Accommodatie in Noorwegen

07-02-2019 17:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin maart ga ik (samen met vriend) met de auto naar Noorwegen.
We hebben de boot al geboekt en 2 overnachtingen, de tweede rondom Oslo. Vandaar willen we verder rijden tot ongeveer Mo I Rana (zullen we niet in één keer kunnen doen) en daar dan ongeveer 3 nachten blijven. Ik ben al flink aan het speuren geweest op Airbnb en Booking, maar kan nog niet echt iets leuks vinden. Liefst niet meer dan 100 euro per nacht.
Iemand hier nog tips/ervaringen waar leuke en betaalbare huisjes te vinden zijn? Die ook bereikbaar zijn in de wintermaanden dus :-)
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Al gekeken op Novasol ?
Alle reacties Link kopieren
naar Mo I Rana?! Cool! Is wel een stukkie rijden hoor ... tenminste ... als je langs de kust en fjorden gaat.

Anyway: gewoon hutten huren. Kost niet veel. En Noren stoken elektrisch (elektra is goedkoop daar), dus kou is geen probleem. Ik heb in maart ook hutten gehoord.

Oh ja: wel speciale motorolie in je automotorblok laten doen; olie die tegen extreme kou zoals -30 graden kan. Dat is lichtere, dunne olie.
Wij kregen onze Passat TDI nauwelijks gestart bij -18 (toen het 's nachts -28 was geweest). Kwam door de olie, zeiden de Noren.
Alle reacties Link kopieren
PS: ook winterbanden nemen/huren.

Noren rijden zelf op spijkerbanden; het is zo koud dat zout strooien geen zin heeft.
... je kan dus ook spijkerbanden huren in Noorwegen.
Begin maart is wel een bijzondere tijd om naar Noorwegen te gaan. Doe de dingen die evaq zegt, want anders zit je na Oslo al vast. Houd rekening met afgesloten wegen, blijf flexibel.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
07-02-2019 17:50
Al gekeken op Novasol ?
Toevallig wel omdat er een commercial over op tv was! Nog niks gevonden helaas.
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
07-02-2019 17:55
naar Mo I Rana?! Cool! Is wel een stukkie rijden hoor ... tenminste ... als je langs de kust en fjorden gaat.

Anyway: gewoon hutten huren. Kost niet veel. En Noren stoken elektrisch (elektra is goedkoop daar), dus kou is geen probleem. Ik heb in maart ook hutten gehoord.

Oh ja: wel speciale motorolie in je automotorblok laten doen; olie die tegen extreme kou zoals -30 graden kan. Dat is lichtere, dunne olie.
Wij kregen onze Passat TDI nauwelijks gestart bij -18 (toen het 's nachts -28 was geweest). Kwam door de olie, zeiden de Noren.
Ja gelukkig is mijn vriend autofreak dus hij heeft al andere olie en ook (nieuwe) winterbanden en spikes aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-02-2019 18:37
Begin maart is wel een bijzondere tijd om naar Noorwegen te gaan. Doe de dingen die evaq zegt, want anders zit je na Oslo al vast. Houd rekening met afgesloten wegen, blijf flexibel.
Yes, we zijn niet zo van het vastleggen. Deze keer wil ik alleen wel een soort van eindbestemming hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
08-02-2019 09:17
Yes, we zijn niet zo van het vastleggen. Deze keer wil ik alleen wel een soort van eindbestemming hebben.
Die hutten hoef je niet vast te leggen; daar rij je langs. En in maart zijn die echt niet volgeboekt. Veel boeren en campings hebben 5 of 10 hutten staan. En dan bel je aan, en kan je overnachten voor een redelijke prijs. In de sneeuw ... superleuk!

Mijn maart-auto-vakantie in Noorwegen (lang geleden) was echt uniek & fanastisch. Rijden over de Hardangervidda ... betoverend mooi en stil.
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
08-02-2019 17:20
Die hutten hoef je niet vast te leggen; daar rij je langs. En in maart zijn die echt niet volgeboekt. Veel boeren en campings hebben 5 of 10 hutten staan. En dan bel je aan, en kan je overnachten voor een redelijke prijs. In de sneeuw ... superleuk!

Mijn maart-auto-vakantie in Noorwegen (lang geleden) was echt uniek & fanastisch. Rijden over de Hardangervidda ... betoverend mooi en stil.
Te gek!
Alle reacties Link kopieren
De hutten klinken perfect voor onderweg.
Ik zoek alleen nog een huisje voor 3 nachten vlakbij Mo I Rana ( zo rond de poolcirkel). Het liefst met een beetje luxe zoals een double bed en een bad o.i.d.
(sauna zou helemaal top zijn).
Hotel of B&B mag ook, maar dat heeft minder de voorkeur.
Op Novasol is niets in de buurt helaas.. Airbnb heeft aantal huisjes, maar die zijn vooral erg basic (prima voor 1 nacht als je op doorreis bent overigens).
Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Zijn die hutten ook open in maart? Ik dacht dat veel hutten alleen in het zomerseizoen te huren waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk geen idee, voor onderweg lijkt het me prima als ze tenminste beschikbaar zijn.
Zelf nog druk zoekende naar een huisje met wat meer luxe voor 3 nachten.
Gatinmijnsok schreef:
12-02-2019 11:31
Zijn die hutten ook open in maart? Ik dacht dat veel hutten alleen in het zomerseizoen te huren waren.
Alle reacties Link kopieren
Die hutten zijn allemaal basic. Voor meer comfort moet je toch in hotels zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Eens, al vind ik een hotel persoonlijk iets minder. Liever een huisje.
coravanmora schreef:
14-02-2019 10:43
Die hutten zijn allemaal basic. Voor meer comfort moet je toch in hotels zijn denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven