mini fitness trampoline en geluidsoverlast

23-01-2019 20:06 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een mini fitness trampoline aangeschaft. Ik wilde eigenlijk de bellicon, maar omdat ik die te duur vond en eerst wilde bekijken of zo'n ding me wel bevalt en niet staat te verstoffen, heb ik voor een goedkope versie gekozen. Ik heb gekozen voor een jumping trampoline met elastiek en niet met veren, om geluidsoverlast te beperken. Het is wel echt zo'n fitness versie die maar beperkt meeveert.

Nu bevalt de trampoline me heel erg goed, helaas zijn mijn onderburen er wat minder blij mee. Het ding zelf maakt geen geluid als je erop springt, alleen schijnt het ontzettend door te dreunen (ik woon in een oud en gehorig appartement).

Nu kan ik de trampoline niet meer gebruiken en ik baal er erg van, ik vond het echt een leuke manier van fitness en leuker dan naar de sportschool gaan. Vanwege lange werkdagen en veel reistijd heb ik ook niet heel veel tijd om iets anders te doen, dus ik vond de trampoline een ideale manier om toch wat te bewegen.

Weet iemand of er een oplossing is voor dit probleem? En of de bellicon of andere duurdere versie niet doordreunt? Of heb ik gewoon pech en kan ik het ding pas weer te voorschijn halen als ik verhuisd ben (hopelijk is dat ergens in het komende half jaar).
Kun je misschien een vaste tijd afspreken met je onderburen, bij voorbeeld een kwartier van 19.00-19.15 of zo? Mijn bovenbuurvrouw in mijn vorige woning had ook een fitness apparaat dat zij zelf eigenlijk niet hoorde maar dat wel ontzettend doorklinkt. Wij hebben toen zoiets als bovenstaande afgesproken. De 'overlast' was zo voor mij heel behapbaar omdat het een afgebakende tijd was.
Alle reacties Link kopieren
Zit er rubber onder de poten?
Alle reacties Link kopieren
@Tess3781, heb ik geprobeerd maar buurman was denk ik niet in een erg goede bui of gewoon erg gepikeerd, want hij zei dat hij er erg veel last van had en of ik het niet meer wilde doen omdat het als een gek dreunt beneden.

@spin1234, er zitten wel rubberen dopjes onder de poten.
Daar kan je toch afspraken over maken inderdaad? Zo zou je het bijvoorbeeld kunnen doen als ze eens niet thuis zijn of gewoon op een vast tijdstip.
En zou het niet kunnen helpen om er dempende (rubber?) matten onder te leggen?
appelsenperen schreef:
23-01-2019 20:27
@Tess3781, heb ik geprobeerd maar buurman was denk ik niet in een erg goede bui of gewoon erg gepikeerd, want hij zei dat hij er erg veel last van had en of ik het niet meer wilde doen omdat het als een gek dreunt beneden.

@spin1234, er zitten wel rubberen dopjes onder de poten.
Maar zij zijn toch niet altijd thuis, neem ik aan?
Op je balkon proberen.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
23-01-2019 20:30
Maar zij zijn toch niet altijd thuis, neem ik aan?
Nee, waarschijnlijk niet maar ik maak lange werkdagen inclusief reizen en ben vaak pas tegen 19.00 's avonds thuis en dan zijn de buren er ook wel. Ga van de week nog maar een keer langs om te proberen afspraken erover te maken, buurman stond er vandaag in ieder geval niet erg voor open.
Rubberen matten is ook een idee alleen weet ik niet of de trampoline dan wel stabiel blijft staan.

Bedankt voor het meedenken :)
Alle reacties Link kopieren
Zoek even in de hoek van hoe audio gedempt wordt, daar speelt dat ook wel eena
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
23-01-2019 20:34
Op je balkon proberen.
Niet te hoog springen dan.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ik vind dat buurman best kan toestaan dat je een half uurtje per dag springt.
Hoe lang ben je bezig? Zoiets houd je toch maar een minuut of tien vol? Dan vind ik ze zeuren. Kan je de trampoline ergens anders neerzetten. In je slaapkamer zodat ze er minder last van hebben?
Alle reacties Link kopieren
Kan je er een sportmat onder leggen?
Zo'n ding wat je ook wel voor yoga o.i.d. gebruikt. En anders inderdaad gewoon een vast tijdstip afspreken. Het is in het leven ook een beetje geven en nemen hoor ;-) en dan doel ik op je buurman.
viva-life22 schreef:
23-01-2019 20:54
Kan je er een sportmat onder leggen?
Zo'n ding wat je ook wel voor yoga o.i.d. gebruikt. En anders inderdaad gewoon een vast tijdstip afspreken. Het is in het leven ook een beetje geven en nemen hoor ;-) en dan doel ik op je buurman.
Ja ik dacht ook aan een matje eronder.
Wat een leuk idee trouwens, ik wil er ook een!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!
Ik woon erg klein en heb helaas alleen in de woonkamer genoeg ruimte voor de trampoline. Hem in een andere ruimte neerzetten gaat dus helaas niet lukken.

Ik ga dus weer met de buurman in gesprek om afspraken proberen te maken. Ik heb hier ook nog wel ergens een rubberen fitnessmat liggen dus dat valt ook nog te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dar de buren daar echt niet blij van worden, je kan toch zelf ook bedenken dat ze dat beneden horen? Ik hoor m'n bovenburen lopen en dat is prima, leefgeluiden enzo. Maar als ze opeens elke avond een kwartier staat te springen zou ik niet zo happy zijn. Als ze nou van te voren had aangegeven dat ze elke dag een kwartier wil springen was het al een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
23-01-2019 21:20
Ik kan me best voorstellen dar de buren daar echt niet blij van worden, je kan toch zelf ook bedenken dat ze dat beneden horen? Ik hoor m'n bovenburen lopen en dat is prima, leefgeluiden enzo. Maar als ze opeens elke avond een kwartier staat te springen zou ik niet zo happy zijn. Als ze nou van te voren had aangegeven dat ze elke dag een kwartier wil springen was het al een ander verhaal.
Ik heb van tevoren research gedaan naar de trampoline en doordat deze elastieken heeft ipv veren zou het een stille trampoline zijn. En dat klopt ook, je hoort het niet als je erop springt. Het maakt geen krakend of piepend geluid en had zelf ook niet door dat het zo door zou dreunen naar beneden. Ik hoor zelf namelijk geen gedreun, het is ook niet alsof ik direct op de vloer sta te springen. Daarnaast zitten er rubberen doppen aan de onderkant vd trampolinepoten die het doordreunen zouden moeten opvangen. Maar omdat ik in een extreem gehorig appartement woon had ik het misschien wel kunnen weten ja.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het als je de trampoline wat verplaatst en niet midden in je kamer zet. En heb je geen vloerkleed oid wat je eronder kan leggen? En dan zal ik gewoon nog even aan de buurman vragen of je een tijd kan afspreken omdat je toch wel wilt springen. Kwartiertje op een dag moet toch kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste idee was ook een rubber mat eronder. Heb je anders eventueel nog een berging oid op de begane grond (voor je fiets enzo) waar je een kwartiertje per dag kunt springen? Anders inderdaad proberen afspraken te maken met de buren..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Zou niet voor een gewoon fitnessmatje gaan maar voor een anti-vibratiemat die geschikt is om onder je wasmachine te leggen, voorbeelden:
https://www.beslist.nl/products/klussen ... n_drogers/
gizzmo-returns schreef:
23-01-2019 20:50
Ik vind dat buurman best kan toestaan dat je een half uurtje per dag springt.
Een half uur per dag? o_o

Heb je geen berging waar hij in past? Of inderdaad een isolerende maat aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
24-01-2019 21:51
Een half uur per dag? o_o

Heb je geen berging waar hij in past? Of inderdaad een isolerende maat aanschaffen.
Halfuur is toch wel te overzien?
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
24-01-2019 23:09
Halfuur is toch wel te overzien?
Ik vind een half uur springen wel een hele andere categorie dan bijv pianospelen oid. Dat is echt een lomp geluid.
Alle reacties Link kopieren
Van die doppen/pootjes die je normaal onder je wachmachine pootjes doet?

Ik zou het nog een keer ter sprake brengen, maar het wel doen. Je mag dit gewoon doen op een schappelijk tijdstip. Elk fitnessapparaat zal doordreunen, is misschien niet leuk, maar dat heb je in zulke huizen. Jij wilt toch nog een tijdstip afspreken en het geluid beperken. Ik zou gewoon zeggen, dat je het vervelend voor ze vindt, maar dat je je best hebt gedaan het geluid te beperken. Je sessies duren +- 20 min en je zal tussen 19:30 en 20:30 springen, tenzij zij een tijd kunnen aangeven welke voor jou werkt en voor hun ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven