Gewone of digitale agenda

31-01-2019 15:29 42 berichten
Sinds een jaar ben ik volledig overstapt van een schriftelijke naar een digitale agenda op mijn smartphone. Zo heb ik mijn agenda altijd bij me, en kan ik makkelijk activiteiten delen met gezinsleden. Alles staat geordend op categorie wat het fijn overzichtelijk maakt! Mijn agenda staat ook automatisch bijgewerkt op mijn laptop. Veel voordelen dus.

Nadeel is dat ik makkelijker foute info in mijn agenda zet, en zelfs afspraken vergeet. Dat laatste gebeurd mij gelukkig niet meer, bij hele belangrijke afspraken stel ik een reminder in.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie voorkeur heeft, een digitale agenda, of een gewone agenda? Wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?

Welke agenda gebruiken jullie?

Totaal aantal stemmen: 71

een gewone agenda (28%)
een digitale agenda (49%)
een gewone en digitale agenda (23%)
Alle reacties Link kopieren
goldenretriever1 schreef:
31-01-2019 15:43
Dat is dan het nadeel hier, ik gebruik een Iphone en mijn huisgenoot een Android. Dan is het wat moeilijker, maar het kan :-)
Zou dan wellicht een gmail-agenda overwegen.

Wij hebben zelf een eigen Exchange-server thuis, dus dan kan het via exchange op zowel iphone als android. Maar gmail kan dat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
31-01-2019 15:44
Een gewone agenda. Papier kan niet crashen, zonder internet zitten, kapot vallen, is niet zo storings- of diefstalgevoelig, dat soort dingen.
Papieren agenda is volgens mij juist meer diefstal-gevoelig dan je een elektronische...

Als je je agenda in je tas hebt liggen en je tas wordt gestolen heb je helemaal niets meer. Met een digitale log je in op een willekeurige computer en heb je weer toegang. Je koopt een nieuw toestel en je afspraken worden in een paar minuten weer ingeladen in je telefoon.

Internet heb je niet nodig om afspraken in je agenda te zetten of te lezen. Alleen voor het synchroniseren met de server. Dus ja, als je een agenda deelt met een huisgenoot en je hebt geen internet, dan kun je er geen afspraak in zetten die hij op dat moment ziet verschijnen. Maar aan de andere kant: met een papieren agenda kan dat ook niet als je huisgenoot niet naast je staat om mee te lezen.
Outlook-agenda op mijn werk waar ik ook mijn privé-afspraken in smijt.

En voor de rest is mijn hoofd een levende agenda :-).
Alle reacties Link kopieren
Het platform maakt echt niets uit, zolang je maar een gedeeld platform voor je agenda hebt. Zowel Android als iOS kunnen probleemloos met Exchange en Gmail overweg en dan heb je 99% te pakken.

Ik ben al jaren van papier af. Mijn werk zou onmogelijk zijn zonder elektronische agenda.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik gebruik beide.

De agenda op mijn telefoon is voor privézaken, de papieren agenda voor werk.
Némaìn’ schreef:
31-01-2019 16:07
Papier, een hele mooie en elk jaar weer een feest om een nieuwe uit te zoeken. Een weekoverzicht is een eis. Daarbij zit alles wat ik opschrijf al beter in mijn geheugen en vi dik het heel fijn om te bladeren en vind ik het een beter overzicht geven.
Precies dit inderdaad.

Enige lastige vind ik dat ik hem niet altijd bij me heb als ik een klein tasje of geen tas mee wil.
daneli schreef:
01-02-2019 17:11
Precies dit inderdaad.

Enige lastige vind ik dat ik hem niet altijd bij me heb als ik een klein tasje of geen tas mee wil.
Ik heb een vrij kleine agenda en eigenlijk altijd wel bij me.
Verder hangt er een kalender in de wc voor alle gezien afspraken.
Alle reacties Link kopieren
Heb zo’n jaar of 8 geen papieren agenda meer, zet alles in de telefoon. Maar ons gezin gebruikt nog wel een weekkalender om op de hoogte te zijn van de afspraken van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Allebei. Ik heb wisselende werktijden, dus ik schrijf ze op in m'n agenda en op m'n kalender. Daarnaast ook andere afspraken die ik heb of dingen die ik plan. Ik neem m'n werktijden ook over in de agenda op m'n telefoon, zodat ik in ieder geval ook zonder agenda kan checken welke tijden ik werk en daar buiten afspraken kan plannen. Afspraken die ik tijdens m'n werktijden plan, gebruik ik Outlook voor, zodat ook andere collega's die afspraken kunnen checken mocht ik onverhoopt afwezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Alleen papieren agenda.
Ik snap de noodzaak ook niet van altijd je agenda bij je moeten hebben op je telefoon oid. Ik baal een beetje van dit digitale tijdperk. Zet mij maar 30 jaar terug in de tijd.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een papieren agenda en die kopen is een ritueel, ik zit echt heel lang te zoeken en denk er echt over na.
Dit jaar bewust een lichte kleur agenda gekozen, bijvoorbeeld, eigenlijk hou ik van zwart met bloemen, dat soort werk.
Ik ben ook maar alleen met mijn zoon van 17 ons gezin, die gebruikt geen enkele agenda, dankzij Magister.
Mijn agenda is A6, denk ik, hij past in elke tas en gaat altijd mee.
En als die gestolen zou worden,zie ik het wel.
Ik denk dat mijn portemonnee interessanter is en daar zit meestal ook maar een klein bedrag in.
Koop elk jaar vol enthiousasme een papieren agenda, wat markeerstiften erbij en dan heb ik er altijd helemaal zin in om mijn afspraken keurig bij te houden.
De werkelijkheid is dat ik het vervolgens maar zelden gebruik.
Of ik vergeet steevast mijn agenda of vindt het teveel gedoe om hem erbij te pakken, juiste datum erbij te zoeken etc.
Ik grijp veel sneller naar mijn telefoon om de afspraken vervolgens in het notitieboekje in mijn telefoon op te slaan, soms schrijf ik het zelfs op mijn hand als ik dezelfde dag nog een belangrijke afspraak heb en bang ben dat ik het vergeet.
Mijn warrige hoofd vertikt het gewoonweg om orde te scheppen in mijn leven en als een normaal mens mijn afspraken te noteren.
Achtja.
Het overkomt me ook niet vaak dat ik een afspraak vergeet dus blijf maar gewoon voort krabbelen met mijn notitieblok :)
Alle reacties Link kopieren
Soulsista schreef:
02-02-2019 14:20
Koop elk jaar vol enthiousasme een papieren agenda, wat markeerstiften erbij en dan heb ik er altijd helemaal zin in om mijn afspraken keurig bij te houden.
De werkelijkheid is dat ik het vervolgens maar zelden gebruik.
Of ik vergeet steevast mijn agenda of vindt het teveel gedoe om hem erbij te pakken, juiste datum erbij te zoeken etc.
Ik grijp veel sneller naar mijn telefoon om de afspraken vervolgens in het notitieboekje in mijn telefoon op te slaan, soms schrijf ik het zelfs op mijn hand als ik dezelfde dag nog een belangrijke afspraak heb en bang ben dat ik het vergeet.
Mijn warrige hoofd vertikt het gewoonweg om orde te scheppen in mijn leven.
Achtja.
Het overkomt me ook niet vaak dat ik een afspraak vergeet dus blijf maar gewoon voort krabbelen met mijn notitieblok :)
Ik heb maar weinig afspraken.
Eigenlijk heb ik niet meer dan 1 keer per week een agenda nodig.
Maar het hoort erbij, vind ik, als volwassene.
En ik vind ze ook mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Google agenda gedeeld met man. Ideaal want we kunnen zo zien of er iemand thuis is s avonds voor de kinderen als we een afspraak maken. Geven alle soort afspraak verschillende kleurtjes en je hebt het altijd bij je.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een papieren familieplanner in de keuken hangen. Dat kom ik tig keer per dag voorbij en zo vergeet ik niets.
whateverever schreef:
02-02-2019 14:22
Ik heb maar weinig afspraken.
Eigenlijk heb ik niet meer dan 1 keer per week een agenda nodig.
Maar het hoort erbij, vind ik, als volwassene.
En ik vind ze ook mooi.
Ja vind ik ook hoor.
Het gedeelte van mijn brein dat verantwoordelijk is voor plannen, organiseren etc is bij mij nooit volledig ontwikkelt heb ik het idee.
Zou namelijk ook gewoon mijn agenda kunnen openen op mijn mobiel om de afspraken in te zetten, maar nee hoor ik moet en zal het op een alternatieve onoverzichtelijke manier doen.
Alsof ik mezelf niet kan behelpen.

Tis vreselijk..
Alle reacties Link kopieren
Spininhoek schreef:
02-02-2019 08:39
Alleen papieren agenda.
Ik snap de noodzaak ook niet van altijd je agenda bij je moeten hebben op je telefoon oid. Ik baal een beetje van dit digitale tijdperk. Zet mij maar 30 jaar terug in de tijd.
Want jij hebt er last van dat anderen hun agenda wel nodig hebben? :there:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven