Zwangerschapsvet kwijtraken

27-01-2019 22:01 16 berichten
In 14 maanden tijd heb ik 2 kinderen gekregen. De jongste is nu anderhalf en ik ben het gewicht aardig kwijt maar heb nog wel wat vet wat ik graag kwijt wil.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik heb niet veel tijd om écht te sporten, sportschool lukt me sowieso niet ivm werk en opvang van de kinderen..

Ik zit te denken om een hometrainer aan te schaffen voor thuis zodat ik dat savonds kan doen als de kinderen slapen.
Wie heeft tips?
Minder eten.
Dat lost alles op. Slotje dan maar
Alle reacties Link kopieren
Paar dumbells /gewichten in huis halen zodat je vetmassa minder wordt en je spiermassa meer.. alleen cardio zet niet zoveel zoden aan de dijk.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
‘Zwangerschapsvet’ is niet anders dan ‘gewoon vet’ toch? Het is niet dat dat een speciale behandeling vereist om er vanaf te komen. Het werpen van 2 koters kort achter elkaar maakt je geen special snowflake waarbij minder eten niet helpt om vet kwijt te raken. :sarcastic:
bam_1984 schreef:
27-01-2019 22:25
Paar dumbells /gewichten in huis halen zodat je vetmassa minder wordt en je spiermassa meer.. alleen cardio zet niet zoveel zoden aan de dijk.

Ik heb zo'n kettle ball gehaald, schijnt ook fijn te zijn wat ik hoorde. Ben al een tijdje bezig (niet regelmatig) met sittups maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. Ik ben aardig aangekomen tijdens m'n zwangerschappen en van mezelf vrij tenger dus die buik zit me niet lekker
iets_perzik schreef:
27-01-2019 22:35
‘Zwangerschapsvet’ is niet anders dan ‘gewoon vet’ toch? Het is niet dat dat een speciale behandeling vereist om er vanaf te komen. Het werpen van 2 koters kort achter elkaar maakt je geen special snowflake waarbij minder eten niet helpt om vet kwijt te raken. :sarcastic:

Tijdens een zwangerschap groeit je buik aanzienlijk. Daar zit het verschil in en dat fix je niet met alleen maar minder eten. De elasticiteit is er een beetje uit zeg maar
Met een combi van cardio en krachttraining kun je afvallen en meer spiermassa opbouwen, waardoor je lijf strakker wordt. Maar “gewoon” slap vel rond je buik vanwege zwangerschappen verdwijnt er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me af te vragen hoe je 2 kinderen in 14 maanden krijgt :?:

Ik zou rustig aan beginnen met kracht training. Dat kan thuis of in de sportschool. Of vel terug bouncet is een kwestie van geluk (of de chirurg)
Zalmsnipper schreef:
27-01-2019 23:05
Ik zit me af te vragen hoe je 2 kinderen in 14 maanden krijgt :?:

Ik zou rustig aan beginnen met kracht training. Dat kan thuis of in de sportschool. Of vel terug bouncet is een kwestie van geluk (of de chirurg)
Ik heb er ook 2 in 14 maanden. Een zwangerschap duurt 9 maanden he. Ze was dus pas 5 maanden daarvoor bevallen van de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Lol het is al laat. Ik rekende vanaf begin bouw kind 1 tm exit kind 2. :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Echt vet verbranden zal je ook goed op je voeding moeten gaan letten en gaan uitrekenen wat je onderhoud is en daar 300 tot 500 kcal onder gaan zitten en je macro’s goed verdelen (vet,eiwit en koolhydraten)

En goed trainen met gewichten en dan bedoel ik ook echt zwaar trainen en niet een beetje met gewichtjes van 2 kilo per stuk. En heel je lichaam trainen en niet alleen het “probleemgebied”
Alle reacties Link kopieren
Is het vet kwijtraken (kilo's) of een strakker figuur krijgen?

Bij het eerste helpt alleen een negatieve kcal balans, dus minder eten dan je verbruikt. Bij het tweede kun je met je eigen lichaamsgewicht best veel oefeningen doen. Bijvoorbeeld planken, squats, push ups... Of pilates achtige training. Misschien kun je je eens door een personal trainer laten adviseren?

Ik merkte dat het bij mij goed werkte om kleine dingen te veranderen. Een appel i.p.v. koek in de avond, na het eten een half uurtje wandelen en de standaard adviezen zoals vaker de fiets pakken enzo. De sportschool heb ik anderhalf jaar met lichte tegenzin gedaan, dat deed wel veel voor mn figuur. Beleefde er echter geen plezier aan.
Hoe ver woon je van je werk af? Hier hielp structureel meer bewegen dus trap ipv lift, fiets ipv auto etc.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een kettlebell gekocht, zeg je. Hoeveel kilo? 8 kilo voor een beginnende vrouw. Als je begint met dagelijks de kettlebell swing (goed uitgevoerd) zul je in ieder geval merken dat je hele core er snel sterker van wordt.
StephanieTanner schreef:
27-01-2019 22:48
Tijdens een zwangerschap groeit je buik aanzienlijk. Daar zit het verschil in en dat fix je niet met alleen maar minder eten. De elasticiteit is er een beetje uit zeg maar


Oh, het gaat dus niet om vet kwijtraken, maar om strakker worden. In dat geval: krachttraining doen. Met name core training.

Dat kan ook prima thuis. Je hebt alleen een (dikke) fitnessmat nodig. Er zijn allerlei handige appjes voor, bijvoorbeeld Madbarz of Nike Training Club. Of filmpjes op YouTube, workouts op Pinterest...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven