Gezondheid alle pijlers

Griep: wat werkt echt?

02-02-2019 09:36 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het hele gezin is geveld door de griep. Wat werkt nu echt om je beter te voelen of de duur te verkorten?
Slapen zou mooi zijn maar dat gaat niet met (onze) kinderen zowel overdag als s nachts niet. Ze hoesten zich steeds wakker en voelen zich zo ellendig dat we erbij gaan liggen.

Leuk die zeezout neusspray maar dat doet geen bal. De xylometazoline werkt super en geeft echt verlichting snachts maar ik durf t niet meer te gebruiken want mn neus is vanbinnen helemaal ontstoken. Ik weet niet of het daardoor komt (2x savonds voor slapen gebruikt) of door iets anders.
We hebben allemaal weinig eetlust. Bij de kinderen gaat er water en melk in en soms wat sinaasappelsap geperst. Verder een hapje van dit of dat maar niks noemenwaardig en al helemaal geen groente of fruit. Wij proberen nog fruit zelf te eten maar dat gaat niet van harte.

Zijn er middeltjes die echt werken of is dit gewoon accepteren en wachten tot het over is?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het gewoon uitzieken is, hie vervelend ook.
Ik heb zelf altijd het gevoel dat knoflook eten de weerstand verbeterd. Maar daar moet je maar net zin in hebben als je griep hebt.
Alle reacties Link kopieren
Koop een luchtbevochtiger voor in de slaapkamers. Hier helpt dat enorm tegen gaan hoesten snachts. Als je namelijk goed slaapt doet dat een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter zorgen dat je voldoende eiwitten krijgt, dan voldoende groente en fruit. Haal desnoods een multivitamine. Als je onvoldoende eiwit binnenkrijgt, neemt je spiermassa af, en voel je je slapjes, en heb je dus minder kracht om tegen de griep te vechten.
Dus vla, yoghurt, melk, kwark, zijn vaak ook de dingen die nog wel enigszins naar binnen gaan.

En verder is toch echt rust pakken het belangrijkste.
Vraag desnoods de assistente van de huisarts om advies voor de neusspray.
Griep is een virus, dus daar is verder geen echt werkende medicatie voor. Hooguit symptoomverlichting zoals die neusspray. Beterschap!
Nee TO, er zijn geen middeltjes die werken, het is namelijk een virus.
Gewoon uitzieken dus, en als je ook pijn hebt (Bij griep kan je spierpijn en hoofdpijn hebben) 3x per dag 2x paracetamol 500.
(Advies van mijn zwager die arts is)

Ajb trap niet in de reclames van die middeltjes want die werken niet.
Alle reacties Link kopieren
Kippensoep, vers of uit dat werkt net zo goed.
https://www.gezondheidsnet.nl/griep-en- ... -bij-griep
Alle reacties Link kopieren
2 Paracetamol voor het slapen gaan, en honing dropjes naast het bed. Daar rustig op zuigen. Verzacht de pijn en val je in slaap.

Eventueel in stukjes knippen zodat kids er niet in stikken als ze er mee in slaap vallen.
M0RIARTY schreef:
02-02-2019 09:41
Je kunt beter zorgen dat je voldoende eiwitten krijgt, dan voldoende groente en fruit. Haal desnoods een multivitamine. Als je onvoldoende eiwit binnenkrijgt, neemt je spiermassa af, en voel je je slapjes, en heb je dus minder kracht om tegen de griep te vechten.
Dus vla, yoghurt, melk, kwark, zijn vaak ook de dingen die nog wel enigszins naar binnen gaan.

En verder is toch echt rust pakken het belangrijkste.
Vraag desnoods de assistente van de huisarts om advies voor de neusspray.
Griep is een virus, dus daar is verder geen echt werkende medicatie voor. Hooguit symptoomverlichting zoals die neusspray. Beterschap!
ei eten = krachtvoer
Alle reacties Link kopieren
Vitamine d werkt ook. Daar hebben wij Nederlanders gewoon te weinig van.
Je neus spoelen met Himalayazout (mvb van een rhinohoorn) kan verlichting geven bij een verstopte neus. Ook flink stomen, eucalyptus olie op je bolletjes van je tenen smeren (toen ik zo hoestte smeerde ik ook van die inhalatiezalf op mijn borst), matras verhogen dmv van een kussen eronder.

Een bouillon trekken van een schenkel.
Kippensoep schijnt ook erg goed voor je te zijn, maar dat vind ik zelf erg vies.

Maar vooral goed uitzieken. Want dat is de enige echte remedie.
Alle reacties Link kopieren
Als volwassene de kinder Neusspray met xylometazoline nemen werkt ook. En is dan iets minder heftig voor je neus en kun je langer gebruiken als volwassene. Tip!
Rhino horn gebruiken om holteontsteking te voorkomen.
Genoeg drinken; water en thee met honing.
Eten waar je zin in hebt. Fruit en kippensoep.
Paracetamol tegen spierpijn.
Elke dag een multivitamine.
Proberen om af en toe buiten te komen voor frisse lucht.
Verder zoveel mogelijk rusten.
Alle reacties Link kopieren
Verse gember thee met honing en kaneel.

Beterschap!
Het klinkt eerder als een nare verkoudheid, dan griep. Echt compleet anders. Bij griep heb je hoge koorts, spierpijn, knallende koppijn en vaak ook gebitsklachten. Geen snot.

Maar ik heb er ook al mee te maken gehad en het enige dat helpt is genoeg rust / slaap, blijven drinken en eten en afwachten. Tegen de symptomen neusspray en ‘s avonds voor het slapen douchen (stoom klaart de neus). Keelsnoepjes verzachten wel wat of thee met wat gember en honing.

Beterschap!
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 10:00
19.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol evt in de dorm van hotcoldrex als verlichting. Liefst even voor je gaat slapen.

En dan uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen melk geven, melk maakt slijm aan. Gaan ze nog meer hoesten.
Ik heb weleens gelezen dat vicks of iets dergelijks op je voetzool smeren geweldig werkt tegen hoesten.
Alle reacties Link kopieren
Preventieve vaccinatie, verder altijd een mondkapje dragen en zorgen dat je geen tekort aan essentiële voedingsstoffen krijgt. Ijzer bijvoorbeeld, in vlees maar ook in brood en bepaalde groenten.

Maar als je het eenmaal hebt: uitzieken. Alleen bij een secundaire infecties kunnen antibiotica helpen. Je arts kan die voorschrijven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
02-02-2019 09:48
Je neus spoelen met Himalayazout (mvb van een rhinohoorn) kan verlichting geven bij een verstopte neus. Ook flink stomen, eucalyptus olie op je bolletjes van je tenen smeren (toen ik zo hoestte smeerde ik ook van die inhalatiezalf op mijn borst), matras verhogen dmv van een kussen eronder.

Een bouillon trekken van een schenkel.
Kippensoep schijnt ook erg goed voor je te zijn, maar dat vind ik zelf erg vies.

Maar vooral goed uitzieken. Want dat is de enige echte remedie.
Himalayazout? Jij denkt echt dat dat anders is dan gewoon keukenzout?

@TO: tegen virussen helpt niet zo veel. Paracetamol om je wat beter te voelen, veel drinken en uitzieken.
Neusspray voor het slapen gaan kan wel prettig zijn en na 2x is je neus daar echt nog niet van kapot.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb zelf altijd het idee dat ik er eerder vanaf ben als ik dagelijks hoge dosering vitamine C en D neem. D lost op in vet, dus dat neem ik met yoghurt. Daarna drink ik dan water met een C bruistablet.
Kan tussen de oren zitten natuurlijk, maar slecht is het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
02-02-2019 09:48

Een bouillon trekken van een schenkel.
Dit moet dan wel een niet-ziek iemand voor je doen. Als je hiertoe in staat bent, heb je geen griep.
Vroeger waren dat de oma's die zorgden voor pannetjes soep. Ook duivensoep.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-returns schreef:
02-02-2019 09:42

Ajb trap niet in de reclames van die middeltjes want die werken niet.
Ik begrijp gewoon niet dat het anno 2019 toegestaan is om te vertellen of te suggereren dat bepaalde middeltjes werkzaam zijn tegen griep en verkoudheid.

Hier laat de EU echt steken vallen. Maar nee de bedrijven die ons bedriegen zijn voor hen veel meer waard dan het publiek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand mij het werkingsmechanisme van vicks op je voetzolen kunnen uitleggen, en hoe dat helpt tegen hoesten?
Antibiotica helpen niet tegen griepvirussen.
Vitamine gaan slikken als je al ziek bent helpt ook niet om sneller beter te worden.
En ik zou ook niet kinderen kleine stukjes honingdrop in hun mond geven als ze in bed liggen.

Dit is ook een giller:
Als je onvoldoende eiwit binnenkrijgt, neemt je spiermassa af, en voel je je slapjes, en heb je dus minder kracht om tegen de griep te vechten.

Alsof je tegen de griep vecht met je spieren.
Als je jezelf uithongert dan neemt op den duur je spiermassa wel af, ja. Nadat eerst je vetvoorraad verdwenen is.
Je spiermassa neemt ook af als je je spieren niet gebruikt. Maar dat zal niet in hoge mate gebeuren als je een week ziek op bed ligt.
humanista schreef:
02-02-2019 10:18
Zou iemand mij het werkingsmechanisme van vicks op je voetzolen kunnen uitleggen, en hoe dat helpt tegen hoesten?
Antibiotica helpen niet tegen griepvirussen.
Vitamine gaan slikken als je al ziek bent helpt ook niet om sneller beter te worden.
En ik zou ook niet kinderen kleine stukjes honingdrop in hun mond geven als ze in bed liggen.

Dit is ook een giller:
Als je onvoldoende eiwit binnenkrijgt, neemt je spiermassa af, en voel je je slapjes, en heb je dus minder kracht om tegen de griep te vechten.

Alsof je tegen de griep vecht met je spieren.
Als je jezelf uithongert dan neemt op den duur je spiermassa wel af, ja. Nadat eerst je vetvoorraad verdwenen is.
Je spiermassa neemt ook af als je je spieren niet gebruikt. Maar dat zal niet in hoge mate gebeuren als je een week ziek op bed ligt.
Wat een middeleeuwse gekkigheid.

TO uitzieken.
Mandy81 schreef:
02-02-2019 09:48
Je neus spoelen met Himalayazout (mvb van een rhinohoorn) kan verlichting geven bij een verstopte neus. Ook flink stomen, eucalyptus olie op je bolletjes van je tenen smeren (toen ik zo hoestte smeerde ik ook van die inhalatiezalf op mijn borst), matras verhogen dmv van een kussen eronder.

Een bouillon trekken van een schenkel.
Kippensoep schijnt ook erg goed voor je te zijn, maar dat vind ik zelf erg vies.

Maar vooral goed uitzieken. Want dat is de enige echte remedie.
Cupasoup kan ook
humanista schreef:
02-02-2019 10:18
Zou iemand mij het werkingsmechanisme van vicks op je voetzolen kunnen uitleggen, en hoe dat helpt tegen hoesten?
.......

Die vind ik ook wel heel vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven