Kruiden Jonnie Boer?

27-01-2019 10:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week zijn ze in de aanbieding bij AH.
Welke gebuiken jullie , en wat maak je er zoal van?
Alle reacties Link kopieren
Van deze heb ik de gehakt-, zalm- en ovengroentenkruiden. Vind ze alledrie lekker.
Ik heb ook nog 4 blikjes van hetzelfde merk (Vadouvan, Zwolsche stoof, Al andalus en Funghi trifolata). Ze ruiken lekker maar heb het nog niet geprobeerd. Op de site kun je er ook wel recepten voor vinden.

Vind het vooral fijn dat er geen zout in de kruiden zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Vadouvan heerlijk! Gebruik ik om bijvoorbeeld een vegetarische curry mee te maken.

Heb ook Ras el Hanout, gebruik ik op kip of lam op de grill met couscous erbij.

Heb ook Chinese five spice, nog nooit gebruikt :-$
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
27-01-2019 10:24
Ik heb Vadouvan heerlijk! Gebruik ik om bijvoorbeeld een vegetarische curry mee te maken.
Heb je meer tips voor de Vadouvan? Ik heb hem gekocht omdat ik hem zo heerlijk vond ruiken maar vervolgens weet ik niet goed waarin ik hem gebruiken kan. Heb er laatst pompoensoep mee gemaakt, dat was lekker! Maar verder weet ik het niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Mexicaanse picadillo en vind die erg geslaagd. Geeft meer diepte en smaaklagen aan dat soort gerechten.

Ga nu de Vadouvan halen denk ik. Lijkt me heerlijk in Indiaas-achtige curries.
impala wijzigde dit bericht op 27-01-2019 10:36
26.14% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
De curry madras van deze serie vind ik erg lekker door de risotto, de ras el hanout voor een stoof en de Za’hatar voor labneh.

Ik heb er meer, maar merk dat ik die niet veel gebruik.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
27-01-2019 10:33
De curry madras van deze serie vind ik erg lekker door de risotto, de ras el hanout voor een stoof en de Za’hatar voor labneh.

Ik heb er meer, maar merk dat ik die niet veel gebruik.
Oh ja, die wilde ik ook al een tijdje halen.
.
Alle reacties Link kopieren
Oh dank voor de tip, ik vind ze prijzig maar nu ga ik er nog een of twee proberen. Idd fijn datcer geen zout in zit.
Zelf heb ik de Piccadillo en de Lemon pepper. Allebei heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele rij, ook omdat ik (jaja foute reden) de potjes leuk vind...

Je kunt ze ook eenvoudig gebruiken om een wit vis mee in te smeren en te bakken
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
27-01-2019 10:22
Van deze heb ik de gehakt-, zalm- en ovengroentenkruiden.
Ik heb de Hollandse groentekruiden hiervan. Geweldig bij geroerbakte spruitjes!
Alle reacties Link kopieren
Haley schreef:
27-01-2019 10:57
Ik heb de Hollandse groentekruiden hiervan. Geweldig bij geroerbakte spruitjes!
Als ik zo snel even kijk wat daarin zit (die Wereldse Melanges in het algemeen) zijn ze wel heel simpel en gewoon. Die dingen heb ik ook wel los in de kast staan.
Het zijn juist de meer bijzondere kruiden en specerijen die de mixen van Jonnie zo de moeite waard maken.
.
Nee. Ik vind de mixen niet lekker en vind dat sommige mixen ook niet fijn 'oplossen' in stoofpotjes en curry's. Geen idee waarom dat is.

Koop nu bij Pit Pit of op de markt kruiden.
Alle reacties Link kopieren
De ras el hanout gaat bij ons in de tajine en in de courgettesoep. Heerlijk!
De garam masala maken we graag curry met bloemkool en pompoen mee, en het blauwe potje gebruikten we ooit een tijdje om kip te kruiden, maar dat is al even geleden.
Alle reacties Link kopieren
De vadouvan is heerlijk, ik gebruik hem vooral in een pastasalade (recept https://www.ah.nl/r/1185816).
Alle reacties Link kopieren
Page not found helaas
.
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda ik heb ze ook gekocht o.a. omdat ik de potjes zo leuk vindt :) Ook niet echt weten waar ik het voor gebruik zal. Ben ik nu aantekeningen aan het maken.
Alle reacties Link kopieren
De garam masala vind ik vreselijk, brrr. Zelf bij minihoeveelheden al te overheersend.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
De garam masala vind ik vreselijk, brrr. Zelf bij minihoeveelheden al te overheersend.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Sri-is-back-now schreef:
27-01-2019 13:38
...
Dubbel. Dus. Weer. Leren ze het dan nooit?
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
27-01-2019 12:40
Page not found helaas
Oh bij mij gaat hij direct naar de pagina. Maar als je zoekt op ah.nl naar pastasalade met ei, kip en vadouvan dan komt hij direct te voorschijn!
Alle reacties Link kopieren
Haley schreef:
27-01-2019 10:29
Heb je meer tips voor de Vadouvan? Ik heb hem gekocht omdat ik hem zo heerlijk vond ruiken maar vervolgens weet ik niet goed waarin ik hem gebruiken kan.
Volgens mij was het van de site van Euroma zelf. Effe zoeken.

https://www.euroma.nl/gerechten/indiase-kedegree/

Deze heb ik gemaakt ook. Soort van. Want peuter en dreumes moeten ook nog mee eten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
ik vind ze heel fijn!

ik gebruik de garam masala voor curries, de ras el hanout in stoofpotjes en de za'atar over (zoete) aardappeltjes uit de oven.

de za'atar is ook erg lekker bij de borrel. daarvoor in een laag schaaltje goede olijfolie schenken en met za'atar bestrooien (en evt wat zout). en dan maar dippen met je broodje :)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
27-01-2019 11:02
Nee. Ik vind de mixen niet lekker en vind dat sommige mixen ook niet fijn 'oplossen' in stoofpotjes en curry's. Geen idee waarom dat is.

Koop nu bij Pit Pit of op de markt kruiden.
Specerijen kunnen ook helemaal niet oplossen.

Ik vind t eerlijk gezegd een beetje gênant hoe Jonnie dik geld verdient aan combinaties van specerijen die al eeuwen bestaan. Maar ze zitten in een leuk potje, dat wel.
Van de meeste kruidenmengsels weet ik wel zo'n beetje wat er inzit, en ik heb altijd vrij veel losse specerijen en kruiden in huis, dus die gebruik ik meestal.
Ik vind ook juist wel fijn als het niet elke keer exact hetzelfde mengsel is, ik proef gewoon en blijf dingen toevoegen tot het lekker is, en dat hangt dus ook een beetje van mijn bui af.

Soms koop ik wel eens een potje kant en klaar, maar dan vooral als er veel in zit wat ik niet in huis heb, of om een keer te proeven hoe het "hoort"

De meeste specerijen koop in bij de toko, op de markt en bij een islamitische slager, die hebben veel keus en het is ook goedkoper.

Ik vind de kruidenmengsels van Jonnie Boer wel lekker trouwens (nou ja, degene die ik geprobeerd heb) dus in de aanbieding wil ik er nog wel eens 1 meenemen.

Als ik specerijen/kruiden koop die ik nog niet ken dan zoek ik er gerechten bij (kookboeken, google ;))

Daarnaast zijn er een aantal gerechten/producten die bijna alles wel kunnen hebben qua kruiden, de wat meer neutrale dingen zijn handig om zo'n busje op te maken.

Vooral als ik dingen op een bakplaat in de oven gooi (kan met aardappels, groente, pompoen, gare peulvruchten zoals kikkererwten of grote witte bonen, tofu en tempeh etc) dan doe ik er een scheut olie door, en dan even strooien met een willekeurig busje kruiden, word eigenlijk altijd wel lekker :proud:
Sri-is-back-now schreef:
27-01-2019 13:37
De garam masala vind ik vreselijk, brrr. Zelf bij minihoeveelheden al te overheersend.
Ik vond hem wel lekker, maar ik heb wel het idee dat er veel meer koriander in zit dan meestal het geval is, en daar moet je maar net van houden natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven