Weekje Tenerife

05-02-2019 14:08 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag.

18 februari ga ik een weekje naar Tenerife met mijn vriend. Het wordt de eerste keer en ik weet dus niet zo goed wat voor kleding ik mee moet nemen. De weersverwachtingen zijn redelijk (zo rond de 20 graden), maar de kans op regen is ook aanwezig. Ik lees op internet dat ik het best zomerkleding mee kan nemen, maar voor de avonden toch ook langere broek en shirts met lange mouwen.

Toch ben ik benieuwd of iemand van jullie eerder op Tenerife is geweest rond deze tijd van het jaar en de vraag is dan ook wat jullie zouden inpakken. Ik heb het opzich niet snel koud, en trek al snel wat minder aan.

Verder zijn leuke bezienswaardigheden of tips voor restaurantjes ook altijd welkom! We gaan naar Arona.
Alle reacties Link kopieren
Wil hier nog wel even aan toevoegen dat ik natuurlijk weet dat iedereen anders is, en ook anders reageren op temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
Van alles wat. Elke dag vanaf een uur of 5 wordt het echt fris. Ik had dan zelfs een sjaal om buiten. Overdag kun je vaak wel in zomerkleding lopen, maar ik zou zeker 2 lange broeken meenemen, dingen met lange mouwen en een jas.
Laagjes. T shirtje voor overdag en vest voor ‘s avonds. Winddicht jasje (leer?) is praktisch. Dunne sjaal is lekker.

Fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie!

Overdag is het wel mogelijk (qua temperatuur) om naar het strand te gaan? Of is het daar net iets te koud voor?
Erizon schreef:
05-02-2019 14:17
Laagjes. T shirtje voor overdag en vest voor ‘s avonds. Winddicht jasje (leer?) is praktisch. Dunne sjaal is lekker.

Fijne vakantie.
Dit.

En of je op het strand kan liggen hangt helemaal van de dag af, de locatie en of het waait. Waarschijnlijk zit je aan het zwembad meer beschut dus meer kans om je bikini te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
05-02-2019 14:35
Dit.

En of je op het strand kan liggen hangt helemaal van de dag af, de locatie en of het waait. Waarschijnlijk zit je aan het zwembad meer beschut dus meer kans om je bikini te gebruiken.
Top! Bij ons appartement zit ook een mooi zwembad dus als het wat meer waait gaan we daar wel heen. Heb 2 nieuwe bikini's dus die wil ik wel graag aan natuurlijk hihi.

Zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen; joh daar moet je echt even heen! Of; dat moet je echt bezoeken! ??
Ik hoop dat jullie een auto gehuurd hebben?
National Park El Teide
Boottocht bij Los Gigantes (dolfijnen spotten)
La Orotava, Garachico en Puerto de la Cruz in het groene noorden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al vaker eind februari op de Canarische Eilanden geweest. Overdag was het een keer de hele week 25 graden en zonnig, een keer een beetje wisselvallig en een keer hadden we een paar dagen regen en was het wat minder warm. Maar alle keren heb ik mijn bikini echt wel aangekund. ‘s ochtends en ‘s avonds alleen wel een stuk warmere kleding.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
05-02-2019 14:52
Ik hoop dat jullie een auto gehuurd hebben?
National Park El Teide
Boottocht bij Los Gigantes (dolfijnen spotten)
La Orotava, Garachico en Puerto de la Cruz in het groene noorden
We hebben eigenlijk allebei (nog) geen rijbewijs :hello:
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
05-02-2019 15:03
Ik ben al vaker eind februari op de Canarische Eilanden geweest. Overdag was het een keer de hele week 25 graden en zonnig, een keer een beetje wisselvallig en een keer hadden we een paar dagen regen en was het wat minder warm. Maar alle keren heb ik mijn bikini echt wel aangekund. ‘s ochtends en ‘s avonds alleen wel een stuk warmere kleding.
Oke gelukkig!

Zat er aan te denken om 4/5 t-shirtjes mee te nemen, 2 korte broeken, 1 rokje, 2 lange broeken en 2/3 shirts met lange mouwen. Als we vertrekken heb ik natuurlijk gewoon een jasje aan, zat ook te denken aan een leren jasje. En ik ben sowieso al niet van slippers/sandalen dus mn sneakers gaan ook sowieso mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van een week en ik zou voor de avonden een dikke hoodie oid meenemen. Ik verging van de kou nl. Buiten zitten was er bij ons niet bij op terras aan de kust met een vest aan ging het wel.
Overdag aan de kust kon korte broek en shirt prima en er werd volop gezwommen in zee bij Los Christianos en Las Americas. Als we gingen rijden hadden we vesten mee. Staan met korte broek en vest aan op de sneeuw bij de Teide.
Wij hadden geen verwarmd zwembad dus dat was steenkoud.
Toen we ooit in feb/ maart op Lanzarote waren hebben we niet gezwommen ,zwembad was te koud en het verwarmde bad vol kleine kindjes dus veel te druk en de zee was me toen ook te fris en je waaide er weg. Nu voelde de zee wel ok. Het leek ook wat minder hard te waaien.

Boottocht is wel een aanrader inderdaad. Stel je alleen niet al te veel voor van de lunch aan boord.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is ook overdag korte broek/tshirtje maar 's avonds koud, fleece vestje of jas, en lange broek.
Alle reacties Link kopieren
Bus pakken en naar de Teide gaan. Of van Santiago naar Masca, prachtige bergweg.
En ik was erg blij met mijn fleece vestje daar, toen was het al april, maar we zijn dan ook de bergen in geweest en niet naar het strand.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ga je dolfijnen spotten, kies dan een diervriendelijke. Als je de dolfijnen gaat voeren, heel dichtbij komt enz dan moet je die juist niet kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, leuk Tenerife, ik ben zelf ook al een paar keer geweest! Waar ga je ongeveer naartoe? De noordkant is een paar graden kouder dan de zuidkant namelijk, en bergopwaarts wordt het ook snel kouder (zeker voor een tripje naar de pico del Teide zou ik aanraden lange broek, dichte schoenen en je winterjas mee te nemen!). Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ooh en een beetje off topic, maar het Siam water park en het Loro park zijn zoooo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Rein1986 schreef:
07-02-2019 21:15
Ooh en een beetje off topic, maar het Siam water park en het Loro park zijn zoooo leuk!
ja leuk dat Loro parque https://www.vn.nl/de-tragiek-van-orka-m ... ede-botje/
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
07-02-2019 23:29
ja leuk dat Loro parque https://www.vn.nl/de-tragiek-van-orka-m ... ede-botje/
Met dat jong van Morgan gaat het ook al niet zo lekker: https://voiceoftheorcas.blogspot.com/20 ... ly-in.html

Is er trouwens ook niet ooit een orkatrainer gedood daar?

Fijne toko. Ik zou denk ik overslaan en dolfijnen in het wild gaan zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof het wel Wojak.
In elk geval ik hoef niet meer naar zulke parken sinds ik deze http://www.documentairenet.nl/review/blackfish/ heb gezien.
Ik zou een excursie boeken door de Mascakloof, erg mooie wandeling. En de bus pakken naar de Teide inderdaad. Toen ik er was sneeuwde het op de Teide. Maar dat kan in een paar dagen totaal omslaan.
Alle reacties Link kopieren
Mascakloof is inderdaad erg mooi. Qua wandelen vond ik het best zwaar dat naar beneden klauteren en ik had me toch een spierpijn de dag erna :P wij hebben het via een excursie gedaan dus werden bij hotel opgehaald en weer teruggebracht .
De Mascakloof is prachtig maar inderdaad niet zomaar even een wandeling.
Ik kan de Barranco del Infierno aanraden. Ook mooi maar een stuk meer toegankelijk.
Reserveer wel op tijd want er mogen maar 300 personen per dag in.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel iedereen voor de tips! We zullen alles even bekijken (:

We zitten in het Zuiden dus ging er ook al een beetje van uit dat de temperaturen hier wat hoger zouden zijn. Ik neem voor de zekerheid toch maar een sweater mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat de Mascakloof gesloten is tot maart 2019.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven