Skikleding

02-02-2019 11:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de skiërs/snowboarders.. dragen jullie vaker dan 1 dag achtereen dezelfde skisokken, skipully en/of thermokleding? Om nu voor elke dag een nieuw setje mee te nemen...
Alle reacties Link kopieren
Ik neem dat voor iedere dag schoon mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja uiteraard elke dag schone skisokken en onderkleding. In het dagelijks leven draag je toch ook je sokken en ondergoed niet 2 keer? Plus dat ik op een heftige rode of zwarte piste best sta (ski) te zweten. Dus die thermo’s gaan zeker na eendag bij de was!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ik draag gerust 2 sokken over elkaar, ook al raadt men het altijd af.

Bovendien ben ik een redelijke viespeuk en draag gerust 2 dagen hetzelfde shirt.

Thermokleding kan je ook gerust heel makkelijk op de hand wassen en in de douche laten drogen. Die skippullydie daarover gaat kan makkelijk 2 dagen.
Elke dag schoon ja. Je zweet toch.
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag hetzelfde. En thermoshirt kan je even wassen en ophangen, en is dat de volgende dag droog.
Alle reacties Link kopieren
Minimaal 2 setjes, dan kun je afwisselen en na iedere dag even uitspoelen.
Alle reacties Link kopieren
meelezertjuh schreef:
02-02-2019 11:59
Minimaal 2 setjes, dan kun je afwisselen en na iedere dag even uitspoelen.
Dit doen wij ook. Wasmiddel mee, en zo’n rekje voor aan de deur. Soms heb je boven het bad een drooglijn, maar vaak niet.
Pully die ik over mijn thermokleding aandoe, draag ik wel twee dagen.
Thermo en sokken niet, gatver, vies als ik mezelf steeds ruik.
Alle reacties Link kopieren
meelezertjuh schreef:
02-02-2019 11:59
Minimaal 2 setjes, dan kun je afwisselen en na iedere dag even uitspoelen.
Dit doen wij ook
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, gaan jullie op vakantie dus zitten wassen? 7/8 thermo setjes meenemen Is toch net zo makkelijk? En het neemt ook bijna geen ruimte in.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
02-02-2019 12:34
Oh wauw, gaan jullie op vakantie dus zitten wassen? 7/8 thermo setjes meenemen Is toch net zo makkelijk? En het neemt ook bijna geen ruimte in.
Nou ja, wassen wil ik het niet noemen. Uitspoelen wel ja. Is echt zo gebeurd.
En als je voor 4 personen van alles 7 moet meenemen is dat toch best veel.
-Bladora- schreef:
02-02-2019 12:34
Oh wauw, gaan jullie op vakantie dus zitten wassen? 7/8 thermo setjes meenemen Is toch net zo makkelijk? En het neemt ook bijna geen ruimte in.
8 x 4 thermosetjes is 32 thermosetjes, met kids in de groei.
Ik haat wassen dus als jij tips hebt voor betaalbare setjes dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Sokken en ondergoed iedere dag schoon natuurlijk. Thermo-onderkleding draag ik bijna nooit, te warm. Mijn Icebreaker-longsleeves draag ik wel meerdere dagen, daar zijn ze voor gemaakt.
Pully elke dag schoon, thermolegging neem ik er meestal twee mee. Sokken elke dag schoon.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan twee weken skiën, 13 dagen. Ik neem voor elke dag schone sokken mee en een pully/sportshirt. Thermolegging draag ik meerdere dagen, daar gaat ook gewoon ondergoed onder, dat vind ik dus prima kunnen. Thermoshirt draag ik niet of onder mijn sportshirt of pully.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
02-02-2019 12:34
Oh wauw, gaan jullie op vakantie dus zitten wassen? 7/8 thermo setjes meenemen Is toch net zo makkelijk? En het neemt ook bijna geen ruimte in.
Kan ook natuurlijk, maar als je net begint is het misschien een te grote aankoop om 8 setjes ineen te kopen.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
02-02-2019 12:37
8 x 4 thermosetjes is 32 thermosetjes, met kids in de groei.
Ik haat wassen dus als jij tips hebt voor betaalbare setjes dan hoor ik het graag!
Haha snap dat je wassen haat :). Ik weet niet hoe mijn ouders het deden, maar wij gingen meestal 2 x een week op wintersport (ook gezin van vier) en ik had voor elke dag een schone set. Nu ik zelf ga heb ik gewoon 8 setjes. Kan je helaas geen tips geven want heb ze al lang, geen idee waar ik ze gekocht heb. Ik vlieg nu meestal naar m’n wintersport bestemming, dus het mag ook echt niet teveel ruimte innemen, maar die dingen Kun je opfrummelen en overal tussen proppen 😄
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wat een smetvrees weer, elke dag alles schoon. Ik doe alleen elke dag een schone onderbroek, de rest kan rustig langer of je slaat het even door een sopje.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dat nu weer met smetvrees te maken...
-Bladora- schreef:
02-02-2019 12:58
Haha snap dat je wassen haat :). Ik weet niet hoe mijn ouders het deden, maar wij gingen meestal 2 x een week op wintersport (ook gezin van vier) en ik had voor elke dag een schone set. Nu ik zelf ga heb ik gewoon 8 setjes. Kan je helaas geen tips geven want heb ze al lang, geen idee waar ik ze gekocht heb. Ik vlieg nu meestal naar m’n wintersport bestemming, dus het mag ook echt niet teveel ruimte innemen, maar die dingen Kun je opfrummelen en overal tussen proppen 😄
Misschien wasten ze ook een keer stiekem? :-D
lijkt me ideaal elke dag een set en thuis pas weer alles wassen!
Alle reacties Link kopieren
ereader schreef:
02-02-2019 13:09
Wat een smetvrees weer, elke dag alles schoon. Ik doe alleen elke dag een schone onderbroek, de rest kan rustig langer of je slaat het even door een sopje.
Wauw, ik ben niet van de overdreven hygiene, maar skisokken meerdere dagen dragen? O_O
ereader schreef:
02-02-2019 13:09
Wat een smetvrees weer, elke dag alles schoon. Ik doe alleen elke dag een schone onderbroek, de rest kan rustig langer of je slaat het even door een sopje.

Ja want jij weet hoeveel iemand anders zweet natuurlijk.
En smetvrees ook echt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
meelezertjuh schreef:
02-02-2019 11:59
Minimaal 2 setjes, dan kun je afwisselen en na iedere dag even uitspoelen.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
02-02-2019 12:34
Oh wauw, gaan jullie op vakantie dus zitten wassen? 7/8 thermo setjes meenemen Is toch net zo makkelijk? En het neemt ook bijna geen ruimte in.
Het ligt er ook aan wat je draagt en hoe je reist.Als je met het vliegtuig gaat is het beperkter wat je mee kan nemen.
Icebreaker 260 kost voor een shirt en legging 150 euro per setje.

Ik ga echt geen setje per dag daarvan meenemen. Als ik ver reis blijf ik het liefst langer dan een week. Als ik hiervan 10 setjes moet kopen kost dat 1500 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alweer dat ik een echte ransaap ben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven