Mag jouw kind "klimaatspijbelen"?

31-01-2019 07:33 662 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spijbelen voor het klimaat. Natuurlijk, dat is geoorloofd, want het gaat om een Goed Doel.

Ik kan op dit moment wel 300 goede doelen bedenken, dus technisch gezien zou ik mijn kind niet meer naar school hoeven sturen. Wat maakt dat kinderen voor het ene goede doel wel vrij mogen van school en voor het andere goede doel niet?

Persoonlijk ben ik van mening dat kinderen hiervoor geen vrij mogen krijgen.

Als je echt AKSIE AKSIE wilt voeren, dan doe je dat zonder toestemming van meester, juf of ouderlijk gezag, maar omdat je ZELF iets WILT, en niet omdat je dit door de strot geduwd krijgt.

Mag jouw kind (al dan niet met toestemming school).spijbelen hiervoor?

Totaal aantal stemmen: 190

Ja (41%)
Nee (59%)
snoesje666 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 08:25
0.34% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar wel beperkt. Eén of twee dagen zou mogen, daarna niet meer. En ook alleen op dagen dat er geen belangrijke toetsen oid gepland staan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen mogen van mij al spijbelen als ze doorlekken of een baaldag hebben. Zolang de cijfers maar goede blijven.
Alle reacties Link kopieren
Spijbelen met toestemming van school :rofl: tuurlijk, voor het klimaat, voor lerarensalarissen, voor ieder door GroenLinks goedgekeurd doel!

Maar nee, van mij mag dat niet. Spijbelen voor het klimaat is volmaakte onzin.

Spijbelen wegens geen zin vind ik dan weer prima. Dat werkt immers uitstekend. Geen zin in school -> spijbelen -> geen zin in school is over
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zoon "mag" van ons twee of drie baal-/bijkomdagen per jaar hebben. Hij vraagt er niet eens om, we houden zelf in de gaten of het nodig lijkt.

Mocht hij voor een zelfgekozen demonstratieonderwerp vrij willen zijn, dan ging dat van dit saldo af.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijne gaat naar het Malieveld zelfs. Dus: Ja!
lilalinda schreef:
31-01-2019 08:00
Mijn kinderen mogen van mij al spijbelen als ze doorlekken of een baaldag hebben. Zolang de cijfers maar goede blijven.
Dit.
Ja, van mij zou dat mogen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
31-01-2019 08:03
Spijbelen met toestemming van school :rofl: tuurlijk, voor het klimaat, voor lerarensalarissen, voor ieder door GroenLinks goedgekeurd doel!

Dat was vroeger ook al, kan me herinneren dat wij ook wel eens 'staakten' en opgeroepen werden naar het Malieveld te komen voor een of ander 'goed' doel.
Vond dat toen al schandalig, dat volwassenen kinderen voor hun politieke karretje spannen.
.
Alle reacties Link kopieren
Enig idee wat het kost om vanuit Noordgroningen naar het Malieveld te komen? Heel duur met de trein en met de auto is slecht voor het klimaat.

Daar slaan de kindjes hun spaarvarken vast niet voor stuk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
31-01-2019 08:17
Dat was vroeger ook al, kan me herinneren dat wij ook wel eens 'staakten' en opgeroepen werden naar het Malieveld te komen voor een of ander 'goed' doel.
Vond dat toen al schandalig, dat volwassenen kinderen voor hun politieke karretje spannen.
Natuurlijk. Wist je niet dat al in de tijd van de kweekschool een toelatingseis was dat je vaag idealistisch linkserig moest zijn?

Mensen die uit de staatsruif eten kunnen zich denkbeelden veroorloven die wat duur zijn voor mensen die de staatsruif vullen.

En kinderen zijn van nature sentimenteel en naïef, dus geschikt voor Jesse.

Zo. Het is de 31e. Vandaag BTW afdragen, LB betalen en mijn eerste voorschot VpB betalen :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
31-01-2019 08:17
Dat was vroeger ook al, kan me herinneren dat wij ook wel eens 'staakten' en opgeroepen werden naar het Malieveld te komen voor een of ander 'goed' doel.
Vond dat toen al schandalig, dat volwassenen kinderen voor hun politieke karretje spannen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3090750 ... shandeling


Wat kinderen juist zouden moeten leren is kritisch naar de feiten kijken. Op school. En niet spijbelend, of in een radioprogramma, als speelbal van volwassenen met een strategie.


Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja. Maar alleen als ze zelf enorm achter dat doel staan en met een beperking. Een dag vind ik prima een week niet. Daarbij moet de actie goed georganiseerd zijn. Met 20 man op de dam staan zet geen zoden aan de dijk en verleen ik geen medewerking aan. Maar een landelijke actie met duizenden kinderen dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
31-01-2019 08:22
Natuurlijk. Wist je niet dat al in de tijd van de kweekschool een toelatingseis was dat je vaag idealistisch linkserig moest zijn?

Mensen die uit de staatsruif eten kunnen zich denkbeelden veroorloven die wat duur zijn voor mensen die de staatsruif vullen.

En kinderen zijn van nature sentimenteel en naïef, dus geschikt voor Jesse.

Zo. Het is de 31e. Vandaag BTW afdragen, LB betalen en mijn eerste voorschot VpB betalen :proud:
Het kan mij niet eens schelen of het 'goede' doel 'links' of 'rechts' is, en of ik het er persoonlijk mee eens ben of niet. Het gaat mij om het principe dat je je geen kinderen voor je karretje spant.
Maar het is in de praktijk idd een linkse hobby om dat wél te doen.
impala wijzigde dit bericht op 31-01-2019 08:32
5.10% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
31-01-2019 08:27
Het kan mij niet eens schelen of het 'goede' doel 'links' of 'rechts' is, en of ik het er persoonlijk mee eens ben of niet. Het gaat mij om het principe dat je je geen kinderen voor je karretje spant.
Ik ben principieel a-principieel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
31-01-2019 08:31
Ik ben principieel a-principieel
Haha, maak dat de kat wijs.
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen mochten om van alles spijbelen, ik ben niet zo'n fan van ons schoolsysteem.
Voor het klimaat hadden ze wrsch niet willen spijbelen, das een minpuntje van ze.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ze mag van mij spijbelen maar ik ga er niet aan meewerken. Vroeger spijbelden we gewoon stiekem, voordat de kinderen tot op het bot gecontroleerd werden door Magister.
Ik ben dan weer niet de moeilijkste met eens een dagje ziek melden.
Alle reacties Link kopieren
Puberzoon zegt dat hij gewoon naar school zou gaan. Als blijkt dat ze geen les willen geven, gaat hij weer naar huis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
31-01-2019 08:27
Het kan mij niet eens schelen of het 'goede' doel 'links' of 'rechts' is, en of ik het er persoonlijk mee eens ben of niet. Het gaat mij om het principe dat je je geen kinderen voor je karretje spant.
Maar het is in de praktijk idd een linkse hobby om dat wél te doen.
dit zijn geen kinderen, dit zijn pubers. DE leeftijdsgroep met sterke idealen, niet gehinderd door nuances
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
31-01-2019 08:33
Haha, maak dat de kat wijs.
Heel eerlijk, ik heb volgens mij niet zoveel principes. Kan er zo snel geen verzinnen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nee, ik wil niet dat ze later denken dat demonstreren/staken Ok is.

Verder mogen ze best eens een baaldag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
31-01-2019 08:33
Mijn kinderen mochten om van alles spijbelen, ik ben niet zo'n fan van ons schoolsysteem.
Voor het klimaat hadden ze wrsch niet willen spijbelen, das een minpuntje van ze.
Ik vind jouw kinderen iedere keer leuker :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ver na zijn 50ste voor het eerst van zijn leven gedemonstreerd, vanwege de aardbevingsproblematiek. Ik wist niet wat ik zag op de kalender.

Druilerig weer, maar de fakkeloptocht was indrukwekkend. Helaas haalt het nog steeds niets uit.


Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
31-01-2019 08:38
Heel eerlijk, ik heb volgens mij niet zoveel principes. Kan er zo snel geen verzinnen.
nou ben ik normaal niet van op een forum iemand tegenspreken omdat hij iets in een ander topic zei, maar deze kon ik even niet laten. Ik vind jou op basis van je posts heel principieel (of in elk geval, zo kom je dus over). Tussen de regels door lijk echt heel erg van de family values, je praat heel warm over je gezin, en die waarden lijken voor jou zo vanzelfsprekend te zijn dat het principes lijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven