Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
17-01-2019 18:08
50 euro voor een weekend? je bent aangenomen. En dan kun je nog een warme maaltijd krijgen ook
Als je in de buurt woont en ik zou je er echt mee kunnen helpen waarom niet. Ik geef niet zoveel om geld. En met die 50 euro kan ik het weekend daarna met mijn kinderen naar een zwembad met wat lekkers erbij.
Alle reacties Link kopieren
Darthmee schreef:
16-01-2019 19:10
Ik had een keer meegeholpen aan een Sinterklaas actie. Er werden gezinnen uitgekozen die geen sint konden vieren, omdat ze krap zaten. En door een zak cadeautjes te geven, konden ze dat wel.
Dus ik kreeg een gezin toegewezen en had lekker veel in de zak gedaan, en ging dat brengen. Bij de deur werd de zak uit mijn handen getrokken en dat was het.

Paar dagen later zie ik op een koopjeshoek dezelfde persoon met spullen te koop. De spullen die ik dus had gegeven. Bericht gestuurd met de vraag of het niet goed was.
Zegt ze: ja we hadden een beetje veel, wij hadden namelijk zelf ook al veel gekocht...Eh oke dan...
:woa:
Interese, intresse, ineteress, intress, intrese, interessen, inetressen. Het lijkt wel of er heel veel zwakbegaafden op die weggeefhoeken zitten. Hoevaak kun je het woord interesse verkeerd schrijven :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-01-2019 15:01
Interese, intresse, ineteress, intress, intrese, interessen, inetressen. Het lijkt wel of er heel veel zwakbegaafden op die weggeefhoeken zitten. Hoevaak kun je het woord interesse verkeerd schrijven :facepalm:
Wel creatief!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
prada schreef:
18-01-2019 15:01
Interese, intresse, ineteress, intress, intrese, interessen, inetressen. Het lijkt wel of er heel veel zwakbegaafden op die weggeefhoeken zitten. Hoevaak kun je het woord interesse verkeerd schrijven :facepalm:
Dit valt mij idd ook op. En niet alleen dit woord.... Buiten dit ook enorm kortaf wat ik dan altijd weer verkeerd opvat (zal wel mijn dingetje zijn)
Ik neem de moeite om bv van alle kleding een leuke duidelijk foto te maken, stukje tekst erbij met maat ed en dan krijg je als reactie: lootje. Alleen dat... grrrrrr irritatie op en top voor mij. Is het nou zo moeilijk om te typen: Oh leuk zou ik graag van je over nemen/ graag, loot graag mee etc.

Mijn laatste 'ruil advertentie' was een doos vol kookboeken. Nette foto, duidelijke beschrijving en dringend verzoek zsm ophalen.

Reactie: Ja graag zou ik erg blij mee zijn. Ben wel ziek nu mag het wat later in de week?
Ik: Ja hoor tuurlijk, laat je me even weten als je weer beter bent?
Dagen niks gehoord (griep kan hardnekkig zijn, I know)
Dus berichtje erachter aan, ben je al opgeknapt en heb je nog interesse?
Reactie: Teveel uitleg over darmproblemen :'(
Uiteindelijk een paar dagen later bericht dat ze ze kon komen halen.

Toen kwam het leed dat afspreken heet. Na werktijd uurtje of 5? Maar mvr wilde niet in het donker rijden........ (het is winter tis bijna de hele dag donker) maar goed na 10 berichten een afspraak.

Vervolgens de ruil. Ik wilde graag iets van bloemen/plantje. Dat had ook veel voeten in aarde.... want mvr had een weekbudget en als het te duur was kon het echt niet. Nou vraag ik serieus geen grote dure dingen maar bv een leuke bloembolplantje wat altijd wel ergens in de aanbieding is a 2 voor 3.50 oid.

Afijn, de dag was daar, veel te laat natuurlijk en uiteindelijk hele verhalen aan de deur..... :flag:

Nou is de 'grap', ik zie veel berichten van deze vrouw voorbij komen waarin ze bv voor 2 schriftjes uit de jaren 90 een tony chocolony vraagt. Of een fles Robijn voor een boek die wij niet eens in de 2ehandswinkel wilde.....

Waarom doe ik er eigenlijk nog aan mee HAHAHAA
Waarschijnlijk omdat er soms toch mensen zijn die er helemaal blij mee zijn en weggooien zonde is en ik eerlijk gezegd te lui ben om het weg te brengen hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
20-01-2019 09:09
Dit valt mij idd ook op. En niet alleen dit woord.... Buiten dit ook enorm kortaf wat ik dan altijd weer verkeerd opvat (zal wel mijn dingetje zijn)
Ik neem de moeite om bv van alle kleding een leuke duidelijk foto te maken, stukje tekst erbij met maat ed en dan krijg je als reactie: lootje. Alleen dat... grrrrrr irritatie op en top voor mij. Is het nou zo moeilijk om te typen: Oh leuk zou ik graag van je over nemen/ graag, loot graag mee etc.

Mijn laatste 'ruil advertentie' was een doos vol kookboeken. Nette foto, duidelijke beschrijving en dringend verzoek zsm ophalen.

Reactie: Ja graag zou ik erg blij mee zijn. Ben wel ziek nu mag het wat later in de week?
Ik: Ja hoor tuurlijk, laat je me even weten als je weer beter bent?
Dagen niks gehoord (griep kan hardnekkig zijn, I know)
Dus berichtje erachter aan, ben je al opgeknapt en heb je nog interesse?
Reactie: Teveel uitleg over darmproblemen :'(
Uiteindelijk een paar dagen later bericht dat ze ze kon komen halen.

Toen kwam het leed dat afspreken heet. Na werktijd uurtje of 5? Maar mvr wilde niet in het donker rijden........ (het is winter tis bijna de hele dag donker) maar goed na 10 berichten een afspraak.

Vervolgens de ruil. Ik wilde graag iets van bloemen/plantje. Dat had ook veel voeten in aarde.... want mvr had een weekbudget en als het te duur was kon het echt niet. Nou vraag ik serieus geen grote dure dingen maar bv een leuke bloembolplantje wat altijd wel ergens in de aanbieding is a 2 voor 3.50 oid.

Afijn, de dag was daar, veel te laat natuurlijk en uiteindelijk hele verhalen aan de deur..... :flag:

Nou is de 'grap', ik zie veel berichten van deze vrouw voorbij komen waarin ze bv voor 2 schriftjes uit de jaren 90 een tony chocolony vraagt. Of een fles Robijn voor een boek die wij niet eens in de 2ehandswinkel wilde.....

Waarom doe ik er eigenlijk nog aan mee HAHAHAA
Waarschijnlijk omdat er soms toch mensen zijn die er helemaal blij mee zijn en weggooien zonde is en ik eerlijk gezegd te lui ben om het weg te brengen hahaha!
Ik erger me juist aan die uitgebreide reacties, dat is dus persoonlijk
Such a beautiful place to be with Friends.
Nou uitgebreid hoeft echt niet hoor en al helemaal geen zielige verhalen! :hamer:
Maar een normale zin zou ik fijn vinden!
Maar idd dat is persoonlijk ;)
Ik heb nu iets op marktplaats staan, gratis af te halen. De eerste die een (vriendelijk) mailtje met aanhef stuurt, mag het op komen halen.

Heb al een mail of 6 binnen, allemaal in de trant van: ik wil het nu op komen halen. Dus ik wacht nog even af. :roll:
Och, ik vind een verhaaltje erbij wel leuk. Maar dan moet het wel een leuke boodschap zijn en niet een zielig 'ik ben zo arm en/of sneu' gezever.

Zo heb ik ooit een fiets weg gegeven aan een man die hem op wilde knappen voor zijn schoondochter.

En eens een bank weg gegeven aan iemand die vertelde dat ze hem wilde omdat ze zichzelf wilde leren hoe je een bank bekleedt.

Dat vind ik dan leuke projecten en die mensen gun ik het dan ook
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
20-01-2019 09:49
Nou uitgebreid hoeft echt niet hoor en al helemaal geen zielige verhalen! :hamer:
Maar een normale zin zou ik fijn vinden!
Maar idd dat is persoonlijk ;)
Maar op heel veel weggeefhoeken mag je alleen maar reageren met 'lootje' of 'interesse". Misschien zijn dus niet altijd onbeleefd kortaf, maar het moet zo. (ik heb 1x gereageerd op de weggeefhoek hier en toen heb ik er stiekem 'alsjeblieft' achter gezet ;) )
renske1975 schreef:
20-01-2019 19:07
Maar op heel veel weggeefhoeken mag je alleen maar reageren met 'lootje' of 'interesse". Misschien zijn dus niet altijd onbeleefd kortaf, maar het moet zo. (ik heb 1x gereageerd op de weggeefhoek hier en toen heb ik er stiekem 'alsjeblieft' achter gezet ;) )
Ja dat heb ik hier gelezen ja! Maar dat is hier op de groepen niet aan de orde ;) Heb zon gevoel dak een bingomolen ben ofzo hahahaha!
clemance schreef:
20-01-2019 18:01
Ik heb nu iets op marktplaats staan, gratis af te halen. De eerste die een (vriendelijk) mailtje met aanhef stuurt, mag het op komen halen.

Heb al een mail of 6 binnen, allemaal in de trant van: ik wil het nu op komen halen. Dus ik wacht nog even af. :roll:
NOOOOOOO hoe moeilijk is lezen ?!?!!
HaPu schreef:
20-01-2019 18:29
Och, ik vind een verhaaltje erbij wel leuk. Maar dan moet het wel een leuke boodschap zijn en niet een zielig 'ik ben zo arm en/of sneu' gezever.

Zo heb ik ooit een fiets weg gegeven aan een man die hem op wilde knappen voor zijn schoondochter.

En eens een bank weg gegeven aan iemand die vertelde dat ze hem wilde omdat ze zichzelf wilde leren hoe je een bank bekleedt.

Dat vind ik dan leuke projecten en die mensen gun ik het dan ook

Dat zijn de leuke dingen ja!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een time out op de weggeefhoek, omdat ik vergeten ben mijn advertentie te verwijderen na de door de beheerders ingestelde ‘adverentietijd’. Nu mag ik tijdelijk nergens op reageren. Hoe triest is dat dan? Moet ik nou heel hard lachen hierom of heel hard huilen omdat het zo idioot is? @(
Drackie schreef:
25-01-2019 01:03
Ik heb een time out op de weggeefhoek, omdat ik vergeten ben mijn advertentie te verwijderen na de door de beheerders ingestelde ‘adverentietijd’. Nu mag ik tijdelijk nergens op reageren. Hoe triest is dat dan? Moet ik nou heel hard lachen hierom of heel hard huilen omdat het zo idioot is? @(
dat is te triest voor worden, dus ik zou heel hard lachen. En dan lid af worden.. Oh nee, dan hou je geen leuke verhalen meer voor hier :D
Alle reacties Link kopieren
Iemand op 'mijn' groep zet een paar flessen Coca Cola.
Ongelooflijk hoeveel reacties daarop komen :O


En zelf loot ik er altijd mensen uit die niet kunnen communiceren.

In pb mag je echt wel antwoorden geven die langer zijn dan 'adres?'
Nadat ik aangeef eerst een afspraak te willen en dan pas adres te geven "maar ik woon omgeving X", reactie: 'adres?' :facepalm:

En uiteraard zeer veel mensen die echt niet na 18u kunnen langskomen.
Ik zeg er dan altijd bij dat wij overdag allebei werken, krijg dan de vraag of het niet om 8.00u kan :bonk:

Ik begin onderhand mijn advertenties met 'enkel reageren indien je kan ophalen tussen maandag en vrijdag tussen 18.00u en 20.00u.
Reageert er dan eentje dat hij tussen die tijdstippen wel zou komen ophalen - alsof hij mij een enorme gunst deed - maar kon niet verder bepalen wanneer want ik had toch gezegd dat het tussen maandag en vrijdag kon.
Ja daaag, ik wil weten wanneer je komt, een marge van een kwartier wil ik nog accepteren maar meer ook niet :roll:
Alle reacties Link kopieren
als ik reageer op weggeefhoek advertenties zeg ik ook netjes interesse omdat het de regels zijn
soms zie ik nog weleens interesse voor mijn zieke buurvrouw, cavia of wat dan ook
als ik dan er uit gekozen word of ben als enigste geïnteresseerd dan maak ik via Pb wel kortbondig afspraak
niet met adres ?
maar bedankt dat ik het mag hebben, wanneer schrik u het wanneer ik het kan halen en/of als u adres geeft weet ik ongeveer hoe laat ik bij u kan zijn
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Mamsvan, iemand die bij mij zo reageert heeft bij mij al een voetje voor, en als je dan ook nog (ongeveer) op het afgesproken tijdstip komt, dan kom je helemaal op mijn witte lijst :lijstje:

Als die persoon dan later op andere dingen van mij reageert, dan hoef ik me al niet meer af te vragen aan wie ik mijn spullen geef.

Sommige mensen benader ik rechtstreeks: 'Hoi, je hebt de vorige keer kinderkleding bij me opgehaald. Ik heb weer een stapeltje, heb je interesse?'

Mensen zijn er vaak blij mee en het scheelt mij weer een boel ergernis :$
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorige week iemand die eerst al een paar uur te laat kwam (je zei toch dat het tussen 13:00 en 20:30 kon? Uhh ja, maar jij zei dat je dan rond 15:00 zou komen) en vervolgens wist ze niet wat ze eigenlijk precies bij me op kwam halen. Ik wist het ook niet, want er kwamen meerdere mensen, maar dat zij het niet wist??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Zo'n hekel aan die zielige verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk heb ik er ook 1. Het gaat hier over een breimachine van brother.

"Ik heb hulp nodig na overlijden van mijn moeder heb ik een hele mooi brother staan met veel spullen erbij. Nu moet hij na verloop van tijd naar een goede leuke nieuwe eigenaar.

Alleen merk ik mensen verzinnen van alles om het apparaat voor 1 cent te kunnen krijgen. Dus ik zoek iemand die in de buurt woont en mij wilt helpen bekijken dat je goed werkt"

Wtf dat je goed werkt? Wie heeft de school juffrouw uit de kast gehaald. En nee ik heb geen interesse.
Drackie schreef:
25-01-2019 13:06
Ik had vorige week iemand die eerst al een paar uur te laat kwam (je zei toch dat het tussen 13:00 en 20:30 kon? Uhh ja, maar jij zei dat je dan rond 15:00 zou komen) en vervolgens wist ze niet wat ze eigenlijk precies bij me op kwam halen. Ik wist het ook niet, want er kwamen meerdere mensen, maar dat zij het niet wist??
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Gister een prettige ervaring. Ik ging ergens 2 beeldjes ophalen. De mevrouw was zo lief om ze netjes in te pakken in kranten, nadat ik ze gezien had.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik heb netjes gereageerd op een advertentie van iets dat gratis op te halen is en ik goed kan gebruiken.
Op mijn nette en vriendelijke berichtje waarin ik vroeg of ik het artikel op mocht komen halen als het nog beschikbaar is kwam als enige reactie : goed.
Advertentie staat er nog steeds maar op mijn vragen waar wanneer ik het op kan komen halen komt geen reactie.
Alle reacties Link kopieren
Dringend op te halen, gaat anders naar het containerpark ;-D

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kun je mooi gebruiken om de foampit van je zoon uit te breiden als die aan freestyle motocross (fmx) doet 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven