Herhaalde miskramen, doormaken en verwerken

14-01-2019 20:06 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor iedereen die één of meerdere miskramen heeft meegemaakt en nog niet toe is aan het mee schrijven in een opnieuw zwanger worden topic.

Hier kunnen we verhalen en ervaringen delen, samen onzeker en verdrietig zijn en bovenal elkaar steunen.
Ach Frozen, de opmerkingen die mensen soms geven... Ze bedoelen het wel goed, maar het kan zo fout overkomen. Mijn schoonmoeder deed ook een uitspraak (in het Frans, die moeilijk letterlijk te vertalen is) die neerkwam op: gewoon pech gehad. Natuurlijk heeft ze gelijk en natuurlijk wou ze ons niet kwetsen, maar het kwam hard aan.
Ik merk dat mensen die het zelf meegemaakt hebben er anders mee omgaan en meer letten op wat ze zeggen.

Nijn, hebben je de pillen geprobeerd? Komt er iets op gang?

Hier is het bloeden sinds gisteren gestopt. Heeft dus wel ruim dertien dagen geduurd. Ik vraag me af of en wanneer ik nu een eisprong ga hebben. Bij mijn vorige miskramen kwam dat vrij snel, maar toen kwam de miskraam altijd vanzelf op gang, toen bloedde ik ook niet zo lang.
Eerst dacht ik een cyclus af te wachten, nu denk ik soms misschien toch te proberen. Maar ik heb geen idee wanneer mijn eisprong komen zal en ik heb geen zin om wekenlang met ovulatietesten aan de slag te gaan. Dus misschien wacht ik toch een cyclus.
Man zou er zo snel mogelijk weer aan willen beginnen, maar ik denk ook dat mijn lichaam wat moeten helen. Wat denken jullie daarover?
Marge fijn dat het bloeden gestopt is. Had je de vorigen keer vrij snel weer een eisprong? Tja afwachten of er direct weer voor gaan. Zelf denk ik nu zeker een ronde af te wachten. Met name omdat ik me exht even goed wil voelen. Maar missxhien denk ik wr straks anders over. Voel druk ivm leeftijd en ben bang dat het nu dan ineens lang duurt voordat ik zwanger ben. Maar man, weet niet of het aandurf, een vierde miskraam trek ik echt niet. Dit gevoel had ik na de tweede miskraam nog niet..

Dus ik zou gewoon kijken wat goed voelt Marge. Ik gebruik sowieso geen ovulatietesten dus ik zou kijken of het goed voelt er op die manier mee bezig te gaan. Zo ja, dan doen!

Frozen, hoe voel jij je? Gaan je emoties nog zo op en neer? Hier wel..
bloeden nog steeds gestopt?
Met de pillen ingebracht Marge!!
Ben zo benieuwd.. en zie weer op tegen de pijn..
Ik heb Mn eerste werkdag weer overleefd. Ik heb eigenlijk spijt dat ik direct weer volledig aan het werk ben gegaan i.p.v. even een paar dagen opbouwen.
Merk toch wel dat het lichamelijk ook wel zn effect heeft gehad, ben kapot na vandaag.

Die emoties die heen en weer schommelen ken ik Nijn. Zou het misschien ook nog met de hormonen te maken hebben?
Wij hadden vanmiddag een optreden van een zangeres, 1 van Mn bewoners moest er zo van huilen en ik dus ook weer omdat zij zo emotioneel werd.

Het echte bloeden is wel gestopt, maar merk wel dat er soms nog wat bloed in Mn afscheiding zit.
Ik ben dan ook nog steeds bang dat het weer opnieuw begint.

Hoe gaat het nu Nijn? Al iets gemerkt van deze dosis?

Marge ik denk dat ik zelf een aantal rondes over sla. Ik wil absoluut geen december kind (mocht t nu wel goed gaan).
Tevens wil ik ook wel onderzoeken doen en dan mag je geloof ik ook 3 maanden niet zwanger zijn.
Al ben ik dan weer niet van plan om anticonceptie oid te gaan gebruiken.
Knap dat je weer aan het werk bent Frozen. Lekker uitrusten nu! Morgen weer? Ik kan ook met iedereen meehuilen dus volgens mij niet gek!
Ik hoop dat je niet meer echt gaat bloeden.
En wil je geen decemberkind ivm de feestdagen? Voor sommige onderzoeken mag je inderdaad geen 3 mnd zwanger zijn.

De eerste uren merkte ik niks van de cytotec, eindelijk toch wel buikpijn en wat bloedverlies. Nu nog een beetje. Het zet nog niet echt door. HOpelijk komt dat nog!!
Ik ben een decemberkind en het is behoorlijk goed gekomen met mij hoor. :-D
Toch gaan hardlopen in de sneeuw Nijn ;-) zet ‘m op!

Nee inderdaad door de feestdagen enzo en het lijkt me voor een kind gewoon niet leuk om sinterklaas, kerst en je verjaardag allemaal in 1 maand te hebben.
Dus als ik t een klein beetje kan beïnvloeden dan liever geen december kind.

Denk ook niet dat t zover komt, na Mn vorige miskraam duurde het ook 4 maanden tot ik weer zwanger was en Mn cyclus weer normaal was etc. Dus daar ga ik nu eigenlijk ook wel een beetje van uit.
Ik hoop voor je dat het minder lang duurt deze keer Frozen. Of iig dat je cyclus snel weer normaal is. Wanneer je weer zwanger wil worden is natuurlijk aan jullie zelf.
December niet ideaal maar voor ons geen reden om niet zwanger te worden. Maar nu vermoed ik niet dat het zo snel gaat gebeuren! Vorige keer 3 maanden later pas weer eisprong en dan moet daarna het zwanger worden ook nog lukken. Dus in 2019 zullen we denk ik geen kleine meer in onze armen houden.
Voor jou een grote feestmaand Marge!

Maar ik heb gisteren nog een dosis genomen en na heel wat uren begon het wat te doen! Buikkrampen, bloedverlies en later ook van alles verloren. Heel fijn!! Geen idee of alles weg is.. Ik denk maandag echo om te kijken of curretage nog nodig is. Hoop zo van niet..
Ooh wat fijn dat het toch nog iets gedaan heeft Nijn!
Hopelijk was het genoeg en is curretage dus niet nodig.

En wat fijn dat je maandag al een controle echo hebt! Dan weet je ook al vrij snel of alles schoon is en of je je eventueel weer klaar kunt maken voor een volgende ronde.
Hopelijk verdwijnen nu ook al je symptomen!

Ik merk nog wel dat ik echt heel moe ben. Halverwege de middag stort ik echt in op Mn werk. Morgen heb ik een avonddienst, ben benieuwd hoe dat gaat.

Denk dat die medicatie ook best wel heftig is voor je lichaam.
Ja he, ik stort ook halverwege de middag en en in de avond ben ik niks meer waard. Lijkt me echt heel pittig om nu avonddiensten te hebben Frozen..

Ik heb vandaag al een echo gehad. We moesten toch naar het ZH ivm de afspraak bij de gyn over de onderzoeken.
Vruchtzakje is weg, er zit nog wel wat bloed of weefsel dat kan ze niet onderscheiden op de echo. Maar ze zei dat ze het zonde zou vinden om hiervoor nog een curretage te doen (ivm de risico's). Komt waarschijnlijk vanzelf of met de volgende menstruatie. Nu was dat de vorige ook het verhaal en toen duurde het 3 maanden... Dus nu afgesproken dat ik over 10 dagen een zwangerschapstest doe en als die nog positief is dan moet ik weer bellen. En morgen nog 3 pillen cytotec maar dan inslikken ipv inbrengen. Dus ik hoop op een witte test over 10 dagen!! We zijn wel opgelucht dat de curretage niet hoeft.
Verder prettig gesprek gehad met een gyn die veel stellen ziet met herhaalde miskramen. verschillende onderzoeken worden in gang gezet.

We zijn weer de halve middag in het ZH geweest en daarna hadden we nog een afspraak. Ben helemaal gesloopt, en knallende koppijn. Na een miskraam moet je gewoon op de bank liggen :-(

Fijne avond dames
Ohja, wij hebben ons enorm lopen ergeren vanmiddag in het ZH. We hadden dus gesprek met die gyn en daar was een arts assistent of stagiaire bij. Hoogzwanger. Nou ja prima, kan zij ook niks aan doen. Maar man wat zat er ongeinteresseerd erbij. Zat alleen maar moeilijk te kijken omdat ze niet lekker op een kruk zat met haar dikke buik. Ik dacht echt waarom zit je er in godsnaam bij ga wat anders doen..
Ooh wat fijn Nijn dat alles weg is en dat curretage nu niet nodig is.
Jeetje wat naar van dat ziekenhuis, dat ze daar dan geen rekening mee houden he.
Heb je nog gevraagd of eventueel gebruik van aspirine zou kunnen?

Ik heb hier nog steeds een beetje bloedverlies, niet veel en vaak alleen bij het afvegen.

Ik vermoed trouwens dat ik door dit hele gedoe bloedarmoede heb gekregen. Heb al dagen hoofdpijn en ben nog steeds doodmoe ook al slaap ik meer dan 9 uur.
Frozen, wat balen dat je je nog niet goed voelt. We fijn dat het bloedverlies bijna gestopt is. HOpelijk snel weer een normale cyclus.
Heb je nog gewerkt?

Maar die hoofdpijn ja, niet te doen he. Heb ik ook. Ook gewoon snachts en als ik wakker wordt enorme hoofdpijn. Ik neem wel Floradix, voor m'n ijzer. En ook zo moe. Als ik savonds voor de tv ga zitten kan ik m'n ogen na een half uur al niet meer openhouden.
Voor die hoofdpijn hadden ze me wel gewaarschuwd, komt door de hormoonschommelingen. Maar kan ook met ijzertekort te maken hebben.

Gevraagd naar de apserine ja. Er wordt idd gedacht dat het kan helpen bij onverklaarde miskramen. Maar uit onderzoek is dit niet bevestigd. Dus artsen schrijven het niet voor en adviseren het ook iet. MOcht het wel zelf gewoon nemen, zo'n kinderasperine, zo'n 80 mg. Ik overweeg dat wel als er niks uit de onderzoeken komt.

Deze week wil ik weer gewoon gaan werken. Heb al 3 weken amper gewerkt. Zal nog wel even pittig worden..
hoe voelen jullie je trouwens emotioneel? Ik had echt we even wat zware dagen. Veel gehuild. Gisteren voelde ik me weer een stuk stabieler. Beetje wiebelig dus..
Ja die hoofdpijn is echt verschrikkelijk! Ik wordt bijna dagelijks wakker met hoofdpijn of ik voel t later op de dag opkomen.

Ik ga van de week maar even langs de huisarts om Mn ijzer gehalte te laten controleren. Heb ook net een nieuwe huisarts dus dat is een goede binnenkomer ;-)

De emoties zijn hier redelijk onder controle. Ik heb eigenlijk niet meer gehuild na vorige week.
Ik merk nog wel dat ik jaloers kan worden als ik iemand zie die wel zwanger is met een buikje.
Ik denk ook nog in data, zoals komende dinsdag zouden we eigenlijk de termijn echo hebben.

Hoe heb je de vraag aan je gyn gesteld over de aspirine? Ik wil t toch ook nog even vragen maar moet nog even denken hoe ik t tersprake kan brengen
Ja stom he dan je toch blijft denken, deze week zou ik eigenlijk zoveel weken zijn...
Altijd wel goed om je ijzer te laten controleren.
Net voor de miskraam vorige week is m'n ijzer nog getest in het ZH. Was goed. Zal nu wel wat lager zijn...
Heb nu echt nonstop hoofdpijn, het is idd echt vreselijk!

Heb vandaag ook ontzettende buikpijn weer. En alles in m'n onderbuik/ rug is mega gevoelig.. Ga we hopen dat ik me morgen wat beter voel.

Wat betreft de asperine: we hadden dus gesprek met gyn over de miskramen. En ik gaf dus aan dat ik tijdens de m'n eerste zwangerschap de eerste 3 mnd kinderasperine had geslikt (die ging goed) en nu 3 keer niet. Of dat mogelijk iets zou zijn dat ik weer kan proberen. Wat dus kan maar geen advies is want niet bewezen effectief. Misschien aangeven dat je erover gelezen hebt en van anderen gehoord hebt dat.... En dat je gewoon benieuwd bent wat zijn/haar visie daarop is.
Misschien is nog niet alles er uit gekomen Nijn? Bij mij begon een aantal dagen later de buikpijn opnieuw en toen kwam er dus nog wat uit.

Nu na 2 weken begint het bloeden weer opnieuw :hamer: :nope:
Alsof ik nog niet genoeg bloed was verloren.. ik ben er toch wel zo klaar mee.
ja misschien is nog niet alles weg. Maar alleen bloed verder niks.. Maar de buikpijn is weer minder gelukkig.

Ik hoop dat het bloeden snel stopt Frozen! Had jij dit de vorige keer nou ook? Ik ook, ontzettend irritant. Afsluiten wil je het gewoon. Ik hoop dat het bloeden bij mij ook over week ofzo wel zo goed als gestopt is.

Je kan ook nog even een test doen he, kijken of hij wit is. Kan bij jou wel nu na 2 weken.
Ja, vorige keer had ik precies hetzelfde inderdaad. Zo vervelend, je denkt er vanaf te zijn en ineens begint t bloeden weer opnieuw.

Ik heb nog geen test gedaan, ik dacht bewust ik wacht iets langer.
Maar gezien het bloeden nu weer opnieuw is gestart ga ik er eigenlijk vanuit dat de test ook nog niet wit is.

Vond het de vorige keee ook zo frustrerend dat die testen strepen bleven geven. Dat heeft echt tot na Mn eerste menstruatie na de miskraam geduurd. Denk dat ik toen echt wel 6 weken verder was voor ik een witte test had, dus stel het nu maar gewoon een beetje uit.
Pfff ik krijg net een herinneringsmail van Mn verloskundige praktijk voor de afspraak van morgen; de termijn echo.

De laatste keer dat we daar waren en de verwijzing naar het ziekenhuis kregen heb ik gevraagd hoe het zat met de afspraken die we nog hadden staan.
Daar hoefde ik me niet druk om te maken en zij zouden er voor zorgen dat die werden afgezegd.

Ik kan daar zo boos om worden.. dit is nu al de tweede keer dat dit gebeurd, bij Mn eerste miskraam ook al.

Alsof het allemaal nog niet pijnlijk en confronterend genoeg is :thunder:
Oh bleef de test zolang wit de vorige keer. Dan misschien nog even wachten ja. Ze zei tegen mij dat ik dit weekend een test moest doen, of nou ja mocht. Ze willen het iets beter monitoren omdat het de vorige keer 3 mnd duurde. Daar heb ik geen zin in. Snap wel dat mn lichaam Tijd nodig heeft maar dit was wel heel lang.

Vorige niet getest na de miskraam. Dus ben heel benieuwd.

Bij mij wordt het bloeden wat minder. Nog wel geregeld forse buikpijn. En sowieso hele gevoelige onderbuik, ontlasting ook zeer pijnlijk..

Hoofpijn al minder Frozen, hier nog elke dag..

En wat stom zeg van die afspraken!!! Heek irritant zeker als het vaker gebeurt.
Ik had dat dr eerste keer ook. Nu voor de zekerheid alle afgebeld maar hadden xe nu zelf wel gedaan.

Hoe gaat het met werken?

Marge, hoe is het met jou?
Hoofdpijn blijft, nog bijna dagelijks. Duizeligheid en vermoeidheid ook.
Vandaag hb laten prikken bij de huisarts en dus inderdaad bloedarmoede. Niet heel ernstig gelukkig maar dat verklaard wel de klachten.

Werken is dus ook wel echt heel zwaar, ben bekaf. Hopelijk snel weer wat meer energie.

Ik denk dat ik morgen maar eens een test ga doen om te kijken hoe ver t nu is. Ik heb t ook een beetje uitgesteld omdat ik t ook wel confronterend vind.

Vervelend dat je nog zoveel last van je buik hebt Nijn. Heb je nog een afspraak bij de gyn staan? Anders even bellen met het ziekenhuis en je klachten aangeven?
Hoe gaat het werken bij jou?
Dag dames

Ik ben eventjes van het forum weggebleven, had wat tijd nodig om alles te verwerken denk ik.
Met mij gaat het redelijk goed. Vorige week ook enoooorme hoofdpijn gehad! Deze maandag heb ik een eisprong gevoeld! Sindsdien voel ik me eigenlijk prima. Ik heb weer energie en geen hoofdpijn meer. Dus ik veronderstel dat de hoofdpijn kwam door mijn hormonen.

:hug: voor jullie
Oh wat fijn voor je Marge dat je cyclus alweer zo snel normaal is.
Hoe gaat het verser met je? Ook alweer helemaal aan het werk?
Begrijpelijk dat je wat tijd nodig had, ik schrijf momenteel ook alleen hier en laat de zwanger worden topics even voor wat het is.

Ik heb vanmorgen een test gedaan en deze is nog steeds super positief. Ik baal er zo van, inmiddels ben ik het vruchtzakje al 2 weken geleden verloren.
De vorige keer duurde het ook ruim 5 weken tot een negatieve test, ik had gehoopt dat het nu met medicatie sneller ging.
Ik ben nu bang dat misschien toch nog niet alles weg is
Wat fijn Marge dat je cyclus alweer op gangg lijkt te komen! Daar hoop Ik ook zo op. Gaan jullie er direct weer voor of even rust?
Maar iig veel fijn dat je je weer goed voel.

Frozen, shit van die test. Dus Geen heel licht streepje maar echt nog een streep? Ik vrees daar ook voor. En hoe is t met bloeden?
Goed dat je bloed hebt laten testen. Krijg je nu ijzertabletten?

Ik ga vandaag als het goed is ook even hb laten testen. Kan niet gewoon even bij de huisarts maar ik moet dat ergens laten doen. Waarschijnlijk pas maandag uitslag. Heb eerder ijzertekort gehad en klachten nu lijken er erg op. Zo’n ontzettende hoofdpijn die in de loop vd dag ondraaglijk wordt. Wel gewerkt naar was eigenlijk niet te doen. En Savonds om half 9 in bed of ik slaap op de bank.
Morgen test doen, maar verwacht nog geen witte.. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven