Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
18-01-2019 22:09
Wat een recente retro zeg!...Wattabout Hamelen, Oebele, Floris, Rikkie en Slingertje, Dorus en Swiebertje?
En Titatovenaar. Die titatita toverde en dan stond alles stil.
dolfje schreef:
17-01-2019 18:35
Ik ben dan wel een meisje vrouw maar ik ken dat wel.
Ik ook...moest verlicht mee kijken met mijn broer :frusty:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-01-2019 20:58
Die vond ik altijd een beetje eng. Poppen die tot leven komen en daarna weer tot stilstand. Brr. :-?
ik vond de poppekrasm leuk maar ook eng. De plaaggeest van Bassie en Adriaan was dezelfde acteur, misschien kreeg ik daarom ook zon griezelig gevoel.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Lassie: "Woef woef".
Timmy: "Wat zeg je Lassie".
Lassie: "Woef, woef, woef, woef".
Timmy: "Oh jee is Frankie gevallen?".
Lassie: "Woef, woef, woef".
Timmy: "En hij heeft zijn been gebroken!. Breng me dan maar snel naar hem toe".

En Lassie wijst de weg en het kwam weer goed.

Een andere schrander diertje was Flipper, maar ik weet niet meer of die ook kon praten. Van dolfijnen krijg ik trouwens altijd ontzettend zin in rolmops.

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
18-01-2019 22:43
ik vond de poppekrasm leuk maar ook eng. De plaaggeest van Bassie en Adriaan was dezelfde acteur, misschien kreeg ik daarom ook zon griezelig gevoel.
Het schijnt dat meer kinderen eng werden van de plaaggeest van B&A. Was waarschijnlijk toch te eng, maar ja Bassie schijnt ook niet zo'n kindervriend te zijn. ;)
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Kent iemand dit nog? Mijn 2 kinderen van 3 en 6 jaar vinden het helemaal geweldig. Ondanks dat het toch een stuk langzamer gaat dan de meeste tekenfilms etc van tegenwoordig. Dikke tranen toen ze dood gingen aan het einde van het verhaal.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
18-01-2019 22:43
ik vond de poppekrasm leuk maar ook eng. De plaaggeest van Bassie en Adriaan was dezelfde acteur, misschien kreeg ik daarom ook zon griezelig gevoel.
:O nooit geweten
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
18-01-2019 22:58
maar ja Bassie schijnt ook niet zo'n kindervriend te zijn. ;)
Verschrikkelijke vent, heb ooit zelfs een soort van klap van hem gehad.
Alle reacties Link kopieren
onzichtbarevrouw schreef:
18-01-2019 11:24
Bedoel je deze:
Afbeelding

Volgens mij worden die nog steeds verkocht.
Ze lijken er in elk geval wel op. Ik wilde er als kind ZO graag eentje en was dolgelukkig toen ik hem had. Daarna bleek het niet veel bijzonders te zijn :)
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-01-2019 23:01
Verschrikkelijke vent, heb ooit zelfs een soort van klap van hem gehad.
Ja, die verhalen hoor je vaker.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

koko67 schreef:
17-01-2019 18:56
Ik was gek op de serie " Het kleine huis op de prairi".
Elke aflevering zat ik te snotteren.
Wordt nog steeds af en toe uit gezonden. Vroeger keek ik het altijd als ik bij mij oma logeerde. Dacht laatst zet het eens op voor mijn 2 kinderen maar ze vonden er echt helemaal niets aan (goed, er kwamen geen auto's en andere gemotoriseerde dingen in voor, en dat is geloof ik meer wat voor jongens) barbapapa werd dan wel weer gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
18-01-2019 23:05
Ze lijken er in elk geval wel op. Ik wilde er als kind ZO graag eentje en was dolgelukkig toen ik hem had. Daarna bleek het niet veel bijzonders te zijn :)
Wij deden dat altijd met een tennisbal in een panty..
O, dat is een idee. Een bal in een panty. Met twee benen kan je wel leuke dingen mee doen. Zelf gemaakte stelten - maar dan had je wel goed hout nodig.

Dat gebruiken de kindertjes nu om er vuurpijlen en houtstapels van te maken.
Zonde, want daar kan je heel veel mee knutselen. Kan je de inrichting van een heel jeugdcentrum mee aankleden. Die palets die ze opstoken. Die brengen tweedehands veel op als je die op Marktplaats zou aanbieden.

Waarom komt niemand op het idee om daar eens een festival mee te doen.
Is ook leuk op de avond. Hoeft niet allemaal vuur en vlam te vatten.

Ik heb al bijna 25 jaar niet meer gerookt. :yes:
Maar die merken mogen niet getoond. Geen commercials meer.
Die waren er ook talloze die nu toch heel anders zijn.
Kanaal 13 was ook een serie die me vaag bij staat.

V zag ik ook voorbijkomen, dat was een enge idd!

Enge films vond ik evel dead, poltergeist en de shining, brrr.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
18-01-2019 23:08
Afbeelding
The Storyteller vond ik geweldig, vooral de hond. Zo mooi gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Shenandoah schreef:
18-01-2019 23:00
Kent iemand dit nog? Mijn 2 kinderen van 3 en 6 jaar vinden het helemaal geweldig. Ondanks dat het toch een stuk langzamer gaat dan de meeste tekenfilms etc van tegenwoordig. Dikke tranen toen ze dood gingen aan het einde van het verhaal.
Jaaa David de kabouter was een dikke hit op de basischool. Met die enge trollen met snotneuzen.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Windlicht schreef:
18-01-2019 22:41
Ik ook...moest verlicht mee kijken met mijn broer :frusty:
Toen kon je nog niet op je tablet iets anders kijken.
Alle reacties Link kopieren
En deze gevallen ster, met kweetniet en de spelende vrouw. Hierrr komt het gevaar!

Afbeelding

Aan het einde van de show mocht een kind altijd het meneer kaktus lied zingen bovenop de kaktus! Meneer kaktus zegt o.k.!

Afbeelding
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Oh ja. Meneer Cactus met die hysterisch gillende vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Kweetniet altijd een beetje vies als hij met zijn arm in zijn broek ging.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
19-01-2019 10:45
Ik vond Kweetniet altijd een beetje vies als hij met zijn arm in zijn broek ging.
:HA: wat??? Dat ben ik vergeten. Het klinkt wel een beetje vreemd.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Nou ja het was het stukje als ze naar de lurven en de kladden zoeken (ongeveer na 1 minuut hier: https://www.youtube.com/watch?v=kvkQSJmsiiI). Hartstikke onschuldig bedoeld natuurlijk, maar ik vond het als kind raar dat gegraai in de broek
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
19-01-2019 11:47
Nou ja het was het stukje als ze naar de lurven en de kladden zoeken (ongeveer na 1 minuut hier: https://www.youtube.com/watch?v=kvkQSJmsiiI). Hartstikke onschuldig bedoeld natuurlijk, maar ik vond het als kind raar dat gegraai in de broek
Oh ja, dat vond ik - ook destijds - ook beetje smerig.
En hartstikke fout ook eigenlijk, die hele meneer cactus show is gebaseerd op drie (verschillende) personages uit de geestelijke gezondheidszorg.
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
18-01-2019 22:09
Wat een recente retro zeg!...Wattabout Hamelen, Oebele, Floris, Rikkie en Slingertje, Dorus en Swiebertje?
Jaaaaaa! (Ik ben van 1958 :-D )

Barend de Beer, Thierry de la Fronde, Ivanhoe, Bonanza, Peyton Place, Dubbelspion, Joop ter Heul
En hoe heette die Amerikaanse serie over die vrouw met 3 dochters die ging trouwen met een met een man met 3 zoons? Met een huishoudster die Alice heette?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven