeg naar bed te gaan (niet moeilijk met die moeheid en een dreumes die 5 uur wel een mooie tijd vindt om de dag te beginnen)
Over die twijfels/onzekerheid, had ik bij mijn eerste totaal niet, maar toen ging ik er wel wat naïef in denk ik. Nu ik weet hoe zwaar een baby is en hoeveel druk het op je relatie kan leggen (en het slaapgebrek, aaaargh) maak ik me soms wel wat zorgen. Maar aan de andere kant, die babytijd is zo voorbij en we hebben het de eerste keer ook overleefd
zondag 20 januari 2019 om 19:26
Dat laatste is Erg herkenbaar bij de eerste ook naïef er ingegaan. En nu wetende wat er komt idd, gebroken nachten, druk op de relatie. En de bevallingHerfstblaadje89 schreef: ↑20-01-2019 19:16@salacia: klinkt goed! Waar twijfel je nog over?
Over die twijfels/onzekerheid, had ik bij mijn eerste totaal niet, maar toen ging ik er wel wat naïef in denk ik. Nu ik weet hoe zwaar een baby is en hoeveel druk het op je relatie kan leggen (en het slaapgebrek, aaaargh) maak ik me soms wel wat zorgen. Maar aan de andere kant, die babytijd is zo voorbij en we hebben het de eerste keer ook overleefd![]()
Had totaal geen angst voor de bevalling. Nu wel eigenlijks..
zondag 20 januari 2019 om 20:05
Salacia, wat goed! Fijn dat ze zo reageerden, luxepositie nu dus
Waar twijfel je over?
Elin, naar van het overgeven. Ik heb wel vaak het gevoel maar hoef gelukkig niet te spugen. Herken wel wat je schrijft over moeheid, ik duik zo ook lekker al mn bedje in!
Nioma, hoe gaat het bij jou? Wanneer is jouw echo?
Gelukkig hier geen rozeverlies meer gehad! Was echt maar een dagje, dus op zich sta ik er positief in. Woensdag ook mn echo, spannend maar heel veel zin in!
Die twijfels heb ik niet zo, maar misschien ben ik ook nu wat naiever wat Herfstblaadjes en Timo ook hadden
Lijkt me wel pittig voor jullie, ook al met een kleine erbij! Hoe gaat het met jullie? Is jullie kindje al oud genoeg om te snappen dat hij/zij broertje of zusje gaat krijgen? Dreumes denk ik nog niet echt?
Elin, naar van het overgeven. Ik heb wel vaak het gevoel maar hoef gelukkig niet te spugen. Herken wel wat je schrijft over moeheid, ik duik zo ook lekker al mn bedje in!
Nioma, hoe gaat het bij jou? Wanneer is jouw echo?
Gelukkig hier geen rozeverlies meer gehad! Was echt maar een dagje, dus op zich sta ik er positief in. Woensdag ook mn echo, spannend maar heel veel zin in!
Die twijfels heb ik niet zo, maar misschien ben ik ook nu wat naiever wat Herfstblaadjes en Timo ook hadden
Lijkt me wel pittig voor jullie, ook al met een kleine erbij! Hoe gaat het met jullie? Is jullie kindje al oud genoeg om te snappen dat hij/zij broertje of zusje gaat krijgen? Dreumes denk ik nog niet echt?
maandag 21 januari 2019 om 05:44
Ja deze week hebben veel van ons een echo he? Ik zelf donderdag, vind het ook wel spannend ja. Mijn dochter is net ziek geweest en heeft mij aangestoken... Dus of mijn klachten nu door ziekte of zwangerschap komen... waarschijnlijk allebei. In ieder geval veel moe en weinig eetlust.
Dat gevoel van 'kan ik het allemaal wel' vind ik wel heel herkenbaar, Ik had het bij de eerste ook al. Maar nu nog wel iets erger omdat er ook zo weinig leeftijdsverschil tussen zit straks. Gaat sowieso een pittige tijd worden... en dan schiet er nog wel eens door mijn hoofd: als het maar geen tweeling wordt!
Dat gevoel van 'kan ik het allemaal wel' vind ik wel heel herkenbaar, Ik had het bij de eerste ook al. Maar nu nog wel iets erger omdat er ook zo weinig leeftijdsverschil tussen zit straks. Gaat sowieso een pittige tijd worden... en dan schiet er nog wel eens door mijn hoofd: als het maar geen tweeling wordt!