Is dit nog gezond?

06-02-2019 16:26 38 berichten
Ik heb zojuist een zelfgemaakte groente-lasagne de oven ingeschoven met laagjes van aubergine en courgette ipv lasagnebladen.
De aubergine en courgette moet je 10 minuten 'voor'roosteren op 190°.
De saus bestaat uit ui, knoflook, paprika, gepelde tomaten en als dat een kwartier geprutteld heeft laat je nog spinazie slinken in de saus.
Dan dus lasagne opbouwen en de hele bups nog een half uurtje de oven in.
Oja, er zit ook nog mozarella in.

Nou vraag ik me dus af hè, ondanks dat ik alleen verse produkten hebt gebruikt, hoe gezond ís dit eigenlijk nog na zolang verhitten?

Anders vind ik het wel een beetje zonde, ook al zal het best heel lekker smaken schiet het zijn doel dan niet voorbij?
Best gezond nog hoor, klinkt heerlijk, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het niet gezond zijn? De voedingsstoffen zitten volgens mij gewoon allemaal in je saus, volgens mij gaan die door verhitten niet verloren.
Oh, oké dat is een hele opluchting na al dat harde werk :P

Ik dacht dat door lang verhitten van groente de vitamines verloren gingen o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
06-02-2019 16:37
Oh, oké dat is een hele opluchting na al dat harde werk :P

Ik dacht dat door lang verhitten van groente de vitamines verloren gingen o.i.d.
Wel als je het kookvocht afgiet, maar dat heb je niet als je lasagne maakt.
En stel nou dat het niet gezond zou zijn, maakt dat het minder lekker?
Alle reacties Link kopieren
Er verdwijnen wel wat vitamines, maar niet alles, zoals bij een slowcooker.
Star² schreef:
06-02-2019 16:41
En stel nou dat het niet gezond zou zijn, maakt dat het minder lekker?
Jazeker, ik heb streng afgetrainde smaakpapillen.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke prima zo hoor!

Lasagne zonder lasagnevellen is gewoon een ovenschotel met groente. Maar dat terzijde.
stippensokken schreef:
06-02-2019 16:46
Hartstikke prima zo hoor!

Lasagne zonder lasagnevellen is gewoon een ovenschotel met groente. Maar dat terzijde.
Eens en eens.
Of ik zou het ratatouille oid noemen.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 16:49
8.41% gewijzigd
chocho schreef:
06-02-2019 16:45
Jazeker, ik heb streng afgetrainde smaakpapillen.

:there:

Nou dan hoop ik dat ze luisteren: hartstikke gezond dit!

Eet smakelijk :proud:
stippensokken schreef:
06-02-2019 16:46

Lasagne zonder lasagnevellen is gewoon een ovenschotel met groente. Maar dat terzijde.
Dat ga ik mijn kinderen natuurlijk niet vertellen!!
Alle reacties Link kopieren
Zolang je het niet verkoold, kan het geen kwaad.
Verhitten van voedsel is vaak juist nuttig. Mensen hebben moeite met het verteren van de cellulose in planten, door het verhitten wordt dit in stukje gehakt en is het beter door ons op te nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
chocho schreef:
06-02-2019 16:50
Dat ga ik mijn kinderen natuurlijk niet vertellen!!
Waarom doe je er geen lasagnebladeren in als je het lasagne wil noemen?
Ik hoop niet dat je bang bent van wat koolhydraten?
Waar is het gehakt, de kaas en de saus?
Dit klinkt als een groenteprutje met ala een beetje mozzarella.
Wat ik met name ongezond vind, is dat je hier in deze mate over nadenkt. Verse groenten, zelf bereid, dus het is gezond genoeg. Vroeger kookten ze alles veel langer, en dat werden ze ook niet ziek van.

Eet smakelijk.
Andersom schreef:
06-02-2019 17:01
Wat ik met name ongezond vind, is dat je hier in deze mate over nadenkt.
Ja, ik sta dan ook op de wachtlijst bij de ggz :wtf:
RoseHip schreef:
06-02-2019 16:53
Ik hoop niet dat je bang bent van wat koolhydraten?
Wij eten tussen de middag altijd patat dus ja, ik probeer er met het avondeten wel een beetje op te letten.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
06-02-2019 16:48
Eens en eens.
Of ik zou het ratatouille oid noemen.
Ik kom de naam 'groentelasagne' vaker tegen. In plaats van pastavellen gaan er groentevellen in, vandaar het vergelijk met lasagne en de naam groentelasagne, lijkt mij. Ik vind het een prima naam.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
06-02-2019 17:12
Ik kom de naam 'groentelasagne' vaker tegen. In plaats van pastavellen gaan er groentevellen in, vandaar het vergelijk met lasagne en de naam groentelasagne, lijkt mij. Ik vind het een prima naam.
Ik snapte het wel hoor.
Ben het alleen niet met je eens.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
06-02-2019 17:08
Wij eten tussen de middag altijd patat dus ja, ik probeer er met het avondeten wel een beetje op te letten.
Altijd patat, elke dag? Hoe dat zo?
chocho schreef:
06-02-2019 17:08
Wij eten tussen de middag altijd patat dus ja, ik probeer er met het avondeten wel een beetje op te letten.
:bonk:
fairy1 schreef:
06-02-2019 17:16
Altijd patat, elke dag? Hoe dat zo?
Dat was een grapje. Gewoon brood, bruin brood. Ondanks mijn overmatige neiging tot nadenken wat resulteert in angst voor koolhydtraten ;)
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
06-02-2019 17:12
Ik kom de naam 'groentelasagne' vaker tegen. In plaats van pastavellen gaan er groentevellen in, vandaar het vergelijk met lasagne en de naam groentelasagne, lijkt mij. Ik vind het een prima naam.
Het klinkt voor mij een beetje als hutspot zonder wortels. Lasagne zonder lasagnevellen.

Maar ik zal niet verder off-topic gaan.
chocho schreef:
06-02-2019 17:20
Dat was een grapje. Gewoon brood, bruin brood. Ondanks mijn overmatige neiging tot nadenken wat resulteert in angst voor koolhydtraten ;)

Dat je het nog uitlegt :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven