Onzeker door lager libido vriend

04-02-2019 00:21 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 30, heb 1,5 jaar een relatie en geen kinderen. Mijn vriend (zelfde leeftijd) wil meestal 1 keer per week seks. Ik zou het liefst 3 keer per week seks willen. Dat vind ik best jammer. Met de lichamelijke behoefte die niet vervuld wordt kan ik op zich nog wel leven, daar bestaan hulpmiddelen voor. Alleen ik merk dat ik onzeker word en me minder aantrekkelijk voel dan in voorgaande relaties. Ook neem ik minder initiatief omdat ik me anders opdringerig voel of hij bijv. niet een hele harde krijgt omdat hij geen zin heeft.
In vergelijking met voorgaande relaties is er ook weinig geflirt, geen sexy appjes of bijv. een kneepje in de billen bij het langslopen. Dat deel vind ik best lastig. Wel zegt hij af en toe dat ik er mooi uitzie of een soortgelijk compliment.
Ik heb het vaak met hem besproken maar voor hem is er geen probleem. Hij vindt me heel aantrekkelijk, is stapelgek op me en wil oud met me worden.
Zo voel ik het ook maar ergens knaagt er toch iets. Ik mis het om begeerd te worden. Misschien klinkt dat stom maar soms denk ik: is dit het dan voor de rest van mijn leven?
We verschillen ook qua hoe avontuurlijk we zijn in bed. Hij vindt het allemaal prima zoals het gaat maar ik zou meer variatie willen. En dan niet de hele tijd degene zijn die iets nieuws voorstelt. Soms schaam ik me daarvoor.

Ik heb niet zozeer een vraag maar ben benieuwd wie dit herkent. Voor de rest is het mijn droomman.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je zelfverzekerdheid teveel afhangt van bevestiging. Opzicht logisch als je eerst gewent was meer bevestiging te krijgen. Weet dat het niks met jou te maken heeft, maar over zijn seksuele behoeften. Schaam jij je ervoor dat je altijd de initiatiefnemer bent of omdat hij je ideeën afwijst? In het geval van het tweede zijn jullie een mismatch, maar ben jij niet ongewoon in verhouding tot hem. In het eerste geval zijn jullie niet per se een mismatch, alleen zal jij je er dan in moeten berusten dat jij avontuurlijker bent en meer het voortouw neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel soms wil je ook gewoon dat de man de leiding neemt.
Maar wil je echt sex omdat je ´geil´ bent of ook omdat je onzeker bent en bevestiging wilt op die manier? Of meer de combinatie ervan?
Ik denk dat hij je wel knap vindt alleen dus niet zo avontuurlijk is en tevreden is met hoe het gaat.

Ik snap wel dat je soms denkt ´ is het dit´.
Alle reacties Link kopieren
Als een man jarenlang zes keer per week erop wil omdat hij geil is, voel je je ook niet meer speciaal hoor. Het is maar hoe je het invult wat voor gevoel je erbij krijgt. Als hij aandacht aan je geeft laat dat meer zien hoe hij over je denkt dan hoe hoog zijn libido is.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij minder behoefte heeft aan seks hoeft niet te betekenen dat hij je minder aantrekkelijk vindt. Sommige mannen hebben gewoon niet zo'n hoog libido. Misschien zijn jullie gewoon niet zo compatibel op dit gebied, aangezien je ook zegt dat jij van variatie houdt en hij niet.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt vreselijk bezig met of je wel sexy overkomt, is dat niet vermoeiend de hele tijd? Heel de tijd opletten of je wel begeerd wordt? Misschien moet je eens gewoon wat anders gaan doen met je gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen, ik heb een paar vriendinnen gehad die aangeven het liefste 3 keer per dag te willen, terwijl ik kan leven met 2-3 keer per week dat ook niets te maken had met gevoelens naar haar of dat ze niet aantrekkelijk zouden zijn. Daar zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was, als je het blijft benadrukken maak je het alleen maar moeilijker voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Hadden jullie in het begin van de relatie wel vaker seks dan nu? Heb je hem gevraagd of er een aanwijsbare reden is dat hij (plotseling?) minder zin heeft om met je te vrijen? Stress, vermoeidheid, lichamelijke klachten?

In heel veel relaties neemt de frequentie na verloop van tijd af. Of heeft de ene partner standaard vaker zin dan de ander. Het is aan jou hoe belangrijk je dit vindt binnen je relatie en of het een reden zou kunnen zijn de relatie te verbreken als het voor jou echt onbevredigend en onvoldoende is en de situatie ongewijzigd blijft.

Dat je minder initiatief neemt omdat je bang bent afgewezen te worden, snap ik wel. Maar het kan ook zijn dat je vriend juist wél opgewonden raakt als jij initiatief neemt en hij ziet dat jij zin hebt. De bal nu volledig bij hem neerleggen brengt het risico met zich mee dat de frequentie nog lager wordt...
exploretheworld wijzigde dit bericht op 04-02-2019 10:15
Reden: Tikfout
0.06% gewijzigd
Hij is voor de rest een droomman zeg je. Bij mij kan een man alleen de titel droomman krijgen als hij ook qua seks goed matcht.
Seks is een van de belangrijkste dingen in een relatie voor mij.

Ik denk dat jij moet nadenken hoe dat met jou zit. Dat jullie niet helemaal matchen is duidelijk. En dit gaat niet veranderen! Als je in die eerste 1,5 jaar niet de sterren van de hemel neukt, dan gaat dat niet ineens komen over tig jaar.
Hij is om het lullig te zeggen wat saai in bed, als ik het zo hoor. Terwijl jij vaker wilt, avontuurlijker en dan vast ook wel het liefste dat hij eens met iets komt of je gewoon pakt.
Als je met deze man oud wilt worden dan moet je het gaan accepteren vrees ik. Ik zou het niet kunnen, hoe pijnlijk het uit elkaar gaan ook is.
Alle reacties Link kopieren
Het was in het begin van de relatie wel meer, ik denk 2 à 3 keer per week. Het initiatief is vanzelf minder geworden vanuit hem. Vanuit mij ook wel omdat we op mijn initiatief een paar keer de situatie hadden dat hij niet echt hard werd.
Ik heb in het begin wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij soms iets meer de tijd zou nemen ipv direct “erop” te willen gaan, dat lijkt ook niet echt geholpen te hebben voor zijn libido. Ik heb daardoor wel het idee dat hij het soms te veel gedoe vindt. Terwijl ik echt wel in zou zijn voor een vluggertje maar heb wel 5 min “opwarm” tijd nodig. Hij heeft daardoor het idee dat hij niet meer seks kan hebben zoals hij het altijd het liefst had, iemand grijpen en dominant zijn. Ik hou juist van dominant maar schaam me er soms voor dat ik dan kennelijk de enige vrouw was bij hem die niet gelijk “ready to go” was.
Alle reacties Link kopieren
Het zou natuurlijk kunnen dat ze gelijk ready to go waren maar over het algemeen vinden de meeste vrouwen (een beetje) voorspel wel fijn. Als hij dat te veel gedoe vindt is dat wel wat lui of egoïstisch maar ik kan me ook wel voorstellen als je een lager libido hebt dat je de “extra” keren niet alles uit de kast wil halen. Kun je ervoor zorgen dat jij dan wel ready to go bent? Maar misschien lost dat alleen je behoefte aan sex op en niet de onzekerheid
Alle reacties Link kopieren
Mihoen88 schreef:
04-02-2019 10:57
“ready to go”
Dat is erop/eraf en dan omrollen en in slaap vallen?
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Dus je geeft hem kaders aan die kunnen variëren.
Hij moet meer initiatief nemen maar en mag dominant zijn, maar dan wel binnen de variabele kaders? En avontuurlijker ook graag. Misschien is het een optie om aan te geven wat je dan graag wil (proberen)

Ik snap het wel een beetje dan vanuit hem. Mixed signals.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
ik snap die opwarm tijd wel. Voor mij hoeft dat geen voorspel te zijn zoals beffen of vingeren, maar wel een beetje opgeilen eerst, anders zou hij er droog in moeten. Mijn fwb heeft dat zonder enig gesprek begrepen. Mijn libido is veel lager dan die van hem, maar hij weet hoe hij mij aan kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben net ontzettende ruzie gehad hierover. Ik weet het echt even niet meer.

Hij zegt dat zijn exen geen voorspel nodig hadden en dat hij zich al heel erg aangepast heeft aan “mijn manier” van seks hebben (eerst even opwarmen voor penetratie).

Hij zegt dat hij daardoor te veel in z’n hoofd zit bij seks waar hij vroeger helemaal niet hoefde na te denken.

We hebben wel voorspel maar ik voel me dan opgejaagd omdat hij al heel snel voelt of ik nat ben en dat als een startsein ziet. Daardoor duurt het langer bij mij voordat ik opgewonden ben (ik vorm druk) en zit ik soms maar op een 6je qua opwinding als we aan het neuken zijn.

Vooral omdat ik meer behoefte heb aan seks dan hij, stoort dit me enorm omdat ik met die seks dan een week moet doen. Gelukkig hebben we ook wel echt goede seks tussendoor, denk als er minder druk op zit.

Verder is hij echt alles wat ik ooit op heb gehoopt. Ik baal hier zo van.
Alle reacties Link kopieren
Is er voor de rest geen voorspel dan? Geen pijpen of beffen? Hij frunnikt 5 minuten en dan erop??
Mihoen88 schreef:
06-02-2019 23:36
We hebben net ontzettende ruzie gehad hierover. Ik weet het echt even niet meer.

Hij zegt dat zijn exen geen voorspel nodig hadden en dat hij zich al heel erg aangepast heeft aan “mijn manier” van seks hebben (eerst even opwarmen voor penetratie).

Hij zegt dat hij daardoor te veel in z’n hoofd zit bij seks waar hij vroeger helemaal niet hoefde na te denken.

We hebben wel voorspel maar ik voel me dan opgejaagd omdat hij al heel snel voelt of ik nat ben en dat als een startsein ziet. Daardoor duurt het langer bij mij voordat ik opgewonden ben (ik vorm druk) en zit ik soms maar op een 6je qua opwinding als we aan het neuken zijn.

Vooral omdat ik meer behoefte heb aan seks dan hij, stoort dit me enorm omdat ik met die seks dan een week moet doen. Gelukkig hebben we ook wel echt goede seks tussendoor, denk als er minder druk op zit.

Verder is hij echt alles wat ik ooit op heb gehoopt. Ik baal hier zo van.

Dit lijkt me een smoes wat hij zegt over z'n exen. Het 2e wat hij zegt over zich aanpassen klinkt echt onaangenaam en egoistisch. Voor goede seks moet je je tenminste een beetje kunnen inleven in de ander, jouw vriend heeft daar blijkbaar geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Mihoen88 schreef:
06-02-2019 23:36
We hebben net ontzettende ruzie gehad hierover. Ik weet het echt even niet meer.

Hij zegt dat zijn exen geen voorspel nodig hadden en dat hij zich al heel erg aangepast heeft aan “mijn manier” van seks hebben (eerst even opwarmen voor penetratie).

Hij zegt dat hij daardoor te veel in z’n hoofd zit bij seks waar hij vroeger helemaal niet hoefde na te denken.

We hebben wel voorspel maar ik voel me dan opgejaagd omdat hij al heel snel voelt of ik nat ben en dat als een startsein ziet. Daardoor duurt het langer bij mij voordat ik opgewonden ben (ik vorm druk) en zit ik soms maar op een 6je qua opwinding als we aan het neuken zijn.

Vooral omdat ik meer behoefte heb aan seks dan hij, stoort dit me enorm omdat ik met die seks dan een week moet doen. Gelukkig hebben we ook wel echt goede seks tussendoor, denk als er minder druk op zit.

Verder is hij echt alles wat ik ooit op heb gehoopt. Ik baal hier zo van.
Nou meid, als jij sex zo belangrijk vindt en graag meerdere keren per week uit elkaar getrokken wilt worden dan brei je er toch een eind aan?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat dan precies, voorspel? Het leest voor mij alsof hij zo snel mogelijk moet neuken en al dat andere is gedoe om jou een beetje warm te krijgen?
Dat is toch geen seks, geen liefde, geen aandacht voor elkaar? Waar zijn de zoenen, de strelingen, waar is de tijd om lekker met elkaar te verbinden zodat je zin krijgt in elkaar?

Ik krijg geen zin van een vinger op mijn tepel of een vinger in mijn kut. Ik word geil van zijn aandacht, zijn verwondering, zijn blikken, onze zoenen en huid op huid.
Wat een armoe.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
07-02-2019 13:33
Wat is dat dan precies, voorspel? Het leest voor mij alsof hij zo snel mogelijk moet neuken en al dat andere is gedoe om jou een beetje warm te krijgen?
Dat is toch geen seks, geen liefde, geen aandacht voor elkaar? Waar zijn de zoenen, de strelingen, waar is de tijd om lekker met elkaar te verbinden zodat je zin krijgt in elkaar?

Ik krijg geen zin van een vinger op mijn tepel of een vinger in mijn kut. Ik word geil van zijn aandacht, zijn verwondering, zijn blikken, onze zoenen en huid op huid.
Wat een armoe.
We hebben nu afgesproken dat we in ieder geval 1x per week ‘s avonds vroeg in bed gaan liggen. Idee is dan echt tijd voor elkaar op de manier die je hierboven omschrijft.

Dan zit er ook minder druk op de eventuele extra keer seks, mocht die een vluggertje zijn.

Wat hij bedoelt met “aan mij aangepast” is dat hij dus van iemand die eigenlijk niet aan voorspel deed, nu orale seks doet, vingert, aan tepels likt etc. Dit deed hij hiervoor niet en waarom die vrouwen (langdurige relaties) er niets van hebben gezegd weet ik niet, misschien vonden ze het inderdaad prima zo of zijn ze minder open over hun voorkeuren dan ik.

Hij is op zich wel positief over zijn “aangepaste gedrag”, zegt dat er een wereld voor hem open is gegaan. Alleen geeft dus wel aan dat hij daardoor soms meer in zijn hoofd zit. Hij ziet het soms ook echt als functioneel, zo van ik doe dat zodat zij nat wordt en we dan kunnen neuken. Maar op sommige momenten geniet hij er ook van, bijv. bij orale seks wat hij voor mij nooit deed.

Zoals gezegd kan ik dominante seks ook waarderen. Wat hij lastig aanvoelt is het verschil tussen iemand out of the blue bespringen (zonder enige opbouw in blikken of spanning, puur omdat hij kennelijk iets voelt) of iemand een beetje teasen en dan aanvoelen of de ander ready to go is. Ik heb het eigenlijk altijd voor lief genomen dat dit bij mijn exen heel natuurlijk verliep, ik heb er hiervoor nooit over nagedacht. Valt zoiets aan te leren, dat iemand je beter leert aanvoelen? Zijn er tips voor?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp heeft hij sowieso een lager libido dan jij maar zou dit iets hoger kunnen zijn als hij minder in z’n hoofd zat.

Misschien zit hij in de bewust onbekwame fase? Dat kan erg frustrerend zijn. Kennelijk heeft hij er hiervoor nooit over na hoeven te denken of iemand ready to go was (hoe kreeg hij hem erin??) en hoe de sex voor de ander was (hadden zijn exen wel een orgasme?). Op zich positief dat hij noemt dat er een wereld voor hem open is gegaan.

Wel jammer dat hij voorspel nog steeds kan zien als iets functioneels. De naam voorspel is ook eigenlijk verkeerd, kunnen wij als vrouwen niet een beter woord bedenken wat de lading dekt? En dat woord van het jaar 2019 laten worden?

Verder klinkt jullie oplossing goed en hopelijk brengt dat meer ontspanning (en oefening).
Alle reacties Link kopieren
Isdatzo schreef:
07-02-2019 18:28
Misschien zit hij in de bewust onbekwame fase? Dat kan erg frustrerend zijn. Kennelijk heeft hij er hiervoor nooit over na hoeven te denken of iemand ready to go was (hoe kreeg hij hem erin??) en hoe de sex voor de ander was (hadden zijn exen wel een orgasme?). Op zich positief dat hij noemt dat er een wereld voor hem open is gegaan.
Ik heb hem deze vragen in het begin ook gesteld omdat ik de eerste keren nooit een orgasme bij hem had en hij zich daar niet druk om leek te maken. Hij gaf aan niet te weten of ze altijd klaar kwamen maar dat niemand er ooit opmerkingen over heeft gemaakt. Nu weet hij dat het voor mij wel fijn is dus houdt hij daar rekening mee.

Hoe kreeg hij hem erin? Haha goede vraag, maar hij probeerde mij in het begin ook wel eens nat te maken met spuug. Ik heb hem toen wel gelijk laten weten dat ik dat niet fijn vond en dat niet nat betekent dat ik nog niet genoeg in de stemming ben.

Iedere vrouw is anders dus wellicht zijn exen tijdens de penetratie in de stemming gekomen. Hangt er misschien ook vanaf of je vaginaal kunt klaarkomen of niet. Ik niet namelijk.

Het is me tijdens mijn leven wel vaker opgevallen hoe ontzettend onervaren sommige mannen nog kunnen zijn na lange relaties. Een ex die ik hiernaar vroeg zei toen dat zijn ex er nooit over wilde praten. Het hoeft dus niet altijd desinteresse vanuit de man te zijn, het kan ook te maken hebben met vrouwen die niet aangeven wat ze fijn vinden of gewoon niet beter weten.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, maar uit wat je schrijft volgt imho helemaal niet een minder libido. Meer een man die zich afsluit omdat hij het ervaart als toch nooit goed genoeg.

Kan je van vinden wat je wil, maar klinkt niet alsof dit ooit echt gaat matchen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
07-02-2019 18:47
Grappig, maar uit wat je schrijft volgt imho helemaal niet een minder libido. Meer een man die zich afsluit omdat hij het ervaart als toch nooit goed genoeg.

Kan je van vinden wat je wil, maar klinkt niet alsof dit ooit echt gaat matchen.
Ja ik heb nu ook het idee dat ik ten onrechte denk dat hij mij niet aantrekkelijk genoeg vindt.

Ik zeg wel altijd na de seks dat ik het heel lekker vond. Ook tijdens voorspel/seks laat ik duidelijk merken als ik het fijn vind.

Hoe kun je een man het gevoel geven dat wat hij doet goed genoeg is maar tegelijkertijd voorkomen dat hij wil gaan neuken terwijl je er nog niet klaar voor bent? Iemand tips? Het laatste wat ik wil is hem onzeker maken.
Alle reacties Link kopieren
Mihoen88 schreef:
07-02-2019 18:59
Ja ik heb nu ook het idee dat ik ten onrechte denk dat hij mij niet aantrekkelijk genoeg vindt.

Ik zeg wel altijd na de seks dat ik het heel lekker vond. Ook tijdens voorspel/seks laat ik duidelijk merken als ik het fijn vind.

Hoe kun je een man het gevoel geven dat wat hij doet goed genoeg is maar tegelijkertijd voorkomen dat hij wil gaan neuken terwijl je er nog niet klaar voor bent? Iemand tips? Het laatste wat ik wil is hem onzeker maken.
Zal per man verschillen denk ik. Ik kan alleen zeggen dat ik vermoed dat met zijn libido niks mis is, met zijn bereidheid zich aan jou aan te passen wel. En dat ik vermoed dat de kans op teleurstelling tussen jullie best groot is. Mijn ervaring is wat omgekeerd tov die van jou, wil die best met je delen als dat wellicht helpt, maar liever niet publiek
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven