Geld & Recht alle pijlers

Brief iets te zwaar

30-01-2019 21:18 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnenkort moet ik ongeveer 100 uitnodigingen/brieven gaan versturen. Ik heb ze zojuist gewogen, inclusief envelop en postzegel kom ik op 23-24 gram. Vanaf 20 gram moet je een extra postzegel plakken.

Hoe streng zijn de controles hierin van PostNL, weet iemand dat? Ik neem namelijk aan dat ze wel een bepaalde marge hebben en als ik maar één zegel hoef te plakken scheelt dat al gauw 80 euro...
Alle reacties Link kopieren
Lichter papier gebruiken, randen afknippen, of doe het per e-mail
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe streng ze dit controleren, maar er horen echt twee zegels op als je brief 24 gram is.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets per 100 stuks tegelijk gaat versturen zal het wel belangrijk zijn en zit je waarschijnlijk niet te wachten op strafport of het risico dat je post vertraagd of helemaal niet aankomt - bijplakken dus want ja, er wordt gewogen bij de post.
eckano wijzigde dit bericht op 30-01-2019 21:26
62.09% gewijzigd
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen jaar zijn ze heel streng.
Zakelijk weet ik dat het wel gewogen wordt en dat er een naheffing komt. Privé weet ik niet hoe post NL het doet. Het zou zonde zijn als het niet bezorgd wordt.

Maar er zijn ook alternatieven dacht ik...dat je alles tegelijk laat frankeren. Of een andere aanbieder.
Alle reacties Link kopieren
Oké thanks! Gewoon twee zegels dus.
Alle reacties Link kopieren
Nou, een marge van 20% is natuurlijk wel érg ruim.

Misschien kun je ze versturen via Sandd, is een stuk goedkoper (maar wel iets trager).
Beetje lullig ook als de ontvanger de strafporto krijgt..
Ze zijn tegenwoordig heel streng met controleren. Kreeg laatst een postcard met postzegel erop en die bleek niet voldoende gefrankeerd, of ik even ruim 2 euro boete kon betalen. :facepalm:

Het was gewoon een normale standaard postcard zonder frutsels of envelop. Kortom niet iets waarbij je twijfelt hoeveel postzegels je moet plakken. :nope:
Ik kreeg vorig jaar ook 'n kaart van een bedrijf waar ik klant ben. Met strafport. Uiteraard heb ik die niet betaald. Kreeg ik naderhand 'n herinnering dat ik dan en dan een poststuk had ontvangen waar te weinig porto op zat en of ik even wilde dokken. Ik heb die melding retour afzender gestuurd met daarop vermeld dat ze die boete dan bij de afzender moesten gaan halen. Dat is tenslotte degene die in gebreke is gebleven. Daarna heb ik er -terecht!- niets meer van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Streng, ze wegen ze. Niets lulliger dan boete kosten die je krijgt voor een brief van een ander. Daarom zet ik er altijd een afzender op, krijg ik de evt boete zelf.

Idd Sandd proberen?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Wel wat asociaal om uitnodigingen te versturen met te weinig porto. Leuk voor je ontvangers...

Controle gaat gewoon automatisch, dus ja, als jij 20% boven de marge zit kan je daar wel op rekenen.
Is niet iets te zwaar he . En inderdaad streng worden momenteel veel,strafportkaarten verstuurd .
Wauw, wat schraperig.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn erg streng de laatste tijd en de ontvanger betaald.
Ik denk aan al die leuke kaartjes ivm geboorte van onze zoon. Diverse keren strafport betaald. Zo knullig.
TO is een boefje.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
30-01-2019 21:39
Wel wat asociaal om uitnodigingen te versturen met te weinig porto. Leuk voor je ontvangers...

Controle gaat gewoon automatisch, dus ja, als jij 20% boven de marge zit kan je daar wel op rekenen.
Er is sowieso duidelijk wie de afzender is, dus de strafporto zou voor mijn rekening zijn en niet die van de ontvangers.

Doordat de het volgende gewicht 20-50 gram was, dacht ik dat ze het misschien wat ruimer zouden nemen. Dat is dus helaas niet het geval, dus plak ik gewoon 2 zegels. Ik was ook niet van plan anderen met mijn portokosten op te zadelen.

Ik had hier gewoon nog nooit over nagedacht, omdat ik maximaal tien keer in mijn leven een brief heb gestuurd..

Bedankt voor het idee om met Sandd te sturen, had ik helemaal niet aan gedacht.
Kleinere uitnodigingen versturen of twee zegels plakken. Je gaat toch niet riskeren dat iedereen strafport krijgt?
Vrienden van ons hadden de uitnodigingen voor hun bruiloft onvoldoende gefrankeerd. Dus zo'n 150 adressen kregen een strafporto want de afzender was onbekend. Ik vind dat zo ontzettend genant, het is zo knullig.
Hybris schreef:
30-01-2019 21:45
Er is sowieso duidelijk wie de afzender is, dus de strafporto zou voor mijn rekening zijn en niet die van de ontvangers.

Doordat de het volgende gewicht 20-50 gram was, dacht ik dat ze het misschien wat ruimer zouden nemen. Dat is dus helaas niet het geval, dus plak ik gewoon 2 zegels. Ik was ook niet van plan anderen met mijn portokosten op te zadelen.

Ik had hier gewoon nog nooit over nagedacht, omdat ik maximaal tien keer in mijn leven een brief heb gestuurd..

Bedankt voor het idee om met Sandd te sturen, had ik helemaal niet aan gedacht.
Kreeg vorige week nog een kerstkaart via Sandd op tijd sturen dan .
Alle reacties Link kopieren
Hybris schreef:
30-01-2019 21:45
Er is sowieso duidelijk wie de afzender is, dus de strafporto zou voor mijn rekening zijn en niet die van de ontvangers.

Doordat de het volgende gewicht 20-50 gram was, dacht ik dat ze het misschien wat ruimer zouden nemen. Dat is dus helaas niet het geval, dus plak ik gewoon 2 zegels. Ik was ook niet van plan anderen met mijn portokosten op te zadelen.

Ik had hier gewoon nog nooit over nagedacht, omdat ik maximaal tien keer in mijn leven een brief heb gestuurd..

Bedankt voor het idee om met Sandd te sturen, had ik helemaal niet aan gedacht.
Zou eerder voor PostNL kiezen.

https://www.ad.nl/economie/klanten-post ... ~abf651a0/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Sandd is heel erg traag met het bezorgen.
Je kan ook streekpost proberen, is iets duurder dan Sand maar veel goedkoper dan post.nl
De zegels kun je kopen bij Primera en ook de post kan je daar inleveren of bij een sociale werkplaats die ook de streekpost doet.
Lichtere envelop een optie? Dat scheelt zo een paar gram.
Tiana_76 schreef:
30-01-2019 22:19
Lichtere envelop een optie? Dat scheelt zo een paar gram.
Of geen envelop en dichtnieten? :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven