Waar alleen naar toe

02-02-2019 15:17 48 berichten
Ik ben erover aan het denken om ergens april/mei eens alleen een paar dagen weg te gaan.
Dus zonder man en kinderen
Nu is dit eng en spannend want ik heb in mijn hele leven nog nooit alleen gereisd.
Ik zou graag naar een warme locatie willen, een plek die makkelijk met het openbaar vervoer te doen is, waar je als vrouw alleen niet opvalt.
En bereisbaar voor een lang weekend, eventueel met vliegtuig
Sevilla is in mei normaal gesproken al lekker warm. Anders Valencia. Beide directe vlucht vanaf Nederland.
Niet te lange vlucht, niet nog weer een lange bus/treinrit om op plaats van bestemming te komen. lekker weer in mei, gezellig: Malaga. Of Faro. Of Sevilla. Alghero. Of..of.. genoeg leuke opties !
Valencia!
Valencia al eens geweest dus zou graag iets nieuws doen.
Rome.
Sevilla is wel een leuke optie
Als je warm wilt in mei, maar slechts een lang weekeinde dan kom je vrij snel op het vliegtuig, denk ik.
Spaanse steden zijn altijd leuk. Duitse ook, maar die zijn niet zonzeker. Kunnen wel met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Malaga!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nice is heerlijk! Je kan ook zo op de trein naar Monaco stappen, echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
+1 voor Sevilla
Palma de Mallorca schijnt erg leuk te zijn. Leuk stadje en je kan ook een dag iets van de rest van het eiland zien.
Ik vind voor dit soort dilemma’s de functie “overal” van Skyscanner handig. Ipv een bestemming “overal” kiezen en je gewenste data en dan zie je alle opties.
Alle reacties Link kopieren
Lissabon!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar hoe kom je er zo opeens op dat je alléén weg wilt? Je hebt het nog nooit gedaan, schrijf je, je hebt een fijne relatie (begrijp ik), wat is voor jou de motivatie om alléén weg te willen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik weet natuurlijk niet hoe bloedmooi jij bent, maar ik reis best veel alleen en mijn ervaringn is dat dat echt niet zo heel erg opvalt.

Mannen die alleen reizen vallen me wel op want die kom je een stuk minder vaak tegen. Maar zo veel vrouwen reizen alleen.
Haha bloedmooi niet bijzonder en ook nog 40+ .
Het is ook niet zozeer vrouw alleen, overal kan je wat gebeuren het is meer dat ik niet wil opvallen als ik alleen ergens eet bijvoorbeeld. Ik wil opgaan in de menigte zeg maar.

Pejeka. We hebben niet de mogelijkheid om samen weg te gaan. Man gaat binnenkort voor zijn werk weg en plakt er een lang weekend aan vast. Dat klonk erg aantrekkelijk.
Dus waarom zou ik niet alleen een weekendje weg gaan
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
02-02-2019 17:52
Haha bloedmooi niet bijzonder en ook nog 40+ .
Het is ook niet zozeer vrouw alleen, overal kan je wat gebeuren het is meer dat ik niet wil opvallen als ik alleen ergens eet bijvoorbeeld. Ik wil opgaan in de menigte zeg maar.

Pejeka. We hebben niet de mogelijkheid om samen weg te gaan. Man gaat binnenkort voor zijn werk weg en plakt er een lang weekend aan vast. Dat klonk erg aantrekkelijk.
Dus waarom zou ik niet alleen een weekendje weg gaan
Is ook helemaal niks mis mee, was alleen even nieuwsgierig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Italie.
pejeka schreef:
02-02-2019 18:03
Is ook helemaal niks mis mee, was alleen even nieuwsgierig.
Bijkomende reden is ook wel dat ik vind dat ik dit gewoon moet durven. Ik ben wel al eens intercontinentaal gevlogen met de kinderen zonder man maar dat was vanaf een Engelssprekend land. Het vliegen is ook het probleem niet.
Ik ben gewoon niet zo sociaal ingesteld dus man is altijd diegene die het gesprek aangaat met taxichauffeurs etc.
Dat ik dat zonder hem moet doen maakt me nerveus maar ik vind ook dat ik het gewoon moet kunnen
Natuurlijk kun je dat.
lisbeth schreef:
02-02-2019 18:36
Bijkomende reden is ook wel dat ik vind dat ik dit gewoon moet durven. Ik ben wel al eens intercontinentaal gevlogen met de kinderen zonder man maar dat was vanaf een Engelssprekend land. Het vliegen is ook het probleem niet.
Ik ben gewoon niet zo sociaal ingesteld dus man is altijd diegene die het gesprek aangaat met taxichauffeurs etc.
Dat ik dat zonder hem moet doen maakt me nerveus maar ik vind ook dat ik het gewoon moet kunnen
In Spanje kun je bij goldcar je auto huren zonder dat er enige vorm van menselijk contact aan te pas komt. Je krijgt op de app een melding op welk parkeervak je gehuurde auto staat en als je kunt hem dan via je telefoon openen. Inleveren Idem.
lisbeth schreef:
02-02-2019 18:36
Ik ben gewoon niet zo sociaal ingesteld dus man is altijd diegene die het gesprek aangaat met taxichauffeurs etc.
.
Maar moet dat dan? Ik reis best vaak alleen en als ik geen zin heb om te babbelen dan doe ik dat niet. Ga ik ergens alleen eten neem ik mobiel en boek mee. Alhoewel je daar in de gemiddelde tapasbar niet eens aan toekomt.

Stadswandelingen met gids (vooraf betaald of ‘free’ variant) vind ik altijd fijn om te doen, lekker een uurtje op een terras of in een parkje zitten. Ik verveel me eigenlijk niet in mijn eentje. En thuisfront is maar een appje weg.
Alle reacties Link kopieren
Barcelona, mooie stad met een strand
Rome, heerlijk rondstruinen tussen alle geschiedenis

Zelf ben ik pas nog even naar Antwerpen geweest, is misschien te dichtbij voor wat je in gedachten had maar ik vind het een heerlijke stad.
Ik heb in mei in Spanje altijd regen gehad. Zou liever de Griekse kant op gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven