relatie problemen

22-01-2019 14:33 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit in een ingewikkelde relatie.

Voor het gemak noem ik hem H. H en ik kennen elkaar al bijna 2 jaar. In de 2 jaar dat we elkaar kennen hebben we veel meegemaakt. H heeft bindingsangst door zijn vorige relatie, dus eigenlijk hebben we geen relatie (theoretisch gezien) hij ziet me wel als zijn vriendin maar hij heeft mij nooit het gevraagd. Dit is mijn eerste relatie (23) maar ik heb het gevoel dat ik zijn vriendin niet ben. Ik heb zijn familie/vrienden nooit ontmoet terwijl hij mijn ouders, broers en vrienden wel heeft ontmoet.

Ik heb enkele maanden geleden een abortus laten doen (ik volgde een HBO studie,ik werkte in die periode, heb medicatie/drugs gebruikt tijdens de zwangerschap en wij vonden allebei dat we er niet klaar voor waren). Sinds dat moment doet H erg zijn best om mij blij te maken, maar sinds dat ene moment ben ik niet meer hetzelfde.

Ik had al mijn nodige issues (persoonlijkheidsstoornis, depressie, medicatiemisbruik ect) maar de abortus was de druppel die mijn emmer deed overlopen. Ik ben gestopt met mijn studie, ontslag genomen van mijn bijbaan en als kers op de taart terug gegaan naar mijn ouders vanwege financiële problemen.

Ik heb enkele weken geleden geprobeerd een ts te doen maar dat is mislukt. Hele gedoe met de crisisdienst maar niks positief uitgekomen. Ben doorverwezen naar de GGZ maar dat kan pas als mijn dossier is afgesloten (duurt nu al een aantal weken, elke keer bel ik en zeggen ze: de psych zal vandaag er na kijken maar dat komt niks van). Kort samengevat heb ik gewoon gefaald in het leven ....

Door dit hele drama heb ik mezelf afgesloten van de wereld en eigenlijk vind ik dat wel goed zo. Ik kan hier niet met mijn familie over praten want die zijn zwaar gelovig.

Maar terug naar het onderwerp, H weet hier niks van. Ik heb mijn telefoon uitgezet zodat niemand contact met mij kan zoeken ook H niet. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet met H. Ik hou wel van hem maar ik weet niet of dit gaat werken en ik weet niet hoe ik hem dit moet vertellen. (ik praat nooit over mijn issues met H)

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit hem het beste uitleggen? (ik kan moeilijk over mijn problemen praten en ik kan hem geen brief sturen of zo want hij woont nog bij zijn ouders).

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen :-D :heart:

Liefs,

Lana

PS: Kwam er later pas echter dat ik het topic relatie problemen had genoemd ....
Oeps hahaha
anoniem_381842 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 15:02
Reden: PS
1.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een verhaal.. Het eerste wat in mij opkomt is: wél praten! Eerlijkheid en goede communicatie is de basis van een goede relatie.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
22-01-2019 15:12
Jeetje wat een verhaal.. Het eerste wat in mij opkomt is: wél praten! Eerlijkheid en goede communicatie is de basis van een goede relatie.
Haha ja sorry, maar bedankt voor het lezen! :D
Maar ik heb moeite met praten over mijn problemen, ik sla meestal dicht dan.
heb je daar toevallig tips voor?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een heleboel problemen waarvan de 'relatieproblemen' de minste zijn.
Blijven aandringen op professionele hulp en even helemaal geen relatie willen. Zeker niet met iemand die zelf ook de nodige issues heeft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
meisjevraagteken schreef:
22-01-2019 15:13
Haha ja sorry, maar bedankt voor het lezen! :D
Maar ik heb moeite met praten over mijn problemen, ik sla meestal dicht dan.
heb je daar toevallig tips voor?
Ik bedoelde meer dat het een heftig verhaal is! Het is niet niks natuurlijk. Dat je daar problemen mee hebt kan ik me wel voorstellen, kun je niet terug naar de psycholoog? (Ik begrijp dat je daar al geweest ben, dossier afsluiten). Ik heb geen tips om te praten, dat moet je gewoon doen. Wel op een moment waarop jullie de tijd hebben, rustig zijn en goed naar elkaar kunnen luisteren zonder elkaar te onderbreken. Maar goed, misschien ben je nog niet toe aan een relatie en is er te veel gebeurd de afgelopen tijd. Als je dit nu al verzwijgt denk ik persoonlijk niet dat het gemakkelijk goed gaat komen. Denk daar wel goed over na! Misschien eerst je eigen leven en emoties weer op orde krijgen, praten met een professional en dan kun je weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
22-01-2019 15:16
Je hebt een heleboel problemen waarvan de 'relatieproblemen' de minste zijn.
Blijven aandringen op professionele hulp en even helemaal geen relatie willen. Zeker niet met iemand die zelf ook de nodige issues heeft.
Ik ben zeker op zoek naar hulp alleen zoals ik in mijn TO al heb aangegeven, ik word pas doorverwezen als ze mijn dossier afsluiten, wat ze helaas steeds niet doen -_-

Maar ik wil wel met hem praten hierover alleen weet niet hoe, ik wil hem niet achterlaten met vraagtekens want ik denk dat ik zijn bindingsangst daar mee erger maak...
Alle reacties Link kopieren
Je ben 23 jaar, je hebt helemaal niet gefaald in het leven!!

En inderdaad, praten! Dat moet je doen, over alles!
Schrijf op wat je wil zeggen en hou dat blaadje bij de hand. Communicatie is zo belangrijk. En je kan het leren door het te doen. Dus begin bij het begin, het zal moeilijk zijn, maar je zal er zoveel uit leren!
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
22-01-2019 15:17
Ik bedoelde meer dat het een heftig verhaal is! Het is niet niks natuurlijk. Dat je daar problemen mee hebt kan ik me wel voorstellen, kun je niet terug naar de psycholoog? (Ik begrijp dat je daar al geweest ben, dossier afsluiten). Ik heb geen tips om te praten, dat moet je gewoon doen. Wel op een moment waarop jullie de tijd hebben, rustig zijn en goed naar elkaar kunnen luisteren zonder elkaar te onderbreken. Maar goed, misschien ben je nog niet toe aan een relatie en is er te veel gebeurd de afgelopen tijd. Als je dit nu al verzwijgt denk ik persoonlijk niet dat het gemakkelijk goed gaat komen. Denk daar wel goed over na! Misschien eerst je eigen leven en emoties weer op orde krijgen, praten met een professional en dan kun je weer verder.
Daar heb je zeker gelijk in! ik wil indd wel hulp alleen CD (crisisdienst) werkt niet echt mee , ze hebben het natuurlijk ook druk met andere mensen.

Ik ben bang dat er niet 1,2,3 een goed moment hiervoor zou zijn :(, en weet überhaupt niet waar want ik woon weer bij ouders en hij ook. en hij heeft zijn pols gebroken dus kan de komende weken niet auto rijden, dus in zijn auto kan ook niet ..
Alle reacties Link kopieren
Callie_15 schreef:
22-01-2019 15:20
Je ben 23 jaar, je hebt helemaal niet gefaald in het leven!!

En inderdaad, praten! Dat moet je doen, over alles!
Schrijf op wat je wil zeggen en hou dat blaadje bij de hand. Communicatie is zo belangrijk. En je kan het leren door het te doen. Dus begin bij het begin, het zal moeilijk zijn, maar je zal er zoveel uit leren!
Zo voel ik me helaas wel, maar bedankt voor het lezen en de tip. Ik ga het proberen :)
Alle reacties Link kopieren
vraag bij je huisarts naar een praktijkhulpverlener voor de overbruggingsfase, dat word gedekt door je verzekeraar

stuur H een berichtje dat je het even moeilijk hebt en meer uitleg zal sturen op een ander moment

stuur een mail naar het ggz met je verzoek, desnoods dagelijks herhalen zodat je kunt aantonen dat je het elke dag hebt geprobeerd zonder succes
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
meisjevraagteken schreef:
22-01-2019 15:23
Daar heb je zeker gelijk in! ik wil indd wel hulp alleen CD (crisisdienst) werkt niet echt mee , ze hebben het natuurlijk ook druk met andere mensen.

Ik ben bang dat er niet 1,2,3 een goed moment hiervoor zou zijn :(, en weet überhaupt niet waar want ik woon weer bij ouders en hij ook. en hij heeft zijn pols gebroken dus kan de komende weken niet auto rijden, dus in zijn auto kan ook niet ..
Lastig hoor! Ze hebben het inderdaad druk met andere mensen, maar jij bent ook belangrijk ;)
Misschien kun je hem bellen en aangeven dat je graag met hem wilt praten, of jullie kunnen afspreken hier of daar. Opschrijven wat je wilt zeggen is inderdaad een goede optie, dan vergeet je niets. Maar misschien is het nog wel beter om aan te geven dat je wat tijd voor jezelf nodig hebt.

Waarom sluiten ze je dossier niet af? Kun je niet via de huisarts iets regelen? Ik weet niet hoe het werkt verder.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-01-2019 15:26
vraag bij je huisarts naar een praktijkhulpverlener voor de overbruggingsfase, dat word gedekt door je verzekeraar

stuur H een berichtje dat je het even moeilijk hebt en meer uitleg zal sturen op een ander moment

stuur een mail naar het ggz met je verzoek, desnoods dagelijks herhalen zodat je kunt aantonen dat je het elke dag hebt geprobeerd zonder succes
Dat is mij niet verteld, bedankt voor de tip!

Ik ken H al wel langer en weet dat hij daar niet zo leuk op zou reageren ...

Mijn dossier zou eerst moeten worden afgesloten door de CD voordat ik doorverwezen kan worden :(
Ik bel bijna elke dag om te vragen of mijn dossier eindelijk is afgesloten en alleen een psych kan dat aflusiten
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
22-01-2019 15:27
Lastig hoor! Ze hebben het inderdaad druk met andere mensen, maar jij bent ook belangrijk ;)
Misschien kun je hem bellen en aangeven dat je graag met hem wilt praten, of jullie kunnen afspreken hier of daar. Opschrijven wat je wilt zeggen is inderdaad een goede optie, dan vergeet je niets. Maar misschien is het nog wel beter om aan te geven dat je wat tijd voor jezelf nodig hebt.

Waarom sluiten ze je dossier niet af? Kun je niet via de huisarts iets regelen? Ik weet niet hoe het werkt verder.
Ik heb hem al een hele tijd niet gesproken (3 weken) en als ik zeg dat ik nog meer tijd voor mezelf nodig heb gaat die daar niet zo blij op reageren denk ik
Ik weet niet waarom ze mijn dossier niet afsluiten, maar heb net een tip gekregen dat ik ter overbrugging bij HA terecht kan :)
Alle reacties Link kopieren
meisjevraagteken schreef:
22-01-2019 15:19
Ik ben zeker op zoek naar hulp alleen zoals ik in mijn TO al heb aangegeven, ik word pas doorverwezen als ze mijn dossier afsluiten, wat ze helaas steeds niet doen -_-

Maar ik wil wel met hem praten hierover alleen weet niet hoe, ik wil hem niet achterlaten met vraagtekens want ik denk dat ik zijn bindingsangst daar mee erger maak...
Als zijn bindingsangst daarmee erger wordt dan is dat zijn probleem. Je hebt het zelf heel moeilijk en maakt je zorgen over zijn bindingsangst? Ik denk dat je eerst wel genoeg hebt aan jezelf en daar aan moet werken. Deze 'relatie' waarbij jij er in zijn wereld niet mag zijn is ook niet wat je op dit moment nodig hebt toch?
anoniem_25751 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 15:34
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meisjevraagteken schreef:
22-01-2019 15:32
Ik heb hem al een hele tijd niet gesproken (3 weken) en als ik zeg dat ik nog meer tijd voor mezelf nodig heb gaat die daar niet zo blij op reageren denk ik
Ik weet niet waarom ze mijn dossier niet afsluiten, maar heb net een tip gekregen dat ik ter overbrugging bij HA terecht kan :)
Ja, dat is dan maar zo toch? Wil je dan weer gewoon afspreken en doen of er niets aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren
niet steeds bellen maar mailen

en hoe hij reageert is niet jouw verantwoordelijkheid, het is netjes genoeg hoor
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
22-01-2019 15:33
Als zijn bindingsangst daarmee erger wordt dan is dat zijn probleem toch? Je hebt het zelf heel moeilijk en maakt je zorgen over zijn bindingsangst? Ik denk dat je eerst wel genoeg hebt aan jezelf en daar aan moet werken. Deze 'relatie' waarbij jij er in zijn wereld niet mag zijn is ook niet wat je op dit moment nodig hebt toch?
Ik wil niet de reden zijn dat hij nog meer in de put komt te zitten, dat is wel begrijpelijk dat je zo over iemand denkt waarvan je houd. Ik zeg ook niet dat ik de relatie wil voortzetten, ik vraag alleen hoe ik het beste met hem hierover kan praten zodat we dit hoofdstuk allebei goed kunnen afsluiten, want zoals je zelf al zegt, ik heb eerst genoeg aan mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
22-01-2019 15:34
Ja, dat is dan maar zo toch? Wil je dan weer gewoon afspreken en doen of er niets aan de hand is?
Ik wil graag dat hij het goed kan afsluiten, meer niet.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-01-2019 15:35
niet steeds bellen maar mailen

en hoe hij reageert is niet jouw verantwoordelijkheid, het is netjes genoeg hoor
Zal ik proberen, bedankt!

Maar ik maak me ook gewoon zorgen om hem, ik hou wel van hem he. Ik hoop gewoon dat hij dit normaal kan afsluiten
Alle reacties Link kopieren
meisjevraagteken schreef:
22-01-2019 15:37
Ik wil graag dat hij het goed kan afsluiten, meer niet.
nou dat gaat niet als er niks is afgesloten en als jij niet kan praten, dan kun je beter even wachten
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Die overbrugging via de huisarts is inderdaad een fijne tip, hopelijk werkt dat! En ik ben het ermee eens dat het niet jouw probleem is hoe H reageert op jouw berichten. Werk eerst aan jezelf, jij hebt die afstand nodig en kunt niet ook nog relatieproblemen erbij hebben.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-01-2019 15:40
nou dat gaat niet als er niks is afgesloten en als jij niet kan praten, dan kun je beter even wachten
Is mij een tip gegeven dat ik alles kan opschrijven zodat ik over alles kan praten. Ik wil wel praten alleen weet niet hoe. Ik heb hem al 3 week niet gesproken en elke dag knaagt het aan me dat ik hem niet kan vertellen waar ik mee zit. Ik vind dat hij dit niet verdient ...
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
22-01-2019 15:43
Die overbrugging via de huisarts is inderdaad een fijne tip, hopelijk werkt dat! En ik ben het ermee eens dat het niet jouw probleem is hoe H reageert op jouw berichten. Werk eerst aan jezelf, jij hebt die afstand nodig en kunt niet ook nog relatieproblemen erbij hebben.
Ik hoop het ook :)
Ik vind het wel een issue want ik hou wel van hem en ik wil niet dat hij in de put komt te zitten omdat ik niet over mijn problemen kan praten. Hij heeft bindingsangst en andere problemen, ik wil niet dat dat erger wordt ..
Alle reacties Link kopieren
joehoe, laat hem even los voorlopig... het is je drie weken gelukt daar kunnen er best nog een paar bij

hij zou juist vanuit zijn eigen problematiek begrip en geduld moeten hebben voor jouw problemen

maar als jij zo nodig moet praten en je neemt het risico voor lief dat de boel door een slecht gesprek juist escaleert... ga je gang hoor.

wat ons een goed ding lijkt is dat je even focust op hoe je jezelf weer op de rails krijgt en daar heeft hij uiteindelijk ook baat bij
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-01-2019 16:07
joehoe, laat hem even los voorlopig... het is je drie weken gelukt daar kunnen er best nog een paar bij

hij zou juist vanuit zijn eigen problematiek begrip en geduld moeten hebben voor jouw problemen

maar als jij zo nodig moet praten en je neemt het risico voor lief dat de boel door een slecht gesprek juist escaleert... ga je gang hoor.

wat ons een goed ding lijkt is dat je even focust op hoe je jezelf weer op de rails krijgt en daar heeft hij uiteindelijk ook baat bij
Ik heb niet gezegd dat die 3 week vlekkeloos is verlopen haha en ik weet van mezelf dat ik hier gewoon een punt achter moet zetten want waarom zou ik anders een abortus hebben laten doen? ik krijg alleen nog maar meer schuldgevoelens als ik bij hem zou blijven. Dus eigenlijk hou ik hem soort van aan het lijntje toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven