Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal plaatsen en werk

31-01-2019 15:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet volgende week een nieuwe spiraal laten plaatsen. Het wordt mijn derde. De eerste en tweede zijn goed.. bevallen ;-)
Ik heb aan de assistent gevraagd of ik zo vroeg mogelijk mag komen, omdat ik daarna gewoon moet werken. Daar reageerde ze wat twijfelachtig op.

De vorige twee keren heb ik wel de dag vrij genomen en erg rustig aan gedaan. Maar op wat buikpijn na ging het prima met me.

Ik werk met cliënten en vind het vervelend als ik de afspraken moet afzeggen terwijl ik niet ziek ben. Bovendien kost het me een dag inkomsten (en wel een spiraal van 150 euro).

Tegelijkertijd zou ik het erg vervelend vinden als blijkt dat ik me straks toch beroerd voel en ik last minute afspraken moet afzeggen.

Sorry, echt een andijvie-topic. Maar wat zouden jullie doen en zijn er mensen gewoon gaan werken na plaatsing spiraal?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet handiger om hem aan het eind van de dag te laten plaatsen? Dan hoef je geen vrij te nemen en kan je 's avonds lekker met een kruik op de bank.
Je weet al hoe je lijf reageert, dus onze ervaringen zijn vrij zinloos verder.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Bij het plaatsen van mijn tweede spiraaltje ben ik op de fiets naar huis gegaan en gewoon verder gegaan met mijn dag. Terwijl de eerste toch echt een dagje niet zo leuk was. Tussen mijn eerste en tweede spiraaltje zaten wel 2 kinderen.

Ik zou er misschien een uurtje tussen laten zodat je even kunt zitten en eventueel een extra naproxen oid in laten werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad ook voor het einde van de dag gaan. Uit eigen ervaring sprekend zou ik daarna niet meer kunnen/willen werken. Vraag is ook hoe goed je dan echt functioneert natuurlijk. Is eind vd dag of een vrijdagmiddag geen optie?
Ik zou gewoon daarna gaan werken. Vond het een eitje. Paracetamol mee voor het geval dat je buikpijn zou krijgen.
Troela70 schreef:
31-01-2019 15:14
Ik zou gewoon daarna gaan werken. Vond het een eitje. Paracetamol mee voor het geval dat je buikpijn zou krijgen.
naproxennatrium.
Op de vrijdagmiddag een afspraak maken en dan als een van de laatste.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat dom dat ik niet gedacht heb aan einde van de dag :facepalm: Dat was inderdaad een stuk slimmer geweest.

@lou- Naproxennatrium ken ik niet, maar ik zie dat je dat gewoon kan kopen bij de apotheker, dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
31-01-2019 15:19
Op de vrijdagmiddag een afspraak maken en dan als een van de laatste.
Dit, heb ik ook gedaan, was echt top.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al m'n eerste cliënten van die dag afgezegd en de afspraak gemaakt bij de huisarts, dus ik ga het nu niet meer wijzigen. Maar de vrijdag eind van de middag ga ik onthouden voor de volgende keer!

Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik daarna aan het werk kan :) zal nog wel even een update geven
Ik ben daarna gewoon weer gaan werken, heb er geen last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja zal je waarschijnlijk niet helemaal top voelen maar neem gewoon een paracetamol/ibuprofen, daar ga je het wel mee redden. Zelf was ik even een half uur niet lekker, duizelig, tot bijna flauwvallen aan toe maar de rest van de dag heb ik gewoon gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
dank voor jullie reacties! Ik hoef me dus geen zorgen te maken zo te lezen :)
Ik ben ook vrijdagmiddag eind van de dag gegaan. Ach, het is geen noodzaak en als het persé moet kun je best werken, maar vaak heb je toch krampen de eerste dag/dagen en dan is het lekker als je gewoon op de bank kunt ploffen met een kop thee en je je niet eerst de hele dag hoeft lopen verbijten.

En als het toch 's ochtends vóór je werk moet: flink wat paracetamol en naproxen inslaan. En de eerste portie al nemen een uurtje vóór het plaatsen! Voorkomen dat pijn opkomt werkt vaak beter.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 31-01-2019 20:09
1.00% gewijzigd
Jempo schreef:
31-01-2019 20:05
dank voor jullie reacties! Ik hoef me dus geen zorgen te maken zo te lezen :)
Masr je wist toch al van de vorige keer dat je weinig last hebt gehad?
gizzmo-returns schreef:
31-01-2019 20:07
Masr je wist toch al van de vorige keer dat je weinig last hebt gehad?
Ik had nooit last, tot de laatste (derde) keer. Echt fiks krampen gehad.
Lijkt me iets onvoorspelbaars, toch? Overmacht, aanwezige kans dat je je ziek gaat melden, kan. Heb je geen inkomsten wanneer je je ziek gaat melden? Hoe gaat dat bij een griep?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
01-02-2019 12:23
Heb je geen inkomsten wanneer je je ziek gaat melden? Hoe gaat dat bij een griep?
Nee ik heb geen inkomsten wanneer ik me ziek moet melden. Ik werk in de eerstelijnszorg en heb geen CAO o.i.d.

Je hebt gelijk, mocht het echt niet gaan dan moet ik me alsnog ziek melden. Ik ga er gewoon niet vanuit, het zal vast meevallen :)
Alle reacties Link kopieren
Even een update; ik ben na de plaatsing gewoon naar het werk gereden en aan de slag gegaan, niets aan het handje, voelde me prima. Na ongeveer een uurtje enorme krampen en ik begon sterretjes te zien en misselijk te worden. Ik ben naar huis gestuurd en rest van de dag in bed gelegen.

De volgende ochtend weer gewoon gaan werken. Maar nog steeds een flink kramperig gevoel en spotting. Het continue zeurderig gevoel is super vermoeiend! We zijn nu 5 dagen verder en lig nu alweer op bed. :( Paracetamol, naproxen, ibruprofen lijkt allemaal geen verschil te maken.

Ik lees op internet dat het wel 2 maanden kan duren. O_O hoop niet dat dat zo is.

De vorige twee keren oprecht nergens last van gehad.

@Némain ik ben nu wel benieuwd, hoe lang heb jij de krampen gehad de 3e keer en hoe is het toen afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Jee wat naar!
Zelf heb ik 2 dagen last gehad, en tijdens de eerstvolgende menstruatie weer. Daarna is het gestabiliseerd.
Heb je al contact gehad met je ha?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor je reactie!

Ja ik heb vanochtend gebeld met de assistent. Het schijnt toch wel normaal te zijn, er zit toch iets onnatuurlijks in je baarmoeder en die wil het eruit hebben. Ik vind het wel vreemd, aangezien ik de vorige twee keren nergens last van had.

Ik voel de mirena echt zitten en drukt tegen m'n baarmoedermond aan, een heel snijdend gevoel! Met name bij inspanning.

Als ik eind deze week nog klachten heb moet ik opnieuw bellen. :-[
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
11-02-2019 21:59
Dankje voor je reactie!

Ja ik heb vanochtend gebeld met de assistent. Het schijnt toch wel normaal te zijn, er zit toch iets onnatuurlijks in je baarmoeder en die wil het eruit hebben. Ik vind het wel vreemd, aangezien ik de vorige twee keren nergens last van had.

Ik voel de mirena echt zitten en drukt tegen m'n baarmoedermond aan, een heel snijdend gevoel! Met name bij inspanning.

Als ik eind deze week nog klachten heb moet ik opnieuw bellen. :-[
Ik kreeg al de keren na het zetten van de spiraal een controle echo om te laten controleren of ie goed zat. Misschien helpt jou dat geruststellen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook gezegd dat hij lager zit dan de vorige twee? Want anders kun je hem echt niet tegen je baarmoedermond voelen, lijkt me. Ik zou toch een controle echo aanvragen als ik jou was.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reacties! Inmiddels is de buikpijn helemaal weggegaan, dus blijkbaar is mijn baarmoeder nu toch eraan gewend.

Als ik wilde mocht ik een controle-echo na 6 weken. maar het gaat nu goed, dus ik ga er vanuit dat hij goed zit :)
Slighty offtopic maar hoe ging het zetten? Doet dat veel pijn? Heb je het bij de huisarts laten doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven