Epson xp-245 alleen zwart printen instellen

21-01-2019 15:22 14 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje ik heb een Epson xp-245 printer en wil hier alleen tekst mee printen gewoon zwart. Nu dacht ik dat even bij instellingen aan te passen en dit kan dus niet..
Ik probeer een email uit te printen waar dus ook kleurenfoto in staat en die wil ik gewoon alleen met zwart uitprinten maar kan dan nergens selecteren kleur of grijstinten.
Als ik gewoon in chrome iets uit wil printen kan ik dit wel selecteren bij eigenschappen.

Is dit ergens gewoon standaart in te stellen dat hij geen kleur print?
Ik dacht dan haal ik de kleuren cartridge eruit maar dan print hij dus helemaal niet..
Misschien heeft iemand dezelfde printer en heeft diegene enig idee...
bij alle printers die ik gebruik en gebruikt heb kan je als je gaat afdrukken (dus als je de opdracht geeft) kiezen tussen kleur en zwart/wit)
ik doe het dus per opdracht ingeven.
ja ik ook alleen als ik dus email probeer uit te printen kan ik geen kleur selecteren zo raar., als ik in chrome iets uit print dan kan ik het inderdaad wel selecteren..

Ik dacht dan kijk ik bij printerinstellingen zelf maar daar kan ik alles instellen behalve kleur printen.. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen Epson printer, maar je zou toch als je gaat afdrukken verder moeten kunnen klikken en wel ergens grijswaarden moeten kunnen aanvinken. Als je naar je document gaat en dan op print drukt, heb je in het venster wat opent alle opties (en onderliggende opties) goed bekeken?
Alle reacties Link kopieren
En er zit wel een (volle) zwarte cartridge in? :-D
chocolol schreef:
21-01-2019 16:00
En er zit wel een (volle) zwarte cartridge in? :-D
haha ja is een nieuwe de zwarte, kleur is wel op en nu wil ik gewoon tekst printen maar omdat kleur leeg is krijg ik allemaal vage dingen op papier maar niet normaal de tekst je zou toch denken dan print hij gewoon met zwart verder ofzo.. Nieuwe kleuren cartrigde kopen vind ik niet echt een optie want print eigenlijk alleen tekst en zwart..
print de mail naar een pdf-format
en deze print je dan zwart wit uit.
ouwewijsneus schreef:
22-01-2019 17:42
print de mail naar een pdf-format
en deze print je dan zwart wit uit.
bedankt voor het advies!!
Houd je er rekening mee dat iets printen in zwart niet betekent dat alleen de zwarte cartridge wordt gebruikt? Voor grijswaarden wordt de kleurencartridge gebruikt. Je zal dus hoe dan ook een kleurencartridge moeten kopen.
RikM schreef:
22-01-2019 18:11
Houd je er rekening mee dat iets printen in zwart niet betekent dat alleen de zwarte cartridge wordt gebruikt? Voor grijswaarden wordt de kleurencartridge gebruikt. Je zal dus hoe dan ook een kleuren cartridge moeten kopen.
Ja hier kwam ik gister inderdaad achter.. Nu maar een nieuwe kleuren cartridge bestelt dan weet ik zeker dat ik normaal kan printen :)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-01-2019 18:11
Houd je er rekening mee dat iets printen in zwart niet betekent dat alleen de zwarte cartridge wordt gebruikt? Voor grijswaarden wordt de kleurencartridge gebruikt. Je zal dus hoe dan ook een kleurencartridge moeten kopen.

Ik heb jaren lang (toen ik nog een printer had) alleen een zwart patroon erin en werkte ook gewoon. Je moet wel ergens in een menu 'alleen zwarte inktpatroon' aanvinken.
chocolol schreef:
27-01-2019 02:13
Ik heb jaren lang (toen ik nog een printer had) alleen een zwart patroon erin en werkte ook gewoon. Je moet wel ergens in een menu 'alleen zwarte inktpatroon' aanvinken.
Bedankt voor de reactie. Ik had inderdaad geprobeerd te printen zonder de kleuren cartridge maar zonder printte hij niet en kon ook nergens alleen zwarte inktpatroon aanvinken. Ach ik heb maar een nieuwe kleuren cartridge gekocht, probleem opgelost althans dat ik weer kan printen al vind ik het raar dat als kleur leeg is hij niet gewoon met zwart verder print.. Dit was met mijn oude printer wel het geval (HP) en een stuk handiger, nu word je min of meer gedwongen de kleuren cartridge te gebruiken.
wijzermetdejaren schreef:
27-01-2019 10:18
nu word je min of meer gedwongen de kleuren cartridge te gebruiken.

En dat is dan ook nou net de bedoeling. Die cartridges daar verdienen ze aan, de printer zelf kost bijna niets meer.
Mijn HP-printer die wil zelfs steeds uit zichzelf online cartridges bestellen bij HP als de inkt bijna op is. Dat staat standaard aan en je moet allerlei toeren uithalen om dat uit te zetten.
RikM schreef:
27-01-2019 10:47
En dat is dan ook nou net de bedoeling. Die cartridges daar verdienen ze aan, de printer zelf kost bijna niets meer.
Mijn HP-printer die wil zelfs steeds uit zichzelf online cartridges bestellen bij HP als de inkt bijna op is. Dat staat standaard aan en je moet allerlei toeren uithalen om dat uit te zetten.
Ja is met steeds meer dingen zo, beetje misselijkmakend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven