Is vegetarisch eten goedkoper?

05-02-2019 19:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of vegetarisch eten goedkoper is dan vlees/vis eten?

Ik bedoel met vegetarisch dan niet de vleesvervangers want die vind ik vaak duurder dan vlees. Ik bedoel dus zelf vegetarische gerechten maken, ook vega burgers van bijv bonen, linzen, soja enzo.
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Zijn wel goedkoper, maar volgens mij zijn de ingrediënten om een een burger te maken net zo duur als vlees.
Alle reacties Link kopieren
Vleesvervangers zijn inderdaad vrij prijzig, maar als je die links laat liggen dan is vegetariër zijn wel goedkoper. Tenzij je gewend was kiloknaller vlees te eten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Een doos eieren van 10 stuks (5 porties vlees) is goedkoper dan 5 x vlees/vis.

Bij bonen/peulvruchten hangt het af van de prijs van de zak/het blik bonen, is mijn ervaring.
De vleesvervangers bij de Aldi zijn goed en goedkoper dan vlees.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan de vergelijking die je gaat maken.

Biologisch scharrelvlees vergelijken met een blik kikkererwten, of kiloknallers tegen zelfgekleide burgers met verse ingrediënten?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-02-2019 19:43
De vleesvervangers bij de Aldi zijn goed en goedkoper dan vlees.
Dankje voor de tip. Ik ga daar deze week eens kijken.
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook aan wat je als vervanging maakt. Noten en kaas enzo als vervanging kunnen best ook oplopen, andere dingen zijn weer goedkoper.
Ik merk niet echt verschil eigenlijk.
Kant- en-klaarburgers zijn niet goedkoper. Vleesvervangers zoals sojabrokken, seitan, tempeh en tofu zijn wel goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Een groot blok tofu is ook goedkoop. Daar kan veel mee maken.
ja
Ja hoor, gemiddeld wel. En vegetarisch uit eten is vrijwel overal goedkoper dan vlees eten.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
05-02-2019 19:48
Een groot blok tofu is ook goedkoop. Daar kan veel mee maken.
Goor vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
In het boek De Hippe Vegetariër staan lekkere gerechten om burgers zelf te maken.
Verder sluit ik me aan bij de anderen; kikkererwten of eieren zijn een goedkopere basis dan bijvoorbeeld walnoten of cashews. Dat kun je dus afwisselen naar behoefte en mogelijkheden.
Kazen en noten zijn duur.
Eieren zijn goedkoop.
Groenten en fruit worden ook steeds duurder.
Alle reacties Link kopieren
Als je peulvruchten (linzen, kikkererwten, zwarte bonen, limabonen en rode nierbonen vind ik zelf erg lekker) gedroogd koopt kun je 2 of 3 keer keer per week een goedkope maaltijd maken.
Zelf weken en een pan vol koken, en daarna per portie invriezen, is veel goedkoper dan in blik kopen.
Met kikkererwtenmeel kun je zelf falafel maken.
En tofu moet je natuurlijk marineren of kruiden voor je het bereidt, anders is het niet te eten, inderdaad !
zazamaenade wijzigde dit bericht op 05-02-2019 20:29
13.97% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Er is goedkoop vlees van 50 cent per ons. Bijvoorbeeld shoarmavlees (varken) maar dat is nogal zenig vlees. Hoewel goed te eten als je van kauwen houdt.
retrostar wijzigde dit bericht op 05-02-2019 20:27
0.33% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je dan ook nog groenten van het seizoen neemt, dan kan het echt heel veel goedkoper zijn. En met een beetje creativiteit minstens zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ook kaas kan kopen voor 50 cent per ons. Daar kan je een dikke plak van paneren en dan krijg je een soort schnitzel. Albert Heijn heeft niet echt goudse jonge budget kaas, of het staat niet echt vooraan. Discount winkels vermoedelijk wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind vegetarisch koken goedkoper. Wij eten geen vlees. Ik maak veel burgers van linsen en kikkererwten. Niet uit blik Maar zelf weken en koken.
Veel aardappels en groente. Kaas en noten zijn minder duur dan vlees.
Of je moet kiloknallers kopen 3 Euro voor een Kilo kip, Maar als bewuste eter doe je dat niet. Ook geen goedkope eieren, net zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Jumbo heeft kaas van 6,27 per kg maar ik vertrouw de prijzen tegenwoordig niet meer. Ze veranderen waar je bijstaat (zgn dynamische prijzen).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Halloumi is iets wat je in de pan kan bakken, en dat schijnt erg lekker te zijn, maar dat is wel iets duurder dan 1 euro per ons.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven